חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סופגניות וסביבונים - מנהגי החנוכה ומקורם

מאת: רונן צוריהדות25/10/20101886 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חשבתם פעם למה אנו אוכלים סופגניות ומשחקים בסביבונים בחג החנוכה?

לפני כאלפיים שנה שגשגה בארץ ישראל מדינה יהודית גדולה ומוצלחת אולם באותה התקופה צל כבד האפיל על ההצלחה והארץ נכבשה על ידי האימפריה היוונית, בתחילה הכל היה בסדר, פחות או יותר, והיוונים התירו לבני ישראל לעבוד את הקדוש ברוך הוא לשיטתם אולם אז הגיח שליט חדש ומרושע על האימפריה – המלך אנטיוכוס. אותו המלך הטיל גזרות רבות על היהודים והגרה הרעה ביותר הייתה חילולו של בית המקדש. מי שהעז להכניס צלם להיכל ולחלל את המקום הקדוש ביותר ליהודים שילם על כך מחיר כבד ובתום מלחמה קצרה הפסיד את הארץ זבת החלב והדבש שהייתה מנת חלקו. המכבים, "צבא גרילה" קטן ומתוחכם שפעל בארץ באותה התקופה בניצוחה של משפחת החשמונאים הביס את האימפריה הגדולה וטיהר את בית המקדש במה שירשם בדברי הימים כאחד מהניסים הגדולים ביותר שקרו לעם היהודי.

החג נחגג ברוב פאר והדר באמצעות אכילת סופגניות, משחק בסביבונים, הדלקת חנוכיות עד לעצם היום הזה ומספר סממנים בולטים של החג נשתמרו עד לימנו אנו.
מה הם הסממנים ומה הם מסמנים? כל התשובות בכתבה הבאה:

סופגניות ולביבות
בחג החנוכה נהוג לאכול מאכלים מטוגנים בשמן כגון סופגניות ולביבות  לזכר פך השמן האחרון שנותר בבית המקדש. אותו הפך, הספיק על מנת להאיר את בית המקדש למשך שמונה ימים תמימים ועל מנת שנזכור למשך כל הדורות את הנס שאירע אנו אוכלים מאכלים שמכילים שמן, ובשפע.

סביבונים
כמו באותן סופגניות הזכורות לטוב, גם את הסביבונים אנו מסובבים במשך שבעת ימי החג כתזכורת למה שאירע בארץ ישראל באותה התקופה.  הימים ימי מלחמה והצבא היווני נודע כצבא אכזר מאין כמוהו, מטבע הדברים, נאסר על הילדים לצאת מדלת אמותיהם בתקופת הקרבות ובעידן שלפני האי.סי.קיו והפייסבוק, לא היה לילדים יותר מדי מה לעשות כאשר היו כלואים בבית. מסתבר, שבעזרת סביבונים הצליחו הילדים להעביר באופן לא רע את התקופה הקשה וכאשר תמה המלחמה ובית המקדש שב לאיתנו נטבע מטבע הלשון "נס גדול היה פה" על הסיבונים בעלי ארבעת הפיאות כאשר כל פיאה זוכה באות אחת מהמשפט (אם תהיתם מדוע כתוב על הסביבון נ' ג' ה' פ').

 



תגיות המאמר: סביבונים, סופגניות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן צור - מקדם אתרים להצלחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן צור

מאת: רונן צורשוק ההון10/12/131187 צפיות
על זהב ניתן להגיד דברים רבים – הוא פופולארי, נוצץ ויוקרתי וכמובן, יקר באופן מובהק מחומרים אחרים. אם כך הדבר, מדוע שלא להשתמש בזהב הישן וחסר השימוש שבידיכם ולהפיק ממנו תועלת מרובה? מכירת זהב ישן יכולה להשתלם מאוד מבחינה כלכלית ולהלן אפשרויות קצירת הרווחים.

מאת: רונן צורניקיון27/06/131029 צפיות
כיצד מזהים חברות ניקיון מקצועיות ואיכותיות? כל התשובות בשורות הקצרות שלפניכם.

מאת: רונן צורעיצוב מוצר16/05/131907 צפיות
עיצוב מוצר מוצלח מעצים את חוויית המשתמש, תורם ליצירת הקונספט הנדרש אותו מעוניינים ליצור מנהלי החברה ומפתחי המוצר ובסופו של דבר משרת את הפונקציונאליות שלו.

מאת: רונן צורספורט וכושר גופני - כללי25/04/131143 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו חייב לשמור על אורח חיים בריא על מנת שלא לפגוע בגופו, להימנע ממחלות ולתת לו לממש את הפוטנציאל שלו לזמן ארוך. כיצד עושים זאת בצורה נכונה? המשיכו לקרוא ומייד תגלו.

מאת: רונן צורבריאות השן25/04/131561 צפיות
אם גם אתם שייכים לקבוצת "הבלתי מחייכים" יש לנו בשורות נפלאות עבורכם. כיום קיימים אינספור טיפולי הלבנת שיניים יעילים שבסופם תוכלו לשוב ולחייך בפה מלא ובוהק.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צורייעוץ עסקי27/02/131111 צפיות
בין אם בידכם עסק קיים או שהינכם מעוניינים להקים עסק במו ידיכם, כדאי מאוד לו תיוועצו באיש מקצוע מתאים אשר יעניק לכם ייעוץ עסקי מקיף. ביחד תבנו תכנית פעולה כוללת אשר תעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל העסקי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102469 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195549 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195615 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195633 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195588 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195614 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195608 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica