חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אירן זה כאן!

מאת: צו פיוסדמוקרטיה ושלטון28/10/20101036 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני חושב שבסופו של דבר כולנו מסכימים לאותם ערכים, השאלה היא רק במינון, הכמות, והחשיבות הערכית הניתנת ליישום עצמו.

לא. כאן זו לא אירן. על אף הגבולות המוצבים בנושאים שונים.

ההבדל הוא שבאירן המשטר מחליט מהו ערך ומה לא. ואילו כאן בישראל השלטון מבטא את ערכי החברה:

החברה הישראלית מעוניינת בהטלת מגבלות על ילדים וקטינים מאחר ואין שכלם בשל, ואין השעה כשרה לתת להם חופש פעולה בנושאים מסויימים.

החברה הישראלית החטטנית והסקרנית מעוניינת שיצנזרו עבורה ידיעות תקשורתיות העלולות לפגוע בבטחונה.

החברה הישראלית מעוניינת שיפעלו ביד קשה נגד משווקי הסמים ההורסים חיים של בני אדם.

ברור אם כן שאין לתת זכות קיום לאתרי הימור המעבירים את מבקריהם על דעתם עד שהם לא שולטים בעצמם. על החברה לדאוג לפרט שאינו מסוגל לדאוג לעצמו - ולחסום עבורו את הפעילות האיומה הזו.

כלומר, חובה מוסרית היא לדרוס את רצון ו/או זכות הפרט ביד קשה על ידי החברה כאשר המטרה היא לדאוג לו (לפרט) מתוך ראייה פרספקטיבית רחבה יותר.

אלו - המתנגדים לצנזורת ההימורים - דומים למשווקי הסמים ונוסעי אור אדום.

אם נכנס את כלל משווקי הסמים בישראל נגלה שמדובר בלא מעט אנשים... לדעתם זכותו של כל אדם לאכול מה שהוא רוצה וגם לצרוך בכל אופן שהוא כל חומר שהוא רוצה. האם עונשי המאסר המושתים עליהם הינם "דריסת חופש וזכויות הפרט"?

אם נכנס נהגים רבים נמצא ביניהם כמות לא מבוטלת שמעוניינים להמשיך בנסיעה באור אדום, לטענתם זכותו של הפרט הבוגר לבחון את התנועה לבדו ולהחליט האם הוא ממשיך בנסיעה או עוצר לכבודו של רמזור. האם כלל נגחך למשמע דברי הבל מסוג זה?

לחוקים שנחקקו מתוך אחריות ציבורית יש כללים משלהם וחומרה רבה משלהם.
כל יחיד הפוגע בהם מזיק לחברה כולה באופן חמור. שהרי החברה היא אוסף של יחידים ומה שיעשה היחיד - סופו של דבר תעשה החברה כולה.

----------------

תובנה זו נותנת לי להבין נושאים השנויים במחלוקת בין החרדים לחילוניים - כאשר גם הם מהווים למעשה חילוקי דעות על מינון ואופי הגבול הנדרש בחברה.

לבושו של אדם - כבודו וייצוגו

כולנו מסכימים שלבוש הוא מייצג. וכי לבוש מסויים יכבד את בעליו ואילו לבוש אחר יתכן שיהיה אופנתי אך ל"כנסת" יהיה אסור להגיע כך. שהרי בית הנבחרים - מייצג את העם - ומטעמי כבוד עצמי לא ניתן להם (להן) להופיע בלבוש שאינו מכבד את העם.

בבית המשפט - במקום בו קבוצת שופטים מייצגת את ערכי העם - שם קיימת חשיבות מירבית לכבוד שיש לרחוש למקום. ולכן על השופטים ועורכי הדין להופיע בלבוש מייצג.

הבה נבחן את דברי השלט הבא:

בת ישראל - אנא על תעברי בשכונתינו בלבוש שאינו צנוע.
לבוש צנוע כולל שרוול ארוך, חצאית ארוכה שאינה שסועה, וכו'

האם אירן זה כאן?

הערך המוסרי/חברתי שעומד מאחורי בקשה זו הוא ערך משותף גם לחברה המערבית לפיו החברה נוהגת באיפוק מיני במרחב הציבורי. לא הכל מותר ורצוי בחיים.

גם לחברה ה"חופשית" כללים מה מותר ומה אסור, מה יפה ומה מכוער לעשות ברחוב. השאלה היא המינון.

החברה החרדית אמונה על שלווה פנימית בנושאי מין. והיא שומרת על כך בקנאות. בחברה המערבית בה עודדו הגברים את הנשים לפרוץ גבולות - והכל למען אינטרסים אישיים (הגברת מכירות העיתון, סיפוק מיני אישי... וכיום פשוט התחום מגלגל ה-ר-ב-ה כסף) - לא התיימרה מעולם לטעון שיש בכך התקדמות ערכית בחופש האשה להתלבש איך שבא לה. המציאות גם הוכיחה את ההיפך. הרבה ערכי מוסר הדרדרו בשל חופש הפרט לנהוג במרחב הציבורי "איך שמתלבש לו היום".

גם כאשר נקרא את הבקשה היפה "בת ישראל - אנא על תעברי בשכונתינו בלבוש שאינו צנוע" לא נתעצבן ולא נכעס. כי "המוסר זה כאן".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/121244 צפיות
כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה חכם, מה הוא אומר – "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם": הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות..

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/121345 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127809 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111531 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117649 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/113226 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111395 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאמרים נוספים בנושא דמוקרטיה ושלטון

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232511 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: אדיר בנימינידמוקרטיה ושלטון25/06/231550 צפיות
מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על אופן התנהלותם של נבחרי ציבור. אנחנו יודעים שהתופעה קיימת וגם ערים להשפעותיה. אך עד כמה שונה כיום הזירה הציבורית ביחס לעידן הקודם?

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222516 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון31/12/201246 צפיות
משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון27/03/201410 צפיות
תיקון 116 לחוק התכנון והבניה מהווה מהפכה בחוק התכנון והבניה. הוא מחמיר מאד, מטיל צווי הריסה בסיטונות וקנסות של מאות אלפי שקלים, ומצמצם את סמכויות השופטים בבתי המשפט.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון11/01/201434 צפיות
מה הוא רישיון עסק? עסקים הפועלים בתחומים שונים נדרשים בהוצאת רישיון עסק – היתר מכוח חוק רישוי עסקים הניתן על ידי משרד הרישוי ברשות המקומית ומהווה אישור לפעילותו התקינה של העסק. הרישיון מעיד כי בעסק מסוים ננקטו כל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאותו, ביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של הציבור. בהתאם, קבלת הרישיון מותנית בעמידה בכל התנאים שהציבו הרשויות, בהם סידורי כיבוי אש, תנאי תברואה נאותים, בטיחות מבנים ועוד. משרד הרישוי הוא גם זה שאחראי על אכיפת החוק ורשאי להטיל סנקציות על עסקים שאינם עומדים בתנאיו

מאת: אבי דוידידמוקרטיה ושלטון07/04/191517 צפיות
מדריך למתחילים אודות הגשת עתירות לבג"צ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica