חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארבעת הבנים הישראלים

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי16/04/20121242 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כנגד ארבעת הבנים הישראלים דיברה תורה

חכם, מה הוא אומר - "מה העדות החוקים והמשפטים, אשר ציווה אלוקינו אתכם":הוא המתחזק צמא הידע. הוא חוקר ודורש לדעת כל תג יהודי. הוא לא מבקר בלי הרף על "תורה ועבודה", תוך הבאת ציטטות בלתי נגמרות.. הוא די חכם להשכיל ולהבין, שענקי דעת תורנית, אינם ברי-התמקחות תורנית עם עוד זאטוט-דעת באגודה רפורמית וכי הם ודאי אינם צריכים את ה"דיפלומה" שלהם לגדלותם האדירה בתורה. הוא שואל, מתחנן נפשו לדעת. מנסה לבחון בעדינות מתבקשת על מה ולמה אורחות דתנו שונות. הוא לא קובע וחותך תזות ומניפולציות כשוטה ואוויל - כי יודע וברי לו שהוא איננו יודע. לאיש הזה, נאה ויאה להסביר בנועם על היום הגדול שמהווה הבסיס לאמונה. 

רשע, מה הוא אומר - "מה העבודה הזאת לכם": רשע, זה הצעקן הסידרתי: "מה העבודה הזאת לכם", יקטר בגרון ניחר. הוא יצעק לך: "חרדון, לך לעבוד כבר!". מה העבודה הזאת של התורה והמצוות העתיקות לכם שממירה את ה"עבודה" שלי? אל תנסה להסביר לו יותר מדאי. הוא שונא אותך ומקנא בך יוקדות ושום דבר לא ישנה את התמונה הזו. תסיר אותו מעליך ותאמר לו באגרסיביות נטולת-פשרות: סור מאהלי. לא רוצה להידבר איתך, דאגן מעושה יקר! ושלא תעז לשכוח להראות לו את הציטטה הבאה:

"יבוא יום והיסטוריונים יחקרו תופעה מרתקת: איך במדינת ישראל, זו שנקבצו בה אודים מוצלים מרדיפות אנטישמיות ומטבח עם, איך במדינת ישראל, הנתפסת בידי רוב גורף של אזרחיה היהודים כ"מדינת היהודים", איך דווקא במקום המפלט הזה צמחה לה באין מפריע אנטישמיות חדשה. קורבנותיה של האנטישמיות הזאת הם יהודים חרדים. מחולליה: יהודים חילונים".
"...  ארסנל הביטויים כלפיהם (החרדים. א. פ.), זה הנקוט בערבי שבת חילוניים, נשמע לפעמים כאילו הועתק ישירות בדמות היהודי מה"דר שטירמר", שלא לדבר על האופן שבו מציירים אותם לפעמים בקריקטורות: גם מוזר וגם רודף בצע. הבטן מתהפכת--". (יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ').

תם מה הוא אומר - "מה זאת": הוא הדתי לאומי הסטנדרטי שמאמין ב"קדושת המדינה", הרבה יותר ממה שמאמינה היא בעצמה. מקדש את כל פיסת אדמה ממנה, על פני כל ערך יהודי היסטורי אחר. הוא פוער עיניים מיתממות ודורש: על מה יצא הקצף החרדי האנכרוניסטי?
הוא גם החרדי המתיפייף והבלתי-נחוש, בר דעה של יו"ר "עם-שלם". חושב הוא שההתבוללות בחילוניות לא מסוכנת דיה... חושב הוא שהוא חכם על הרמב"ם שקבע נחרצות כי: "דרך האדם להיות נמשך אחר רעיו..." בשזירת הגיגיו, כביכול הוא לא יודע שגם "אבא אומנא" שעבד לפרנסת כפיו בהקזת דם (תענית כב.), מעולם מעולם לא הפך את עבודתו לאידיאל! רק גאולה כהן יכולה להאמין להבלים שכאלו. כל איש מעט אינטלקטואל מבין את הבדל הגישה התהומי בין העבודה של אז לזו של מקדשיה דהיום.

ושאינו יודע לשאול - "את פתח לו":
הוא רוכב האופניים ליד "כיכר רבין", מגודל השיער, ה"צפונבון" התל-אביבי הקלאסי, שדיוויד גרוסמן וא. ב. יהושע רבותיו. הוא לא גדל על ברכי הלקסיקון היהודי, למרבה הצער. האיש הזה, לא יבין לעולם מה זה "התורה שומרת". במקרה הזה, צריך להתחיל את הדיאלוג, אם ישנו, מא'-ב'. יש להסביר לו על תשתית האמונה היהודית. אסור לנו לשכוח שהאיש הזה עסוק השכם והערב בטיפוח חיי הסודנים בגזרה הדרומית של תל-אביב. אז תעדיפו להגיע בשעות אידיאליות שאינן טורדות את מבול עיסוקיו החשובים הנ"ל.

ארבעת הבנים

ולכולם נזכיר בקול תרועה: "והיא שעמדה". השנאה הזו, היא שעמדה לה לחרדיות שתתבצר בחומותיה. היא זו שגורמת לחרדיות שלנו להיוותר צלולה. כפי שאמרו ששנאה זו של "סיני - שירדה שנאה לעולם", היא טבעית ונצרכת לקיומה של התורה.מהדם העכור שנשפך מאחורינו בכבלים, אנו חיים. כי זה מה שנוטר את צביוננו וגורם לנו שלא להתבולל בין ההמון החילוני רווי החולי המערבי.

"ואומר לך: בדמייך חיי.. ואומר לך בדמייך חיי.."

מאידך, בטוחים אנו בהבטחה המוצקה, כי "הקב"ה מצילנו מידם" - יו"ר האופוזיציה, שירתה מטחי ירי מילוליים קשים נגד העם החרדי, הייתה הראשונה במצעד, בדרך להתרסקות המוחצת והמבורכת שלה. עלילת הדם של זו, היא רק טרנד חולף.

מתוך הבלוג של אבישי פרי, מאתר הארגון צו פיוס.

 



תגיות המאמר: חילונים, דתיים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת צו פיוס

מאת: צו פיוסחברה ומדינה - כללי23/02/121345 צפיות
אז אחרי ההצעה, ההתרגשות, האירוסין, והזמן שלקח לי לעכל את זה שאני מתחתנת, הגיעה גם השאלה החשובה והגדולה: איפה נגור?

מאת: צו פיוסדתות17/01/127808 צפיות
התמונה של עת הרצון בשעת נעילת שערי שמיים הייתה נפלאה. עם ישראל על נשיו וילדיו עומדים זקופים בבגדים לבנים כשעיניהם חתומות בקרקע אך לבם פונה כלפי שמיא בתחינה ובבקשה למחילה וכפרה. עם קול תרועת השופר בצאת הצום, הלכה התמונה והתרוקנה והשאירה את היכל הקודש יתום מאנשים שחזרו לשגרת חייהם לפחות עד החג הבא.

מאת: צו פיוסצדק חברתי21/12/111531 צפיות
כשאני באה לכתוב על חיינו כחרדים אני רוצה לעשות סדר בדברים למי שלא ממש מכיר ולא יודע להבדיל בין הסוגים השונים שבין חובשי הכיפות. לחלוני המתבונן מן הצד כולם נראים פחות או יותר אותו הדבר, הוא יכול להצביע על הבדלים קלים ותו לא. אבל לחרדי ההבדלים האלו הם תהומיים, כמעט כמו חילוני-חרדי. אז בואו נעשה סדר בדברים:

מאת: צו פיוסדתות15/12/117648 צפיות
בישראל 2011 תלמידים אתיופים לא נכנסים לכיתות לימוד בבתי ספר. ולא חלילה בפריפריה, שמה תנוח דעתנו על משכבה ונקבל חצי נחמה... ”כי זה קרה בפריפריה, זה מערב פרוע שמה הם תקועים במאה ה-19 לא פלא. מזל שבעירנו הנאורה לעולם לא יקרה דבר שכזה.”

מאת: צו פיוסדתות30/11/113225 צפיות
אלול הוא חודש המכונה במסורת היהודית "חודש הרחמים והסליחות", מכיוון שהוא מקדים את ראש השנה ויום כיפור. הביטוי הכי נפוץ בחודש זה הוא "שנה טובה", ביטוי העולה בכל מפגש משפחתי, חברתי, בשיחות עם חברות האינטרנט והסלולאר שנזכרות גם הם לעשות את השנה ליותר טובה ומציעות לך דילים "משתלמים במיוחד", קבלת אסמסים מהקאנטרי שלך המברך אותך לשנה טובה ולא שוכח לצרף הודעת תזכורת "המנוי שלך נגמר בעוד... תגיע לחדשו",

מאת: צו פיוסדת ומדינה09/11/111394 צפיות
הגיעה השעה להוציא את היהדות משליטת החרדים. כאשר היהדות נשלטת על ידי חרדים אלו שלא אוהבים אותם חשים עצמם פטורים מערכי היהדות. וממש לא בצדק. הערבות ההדדית לדוגמה.

מאת: צו פיוסצדק חברתי17/10/111001 צפיות
הייתי עד לסיטואציה מוכרת עד זרא: אישה יקרה לליבי, בעלת משרה יוקרתית ומשתלמת ביותר, הודיעה לאביה שבכוונתה לעזוב את מקום עבודתה הנוכחי ולחפש עבודה שתתאים לה יותר 'כי רע לה שם'. האב התרתח, סירב אפילו להקשיב, ניסה להסביר, לשכנע, להפחיד, לשקף את המצב בחוץ ולהראות לה שהיא לעולם לא תמצא משרה טובה יותר עם תנאים כל כך נוחים. הויכוח הסתיים בכעס משני הצדדים, אבל עזר לי להבהיר סוף סוף את הסוגיה הזו.

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222267 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221860 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211653 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206048 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181889 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172120 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica