חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיכאל שומאכר - נהג מירוצים - מהקארטינג ועד הפורמולה 1

מאת: דודענפי ספורט09/11/2010978 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיכאל שומאכר בין נהגי המירוצים הטובים ביותר בהיסטוריה אם לא הנהג הטוב בעולם בכל הזמנים, נולד בשלישי לינואר 1969 בעיירה קלן שבגרמניה. שיא הקריירה שלו היה בתור נהג במירוצי הפורמולה 1 הגרמני בשנים 1991-2006 וכעת הוא חזר להתחרות להתחרות בתחרויות של 2010. מיכאל שומאכר הוכתר כבר 7 פעמים בתור אלוף העולם, ושבר כמעט כל שיא שהציבו מתחריו וכל שיא אפשרי בפורמולה 1 כאשר העיקרי שמביניהם הוא מספר הניצחונות במהלך קריירה אחת. חשוב לזכור שתחילת דרכו של שומכאר הייתה למעשה בתחום הקראטינג והרבה בזכות הנסיון שצבר בתחום הצליח להשתלב בתחרויות הגבוהות במירוצי הפורמולה 1.

מהלך חייו

מיכאל שומאכר נולד בהירט הרמיליאם שליד העיירה קלן בגרמניה. הוא הצטרף לראשונה לסבב המירוצים ב-1991 ונהג את נהיגת הבכורה שלו במדי ג'ורדן במירוץ הבלגי והשיג תוצאה מעולה בתור מתחיל כשדורג במקום ה-7 במקצה הדירוג. במירוץ עצמו שומכאר נחלש ונאלץ לפרוש, אך התקווה בשומאכר לא דעכה מאחר וכולם ראו את יכולות הנהיגה העליונות שלו וזיהו את הכשרון המוטורי הטבעי שלו. לאחר מכן, הגיע שומאכר לקבוצת בנטון ואת הניצחון הראשון שלו השיג שם כעבור שנה, שוב במירוץ הבלגי.

בשנת 1994 הדהים שומאכר שוב כאשר הציג יכולות טובות משל נהג המירוצים הוירטואוזי מאיירטון סנה. בהמשך העונה, סנה נהרג בתאונה על המסלול דבר שסלל את את דרכו של שומאכר לאליפות עולם ראשונה ואליפות עולם ראשונה לקבוצת בנטון, אך זו הייתה אליפות מצערת וכואבת עקב מותו הטראגי של המתחרה סנה. שומאכר והיל דיימון נאבקו על האליפות במירוץ הסיום באוסטרליה, שם שומאכר לא הצליח לדבוק ביכולותיו והתנגש בקיר, למרות שהוביל במשך 32 הקפות, אך למזלו לפני שמכוניתו שבקה הוא הצליח להתנגש בדיימון וכך זכה באלפיות עבור קבוצת בנטון. ב-1995 הצליחו לחזור על ההישג הקודם כאשר דיימון שוב היה היריב העיקרי.

ב1996 החליט שומאכר להצטרף ל"חברה הגדולים" והצטרף לקבוצת פרארי. מקצועיותו של שומאכר והצוות שהביא איתו שומאכר הפכו את את פרארי לקבוצה העליונה בצמרת. בעונה בראשונה בפרארי הוא אמנם ניצח 3 פעמים אך בעיות טכניות במכונית הפרארי מנעו ממנו להתמודד על האליפות.

בשנת 1997 שומאכר התחרה מול היריב העיקרי ז'אק וילנב הקנדי והפסיד בצורה מבישה. שניהם הגיעו למירוץ הגמר כאשר שומאכר מוביל בנקודה אחת. במקרה שבו שניהם היו מסיימים בדירוג כזה שלא מקבלים נק' שומאכר היה זוכה באליפות, וזו בדיוק היתה מטרתו של שומאכר. כאשר ז'אק וילנייב ניסה לעקוף אותו, הוא זרק את ההגה בחדות בניסיון להדוף את ז'אק מן המסלול וכך יזכה באליפות, אך בפועל מה שקרה הוא ששומאכר נזרק החוצה מן המסלול וז'אק הצליח להמשיך. כך זכה ז'אק בתואר אלוף עולם, ושומאכר בתואר "ספורטאי לא ספורטיבי".

בשנת 1998 הציג שומאכר ביצועים שלא הספיקו לזכייה באליפות אף על פי שבמירוץ האחרון ביפן הגיע עם סיכוי קלוש לזכות באליפות. הקבוצה המתחרה העיקרית שלו הייתה מקלארן בראשותו של מיקה האקינן הפיני ולהם הפסיד את האליפות. כך גם היה בשנת 1999 שהפסיד לקבוצת מקלארן אך הפעם הייתה זו פציעה שמנעה ממנו מלהשתתף במהלך כמה מירוצים והם מנעו ממנו את האליפות.

בשנת 2000 חלה שיא הקריירה של שומאכר לצוץ כאשר שוב זכה בתואר אליפות העולם עבור פרארי לראשונה מאז 1979 ואחרי אליפות הזו הגיעה גיאות של אליפויות בשנים 2001-2004. בשנת 2005 בפרארי לא הצליחו ליצור מכונית תחרותית מספיק ורצף הנצחונות נקטע לזכותו של נהג המירוצים האגדי הספרדי פרננדו אלונסו.

בשנת 2006 ניהל שומאכר מאבק צמוד על האליפות מול פרדננדו אלונסו אך תקלה בצמיג במכוניתו פגעה בסיכוייו לזכות בתואר. למרות שהציג כשרון נהיגה יוצא מגדר הרגיל במירוץ זה נכשל שומאכר והודיע על פרישתו מנהיגה תחרותית והחל לתפקד בגדר יועץ בקבוצת פרארי.

עד 2009 לא התחרה שומאכר על בשל פציעה של נהג הקבוצה פליפה מאסה, הכריזה על שומאכר כנהג ויימלא את מקומו של פליפה עד לכשירותו. שומאכר הכן החל להתכונן במרץ לשובו למירוצים אך בגלל כאבים עמוקים בצוואר בגלל תאונת אופנוע שעבר כמה חודשים לאחרמ כן חזר בו.

כעת שוב, ב2010 חתם שומאכר הפעם בקבוצת מרצדס חוזה להשתתפות בתחרויות הפורמולה 1 ל-3 שנים.

סך הכל בקריירה שלו, זכה שומאכר ב-7 אליפויות השתתף ב249 מרוצי גרנד פרי בעל 91 ניצחונות 154 פודיומים וצבר 1369. בקריירה שלו אי אפשר לשכוח את התחלת כישורי הנהיגה שלו בתחום ה קארטינג שבו הרגיש את הקארטינג ולמד הטכניקה הבסיסית של נהיגת המירוצים. כעת שומכאר הוא בעלים של מסלול קארטינג מבין הגדולים והמקצועיים בעולם. מסלול ה קארטינג של שומאכר נחשב למקום עליית רגל של אלפי מעריצים ונהגים בעולם והוא ממוקם בעיירה קרפן שבגרמניה.

 



תגיות המאמר: קארטינג, קרטינג


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קארטינג - נהיגה אתגרית ספורטיבית

קרטינג

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד

מאת: דודספורט אתגרי19/09/101303 צפיות
מהו הקארטינג?? מקורו של הקארטינג הוא למעשה מתחום הספורט המוטורי. קארטינג הוא למעשה מרוץ מכוניות המושתת בבסיסו על מכוניות מירוץ הנקראות קארטינג.

מאמרים נוספים בנושא ענפי ספורט

מאת: www.copy-writer.co.ilענפי ספורט21/08/143498 צפיות
על הטרנד החדש - טיפוס קירות: ספורט מרהיב ומרתק!

מאת: ירון כהןענפי ספורט25/03/147467 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים איננו הספורט המסוכן ביותר מבין ענפי הספורט המבוצעים בשטח. אפילו ניתן לומר שטיפוס הרים הרבה פחות מסוכן מרכיבה על אופניים, גלישה על סנובורד או סקי אולם, נשאלת השאלה, מה קורה בתחום הזה במהלך השנים האחרונות, בו נרשמה עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם." עוד מוסיף יורם קראוס כי עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם. עד כמה שזה ישמע מפתיע, אבל למרות העלייה הדרמטית במספר האנשים העוסקים כיום בספורט הטיפוס על סוגיו השונים, לא חלה עלייה סטטיסטית במספר הנפגעי

מאת: דודו דגמיענפי ספורט27/01/148521 צפיות
שנת 2003 מהווה נקודת מפנה בכדורגל הישראלי. בשנה זו עשתה מכבי חיפה היסטוריה, והייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה הזמן להיזכר במסע המופלא של הקבוצה במפעל האירופאי החשוב ביותר כיום.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131701 צפיות
הכשרת מדריכי חדר כושר בישראל מתבצעת בכמה בתי ספר מובילים לחינוך גופני. בתי ספר כמו מכללת וינגייט או סמינר הקיבוצים מציעים לימודי תואר ראשון בחינוך גופני, לימודים לתארים מתקדמים יותר ולימודי תעודה.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131726 צפיות
אם אתם מעוניינים באימון כושר בו המאמן מרכז את מלוא תשומת הלב שלו רק בכם, אימוני כושר אישיים הם הפתרון. כמעט כל מאמן כושר מוסמך מציע כיום גם אימונים אישיים מחוץ לחדר הכושר.

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138517 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128819 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica