חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההעפלה הראשונה בתולדותיה של מכבי חיפה לליגת האלופות

מאת: דודו דגמיענפי ספורט27/01/20148523 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שנת 2003 מהווה נקודת מפנה בכדורגל הישראלי. בשנה זו עשתה מכבי חיפה היסטוריה, והייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה הזמן להיזכר במסע המופלא של הקבוצה במפעל האירופאי החשוב ביותר כיום.

העפלה דרמטית באוסטריה

ההעפלה של מכבי חיפה לליגת האלופות התחילה בצורה פשוטה ביותר: ניצחון קליל של 0-5, בסיכום שני המשחקים, על בלשינה בוברויסק הבלארוסית.

המשוכה האחרונה בדרך לשלב הבתים הייתה שטורם גראץ מאוסטריה. את המשחק הראשון "אירחה" מכבי חיפה בקפריסין, וזאת עקב סירובה של התאחדות הכדורגל האירופאית, אופ"א, לאפשר קיום משחקים בישראל עקב המצב הבטחוני. המשחק הראשון הסתיים בניצחון 0-2 של מכבי חיפה, עם צמד שערים של החלוץ הניגרי המצוין, איגביני יעקובו.

משחק הגומלין, באצטדיון ארנולד שוורצנגר שבגראץ, היה דרמטי מאד. שערים של ג'ובאני רוסו, אדורם קייסי וואליד באדיר קבעו תיקו 3-3, תוצאה שהספיקה לחיפה להעפיל, בפעם הראשונה, לשלב הבתים של ליגת האלופות.

הופעה מכובדת, ניצחונות היסטוריים

מכבי חיפה הוגרלה לבית שכלל את אימפריית הכדורגל מאנגליה, מנצ'סטר יונייטד, וכן את באייר לברקוזן (גרמניה) ואולימפיאקוס (יוון). המשחק הראשון נערך באולד טראפורד, היכל הכדורגל האנגלי. שער של יניב קטן העלה את חיפה ליתרון סנסציוני, אבל האלופה האנגלית הגיבה בחמישה שערים נוספים. זה נגמר בהפסד 5-2.

במחזור השני הדהימה האלופה הישראלית את אולימיפיאקוס, והביסה אותה 0-3 בקפריסין, עם שלושער של יעקובו. בשני המשחקים הבאים הרשימה מכבי חיפה, אך הפסידה פעמיים ללברקוזן: 2-1 בניקוסיה ו-2-0 בגרמניה.

המשחק החמישי נחשב לאחד ההישגים הספורטיביים הגדולים של הכדורגל הישראלי מאז ומעולם. מנצ'סטר יונייטד הגיעה לקפריסין בהרכב חסר, לאחר שהבטיחה כבר את העפלתה לשלב הבא. אולם זה מגמד רק במעט מההישג של מכבי חיפה, שזכתה בניצחון מרשים 0-3. יניב קטן, ריימונדס ז'אוטאוטאס (בשער נפלא) ויעקובו, בפנדל, חתומים על ההישג.

המשחק האחרון בטורניר הסתיים בתיקו 3-3 באתונה, שהבטיח למכבי חיפה את המקום השלישי והמכובד. הקבוצה לא הצליחה להעפיל לשלב הבא של ליגת האלופות, אך עברה ממנו לגביע אופ"א, המפעל האירופאי השני בחשיבותו דאז.

דודו דיגמי, בן 24, חובב ספורט, אוהב בעיקר את התחומים - כדורגל, כדורסל, טניס ואתלטיקה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דודו דגמי, בן 24, חובב ספורט - כדורגל, כדורסל, טניס ואתלטיקה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דודו דגמי

מאת: דודו דגמימשחקי כדור14/05/145191 צפיות
אוהד את ברצלונה, מעריץ את אינייסטה ומשחק בריאל מדריד – לקראת גמר ליגת האלופות, דודו דגמי עונה לכם על השאלה – מי אתה פרנסיסקו איסקו?

מאת: דודו דגמימשחקי כדור27/02/148454 צפיות
שאלת מיליון הדולר, או אם תרצו, מי מרוויח יותר – מסי או רונאלדו, מעסיקה חובבי כדורגל רבים ברחבי העולם.

מאת: דודו דגמיקבוצות ואוהדים01/12/1316119 צפיות
קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, "הקבוצה של המדינה", נחשבת לאחת המובילות באירופה. מדי שנה, מתחרה היא על התואר החשוב ביותר – אליפות אירופה – ופעמים רבות מגיעה לשלבים מאוחרים. עד כה, ארון הגביעים של המועדון כולל חמש זכיות בתואר החשוב ביותר.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור03/11/138382 צפיות
שיאניות ההופעות במונדיאלים עד היום, ועדיין לפני מונדיאל 2014 המתקרב הן: ברזיל עם 19 הופעות, והיא גם הנבחרת היחידה שהופיעה בכל המונדיאלים מאז החל המפעל הזה.

מאת: דודו דגמיצבא וביטחון13/10/131831 צפיות
אולימפיאדת מינכן 1972 היא הזכורה ביותר בהיסטוריה, ולא מהסיבות הספורטיביות. היא תיזכר לדיראון עולם עקב טבח אחד עשר מחברי המשלחת היהודית, וזאת על ידי מחבלים פלסטינים. טבח זה נחשב לאחד ממעשי הטרור החמורים ביותר שנעשו מאז ומעולם.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור12/08/131890 צפיות
מכבי תל אביב ממשיכה להתחזק לקראת העונה הקרובה. סגנית האלופה הודיעה כי הגארד-פורוורד האוסטרלי, ג'ו אינגלס, חתם לשנתיים רשמית. עבור דייויד בלאט מדובר בשחקן מכבי הראשון ממוצא אוסטרלי שהוא יאמן.

מאמרים נוספים בנושא ענפי ספורט

מאת: www.copy-writer.co.ilענפי ספורט21/08/143501 צפיות
על הטרנד החדש - טיפוס קירות: ספורט מרהיב ומרתק!

מאת: ירון כהןענפי ספורט25/03/147470 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים איננו הספורט המסוכן ביותר מבין ענפי הספורט המבוצעים בשטח. אפילו ניתן לומר שטיפוס הרים הרבה פחות מסוכן מרכיבה על אופניים, גלישה על סנובורד או סקי אולם, נשאלת השאלה, מה קורה בתחום הזה במהלך השנים האחרונות, בו נרשמה עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם." עוד מוסיף יורם קראוס כי עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם. עד כמה שזה ישמע מפתיע, אבל למרות העלייה הדרמטית במספר האנשים העוסקים כיום בספורט הטיפוס על סוגיו השונים, לא חלה עלייה סטטיסטית במספר הנפגעי

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131703 צפיות
הכשרת מדריכי חדר כושר בישראל מתבצעת בכמה בתי ספר מובילים לחינוך גופני. בתי ספר כמו מכללת וינגייט או סמינר הקיבוצים מציעים לימודי תואר ראשון בחינוך גופני, לימודים לתארים מתקדמים יותר ולימודי תעודה.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131729 צפיות
אם אתם מעוניינים באימון כושר בו המאמן מרכז את מלוא תשומת הלב שלו רק בכם, אימוני כושר אישיים הם הפתרון. כמעט כל מאמן כושר מוסמך מציע כיום גם אימונים אישיים מחוץ לחדר הכושר.

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138519 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128822 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

מאת: שירי פלגענפי ספורט06/12/128388 צפיות
המילה האחרונה במכוני הכושר ושאר מרכזי ספורט ועיצוב הגוף שייכת ל- Zumba. מדובר בשיטת אירובי שמתבססת על תנועות ריקוד נמרצות לצלילי מוזיקה קצבית לטינית. האנרגיה במהלך השיעורים מרקיעה ועמה גם המוטיבציה להמשיך לזוז, להתעלם מהעייפות ולשרוף עוד ועוד קלוריות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica