חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליך פיתוח פטנט/ מוצר.

יזמים רבים העוברים תהליכי יזמות עסקית לרוב הולכים לאיבוד בערפל הקיים בעולם היזמות. היזם מתחיל את תהליך היזמות העסקית לרוב ללא ידע קודם וככל שיש לו פחות ידע, כך חששותיו לגבי התהליך גדולים יותר.

אחת הבעיות (להערכתי אפילו מרכזית) שבגללה יזמות עסקית נכשלת היא חוסר הוודאות של היזם למול התהליך המורכב של להביא מוצר לשוק. בנוסף, על מנת לבצע תהליך של יזמות ו/או יזמות עסקית חשוב לדעת לא רק איזה תהליכים דרושים על מנת לבנות ערך לפטנט או לרעיון שיש ליזם, אלא גם מתי בציר הזמן כל תהליך מתבצע.

הנקודה החשובה והדגש שאותו יזם צריך לשים בתהליך היזמות העסקית היא לא רק איזה תהליכים לבצע, אלא מתי לבצע כל תהליך ומה הפידבקים החשובים יותר והחשובים פחות בכל תהליך ואיך אותם פידבקים משפיעים על תהליכים מקבילים ועל התהליך הכולל.

לפני שאמשיך לתאר מהו להערכתי התהליך הנכון בתהליך היזמות העסקית, או לחילופין בתהליכי פיתוח מוצר, או לחילופין בתהליכי פיתוח פטנט, או עיצוב של פטנט או עיצוב של מוצר, תעיפו מבט באתר www.b-focus.com תחת הכותרת – 'תהליכים', 'תהליכים ליזמים'. ניתן להסתכל בתכנית בטא' על מנת לראות סכמה המתארת את התהליכים הדרושים על מנת לפתח פטנט או מוצר ולבנות לו ערך כספי. הייחודיות בתהליך שהוא משלב כבר משלב הרעיון את שתי הפנים הרלוונטיים בתהליך של הבאת מוצר לשוק – הפן עסקי והפן העיצובי פיתוחי, ובכך מאפשרת סנכרון והעברת דגשים עסקיים/ פיתוחים על מנת להגיע למוצר שיענה על דרישות הלקוח המיועד בצורה מכסימאלית.

תהליכי היזמות העסקית כוללים בתוכם מספר רב של תהליכים, בינייהם ישנם תהליכי חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח מוצר או פיתוח פטנט בהתאם למה שנמצא ויותר חשוב פיתוח הפטנט בהתאם למה שלא נמצא, כמובן שיש לאחר מכאן להגן על אותו פיתוח. בנוסף חשוב לשלב סקרי שוק וחוות דעת קהל בתהליך, ואיסוף ואיגוד כל האנפורמציה תחת כותרת אחת – התכנית העסקית.

היזם בתהליך היזמות העסקית צריך כל הזמן לשאוף להשגתה של אותה תכנית עסקית. התכנית העסקית בתהליכי היזמות העסקית היא מסמך הכרחי, שבלעדיו ימצא עצמו היזם מול המשקיע ללא תשובות מדוייקות ומבוססות, ובהתאם סיכויי הצלחת הגיוס ירדו.

לדוגמא: אין טעם לרשום פטנט, עד שלא נעשה חיפוש פטנטים וניתוח של דוח הפטנטים על מנת לאבחן מה קיים ומה לא, בדיוק כמו שאין טעם לרשום פטנט עד שלא נעשה פיתוח של המוצר המיועד ובדיקת ההיתכנות שלו ושהפטנט באמת עובד – אחרת למה לרשום פטנט?, בנוסף כפי שלא ניתן לבצע תכנית עסקית ללא פיתוח של המוצר והערכת עלויות לייצור המוני, לוחות זמנים לסיום פיתוח והערכת עלות לצרכן הסופי. הדבר מקביל לסקרי השוק שאין טעם לבצע אותם עד שלא התבצע פיתוח ראשוני, אבחון קהל היעד, רישום הפטנט וכ"ו. כמובן שבנושא זה חשוב לציין שהדבר נכון אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל!!.

ולסיכום: כפי שהמלצתי למעלה, שווה להסתכל בתהליכים ליזמים על מנת להבין טוב יותר את התהליכים הדרושים לרעיון או לפטנט להתקדם בתהליך שיגרום לו לרקום עור וגידים ולהיות בעל ערך כספי בשלב מוקדם עד כמה שאפשר.

בכל מקרה – שיהיה בהצלחה בפיתוח הפטנט, ברעיון, במוצר או בהמצאה אותה אתם מעוניינים ליישם.

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – יזם ומנהל המחלקה העסקית ב: B-focus

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות – מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי מחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן הטכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

אמיר.

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
שמי אמיר לניאדו בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום אני שותף בחברה שהקמתי לפני כעשור (בתחום הרפואי) ועוסק בליווי וניהול מיזמים וחברות הזנק. בנוסף אני מנהל את המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אבי טיפוס, סקרי שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה. אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם בהצלחה! אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-Focus amir@b-focus.com www.b-focus.com 0525449558
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמיר לניאדו

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית11/01/232423 צפיות
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר או לקדם פטנט או רעיון שיש להם – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172027 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171206 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית15/10/171048 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית23/01/121276 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית12/12/111296 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: אמיר לניאדויזמות עסקית28/11/111437 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב תעשייתי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב תעשייתי 12/04/202575 צפיות
הנחיות להליך קבלת ההיתר לשימוש חורג ההליך לקבלת ההיתר לשימוש חורג הינו תהליך מורכב ועיתים לא מוכר. במאמר זהנעשה כל שניתן על מנת להקל על הבנת הדרישות החוק והתקנות בנדון. רצ"ב הנחיות מפורטות. שרות זה ניתן לגולשי האתר , המיידע לנוחיותכם ועל אחריותכם בלבד.אלו שאינם מגישים את הבקשה דרכינו מומלץ שיקבלו סייוע מקצועי ומשפטי. לתשומת ליבכם, תהליך הוצאת היתר הבניה היינו הליך מנהלי מורכב ובעל היבטים תכנוניים וחוקיים רבים. לכן, מומלץ כי קלינגר תילווה בצמוד את ההליך כולו, ובכך תמנעו מ אי הבנות מקצועיות

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192391 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 10/05/181565 צפיות
מה הם היתרונות של שימוש באבקות צבע על פני שימוש בריסוס או במרקם הנוזלי המוכר? קראו את הדברים הבאים והיכנסו אל עולם של צבע שלא כל אחד מכיר בכלל.

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172027 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 13/10/171993 צפיות
חלק ניכר מהעניין הוא תלוי עיצוב חללים מסחריים שאיתו יכולים לעורר את העסק לחיים ולהכניס את כל המסרים האלה שמכוונים בדיוק לסגירה של עסקאות רווחיות.

מאת: טל כדוריעיצוב תעשייתי 08/03/152235 צפיות
עם הוזלת מחירי הטאבלטים ועלייה בכמות החברות המסוגלות לתפור לעסקים אפליקציות המתאימות בדיוק לצרכי האירגון הפנימיים או לקוחות החברה. אנו רואים יותר עמדות משולבות טאבלט ככלי אירגוני שהשימוש בו רחב.

מאת: outdoordesignעיצוב תעשייתי 08/02/152174 צפיות
זהבי פלדות היא חברה ותיקה המספקת ללקוחותיה את כל פתרונות הפלדה האפשריים בצורה בטוחה, אמינה ומקצועית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica