חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאמרים

מאת: אוריניהול תוכן17/11/20101620 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאמרים

כיצד לכתוב מאמרים

כתיבת מאמרים היא משהו שרובנו נתקלים בו לראשונה באוניברסיטה. אם בתיכון נדרשנו לכתוב עבודות על פי כללים מסוימים, באוניברסיטה כבר יש דרישה לכתיבת מאמרים על פי כללים ברורים אוניברסליים לכתיבת מאמר.

קיימים הבדלים בין מאמרים מדעיים- כמותיים לבין מאמרים איכותיים. במאמרים כמותיים יש להציג נתוני מחקר סטטיסטים, וממצאים שנבחנו בכלי מחקר מדעיים, לעומת מאמרים איכותיים בהם דרך הצגת הנתונים, שאינם סטטיסטיים, שונה מעט.

אז כיצד מאמרים מדעיים צריכים להראות?

הקדמה

כל המאמרים, אם מחקריים ואם לא, חייבים לפתוח בחלק הקדמה (abstract). הקדמה של מאמרים הם מעין סיכום של המאמר כולו כולל תוצאותיו ושיטות המחקר שנבחרו.

רקע ומטרת המחקר

לאחר חלק ההקדמה יתחיל המאמר עצמו. רוב המאמרים יסקרו בחלק זה מאמרים קודמים בתחום אשר חקרו נושאים מקבילים או קרובים. תינתן סקירה על תוצאות המחקרים והמאמרים הקודמים, מה הם מצאו ומה לא מצאו, ומהי מטרת מחקר זה וכיצד הוא מוסיף על הידע שכבר קיים.

מאמרים רבים מציגים תוצאות מחקר של מחקרים קודמים בתחום, ומפרטים מה ניתן לעשות אחרת או באיזו שיטת מחקר אחרת הם בחרו על מנת לגרום למחקר שלהם להצליח או להוביל לתוצאות אחרות ממחקרים קודמים.

שיטות מחקר שנבחרו

מאמרים מדעיים חייבים לציין את שיטות המחקר שנבחרו על מנת לבצע את המחקר. רמת הפירוט צריכה להיות גבוהה ומדויקת. באיזה כלים השתמשו לצורך המחקר, מי היו הנבדקים וכיצד נבחרו, מה בדוק בדקו, מה היו התנאים בזמן הבדיקה, מי ביצע את הבדיקה ועוד מגוון גדול של משתנים אותם יש לבטל כמשפיעים על המחקר. בחירת שיטת מחקר נכונה למחקר כלשהו יכולה להיות קריטית. בנוסף, מאמרים רבים מציינים מדוע בחרו בשיטת מחקר זו ולא אחרת.

המחקר עצמו

בשלב זה של המאמר ייכתב תהליך המחקר עצמו. יפורטו קבוצות המחקר ויתואר התהליך שעברה כל אחת מהקבוצות שנבדקו. יצוין כל פרט במהלך המחקר עצמו, וכן יצוין במידה והתרחשו דברים חריגים, במידה והיה צורך לפסול חלק מהדגימות בגלל סיבה כלשהי. חלק זה במאמרים בדרך כלל יהיה תיאורי מאוד. למשל :" הנבדקים בקבוצה A הוכנסו אל תוך כיתה בה הוצג להם סרטון באורך של 3 דקות ולאחריו הוצג בפניהם שאלון...." 

תוצאות

בחלק זה של המאמר יוצגו תוצאות המחקר. לרוב מאמרים יציגו תוצאות בצורת גרפים וטבלאות, כשכל אחת מהן מלווה בהסבר קצר כיצד יש להתייחס לנתונים המוצגים, ואיזה מהשערות המחקר נמצאו כמובהקות סטטיסטית.

דיון

חלק הדיון במאמרים, מסביר את התוצאות ומנתח אותן. בחלק זה גם יעלו השערות לגבי השערות מחקר שהופרכו והסיבות לכך, מחקרי המשך אפשריים, תגליות שאינן קשורות ישירות במחקר אבל התגלו במהלכו ועוד.

בחיי היומיום כשאנו כותבים מאמרים אנו לרוב כותבים אותם ללא החוקים והכללים הנוקשים של האקדמיה, אבל יש הגיון בכתיבת מאמרים בצורה זו, וכדאי לשמור על המבנה הכללי של מאמרים בצורה דומה על מנת שיהיו נוחים לקריאה וברורים.

 



תגיות המאמר: מאמרים, מאמר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161776 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161784 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161656 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות ורפואה כללי21/10/161367 צפיות
קשה למצוא אנשים שאוהבים לבקר אצל רופא שיניים, ולא בגלל השירות או היחס המקצועי. האמת היא שהישיבה לאחור על הכורסא, והעובדה שמחדירים מכשירים שונים ומשונים לתוך הפה – יוצרות חוויה לא נעימה. אמנם, מרבית האנשים מצליחים להסתדר עם התחושות הללו ולשאת אותן בהצלחה...

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161908 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163884 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161675 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאמרים נוספים בנושא ניהול תוכן

מאת: mikzoanניהול תוכן13/04/183772 צפיות
לוכד עכברים בתל אביב - הכי זולים בעיר 053-7102038- מדביר ברישיון

מאת: mikzoanניהול תוכן12/04/182815 צפיות
לוכד עכברים במודיעין - הכי זולים בעיר 0537102038- מדביר ברישיון

מאת: שלום כהןניהול תוכן25/11/172860 צפיות
בעולם הדיגיטל שאינו מפסיק להתחדש, כל בעלי העסקים ואתרי האינטרנט - בין אם אלה הם אתרי מכירות ובין אם אתרי תדמית שנועדו ליצור לידים להמשך יצירת קשר, חייבים להמציא את עצמם בכל יום ויום מחדש, כדי לשמור על רלוונטיות ויתרון אל מול המתחרים.

מאת: דויד מנשהניהול תוכן18/09/143238 צפיות
שני מרכיבים חשובים בקידום אתרים, שלא רבים נוטים להתייחס אליהם במלוא החשיבות הראויה להם הם שני אלמנטים בכתובת האתר, URL, שהגולשים מקלידים בדפדפן : שם הדומיין והסיומת. במאמר זה נתייחס לשני מרכיבים אלה ונעמוד על חשיבותם.

מאת: עודד בלקיןניהול תוכן12/07/144130 צפיות
הביובית מבצעת: *פתיחת סתימות בתל אביב *שאיבות בורות ביוב בתל אביב *שאיבת בורות שומן בתל אביב *שאיבת בורות דלק בתל אביב בעבודות אלו מבצעים פעולה הדומה לשאיבת ואקום בעוצמה גבוהה מאוד. הביובית היא הכלי הטוב ביותר לביצוע עבודות אלו. לעיתים,כשיש סתימה בצנרת הביתית,הדיירים יכולים "לעשות זאת בעצמם"ולפתוח אותה בקלות. אך לעיתים הסתימה לא נפתחת בקלות - משום שמערכת הביוב בחצר או ברחוב - נסתמת. במצב כזה,נדרשים אמצעים גדולים ומשוכללים יותר כדי לפתוח את הסתימה וחייבים להזמין אנשי מקצוע מומחים בנושא שישימו קץ

מאת: דויד מנשהניהול תוכן22/04/146040 צפיות
אחד הגורמים שמשפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר שלכם, (ה"רנקינג") שלו, הוא עד כמה התכנים של האתר עדכניים. מדוע חשוב כל כך לעדכן את האתר לעיתים מזומנות ככל האפשר, במה לעדכן אותו - ולא פחות מכך מה לא לעשות מבחינת העידכון.

מאת: גוגלל אנלייזרניהול תוכן02/02/148382 צפיות
במאמר דעה אישי זה אציג לכם את דעתי, מדוע אין הבדל מהותי בין לשדוד חנות לשימוש בתוכן וסירוב לתשלום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica