חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סדנאות גיבוש לפתרון המחלוקות בין הפרקליטים למשרד האוצר

מאת: יובל בן בסטפוליטיקה 20/12/20101121 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

            סדנאות גיבוש לפתרון המחלוקת בין הפרקליטים למשרד האוצר

זה מספר שבועות ששביתת הפרקליטים משתקת את בתי המשפט והכול בגלל הסכמי שכר. פושעים יוצאים לחופשי, תביעות וערעורים לא מוגשים, מזל שלפחות בצבא לפרקליטות הצבאית אין את הבעיה הזאת אחרת גם פעילי "פח"ע" (פעילות חבלנית עויינת) היו יכולים להשתחרר.

בצל כל המשבר הוצע לקחת בורר שיפסוק בין הצדדים. ברור שלמי שבעיקר יש מה להפסיד זה לפרקליטים כי במקרה שהפסיקה לא תהיה לטובתם בעצם הם לא יוכלו לערער על כך. ניסיון נוסף היה להקים וועדה ברשות שופט בית משפט העליון לשעבר אהרון שמגר, אולם גם רעיון זה לא יצא לפועל.

שר המשפטים יעקב נאמן נמצא בתווך, מצד אחד הוא בקשר עם שר האוצר שהוא חברו לקואליציה, בין היתר הוא זה שמחלק את העוגה התקציבית השנתית  ובהחלטה שלו הוא יכול להורות לקבל את דרישות הפרקליטים ולסיים את השביתה.

לשר האוצר יש את האינטרס של משרדו ומה שאמונים עליו (נערי האוצר), והוא לא לחרוג ממסגרת התקציב ולתת כמה שפחות. מהצד השני יעקב נאמן צריך לייצג את הפרקליטים והפרקליטות, מבחינתו הם צריכים לקבל כמה שיותר. המצב המביך הזה ממשיך לשתק את כל המערכת השיפוטית במדינה ישראל. לימודי שביתות אנו, להוציא את גופי הביטחון במדינה לדעתי אין ארגון ממשלתי שלא שבת מאז קום המדינה והלוואי שאני טועה.

אז מה בעצם הפיתרון לבעיה ?  אני רוצה להציע פיתרון אחר. יש לקחת את ראשי המידיינים מצד משרד האוצר ומצד הפרקליטות ולהביא אותם לסדנת גיבוש מרוכזת במשך שלושה ימים.

הסדנה תהה תהליכית ותתפרס על שלושת הימים כשבכל יום תהה התמקדות על נושא אחר.  חשוב שהמקום יהיה רחוק מעיני התקשורת ולא במסגרת המשרדים בירושלים.

יום ראשון - הכרות וגיבוש. הסדנה תתחיל במשחקי הכרות לחיזוק התקשורת והאינטימיות בין הצדדים. כל אחד יצטרך להציג את סיפור חייו בפתיחה. לאחר מכן יערכו משחקים המעודדים תקשורת ופעילות בין זוגות.

חלוקה לקבוצות. שני המחנות מופרדים למספר קבוצות המתמודדות אחת מול השנייה. המטרה של התרגיל בסופו היא להראות את חשיבות עבודת הצוות והחזון של שני הקבוצות שהוא מעל לכול. יהיו הפסקות וארוחות מסודרות. אחרי הצהריים יצאו כולם לטיול רגלי  של מספר שעות. בסיום כל הקבוצה תצטרך להכין אוכל בטבע. בסופו של יום חוזרים "לבסיס האם" . ואז הפתעה ערב גיבוש בסגנון קריוקי וקדימה ללכת לישון.

יום שני - שוב מתחילים עם פעילות משחררת כדוגמת יוגה צחוק. פעילות פיזית משחררת חסמים רגשיים. לאחר מכן תינתן הרצאה וסדנה על מהות הגישור. הסדנה תתמקד בתקשורת ובגישור לקראת התחלת השיחות. לאחר סדנת הגישור מתחיל "הדבר האמיתי". אחרי צהרים המשא ומתן מתחיל מחדש

כל קבוצה בוחרת נציגים ותתי נציגים כאשר כל אחד מייצג את נקודת הפתיחה שלו. התהליך מלווה עם יועץ ארגוני ומגשר. ישנם פיקוח על זמנים. בשעות הערב המשא ומתן נפסק לטובת ערב גיבוש בעל פעילות חברתית כמו סטאנאפ, שירה או כל דבר אחר. הפעילות היא מחויבת. כלומר על הצדדים להגיע.

יום שלישי - ביום השלישי ממשיכים את המשא ומתן עד לצהרים. נערכים סיכומים של כל ההסכמות ואי ההסכמות שהוצגו. הדברים מובאים אל שר האוצר ושר המשפטים אשר מגיעים למתחם. לאחר שהם בודקים עד היכן הצדדים הגיעו הם מקיימים ישיבה ביניהם ויוצאים עם פתרונות המובאות לנציגי הצדדים. וכך חוזר חלילה עד אשר הם מגיעים לעמק השווה.

במידה ועדין יהיו חילוקי דעות בין הצדדים הם יהיו הרבה יותר קרובים רגשית. והדבר יתרום לסיים את הסכסוך. כי הרי בסופו של דבר מאחורי סכסוכים יש הרבה אגו, וכלל הראשוני הוא ברגע שהאגו בצד ויש הכרות אישית בין הניצים שלו הייתה קודם הפיתרון פתאום יראה הרבה יותר קרוב ומוחשי.. סדנאות גיבוש בין מנהיגים יכולים לזרז כמעט כל תהליך של משא ומתן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205084 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202340 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195832 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191525 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191772 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191557 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192501 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא פוליטיקה

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 01/07/231428 צפיות
הרצון לרצות את כולם, הוא באיזשהו מקום שאיפה טבעית של האדם, ובוודאי לכל נבחר ציבור, אשר רוצה לגייס סביבו תמיכה רחבה, אהדה גדולה, ולגלוש על גלי האהבה של ההמון (אלא אם מראש בחר לעצמו אג'נדה קונטרוברסלית בהגדרה). אך לעיתים, לא רק בפוליטיקה, גם בחיים, אחת ההחלטות הכי קשות שיש לקבל היא החלטה "איזה גשר לחצות ואיזה גשר לשרוף". המדובר לעיתים בהחלטה בלתי נמנעת.

מאת: אדיר בנימיניפוליטיקה 18/08/181512 צפיות
העיסוק המדיני-פוליטי, על פי גישתו של אריסטו היא "האומנות השלטת" על כל האומניות האחרות; ברגע שמקבלים את ההנחה כי העיסוק הפוליטי הוא בגדר מעשה אומנות, הרי שמתוקף כך גם מתחייבת המסקנה שהכישרון לעסוק בתחום, אינו נרכש, אלא בהכרח מולד.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 10/01/162815 צפיות
הימין מחזיק באידיאולוגיה של ארץ ישראל השלמה שהובטחה לאבות, והשמאל מחזיק באידיאולוגיה של הישמעות לחוק הבינלאומי המורה להשיב שטחים כבושים ולחובה המוסרית שלכל אדם יהיו זכויות בסיסיות, שכוללות גם זכות בחירה וייצוג, אבל אלה ואלה מכופפים את האידיאלים הנעלים שלהם בפני המציאות והריהם ריאליסטים-פרגמטיסטים.

מאת: חגי הופרפוליטיקה 05/07/152665 צפיות
ראשית אומר כי איני חושב שבדברים הבאים אחדש הרבה, שהרי הסכסוך הישראלי-פלסטינאי כה ממשוך שהכול כבר נאמר עליו ותמונת המצב ידועה. ובכל זאת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 12/12/138015 צפיות
בכנס, במכללה האקדמית נתניה, שעסקה בנושא של החלטת בג"צ, להדיח ראשי עיר מכהנים, עקב חשדות למעשי עבירה שנעברו לכאורה בתפקידם, השתתפו פרופ' פרידמן, שר המשפטים לשעבר, והשופט העליון אליהו מצא לשעבר. שניהם היו בדעה כי בג"צ הלך רחוק מדי, מעבר לסמכויותיו וגילה אקטיביזם שיפוטי מנוגד לחוק הכנסת. לדעתי – כשנוצר וואקום או לאקונה בחוק או איחור וגמגום מצד הכנסת, יכול בג"צ למלא את החור השחור בהתנהלות הציבורית ובמלחמה בשחיתות בפסיקה אקטיביסטית עד לחקיקה בכנסת.

מאת: אברהם פכטרפוליטיקה 16/05/131886 צפיות
שלטון חזק, שלטון בעל יכולת פעולה רחבה ללא סחיטה ואיומים מצד רסיסי מפלגות, הוא לטובת העם עם ארגז כלים דמוקרטי לשלטון יציב. אחוז חסימה של 4% - אינה המצאה רגעית וכבר דנים בסוגיה זו, מזה שני עשורים. חסימה של מפלגות קטנות – אינה פגיעה במיעוט ולא פגיעה בחופש ההתארגנות או הבעת דעה ועמדה. כדי להתמודד ולהשפיע, אפשר להתאחד, אפשר להתאגד ואפשר גם להצטרף כסיעה למפלגות קיימות. משילות טובה ונמרצת – היא גם צורך וגם הכרח.

מאת: ענת רובינרפוליטיקה 29/03/132201 צפיות
מאות לוביסטים פועלים בכנסת. האם פעולתם טובה היא או רעה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica