חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיתולים למבוגרים - מדריך

מאת: eeeגיל הזהב19/01/20091618 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קשישים רבים נזקקים להיעזר בחיי היום- יום במוצרי ספיגה שונים  כתוצאה של בריחת שתן או אי שליטה על הסוגרים באופן מלא. קשישים המנהלים אורח חיים עצמאי, מבלים, יוצאים להרצאות, למפגש עם חברים או בילוי עם המשפחה נעזרים בפדים או בתחתוני חיתול. קשישים השוהים בבית אבות או בדיור מוגן, קשישים המרותקים למיטה או לכיסא גלגלים כתוצאה מנכות, ניתוח חולי אלצהיימר  משתמשים במקרים רבים במוצרי ספיגה - חיתולים למבוגרים על בסיס יום יומי.

אי שליטה על הסוגרים באופן חלקי או מלא היא בעיה שכיחה בקרב בני גיל הזהב אשר יכולה לנבוע ממספר סיבות. המקרים הקלים הם בריחת שתן קלה המתרחשת במצבי שיעול, צחוק או מאמץ גופני או טפטוף קבוע שלא ניתן לשליטה. הבעיה ידועה גם בקרב נשים לאחר הריונות ולידות הגורמים להתרופפות שרירי האגן.

אנשים שעברו ניתוח (למשל ערמונית) או כתוצאה של מחלה ונטילת תרופות יכולים לסבור מחוסר שליטה על הסוגרים. בעיה זו יוצרת לעיתים אי נעימות ומונעת ממבוגרים ומבני גיל הזהב גם כאשר הינם עצמאיים מכל בחינה אחרת לנהל את חייהם כפי שרצו והם נמנעים לצאת מהבית או להיפגש עם חברים.

בחירת חיתולים או מוצרי ספיגה למבוגרים

לעיתים בעיית דליפת השתן אינה ניתנת לטיפול ויש צורך במוצרי ספיגה שונים. במקרים קלים ניתן להשתמש בפדים. ניתן למצוא מגוון של פדים. השוני ביניהם הוא ברמת הספיגה ובגודל הפד. הפדים מתאימים למקרים קלים. הפד קולט את הנוזל והופך אותו לג'ל המונע ממנו לצאת החוצה. פדים אלו מונעים ומנטרלים ריחות לא נעימים של שתן.

יש לבחור את המוצר שהשימוש בו יהיה נוח ומותאם לגוף ובהתאם לכמות הספיגה.

סוג אחר הם תחתונים סופגים. למעשה אלו תחתונים עם ריפוד . תחתונים אלו אינם מרעישים וניתן ללבוש אותם במהלך היום. ניתן למצוא תחתונים בגדלים שונים וברמות ספיגה שונות. בדומה לפדים התחתונים מונעים ריחות קולטים את השתן והופכים אותו לג'ל, המאפשר לעור להישאר יבש.

חיתולים למבוגרים מתאימים לקשישים המרותקים למיטה. עשיית הצרכים בחיתול מאפשרת להם להישאר נקיים. ניתן למצוא מגוון של סוגי חיתולים חשוב לוודא כי החיתול מתאים לממדי הגוף, ישנם מידות שונות של חיתולים וגזרות שונות. חיתול היושב בצורה נכונה ימנע את דליפת השתן מצידי החיתול. ניתן למצוא חיתולים חד פעמיים וחיתולים רב פעמיים.

בחירת חיתולים למבוגרים

בחירת חיתול המתאים לקשיש מהווה גורם חשוב בנוחות של הקשיש ובאי יצירת סיבוכים כגון גירוי בעור, תפרחת חיתולים או פצעי לחץ. בעת בחירת החיתול חשוב להתאים את גזרת החיתול למבנה גופו של הקשיש. חיתול גדול יגרום לדליפת שתן מחוץ לחיתול וחיתול קטן עלול ליצור חסימת העור וגירוי בעור בצידי המפשעה. עצות לבחירה נכונה תמצאו כאן

מומלץ לבחור חיתול בהתאם ליכולת הספיגה. ניתן למצוא חיתולים המתאימים לשינה וחיתולים ליום- יום.  במקרה של רגישות בעור מומלץ לעבור לחיתולים נושמים או חיתולים המונעים מגע של הצרכים עם העור. גורם חשוב הוא המחיר היכולת לממן את הצריכה של החיתולים אף הוא מהווה משקל בבחירת החיתול. קשישים הזכאים לגמלת סיעוד יכולים לקבל כחלק מסל השירותים סיוע בקניית החיתולים למבוגרים.

החלפת חיתול

החלפת החיתול חיונית בשמירה על ההיגיינה של האזור ומניעת סיבוכים כתוצאה מהחיתול. תופעה נפוצה היא תפרחת החיתולים. תפרחת זו נוצרת כתוצאה של מגע השתן בעור. לרוב הקשיש יסבול מגירוי בעור או אדמומיות. חשוב בעת החלפת החיתול לנקות או לשטוף את האזור ניתן להיעזר במגבונים לחים ובמשחות המכילות אבץ המייבש את העור, כמו כן ניתן  להשתמש בטלק או שמו תינוקות. החלפת החיתול לאחר הצרכים הוא האידיאלי. יש המחליפים חיתול במועדים קבועים ויש המחליפים לאחר עשיית הצרכים.

בעת בחירת החיתול ניתן לקבל מספר דוגמאות של חיתולים של חברות שונות על מנת לנסות אותם ולמצוא את החיתול המתאים והנוח ביותר.

קשישים המרותקים לכיסא גלגלים או למיטה עלולים לפתח באזור פצעי לחץ. מומלץ לשנות את תנוחת השכיבה על מנת למנוע גירוי במקום. במקרה שיש גירוי באזור מומלץ להחליף חיתול ויש לשטוף את האזור ולייבש אותו לאחר כל החלפה.  מומלץ למרוח משחות המייבשות את האזור. אם ניתן

מומלץ לחשוף את האזור לשמש. יש לעבור לחיתולים נושמים או בעלי ספיגה חזקים יותר. החלפת חיתול בזמן תמנע את הגירוי בעור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר בשיתוף מרכז מידע גיל הזהב - אינדקס גיל הזהב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eee

מאת: eeeגיל הזהב05/02/092783 צפיות
מוצרים ועזרים המיועדים לבני גיל הזהב נועדו לאפשר שמירה על איכות חיים ואפשרות ביצוע פעולות כפי שהיה בעבר, ככל הניתן. מאמר זה סוקר חלק מהמגוון הרחב של מוצרים, עזרים ומתנות המיועדים לבני הגיל השלישי.

מאת: eeeגיל הזהב19/01/091334 צפיות
קבלת החלטה להישאר בבית או לעבור לבית אבות נובעת מבחינת איכות חייו של הקשיש. מהי סביבת המגורים אשר תהיה הבטוחה ביותר עבור הקשיש ותביא לאיכות החיים המקסימלית עבורו? שאלה זו כוללת מכלול של משתנים. כידוע, הבית מהווה את סביבת המגורים המוכרת והנוחה לנו, עם זאת החיים בבית דורשים שמירה על אחזקה שוטפת, עריכת קניות, תשלום החשבונות השונים, ניקיון הבית וכדומה. קשישים רבים מגלים קושי רב בעשיית מטלות אלו.

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216152 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171857 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162024 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162143 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162058 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152044 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151710 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica