חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניתוח טכני - נפח מסחר

מאת: מתן דותןמסחר יומי30/12/20101161 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשיטה של ניתוח טכני , כל המידע שבו משתמש המנתח הטכני מסתכם ב-

1. מחירים

2. נפח מסחר

זה הכל, רק המחיר ונפח המסחר ידועים והם לוקחים חלק בניתוח טכני. למרות שנפח מסחר הוא מרכיב מאוד חשוב, מעט מאוד סוחרים טכניים עושים בו שימוש כדי לזהות נקודות כניסה ויציאה מעסקאות. זה פשוט כי הסוחרים לא מבינים את ההיגיון בנפח מסחר ביחס לרמות המחירים. נסביר כאן את היחס בין המחירים לנפח המסחר בתקווה שזה יעזור לסוחרים במסחר בשוק ההון.

ניתוח טכני בעזרת נפח מסחר

עלית מחירים + נפח מסחר עולה = מגמת עליה בריאה

עלית מחירים + נפח מסחר יורד = מגמת עליה לקראת סופה בקרוב תגיע לרמת התנגדות.

ירידת מחירים + נפח מסחר עולה = מגמת ירידה בריאה

ירידת מחירים + נפח מסחר יורד = מגמת ירידה לקראת סיום, תגיע בקרוב לתחתית

ירידת מחירים + עליה פתאומית בנפח מסחר = הגענו לנקודת תמיכה

מחירים בשיא + עליה חדה בנפח מסחר = הגענו לרמת התנגדות

שימוש בנפח מסחר בניתוח טכני של תבנית ראש וכתפיים

התבנית של נפח המסחר של ראש וכתפיים היא מאוד ברורה. בכתף השמאלית, נפח המסחר מגיע לשיא. כאשר המחירים נעים לראש, נפח המסחר עולה, אך השיא של נפח המסחר צריך להיות נמוך יותר מאשר השיא בכתף השמאלית. השיא במחירים יחד עם שיא נמוך יותר של נפח המסחר מהווה סימן חשוב לסוחר שכבר לא כדאי לקנות. לבסוף, כאשר המחירים רצים כלפי מעלה ויצרים את הכתף הימנית, נפח המסחר יורד עוד יותר.

ניתוח טכני בעזרת נפח מסחר – מסקנות

אני מקווה שההסבר הפשוט הזה לגבי כל תנועת מחירים ביחס לנפח המסחר ומה המשמעות שלה תעזור לך, כמנתח טכני, להשיג רמת דיוק גבוה יותר ובכך להצליח בצורה יותר שיטתית במסחר שלך.

תעודות סל - תעודות סל בכלל ותעודות סל בישראל. יתרונות של תעודות סל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הרמוניה שירות איתותים מספקת איתותים המבוססים על ניתוח טכני מתקדם ישירות לפלאפון. חברת הרמוניה היא החברה המובילה בישראל במתן איתותים על מדד ת"א 25 .

עמלות מסחר מוזלות - באתר של חברת הרמוניה אתם מוזמנים להצטרף להטבת העמלות ולפתוח חשבון השקעות עם עמלות מסחר נמוכות למסחר בישראל וגם עמלות מסחר מוזלות למסחר בחו"ל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מתן דותן

מאת: מתן דותןהשקעות12/01/111462 צפיות
מהו מינוף? מינוף הוא למעשה סוג של הלוואה למטרת השקעה. מינוף פינסי משמש הן משקיעים פרטיים בשוק ההון כמו גם חברות גדולות אשר רוצות למנף את ההשקעה שלהן. מינוף פיננסי - למה זה טוב?

מאת: מתן דותןשוק ההון11/01/112006 צפיות
מושגים בשוק ההון הם דרך נהדרת להתחיל את ההכרות עם שוק ההון. יחד עם קריאה של מאמרים בשוק ההון, מושגים בשוק ההון משלימים את התמונה. כמובן שלא מספיק להכיר מושגים בשוק ההון ומאמרים בשוק ההון כדי להצליח בהשקעות, אך הידע הנוסף יכול רק לעזור. מושגים בשוק ההון הם מושגים כמו אגרות חוב, איתותים טכניים, יחס סיכוי סיכון בהשקעות, ניתוח טכני, תעודות סל, נפח מסחר, שירות איתותים, אגרות חוב של חברות ועוד מושגים רבים בשוק ההון.

מאת: מתן דותןהשקעות10/01/111534 צפיות
כמה בתי השקעות יש בשיראל? אם נשאל שאלה זאת כל משקיע בשוק ההון, סביר להעירך שיש כ- 10 בתי השקעות בישראל. אך האמת שיש הרבה יותר בתי השקעות בישראל . יש בתי השקעות שכולם מכירים כמו בתי השקעות אקסלנס נשואה, פסגות בית השקעות, אי.בי.אי בית השקעות ובית השקעות מגדל שוקי הון.

מאת: מתן דותןהלוואות10/01/112272 צפיות
מינוף הוא שימוש בכסף שאינו שייך למשקיע. נניח למשל שיש למשקיע 20,000 שקלים פנויים להשקעה. אם המשקיע בוחר לקחת הלוואה של 20,000 שקלים ולהשקיע 40,000 שקלים במדד ת"א 25 אזי נאמר שהוא מבצע מינוף של פי 2.

מאת: מתן דותןמעו"ף09/01/111377 צפיות
איתותים טכניים הם איתותים אשר מבוססים על ניתוח טכני מתקדם. איתותים טכניים יכולים להיתקבל ישירות לפלאפון או לתיבת הדואר האלקטרוני. יש מספר חברות אשר מספקות איתותים טכניים על מניות ועל מדד ת"א 25.

מאת: מתן דותןהשקעות07/01/111180 צפיות
יתוח טכני דורש יצירתיות ופיתוח של אסטרטגיות מתמטיות חדשניות כדי להגדיל את התשואה ולהקטין את הסיכון. לצד המסחר חשוב לבצע ניהול סיכונים מבוקר ושליטה על תיקה ההשקעות לאורך זמן. למעשה ניתן לומר שפיצוח שוק ההון נמצא מחוץ להישג ידה של הבינה המלאכותית לפחות נכון להיום, כמו שפיצוח שוק ההון נמצא גם מחוץ להישג ידו של האדם כיום. יתכן שעוד עשרות שנים בני אדם או אולי מכונות יפצחו את השיטה בצורה מוחלטת, אך כרגע פריצת דרך כזאת אינה נראית באופק.

מאת: מתן דותןשוק ההון06/01/111245 צפיות
ניתוח טכני, מה עוד לא נכתב על ניתוח טכני. כדי לקבל מושג ברור יותר מהו ניתוח טכני כדאי לקרוא את המאמר המקיף הבא בנושא ניתוח טכני . בקצרה, ניתוח טכני היא שיטה סטטיסטית אשר בעזרתה מנסים לחזות את הכיוון של השוק. בארץ ישראל, השוק המרכזי אותו מנסים לחזות המנתחים הטכניים הוא כמובן מדד ת"א 25.

מאמרים נוספים בנושא מסחר יומי

מאת: שלום כהןמסחר יומי13/07/161646 צפיות
רבים מאמינים כי מסחר בבורסה מבוסס על מזל בלבד, ממש כמו מילוי של טופס לוטו. עם זאת, במציאות המצב שונה בתכלית. למעשה, לפני שסוחרים בבורסה חשוב מאוד

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161455 צפיות
כיום, בעקבות התפתחות האינטרנט והטכנולוגיה, התחום של מסחר בבורסה השתנה באופן משמעותי וניכר. כיום, מסחר במניות ומסחר בבורסה בארץ ובעולם הפך להיות קל יותר מאי פעם, ואת רוב הפעולות ניתן לבצע באופן עצמאי...

מאת: שלום כהןמסחר יומי11/07/161489 צפיות
בעבר, כמעט ולא הייתה אפשרות לבצע מסחר עצמאי בבורסה, וזאת כיוון שלא הייתה נגישות למסחר והוא היה צריך להתבצע פיזית ממקומות מסוימים. עם זאת, כיום המצב שונה בתכלית. עקב התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט, כיום ניתן לבצע...

מאת: avivroyמסחר יומי03/09/152465 צפיות
תחום האופציות הבינאריות הפך למרכזי בעולם המסחר הישראלי בשנים האחרונות. הגם שמדובר בתחום הנחשב לפשוט יותר מאשר תחומים מקבילים אחרים, הוא מציע מגוון רחב מאד של אפשרויות השקעה ומסחר

מאת: מסחר בינלאומימסחר יומי08/06/151659 צפיות
רבות דובר על שוק ההון, זהו שוק גדול ובו אפשרויות השקעה רבות וכמו כן שחקנים רבים המשתתפים בו. לדוגמה בתי השקעות, בנקים, חברות ביטוח, משקיעי פורקס ואפילו אתה שקורא כרגע שורות אלו.

מאת: רן טוביהמסחר יומי29/12/141782 צפיות
למה אינך זוכה עם הניתוח הטכני להצלחה שהובטחה לך מהמרצים שלך למסחר בשוק ההון? מדוע גם כשאתה מומחה ומיומן בניתוח - עדיין אתה חווה הרבה כישלונות? אז הנה עבורך חומר למחשבה...

מאת: רן טוביהמסחר יומי22/12/141642 צפיות
האם השימוש באוסילאטורים ואינדיקאטורים בביצוע עסקאותיך יביאו לך יתרון ויניבו עבורך הצלחה, או שמא דווקא כשתסתמך עליהם במסחר... כישלון - לשם הם יובילו אותך?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica