חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדריך כושר אישי מסביר את יתרונות האימון כנגד משקל הגוף

עולה חדש ומעניין במיוחד הגיע אלינו מארה"ב. הוא מאפשר אימון בבית או באוויר הפתוח, הוא לוקח אתכם לאימון פונקציונלי מגוון עם תרגילי Core וחיזוק מאתגרים, והוא אפילו יעלה לכם את הדופק וקצב הנשימות. את כל אלו הוא מבטיח ומקיים. על  ה-TRX כבר שמעתם?

בדומה להמצאות הטובות ביותר גם ה- TRX נולד די במקרה, כתוצאה של צורך ונסיבות.

"רנדי הטריק", לוחם seals (אריות הים, הקומנדו הימי האמריקני) ואבי שיטת ה- TRX מצא את עצמו , לעיתים קרובות, יחד עם חבריו לצוות ביחידה המובחרת במארבים מבצעיים ממושכים בארצות אויב. השהייה הממושכת במרחב מצומצם (כמו צוללת או נקודת איסוף סודית) מחד וההכרח לשמור על כושר גופני ללא ציוד כושר הולם מאידך איתגרו את חבורת הלוחמים.
באחת הפעמים הצורך של 25 מחיילי היחידה בשילוב שלושה שבועות שלמים בנקודת מפלט הולידו השראה. רנדי והחברים שהתייאשו משכיבות הסמיכה המשעממות, אז הם חיברו יחד חלקי מצנח וחגורת קרטה ותלו את רצועות על אחת הדלתות ומבלי להתכוון, הם ביססו את מה שהפך לשיטה חדשנית וייחודית שתשנה את פני אימון כושר הגופני בארצות הברית : האימון כנגד משקל הגוף.

כשלוש שנים בלבד אחרי כניסת ה-TRX לשוק הפרטי, שיטת האימון כנגד משקל הגוף הפכה לבחירה הראשונה של יחידות העלית בצבא ארצות הברית, לחלק בלתי נפרד מתכנית האימונים של ספורטאים מקצוענים מענפי הספורט השונים, לכלי עיקרי של מאמני כושר אישיים ופיזיוטרפיסטים בכל מוסדות השיקום בארה"ב ואביזר בלתי נפרד מחדרי הכושר באימונים אישיים וקבוצתיים.

מה זה TRX?

מכשיר ה TRX - הוא למעשה רצועת כושר, המתפצלת ל-2 רצועות נפרדות. אורך הרצועה 2.5 מטרים ומשקלה 810 גרם. את הרצועה תולים והאימון בעזרתה מאפשר מגוון רחב של  מעל 500 תרגילים וקומבינציות בכל מישורי האימון.

הרעיון המרכזי שמוביל את שיטת האימון עם ה-TRX הוא אימון הגוף כולו כמערכת אחת (Total Body Workout). למרות הגדרותו כאימון אנאירובי, ה- TRX מאפשר שריפה רבה של קלוריות בגלל הפעלה בו זמנית של מספר קבוצות שרירים ושרירי ה- Core.

אימון פונקציונלי שמתאים לכולם

אימון עם ה- TRX נחשב לאחד האימונים הפונקציונלים המתקדמים ביותר כיום.

אחד היתרונות הבולטים של ה- TRXבכך שהוא מתאים לכל אחד ואחת בכל גיל ורמת כושר גופני, ומאפשר קבלת תוצאות מהירות תוך זמן קצר יחסית.

אם  רמת הכושר של המתאמן הינה בסיסית , הוא יכול להתחיל את האימון בדרגת קושי קלה יחסית ובאופן הדרגתי לעלות רמה זו על ידי שינוי של זווית האימון, הגדלת המנוף או הגברת הקצב. מאמן כושר אישי אשר עבר הסמכה לאמן באמצעות ה TRX יודע כיצד לנצל את משקל הגוף באופן שיגביר אתגר או יקל על הביצוע. ניתן לשלב בין אביזר ה-TRX לאביזרים שונים אחרים כמו משטחים נעים באופן שמשפר את היציבה, שיווי המשקל ומחזק את שרירי היציבה. המעברים בין התרגילים מתרחשים תוך שברירי שניות כך שניתן דגש רב גם לשיפור הקואורדינציה. המתאמן יכול באימון אחד ליישם תרגילי Core לצד תרגילים של כח מתפרץ. פשוט אין גבול לדמיון.

אימון ב-TRX יכול לסייע גם בשיקום פציעות. האחיזה ברצועות ה- TRX באוויר מאפשרת למתאמן להוריד עומס מאיברים פגועים וכאובים, אך להמשיך להתאמן ולהתחזק.

ה- TRXמאפשר שיפור טווחי התנועה והגמישות. פעמים רבות מתאמנים נוטים להתמקד בחיזוק ובחיטוב ולהזניח את העבודה על גמישות השרירים. החשיבות בשמירה על טווחי תנועה מלאים ושרירים גמישים במידה היא בתרומה לבריאות הגוף, ליציבה נכונה ולתנועתיות יעילה. ה-TRX מאפשר את שיפור הגמישות תוך כדי חיטוב הגוף.

אימון אישי בקבוצה
בתור מאמן כושר אישי התלבטתי לא פעם איך אני משלב את יתרונות האימון הקבוצתי כמו: דירבון הדדי, אווירה כייפית עם חברים ומוטיבציה להתמיד (אימון בקבוצה כלכלי יותר למתאמנים, כך שההתמדה לא מכבידה על הכיס) מבלי לפגוע בהישגים של כל מתאמן ולאפשר אימון בו כל אחד יגיע למקסימום יכולותיו.

> אחת הבעיות באימון קבוצתי היא שהחלש מרגיש שהוא מעכב את הקבוצה או שהוא נאלץ להפסיק את האימון. איך אתה נמנע מהתופעה?
בעזרת האביזר הזה ניתן לאמן קבוצות של אנשים, כל אחד ברמה שלו. כל מתאמן עובד כנגד משקל גופו שלו וכל אחד יכול להתאים את זווית האימון לרמתו. התרגיל יכול להיות זהה וכל מתאמן יכול "לשחק" עם דרגת הקושי.

חדר כושר ששוקל פחות מקילוגרם

כשראיתי לראשונה את ה- TRX באחד הכנסים שהשתתפתי בארה"ב זה סיקרן אותי, אבל רק לאחר האימון הראשון למדתי כמה מגוון ומקורי האביזר הזה. זה ממש חדר כושר שלם שאני יכול לקחת איתי לכל מקום בתוך תיק קטן. אני אוהב לשלב באימונים מדידת דופק. אחת המתאמנות שלי הצמידה מד דופק למשך כמה אימונים. ראינו ביחד ששעה של עבודה שורפת בממוצע 600 קלוריות. זה נחשב לשריפת קלוריות גבוהה מאד באימון כח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נועם שימלר הינו מאמן כושר אישי המתמחה באימון אישי אחד על אחד ובאימון קבוצתי באמצעות שיטת אימון ייחודית ויועץ תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

http://www.personal-trainer.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם שימלר

מאת: נועם שימלראימונים31/10/115602 צפיות
למה אימון פונקציונלי? הבחירה היא לגמרי לא מקרית! אני בהחלט מאמין כי זהו הדור החדש באימון הכושר, גם בארץ. המטרה המרכזית של אימון מסוג זה אינה לשפר או לשנות את המראה החיצוני בלבד אלא לשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני

מאת: נועם שימלראימונים23/04/111768 צפיות
אתה שונא חדר כושר, יהיו הסיבות אשר יהיו, אבל אתה לא רוצה להזניח את הגוף שלך. אתה לא צריך! תוכנית טובה לאימון בבית יכולה להיות הפתרון המושלם עבורך!

מאת: נועם שימלרספורט וכושר גופני - כללי19/04/111618 צפיות
כושר גופני הינו דבר אשר חשוב לכל אדם ואדם, ועל כך אין עוררין. לא לכל האנשים יש את היכולת או את הכישורים הנדרשים על מנת להשיג כושר גופני טוב, וכאן מקומו של מאמן כושר אישי. מאמן כושר אישי כשמו כן הוא, הוא מסייע למי שמעוניין לשפר את הכושר הגופני שלו בעזרת אימוני כושר אישיים הבנויים ומותאמים באופן אישי לכל אדם ואדם.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111614 צפיות
בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות הכללית לנושא חשיבות השמירה על כושר גופני והשימוש באיש מקצוע כמו מאמן כושר אישי. יותר ויותר אנשים מבינים כי בכדי להזדקן על הצד הטוב ביותר, עם כמה שפחות סבל והרעה במצב הגופני, יש להתאמץ בגיל צעיר יותר, לשמור על הגוף, ולפתח כושר גופני ברמה סבירה ששומרת על הגוף ועל המערכת החיסונית.

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111822 צפיות
אחד היעדים החשובים לאישה לאחר לידה הוא "לחזור לעצמה", לחזור לגזרה שהייתה לה לפני הלידה. לא קל לעשות מהלך כזה במיוחד אם האישה עדיין מניקה ונושאת עימה תזונה אשר חשובה לתינוק. מאמן כושר אישי יכול לסייע לאישה אחרי לידה לחזור לכושר גופני, לשנות שוב את הרגלי התזונה והאכילה שלה, במטרה לחזור למסגרת הידועה והמוכרת לה ולסביבתה. לעיתים קרובות מקובל להיעזר בשירותיו של מאמן כושר אישי במקרה זה, שיש לו ניסיון בתהליך ויכול לקדם אותו באופן משמעותי

מאת: נועם שימלראימונים16/04/111517 צפיות
אימון כושר אישי הוא אחת הדרכים המקובלות בשנים האחרונות לשמור על כושר גופני. מאמן כושר אישי הוא איש המקצוע המתאים ביותר לאנשים רבים: הוא מדויק, הוא קפדן, אינו מוותר אך יודע להקל, מפרגן ותומך, ועוד תכונות רבות אשר עבור אנשים רבים מסייעות לשמור על כושר גופני, ועל מודעות לחשיבות בשמירה על כושר גופני.

מאת: נועם שימלראימונים02/04/111383 צפיות
אחת התופעות הידועות בשנים האחרונות בארץ היא הרחבת המודעות באשר לחשיבות השמירה על כושר גופני ועל מודעות גופנית מפותחת. אנשים רבים בכל הגילאים מתאמנים בכל מיני מסגרות כגון חוגי פילאטיס ויוגה, חדרי כושר וגם במסגרות של אימון כושר אישי. ישנם יתרונות רבים לאימון בעזרתו של מאמן כושר אישי. נמנה כאן כמה מהם.

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204896 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205456 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172872 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173431 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173887 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173691 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163120 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica