חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי עצירות ?

מאת: ירון כהןתוספי מזון04/01/20111024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עצירות היא בעיה רפואית שכיחה אשר עשויה להיווצר כהשלכה של מספר גורמים. מצבי לחץ ודחק עלולים לגרום לחוסר נינוחות ולתחושת מתיחות בגוף , המערכת הגופנית מושפעת משינויים רגשיים ולכן עצירות יכולה להיות תופעה בלתי נשלטת המתפרצת ללא התראה. מלבד שינויים במצבי הרוח, תמורות בתזונה יכולות להקשות על מערכת העיכול ולגרום להופעת עצירות. במקרים בהם הרגלי התזונה אינם מבוקרים או בלתי מאוזנים, ניתן להסדירם באמצעות בניית תפריט מאוזן, לשלב מאכלים המועשרים בסיבים תזונתיים, שמנים בריאים, ושתיית מים מרובה.

התהליך הפיזיולוגי הגורם לעצירות בא לידי ביטוי בספיחה מוגברת של  נוזלים מן המעי הגס אל הצואה, ובעקבות התהליך הצואה נעשית יבשה ונוקשה. המעי הגס מפעיל שרירים אשר אמורים לדחוף את הצואה מן הגוף ולפלוט אותה החוצה, אך במקרה של צואה קשה, השרירים לא מצליחים לבצע את פעולת הרפלקס והדחיפה. ברוב מקרי עצירות היא מצב הכרוך בכאבים המצטברים בחלקו התחתון של המעי הגס.

בכדי לטפל בתופעה הבלתי נעימה, ניתן להסתייע בתרופות. תרופת נגד עצירות נמסרות ללא מרשם רופא, ניתן לנטול אותן ללא חובת התייעצות , ולהסדיר טיפול נגד עצירות.

ברוב מקרי העצירויות ההפרעה נעלמת לאחר זמן מה, אולם עבור אנשים שסובלים מן הבעיה באופן קבוע, מוטב להגיע לבדיקה רפואית. במידה  והרופא אבחן  בעיית עצירות כרונית, סביר להניח שעל המטופל להתחיל טיפול תרופתי ולשלבו עם שיטות החלמה טבעיות לזירוז פעולת העיכול .

השיטות הטבעיות נגד עצירות הן כאמור, שינוים בהרגלי התזונה, הגברת שתיית מים בכדי לרכך את הצואה היבשה, אכילת מספר רב של ארוחות קטנות על פני 2-3 ארוחות גדולות אשר מכבידות על מערכת העיכול בפירוקן, וכמו כן, מומלץ להגביר פעילות גופנית להמרצת פעולות המעיים והעיכול וכטיפול נגד עצירות.

 



תגיות המאמר: עצירות, נגד עצירות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ירון כהן

מאת: ירון כהןנשירת שיער25/03/181348 צפיות
בשנה האחרונה אנחנו עדים לתופעה שאלפי ישראלים נוהרים לתורכיה על מנת לבצע השתלות שיער במחירים שהם משמעותית נמוכים אל מול המחירים בארץ,באירופה ובארה"ב. במאמר זה ננסה להסביר מה הם ההבדלים בין מרפאות/רופאים באירופה אל מול מרפאות בתורכיה וננסה להבין האם מה שעולה בזול עלות לעלות אח"כ ביוקר.

מאת: ירון כהןאדריכלות15/02/181865 צפיות
לדלתות האוטומטיות יש יתרונות רבים מעבר ליוקרה והחדשנות שהן משדרות, סיוע למוגבלויות, תחושה ואווירה נעימים יותר ובטיחות.

מאת: ירון כהןמוסדות לימוד15/02/181736 צפיות
אם גם אתם מרגישים שהשעות בבית הספר לא מעניקות מספיק ידע לילדים שלכם, אתם לא לבד. העומס הגדול בכיתות בהחלט משפיע ולא כל תלמיד מקבל את היחס הראוי לו על מנת שיוכל באמת ללמוד כמו שצריך, לשם כך קיימת תכנית לימודים נוספת.

מאת: ירון כהןאומנות - כללי15/02/182807 צפיות
ענף הערכת התכשיטים הוא ענף פופולרי המבוסס על מוניטין חזק, גיליתם תכשיט עתיק או פריט אספנים? גשו למעריך מקצועי, בעל וותק ומומלץ.

מאת: ירון כהןספרות01/06/172183 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: ירון כהןתרבות ובידור01/06/175581 צפיות
לכותבים הרבים שניסו לספר את הסיפור האישי שלהם בשנים עברו לא היו ברירות רבות. מעטות היו ההוצאות שהסכימו להשקיע וגם השיקולים שלהן לא היו ברורים לגמרי גם כאשר הסיפורים היו מעניינים וטובים. היום, כבר אין צורך לחכות ולרוץ אחר אף הוצאה שתזהה את הפוטנציאל שלך בהוצאת קונטנטו דה סמריק וההוצאה הבת שלה, קונטנטו נאו, מזהים את הפוטנציאל של הסיפור לשכם ולוקחים אותו צעד אחד קדמיה

מאת: ירון כהןתרגום משפטי03/04/171749 צפיות
נוטריון בתל אביב הינו שירות מקצועי המוצע לכם על ידי מספר הולך של משרדי עריכת הדין ונוטריון הפועלים באזור המרכז. שירות מקצועי זה נועד בין היתר לצרכי אימות, אישור ועריכה של מסמכים משפטיים מכל סוג שהוא ומסמכים אזרחיים ומסחריים הנדרשים לצרכי קידום עניינכם המשפטיים, האזרחיים והמסחריים כאחד.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172697 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172337 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171583 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152476 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151861 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151723 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148610 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica