חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרנות השתלמות

מאת: גיא דינאישוק ההון09/01/2011910 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קרנות ההשתלמות לעצמאיות הן בונבוניירה.
 
כל שנה יש לי כסף לחופשה בחו"ל מסולם קרנות השתלמות.

האם חשבתן פעם על קרנות ההשתלמות כמו שחושבים על סולם?

אפשר לבנות סולם מקרנות ההשתלמות וליהנות מכסף נזיל לחופשה בחו"ל כל שנה, אחרי 6 השנים הראשונות. לסולם הזה אני קוראת  "סולם יהושע".

אולי תשאלו מי זה יהושע?

יהושע הוא איש צעיר וחכם, חרדי, הכרתי אותו בתור בבנק ב-31 בדצמבר לפני הרבה שנים. הוא אמר לי `בעזרת השם, היום אני בונה עוד חלק ב`סולם`. `איזה סולם?`, שאלתי אותו בסקרנות. יהושע גזר שש פיסות נייר זהות בגודלן וסידר אותן בסולם. `תראי`, הוא חייך אלי, `אני פותח קרן בבורסה אחת בשנה, ותמיד, אבל תמיד, היא נזילה שש שנים אחרי זאת שפתחתי בשנה שעברה. חיכיתי רק את שש השנים הראשונות, ומאז יש לי כסף נזיל כל שנה, ברציפות`". קלי קלות. הנה החופשה בחו"ל.

 "איזה יופי", אמרתי ליהושע, "חבל שלא שמעתי על המנגנון הזה לפני הרבה שנים. הפקדתי כסף בקרן השתלמות, אבל המתנתי שש שנים. רק אז פתחתי קרן חדשה וזחלתי אִתה שש שנים נוספות".
 "חבל" הוא אמר לי, "תתחילי לבנות סולם. בעוד 6 שנים יש לך חופשה בחו"ל כל שנה בלי מאמץ".
 
איך מפקידים כסף בקרנות השתלמות:
יש שלוש גישות, אבל אני נוהגת בשיטה משלי, ולדעתי היא הנוחה מכולן.
אלה שלוש הגישות המקובלות:
הראשונה – מפקידים את מלוא הסכום שמזכה אותנו בהטבות המס לדו"ח השנתי, ביום העסקים האחרון של שנת המס. רבים נוהגים כך.
השנייה – מפקידים מדי שנה רק 100 ש"ח כדי לצבור את הוותק, ואת הסכומים הגדולים מוסיפים בשנה השישית, ממש לפני שהקרן נזילה. גם בחלופה הזאת נהנים, כמובן, מהטבת המס.
הגישה השלישית – מפקידים בהוראת קבע חודשית סכומים קטנים, שמצטברים לסכום המהווה הטבה שנתית למס הכנסה. כל שנה, בתאריך קבוע, פותחים קרן השתלמות חדשה, ובאותו יום מעבירים את הוראת הקבע מהקרן של `אתמול` לקרן של `מחר`".

בטח תשאלו מהי השיטה הנוחה שאני המצאתי.

אז ככה: הרעיון הוא שהכסף הזה מצטבר מכסף אחר שכבר הרווחתי.

למשל, מההשקעות שלי בתיק ניירות ערך בבנק באיגרות חוב ממשלתיות או קונרצרניות. אני מקבלת מהן  ריבית. לתקבולי הריבית האלה קוראים "קופונים". אני מקבלת הרבה כסף מהקופונים האלה מדי שנה בסוף אפריל ובסוף מאי. אני לא משתמשת בכסף הזה. אני לא "שותה" אותו.

מדי שנה בתחילת יוני אני פותחת קרן השתלמות חדשה ומפקידה בה את כל הקופונים שקיבלתי מהאג"חים הללו.  זה הכל. הכי פשוט שאפשר. הכסף נוצר מכסף. אני בונה את מערך קרנות ההשתלמות מהקופונים האלה. הכסף הראשון בונה את הכסף השני. אני מסיימת את כל התהליך בבוקר אחד ושוכחת ממנו עד יוני בשנה הבאה.

ההפקדה בקרן השתלמות מהווה הטבת מס מצויינת לעצמאיות. ברור שאני מנצלת את ההטבה הזאת. היא מחזירה לי חלק ממס רווחי ההון שהורידו לי מהריבית על האג"ח.

כך מצטברת במשך השנים רשימה של קרנות השתלמות שבכל אחת מהן מצוי הכסף שהפקדנו בשנה אחת. כסף-שנוצר-מכסף. ככל שיש לנו קופון גדול יותר מאגרות החוב - כך יש לנו יותר כסף לסולם יהושע עד גובה הטבת המס השנתית.  מגניב, לא?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא דינאי

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131160 צפיות
לאור החידושים הרבים שחודרים לעולם הטכנולוגי המודרני שלנו, ולאור החידושים שבדרך, הגיע הזמן שמישהו כאן ירים את הכפפה ויביא את היתרונות הרבים האלה אל המרחב הישראלי.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131032 צפיות
עוד מעט אתם חוגגים בר מצווה או בת מצווה ומתלבטים כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. מחפשים דרך להפיק מסיבת בר מצווה בלתי נשכחת ומוצלחת במיוחד, ומחפשים דרך קלה ונעימה של השכרת ציוד לבר מצווה שתאפשר לכם להפיק ממנו את המיטב בכמה שפחות מאמץ.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131141 צפיות
בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

מאת: גיא דינאיטכנולוגיות חדשות26/06/131063 צפיות
חיישני תנועה הם הדבר הבא בתחום הטכנולוגייה האינטראקטיבית והם כבר כאן. כמו בשיר של מאיר אריאל: "הדלתות מנחשות אותי ונפתחות לי מעצמן" הם מנחשים אותנו ומגיבים לתנועותינו

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121226 צפיות
הזהב והיהלומים בעולם נהנים משווקים רבים אשר סוחרים בחומרים אלו באופן יום יומי. סוחרי זהב ויהלומים רבים צצים בכל העולם ונהנים מקניית זהב ויהלומים במחירים נמוכים ומכירת זהב ויהלומים במחירים גבוהים יותר

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/121054 צפיות
מתחילים להתעניין במסחר בזהב? יש לכם סיבה טובה לכך, בדומה לתחומי מסחר אחרים כמו מסחר במניות, קניית אגרות חוב, מסחר במט"ח ועיסוק בנדל"ן – גם קניית זהב יכולה להתברר ככזו שלה תשואה כספית גבוהה ביותר שיכולה להעשיר בין רגע אדם שיש לו מעט מה להשקיע

מאת: גיא דינאיתכשיטים16/12/12983 צפיות
כניסה לתחום מכירת זהב היא בהחלט פעולה הגיונית וכדאית דווקא בגלל העלייה במחיר גרם זהב בשנים האחרונות אשר מוסיפה לעלות

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214080 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910540 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193001 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica