חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד בתיה אשורי רכישת דירה יד שנייה

רכישת דירה היא וודאי אחת הרכישות הגדולות ביותר שזוג עושה במהלך חייו. כולנו צוחקים למשמע הפרסומת, מאז שלקחת משכנתא, אתה שותה קפה וחושב משכנתא, אשתך קוראת לך לחדר השינה אתה חושב, היא בטח רוצה לדבר על המשכנתא. אבל בפועל מילים כמו משכנתא, רכישת דירה, בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן או בדירת יד שנייה, הן מילים גדולות לכולנו.

אז מה עושים ? בתקופה בה הנדלן עשה קפיצה משולשת באוויר, יותר ויותר אנשים רוצים לדעת שאת רכישת הדירה שלהם, הם עושים בחוכמה, עם מינימום השלכות.

אני ואשתי באנו לראות דירה. היא מצאה חן בעניינו מהרגע הראשון ולכן לחצנו על בעל הנכס לשבת ולכתוב זיכרון דברים. לאחר שעשינו בירורים התברר כי הנכס אינו מתאים לנו. עכשיו בעל הדירה טוען שהתחייבנו ושהוא הפסיד קונים אחרים.
זוגות רבים מגיעים אל דירה אטרקטיבית, מתלהבים וממהרים לחתום על זיכרון דברים, היות והם מפחדים שמישהו יתפוס אותה. חשוב להבין שזיכרון דברים זהו מסמך מחייב שיש לו השלכות משפטיות ולכן חשוב מאוד שלא למהר ולחתום על שום מסמך, מבלי להתייעץ בעורך דין המתמחה במקרקעין. וודאי שלא לחתום על מסמך המחייב או מגביל אתכם, טרם עשיית כל הבירורים אודות הנכס.

אנו עומדים לרכוש דירה יד שנייה. לאחר בירור התברר כי יש חובות שוטפים על הנכס כמו תשלומי ארנונה שלא שולמו. מי חייב בחובות אלה ?
לפני חתימה על הסכם מכירה, חשוב לוודא שאכן הנכס נקי מחובות קודמים,  בין אם מדובר בחובות אחזקה שוטפים או כל חוב אחר. התשלום בגין חובות אלה חל על בעל הנכס אולם עליכם כקונים לוודא את ניקיון הנכס מחובות ואף לקבל אישורים  רלוונטיים מהרשות או התחייבות כלשהי לסילוק החובות מבעל הדירה, זאת במטרה למנוע מצב שחובות אלה יושתו על הנכס וכפועל יוצא עליכם.  

ראינו כי בנסח הטאבו של דירת יד שנייה אותה אנו מעוניינים לרכוש, יש הערת אזהרה.
מה זה אומר ?
כאשר אתם מבקשים לרכוש דירת יד שנייה, ראשית עליכם לברר שאכן הנכס מופיע בנסח הטאבו על שם אותו אדם המציג עצמו בפניכם כבעל הדירה . באם המוכר נטל משכנתא, המשכנתא באה לידי ביטוי בנסח הטאבו .

 התחייבויות אחרות של בעל הנכס יכולות להופיע בהערת אזהרה , בעיקולים , בשעבודים  בכל מקרה , כאשר הנסח אינו "נקי" עדיין ניתן לעשות את העסקה אולם רק עו"ד המתמחה בתחום יכול להבטיח את הרוכשים כי כל "המפגעים" יוסרו וכי הקונה יקבל את הדירה נקיה מכל חוב, משכנתא, שעבוד , עיקול או זכות כלשהי של צד ג' .

הערת אזהרה , כשמה כן היא מזהירה את המתעניין  מלעשות עסקה בדירה מבלי להבטיח תחילה את ביטול ההערה .  . יש לציין כי לא תמיד מדובר במרמה או בבעיה לא פתירה, אך חשוב לתת את הדעת לאופי האזהרה ולא פחות חשוב לגילוי הנאות של בעל הנכס לפני בדיקת הטאבו.

סוגי הערות אזהרה

ישנן סיבות רבות לרישום הערת אזרה להלן נמנה חלק מהן כדוגמאות:

1. כאשר בעל הנכס קיבל מהוריו סכום כסף לרכישת הדירה בפעם הראשונה וההורים רוצים להבטיח כי הבן לא ימכור את הנכס תרשם הערת אזהרה על כך

2. כאשר אדם נותן לאדם אחר את הדירה במתנה אולם בתנאי שיוכל להמשיך להתגורר בה למשך כל חייב , תרשם הערת אזהרה על כך .

3. במכירת נכס נרשמת הערת אזהרה לטובת הקונה וזאת על מנת למנוע את מכירת הדירה פעם נוספת .

4. כאשר אדם התחייב כלפי אדם אחר כי במכירת הדירה יעביר לו סכום כסף מסויים תרשם הערת אזהרה על כך

כך או כך. בבכל מקרה ברכישה /מכירת דירה  חובה להתייעץ עם עורך דין המתמחה  במקרקעין.

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או חוות דעת משפטית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד בתיה אשורי

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין12/03/111368 צפיות
סביר להניח שאחת מהעסקאות הגדולות שתבצעו בחייכם היא רכישת דירה. רכישת דירה, בין אם היא מקבלן ובין אם מדובר בדירה יד שנייה מחייבת רצינות ואחריות. הנה כמה דברים שכדאי שתדעו אודות רכישת דירה.

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין12/03/111176 צפיות
שלא כמו חוזה רכישה, זיכרון דברים הוא מסמך קצר הנכתב לרוב ע"י אחד מהצדדים או שניהם יחד בו מפורטים פרטי עסקת הרכישה ואשר נחתם ע"י המוכר וע"י הרוכש. מטרתו היא לשמש סוג של פרוטוקול לתאום ציפיות וכוונות. נהוג בתחום המפשט להתייחס לזיכרון דברים כ"חוזה מקדים" לחוזה הרכישה אשר עתיד להיחתם לרוב זמן קצר לאחר זיכרון הדברים.

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין27/01/111148 צפיות
כולנו רוצים קורת גג, והצורך הבסיסי הזה מביא אותנו להשקיע את רוב כספינו ברכישת דירה. התשלומים עבור רכישת הדירה אינם רק עלות הדירה עצמה אלא כוללים תשלומים נוספים כמו תשלום לעורך דין ותשלום מס רכישה, כאשר מס רכישה הינו חובה עבור כל רכישת דירה.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201596 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica