חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בתיה אשורי רכישת דירה מידע כללי

סביר להניח שאחת מהעסקאות הגדולות שתבצעו בחייכם היא רכישת דירה. רכישת דירה, בין אם היא מקבלן ובין אם מדובר בדירה יד שנייה מחייבת רצינות ואחריות. הנה כמה דברים שכדאי שתדעו אודות רכישת דירה.

זוגתי ואני ראינו דירה שמצאה מאד חן בעינינו ואנו מעוניינים לרכוש אותה. בעל הדירה ביקש שנחתום על זיכרון דברים. האם כדאי לחתום על זיכרון דברים על מנת להבטיח לעצמנו את הדירה?
חתימה על זיכרון דברים דינה כחתימה על חוזה משפטי! כדאי להתייעץ עם עו"ד בטרם תחתמו על מסמך כל שהוא ואם כבר פניתם לעורך דין, עדיף לערוך מסמך חוקי, מתאים אשא מעגן גם את הזכויות שלכם.

נסו להתייעץ עם בעל הבית לגבי תשלום מקדמה. לעיתים תשלום מקדמה מוכיח על רצינותכם ומשכנע את בעל הדירה לשמור את הדירה עבורכם.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים דירה מקבלן?
כשרוכשים דירה מקבלן 'על הנייר', כלומר לפני שנבנתה חשוב קודם כל לבדוק היטב את התוכניות ולראות שהדירה אכן תואמת את טעמכם, צרכיכם ורצונותיכם – דבר שקשה יותר לבדוק כשלא מתרשמים מדירה בנויה.

בנוסף, דרשו לראות רישיון קבלן המאשר את פעולתו של הקבלן. בדקו את אמינות הקבלן, בררו שהוא איננו נמצא בחובות, שאין נגדו צווי עיקול או שיעבוד על הקרקע ושהקרקע בבעלותו של הקבלן. וכן בררו אם יש לקבלן התרי בניה .

כדאי גם לברר עם דיירים שרכשו דירה אצל קבלן זה האם הם מרוצים, ממה הם מרוצים וממה לא וכד'.

דבר חשוב נוסף – קבלנים הם בעלי ניסיון במכירת דירות, בעוד אתם כנראה ניצבים בפעם הראשונה או השנייה בפני רכישת דירה. אל תחתמו על שום חוזה לפני שתתנו לעו"ד מקצועי בתחום לעבור עליו עבורכם, בכדי שלא תתחרטו זכרו עורך הדין של הקבלן איננו עורך הדין שלכם למרות שאתם משלמים לו שכ"ט.

מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים דירה יד שנייה?
ראשית יש להוציא נסח טאבו מעודכן ולבדוק כי הנסח "נקי" כלומר שהנכס אינו מעוקל או משועבד או שקיימת הערת אזהרה כלשהיא וכן יש לבדוק אם קיימת משכנתא .

בנוסף יש לבדוק בנסח הטאבו אם יש הצמדות לדירה היינו: חניה, מחסן וכו' .

בדקו את הדירה וסביבתה , לדוגמא : מי השכנים האם יש שכן מרעיש במיוחד שעלול להפריע לכם וכו' . וכן יש לבדוק פגמים בדירה כגון רטיבות , נזילות , מתקנים שבורים וכדומה .

במידה והדירה הינה על אדמת מנהל יש ודאו במנהל מקרקעי ישראל כי אין חובות, עיקולים ושעבודים של בעל הנכס המשפיעים על הנכס, וודאו כי אין צו הריסה או סגירה על הנכס וכד'.

גם כאן – חשוב להתייעץ בעו"ד נדל"ן שידאג לזכויותיכם לפני שחותמים על הסכם רכישה.

מה עדיף – דירת קבלן או דירה יד שנייה?
אין פה שאלה של עדיפות כי אם שאלת צורך ונוחות. בכל אחד מן המקרים ישנן חסרונות ויתרונות.

דירת קבלן היא דירה חדשה אשר אתם הדיירים הראשונים בה ולכן יש לכם האפשרות (במידה מסויימת) לעצב אותה כרצונכם (מטבח, אמבטיה וכו'). בנוסף, מכיוון שאתם הראשונים בדירה, אין בה נזקים, הצנרת חדשה והכל נקי וחדש.

מנגד ההשקעה בדירה זו עלולה להיות גדולה בעוד שבדירה יד שניה בר"כ נשארים בדירה ארונות, מזגנים וכו' הרי שבדירה מקבלן יש לרכוש את כל המוצרים.

בנוסף  דירה מקבלן לעיתים נמכרת רק על הנייר כך שאין אפשרות להתרשם ממנה, אינך יודע מי הם שכניך ולעיתים הכניסה לדירה מתעכבת בשל עיכובי בנייה. בנוסף, על דירת קבלן יש לעשות בירורים מקיפים לגבי אישורים והיתרים על מנת לא ליפול בפח.

דירת יד שנייה היא אמנם דירה שכבר התגוררו בה ולעיתים היא גם ישנה ומוזנחת. אבל לעיתים דווקא דירת יד שנייה היא מושקעת (מטבח, אמבטיות, מיזוג, עיצוב), השכנים ידועים, הדירה עומדת וניתן לתהות על קנקנה, וגם כשהיא ישנה ומוזנחת, היא תמיד ניתנת לשיפוץ ובד"כ תעלה יחד עם השיפוץ, פחות מדירת קבלן באותו אזור.

רכישת דירה הינו נושא רציני הדורש השקעה מרובה של משאבים כמו כסף, זמן והתרוצצויות, אולם בסופו של דבר, רכישת דירה מוצלחת תלויה בנכונותו של הרוכש להבטיח לעצמו את הטוב ביותר.

 מאמר זה אינו מהווה ייעוץ ואין להסתמך על מאמר זה . בכל מקרה יש להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד בתיה אשורי

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין12/03/111173 צפיות
שלא כמו חוזה רכישה, זיכרון דברים הוא מסמך קצר הנכתב לרוב ע"י אחד מהצדדים או שניהם יחד בו מפורטים פרטי עסקת הרכישה ואשר נחתם ע"י המוכר וע"י הרוכש. מטרתו היא לשמש סוג של פרוטוקול לתאום ציפיות וכוונות. נהוג בתחום המפשט להתייחס לזיכרון דברים כ"חוזה מקדים" לחוזה הרכישה אשר עתיד להיחתם לרוב זמן קצר לאחר זיכרון הדברים.

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין27/01/111145 צפיות
כולנו רוצים קורת גג, והצורך הבסיסי הזה מביא אותנו להשקיע את רוב כספינו ברכישת דירה. התשלומים עבור רכישת הדירה אינם רק עלות הדירה עצמה אלא כוללים תשלומים נוספים כמו תשלום לעורך דין ותשלום מס רכישה, כאשר מס רכישה הינו חובה עבור כל רכישת דירה.

מאת: עו"ד בתיה אשורינדל"ן ומקרקעין10/01/111306 צפיות
רכישת דירה היא וודאי אחת הרכישות הגדולות ביותר שזוג עושה במהלך חייו. כולנו צוחקים למשמע הפרסומת, מאז שלקחת משכנתא, אתה שותה קפה וחושב משכנתא, אשתך קוראת לך לחדר השינה אתה חושב, היא בטח רוצה לדבר על המשכנתא. אבל בפועל מילים כמו משכנתא, רכישת דירה, בין אם מדובר בדירה חדשה מקבלן או בדירת יד שנייה, הן מילים גדולות לכולנו.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201303 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica