חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לעבור את החורף בשלום

מזג האוויר בחורף הנוכחי היה הפכפך מהרגיל. שינוי מזג האוויר מביא איתו שינויים במצב הרוח ובתאבון. זה בדיוק הזמן להתאים את התזונה ולעשות את השינויים הקטנים כדי שנעבור את חורףבדרך נעימה חמימה ובריאה יותר.

1. קודם כל להתחמם-

זה הזמן להתחיל להנות מארוחות מחממות ועשירות יותר, מבגדים עם השרוולים הארוכים ומשמיכה עבה יותר בלילה. לכל אלה יכולה להצטרף ארוחה שתגרום להרגשה מרגיעהונעימה ותחמם את הגוף. יש נטייה בחורף להעדיף מאכלי קדרה, מנות שהן ארוחה, מרקים, דייסות למען הבריאות כדי לדאוג שארוחות אלו תהינה בעלות ערך תזונתי מוסף.

כמה רעיונות לארוחות עם ערך תזונתי מוסף:

  • מרק שהואארוחה- אין ספק שהואהמאכל המוביל של החורף.. המרק מרווה, מזין, מכיל הרבה רכיבי תזונה חיונייםוכמובן מחמם את הגוף ומביא עימו הרגשה נעימה. ואפשר להכינו כך שישמש כארוחהמלאה ומשביעה. שלבו במרק חלבון (נתח רזה של בשר בקר/עוף), קטניות (אפונה,שעועית,עדשים), דגנים (כוסמת, שיבולת שועל, קינואה), פחמימות במידה (אורז ,פסטה, תפוחאדמה). זכרו שאם אתם נמצאים בדיאטה להרזיה הירקות צריכים לשלוט במרק ופחותמכל התוספות האחרות.
  • דייסה- אין ספק שזהו פתרון מושלם קערת דייסה מהבילה בבית אחרי יום סגריריוקר. הכינו דייסות על בסיס חלב למקפידים על המשקל מומלץ להשתמש בחלב דל שומן. אל תוותרו על מוצרי החלב בחורף:למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתיהמספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבוןאיכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A,ויטמין D, אשלגן ומגנזיום. מחקרים העלו כי צריכהשל לפחות 3 מוצרי חלב ליום כיעילה להפחתת הסיכון לשמנה, ליתר לחץ דם,לאוסטאופורוזיס ושברים, למחלות לב וכלי דם ולסוגים מסוימים של סרטן. הוסיפו לחלב תוספות בריאות כמושיבולת שועל, קוואקר וכך תעלו את ערכה התזונתי של המנה.
  • חמין- תבשיל חורפי ומשביע. מתאים במיוחד לשבתותקרות בהן אנו בבית. כדי להעלות את הערך התזונתי ולהופכו לארוחה מאוזנת מומלץלשלב: מקור חלבון (נתחי בשר בקר רזה,עוף) דגנים (למשל, גריסי פנינה, חיטה)פחמימות(אורז מלא, תפוח אדמה)קטניות (שעועית, חומוס גרגרים) וירקות: גזר.ומקבלים שילוב בריא גם של חלבון מלא, פחמימות, סיבים תזונתיים ומינרליםחשובים.

2. לשבור את המיתוס-

עם בוא החורף מגיעות אלינו גם מחלות דרכי הנשימה ורבים מתחילים לשוא להוריד מתפריטם מוצרי חלב אז רגע לפני חשוב שתדעו- אין הוכחה מדעית למיתוס הרווח בדבר הקשר בין צריכת חלב ומוצריו לבין מחלות דרכי הנשימה העליונות (נזלת, דלקות אזניים, אסטמה). קיימת תפיסה חסרת כל בסיס מדעי או הגיון מדעי שמוצרי חלב מגבירים ייצור ריר על ידי מערכת הנשימה, ועל ידי כך מחמירים את חסימת דרכי הנשימה ואת הסימפטומים של אסטמה.

תפיסה זו גוררת אנשים רבים להימנע מצריכת מוצרי חלב לשווא או לחילופין, למנוע אותם מילדיהם.

מחקרים קליניים רבים בדקו האם לצריכת חלב ומוצריו יש השפעה על החרפת סימפטומים אסמטיים או הרעה כלשהיא בתפקודי נשימה בקרב מבוגרים וילדים שלא סובלים מאלרגיה למוצרי חלב – במחקרים אלו לא נמצא כל קשר בין התופעות הנ"ל לצריכת חלב.

 

מקורות:

http://www.milk.org.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דיאטנית קלינית. בוגרת בית הספר לתזונה בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית ירושלים. סטודנטית לתואר שני בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב . ניסיון מקצועי עשיר בטיפול תזונתי בילדים ובבני נוער (1998-2007 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל), ייעוץ תזונתי לחברות ולגופים שונים, הנחיית סדנאות להרגלי אכילה ולתזונה נכונה, קידום נושאים בריאותיים ,הרצאות בתזונה .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרית עטיה שמואלי

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה26/12/12893 צפיות
מחפשים שמן בישול איכותי? כדאי שתכירו את שמן האבוקדו. שילוב של רמת חומציות נמוכה ושפע של אנטיאוקסידנטים הופך אותו לכוכב החדש במטבח

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה10/11/111243 צפיות
למרות העלייה בשיעורי ההשמנה, אנשים רבים לא מקבלים את רכיבי התזונה החיוניים להם. המזון הוא אמנם עתיר קלוריות, אך עני מבחינה תזונתית. מוצרי חלב נחשבים כמזונות עם צפיפות תזונתית גבוהה, בזכות יותר מעשרה רכיבים תזונתיים שהם מספקים באופן טבעי, ביניהם: חלבון מלא, אשלגן, אבץ, ויטמין A וויטמינים מקבוצה B (כולל ריבופלאבין וויטמין 12B).

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה10/10/111028 צפיות
מדענים בריטים סבורים שבני האדם החלו לשתות חלב לפני כ- 7,500 שנה באזור הבלקן ומרכז אירופה, וניצלו יכולת זאת כדי להתפשט לצפון אירופה. התיאוריה החדשה מציעה הסבר לשכיחות הנמוכה של אי סבילות ללקטוז בקרב יוצאי אירופה.

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה05/09/111374 צפיות
10 טיפים פשוטים שיסייעו לכם לחיות חיים בריאים יותר: לטעום מכל העולמות, לעשות סדר בארוחות , ארוחת בוקר בריאה, אכילת פירות וירקות, שתיית מים, מוצרי חלב, פעילות גופנית, אכילת מתוקים, דגנים מלאים ושינה מספקת.

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה05/09/111678 צפיות
פעילות גופנית, וצריכה מתאימה של סידן וויטמין D, הן הגורמים החשובים ביותר לבריאות העצמות. סידן הוא הבסיס החיוני והחשוב ביותר לבניית עצמות והוא זה שקובע את חוזקן. גוף האדם אינו מסוגל לייצר סידן ולכן לאספקה קבועה של סידן באמצעות המזון יש חשיבות רבה.

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה19/06/111087 צפיות
"הצלחת שלי" נבחרה לייצג את ההמלצות התזונתיות בארה"ב במקום פירמידת המזון. הצלחת ברורה ופשוטה להבנה וידידותית גם לילדים. הצלחת מעבירה מסרים ברורים לאכילה נכונה ומה צריך לאכול בכל ארוחה בריאה. "הצלחת שלי" מחולקת ל- 4 חלקים: אדום לפירות וירוק לירקות – שני החלקים יחד צריכים להוות כמחצית מהארוחה. סגול לחלבונים, שתופסים את הנפח הקטן ביותר בצלחת וכתום לדגנים שתופסים נפח מעט גדול יותר. לצד הצלחת מופיע חלק כחול נפרד למוצרי חלב.

מאת: שרית עטיה שמואלידיאטה ותזונה19/06/111500 צפיות
"הצלחת שלי" נבחרה לייצג את ההמלצות התזונתיות בארה"ב במקום פירמידת המזון. הצלחת ברורה ופשוטה להבנה וידידותית גם לילדים. הצלחת מעבירה מסרים ברורים לאכילה נכונה ומה צריך לאכול בכל ארוחה בריאה. "הצלחת שלי" מחולקת ל- 4 חלקים: אדום לפירות וירוק לירקות – שני החלקים יחד צריכים להוות כמחצית מהארוחה. סגול לחלבונים, שתופסים את הנפח הקטן ביותר בצלחת וכתום לדגנים שתופסים נפח מעט גדול יותר. לצד הצלחת מופיע חלק כחול נפרד למוצרי חלב.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201548 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191986 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181686 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181269 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189634 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181480 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181551 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica