חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בהריון

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/20111231 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשלנות רפואית בהריון היא התרשלות של רופא מטפל במהלך ההריון או לפניו שפגעה ביולדת או בילוד. היא באה לידי ביטוי במספר רב של דרכים. למשל, אם רופא לא שולח את היולדת לבדיקות המתאימות, אם רופא לא קורא נכון את תוצאות הבדיקות של היולדת אם הוא ממליץ לאשה להיכנס להריון על אף הסיכונים הכרוכים בהריון ספציפי והיה עליו לדעת עליהם וכדומה. רשלנות רפואית בהריון ובלידה הן תביעות הרשלנות הנפוצות ביותר בישראל.

רשלנות רפואית בהריון כוללת גם מקרים של "הולדה בעוולה". הולדה בעוולה זה מצב שבו עקב רשלנות רפואית בהריון ההורים לא ידעו על מומים או מחלות שיש לעובר ובכך נמנעה מהם ההחלטה האם להפסיק את ההריון. דוגמא להולדה בעוולה ניתן לראות במקרה של פסק-דין "זייצוב נ' כץ" שהיה הראשון שעסק בנושא של הולדה בעוולה. במקרה זה האישה היתה נשאית של מחלה גנטית, "הנטר", ורצתה לוודא שהמחלה לא תעבור לילדיה. היא פנתה להתייעצות עם רופאה שנתנה לה חוות דעת שגויה ולפיה המחלה לא תעבור הלאה. על סמך חוות הדעת הזו החליטה האישה להרות. התינוק שנולד סבל מאותה מחלה וההורים, בשם הילד, הגישו תביעת נזיקין נגד הרופאה. ביהמ"ש קיבל את טענות ההורים והטיל את האחריות של הולדת התינוק בעל המום על הרופאה. הסוגיה של הולדה בעוולה היא בעייתית שכן הכרה בעוולה כזו יש בה אמירה ש"טוב לו לאדם שלא נברא משנברא" - אמירה שבית המשפט נוטה להסתייג ממנה. לכן, רק במקרים חריגים וקשים של חיי סבל שיעברו על הילוד יכיר ביהמ"ש בהולדה בעולה וזאת במסגרת רשלנות רפואית בהריון. ביהמ"ש גם קבע בפסק-דין זה מהם הפעולות הרפואיות שיכולות לעורר עילה של הולדה בעוולה למשל, ייעוץ גנטי רשלני לפני ובמהלך הריון, העדר הפניה לבדיקות מיוחדות הרלוונטיות למקרה ופענוח רשלני של בדיקות  הקשורות להריון.

רשלנות רפואית בהריון יכולה לגרום לאי גילוי מוקדם של מגוון מחלות ומומים כמו תסמונת דאון, פיגור שכלי, שיתוק מוחין ואפילו בעיות באיברים חיצוניים כמו בפסק הדין "ברמן נ' מור-המכון למידע רפואי בע"מ". במקרה זה הוגשה תביעה בשם שני ילודים (ע"י הוריהם) בגין התרשלות בבדיקת האולטרא סאונד. שני הקטינים נולדו כשהם חסרים את הגפה הימנית מתחת למרפק על אף שאימו של אחד מהם ביקשה מפורשות לבדוק את שלמות הגפיים. ביהמ"ש פסק כי על אף שהבדיקה במתכונתה המצומצמת לא כוללת בדיקה של שלמות הגפיים, במקרה שבו האם דורשת זאת במפורש היה על המכון לבדוק זאת ולכן קיבל את טענת האם שביקשה ספציפית לבדוק את הגפיים אולם דחה את התביעה כולה שכן לא התקיים קשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק (הבדיקה בוצעה בשלב בו כבר לא היה ניתן להפיל).

רשלנות רפואית בהריון יכולה להיות משותפת למספר גורמים שונים וכך גם האחריות שלהם לפגיעה. כך למשל נקבע בפסק- דין מסוים כי יש להטיל אחריות הן על הרופא המומחה המטפל והן על עיריית ירושלים וקופת החולים. תשלום הפיצויים חולק גם הוא בין הגורמים השונים.

הפיצוייםלנפגע בגין רשלנות רפואית בהריון נחלקים לפיצויים בגין נזק ממוני ופיצויים בגין נזק לא ממוני. בגין נזק ממוני יינתן פיצויי על אובדן כושר השתכרות (חלקי או מלא), בנוסף יינתן פיצויי על הוצאות רפואיות הנוגעות לטיפול שיעבור הנפגע, אביזרים רפואיים וכד'. בגין הנזק הלא ממוני יינתן פיצוי על כאב וסבל של הנפגע. במקרים רבים גם הורי הנפגע זכאים לפיצויים בעקבות הטיפול הרשלני למשל, על הפסדי שכר שנגרמו להם, על התאמת הבית לצרכיו של הקטין וכד'.

ככל ונגרם לכם נזק בשל טיפול רפואי לוקה במהלך ההריון, לא כל שכן כאשר אתם חושדים לקיומה של רשלנות רפואית בהריון, פנו למשרד עורכי דין רשלנות רפואית לשם בחינת הנושא.

האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128924 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/121288 צפיות
מקרה מהפסיקה של תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה בגין כשלים / מחדלים שהתקיימו בניתוח להקטנת חזה. היכנסו למאמר על מנת לקרוא את נסיבות המקרה ופסיקת בית המשפט באותו מקרה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121218 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121180 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111204 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111121 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית05/10/111250 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה פסק בית המשפט כי הרופא המטפל התרשל באי רישום המעקב הרפואי כדבעי ובכך גרם למטופל נזק ראייתי בהוכחת הקשר הסיבתי שבין רשלנות הרופא והנזק שנגרם לו.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172220 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161704 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161735 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161751 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152771 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152039 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152027 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica