חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשלנות רפואית בביצוע ניתוח הקטנת חזה ושני ניתוחים מתקנים

מאת: lawtipרשלנות רפואית22/06/20121289 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמר (שם בדוי), בחורה צעירה מאזור המרכז, חלמה, עוד מתקופת הצבא, לעבור ניתוח הקטנת חזה. גודל החזה הטריד אותה שנים רבות ואף גרם לה לקשיים נפשיים לא פשוטים. כשהגיעע לגיל 27 החליטה לעבור את הניתוח ופנתה אל רופא פלסטי מומחה, העובד מטעם אחד ממרכזי הרפואה הידועים. לאחר כמה חודשים, מאז עברה את הניתוח, נאלצה תמר לפנות שוב אל הרופא המנתח לביצוע שני ניתוחים מתקנים, וזאת בשל תוצאות שאינן סבירות ותופעות לוואי, שנלוו לו.

טענותיה של תמר

תמר החליטה לפנות אל בית המשפט ולתבוע את הרופא והמרכז הרפואי תביעת רשלנות רפואית בשל הנזקים שנגרמו לה, קריא: צלקות בטן גדולות, בעייתיות במיקום העטרה-פטמה וחוסר היכולת להניק. תמר טוענת כי זהו מקרה של רשלנות רפואית, ביצוע הליך רפואי באופן לקוי, לרבות שני ניתוחים מתקנים ולצד כל זה גם אי מתן אזהרה מראש בדבר סיכונים ותופעות לוואי, הנלוות לניתוחים מסוג זה. על פי דבריה של תמר, לא ידעה לפני שבוצע הניתוח על כל הסיכונים השונים הכרוכים בו, ועל אחת כמה וכמה, על תופעות הלוואי. אם היתה יודעת זאת מראש, ייתכן והיתה בוחרת באפשרות אחרת.

הנתבעים, הרופא המנתח והמרכז הרפואי, נמנעו מלהתייצב בבית המשפט ולהביע את התנגדותם לדבריה של תמר.

שופט בית המשפט, שטיפל בתביעת רשלנות רפואית בניתוח זו, ביקש מהתובעת, מתמר, להוכיח את טענותיה. בנוסף, פנה אל חוות דעת של מומחה, מטעמו של בית המשפט, על מנת לבחון את מצבה של תמר. לאור תצהיריה של תמר, של הוריה וכן לאור חוות דעתו של רופא מומחה מטעמו של בית המשפט, קבע השופט כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

פסק הדין – האם הנזקים שנגרמו הינם כתוצאה מרשלנות רפואית?

על פי דבריו של השופט, ולאור טענותיה של תמר, גרמה רשלנות רפואית זו להפרעה ממשית, שפגעה ביכולתה של תמר לחזור למעגל העבודה. על כך, פסק השופט, שעל הנתבעים, הרופא המנתח והמרכז הרפואי, לשלם לתמר סך של 50,000 ₪ על הפסדי שכר.

לצד כל זה, ובהסתמך על חוות דעתו של הרופא המומחה מטעמו של בית המשפט, קבע השופט נכות של 20%. בדבריו טען השופט כי אמנם מדובר במקרה של נכות פלסטית, אולם מכיוון שמדובר בבחורה צעירה, זוהי נכות בעלת השלכות רבות מאד. ולכן, על הנתבעים לשלם סך של 30,000 ₪. עוד טען השופט כי יש לקחת בחשבון גם את תקופת ההחלמה, תקופת ההסתגלות וכל התקופה, במהלכה נזקקה תמר לעזרתם של בני משפחה. עבור פיצוי על תקופה זו פסק השופט סך של 30,000 ₪.

עבור הוצאות רפואיות נקבע פיצוי כספי של 50,000 ₪ וכפיצוי על כל הכאב והסבל המתמשך של תמר לאורך התקופה כולה, פסק השופט פיצוי של 500,000 ₪. על פי דבריו של השופט, לאור רשלנות רפואית זו וטיפול לקוי, נפגע הדימוי העצמי של תמר, נגרמה לה עוגמת נפש ובמיוחד בשל אי יכולתה להניק כתוצאה מהניתוח. בהקשר זה טען השופט כי הסיבה לכל אלה, איננה קשורה באופן ישיר לטיפול הרשלני, כי אם לאי מתן מידע מספק ואזהרה מראש באשר לתופעות הלוואי הנלוות לניתוח ולסיכונים הכרוכים בו.

בסיכומו של דבר, נדרשו הנתבעים, הן הרופא המנתח והן המוסד הרפואי, לפצות את תמר בשל הטיפול הרשלני שביצעו אך בעיקר בשל אי מסירת מידע מלא, שבמידה והיה נמסר לתמר, יתכן והיתה מוותרת על הליך רפואי זה ושוקלת אפשרויות אחרות. יש לקחת בחשבון שזוהי בחורה צעירה ופגיעה אסתטית שכזו, לצד אי היכולת להניק, היא פגיעה קשה מאד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LawTip.co.il - הדרך למימוש זכויותיך מתחילה כאן !

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת lawtip

מאת: lawtipביטוח01/08/128927 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

מאת: lawtipרשלנות רפואית15/04/121220 צפיות
רשלנות רפואית עורכי דין - מתי נפנה אליהם ? כיצד יוכלו לסייע לנו במימוש זכויותינו. על תחום משפטי זה ועל מידע חשוב בדרך אל מימוש זכויותיכם בשל טיפול רשלני, בכתבה הבאה.

מאת: lawtipנזיקין13/01/121181 צפיות
אם סבלת מנזק גוף או רכוש, הרי שלצורך מימוש זכויותיכם עליכם להיוועץ עם עורך דין נזיקין. על מנת לקבל מענה על השאלות הבאות: מי הוא עורך דין נזיקין ? על איזה תחום חולש ? ועוד... כנסו למאמר הבא.

מאת: lawtipרשלנות רפואית19/12/111232 צפיות
במהלך הלידה בריאותכן ובריאות ועוברכן תלוי בבדיקות וטיפולים שונים מצד הגורמים הרפואיים. למרבה הצער, מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון מתרחשים ביום יום, פעמים אף מבלי שנהיה מודע לכך. במאמר הבא אשר נערך עבורכם על ידי צוות פורטל LawTip נפרט על תביעות אלה ועל הדרך למימוש זכויות עקב נזקים שנגרמו במהלך ההריון והלידה. קריאה נעימה, ככל שניתן. בברכה, צוות LawTip.

מאת: lawtipרשלנות רפואית20/11/111205 צפיות
בפסק דין שניתן, נקבע כי בית החולים הפסיק בצורה רשלנית את הטיפול האנטיביוטי שניתן למטופלת, וחויב במתן פיצויים על הנזקים החמורים שנגרמו לה. רוצים לדעת מה היו הנסיבות שהובילו את בית המשפט לקבוע זאת ? כנסו למאמר המלא אודות פסק הדין. קריאה מהנה ופוריה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית07/11/111123 צפיות
כל אדם בר דעת מבין כי הליך לידה אינו קל וכולל בתוכו סיכונים. עם זאת, פעמים רבות נגרמים נזקים במהלך הלידה, לאם ו/או לעובר, אשר מקורם לאו דווקא בסיכון שמתממש, אלא בהתנהלות הצוות הרפואי. במילים פשוטות - רשלנות רפואית. במקרה הבא, דן בית המשפט העליון בשאלת קיומה של רשלנות רפואית של רופא מיילד ובשאלת נטלי ההוכחה. כנסו לכתבה ושתפו בדעתכם. קריאה מהנה.

מאת: lawtipרשלנות רפואית05/10/111252 צפיות
בפסק דין שניתן לאחרונה פסק בית המשפט כי הרופא המטפל התרשל באי רישום המעקב הרפואי כדבעי ובכך גרם למטופל נזק ראייתי בהוכחת הקשר הסיבתי שבין רשלנות הרופא והנזק שנגרם לו.

מאמרים נוספים בנושא רשלנות רפואית

מאת: עורך דין ירון מויאלרשלנות רפואית26/07/172224 צפיות
מערכת המשפט הישראלית מורכבת משלוש ערכאות: בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים ובתי משפט שלום. לצד אלו ישנן מספר ערכאות מקבילות: בית המשפט לעניינים מנהליים, בתי משפט למשפחה, בית משפט לתביעות קטנות, בית משפט לעניינים מקומיים ועוד. מורכבות מערכת המשפט ותחומי הסמכויות השונים של כל ערכאה מחייבת עורכי דין להתמקצע בתחומי משפט מסוימים, בכדי שיוכלו לספק ללקוחותיהם שירות מקצועי מתוך היכרות התחום באופן מעמיק על כל רבדיו.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית14/12/161710 צפיות
הדרך הנכונה להגיש תביעה ולדרוש פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית בלידה היא לפנות למשרד עורכי דין עם ניסיון מעשי בטיפול בתביעות הקשורות לרשלנות רפואית בלידה... קרא עוד

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית28/03/161742 צפיות
מה חשוב להכיר ולדעת כדי לבחור נכון עורך דין רשלנות רפואית? מעבר לניסיון, יש גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון.

מאת: עו"ד אסף אודיזרשלנות רפואית14/03/161755 צפיות
מהי רשלנות רפואית? מה הן הסיבות בגינן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגוף הרפואי המטפל ומה הן תביעות הרשלנות הרפואית הנפוצות ביותר בישראל? כל מה שבאמת צריך לדעת על רשלנות רפואית בשורות שלפניכם.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית07/10/152778 צפיות
לא מעט מקרים של רשלנות רפואית חמורה הסתיימו במוות של המטופל. מיהו התובע בתביעת רשלנות רפואית במקרה כזה? על אילו נזקים ניתן לתבוע פיצויים? על כך במאמר שלפניכם.

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית21/07/152046 צפיות
חברת הביטוח והמוסד הרפואי מעוניינים לחתום על הסכם פשרה כאשר הם יודעים שהתביעה תתקבל בבית המשפט. האם כדאי לחתום על הסדר פשרה?

מאת: אלעד שניררשלנות רפואית25/03/152034 צפיות
לא כל מקרה של רשלנות רפואית גורר פיצוי כספי. עם זאת, מעניין לבדוק כיצד נקבע גובה הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית בלידה ומה עלול להשפיע עליו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica