חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נשימה טנטרית עם דווה פאת'

מאת: סוגנדהוטנטרה20/01/20118846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הנשימה הראשונה שלי

הנשימה הראשונה שלי הייתה מאוד קשה – אך גם הביאה עמה שחרור מאוד עמוק.
לאחר מסע של לידה ארוכה וקשה, הצלחתי להגיח מתעלת הרחם. 
בתוך החלל של חדר הניתוח הצלחתי לנשום את נשימתי הראשונה שהייתה בה תחושה של קרירות מאיימת. 
החוויה המאיימת הזו הותירה אותי עם תחושה של נשימה רדודה, עם פחד מהחדש והבלתי מוכר, אך עם כמיהה לנשום נשימה עמוקה עם ביטחון ורגיעה.
חיפשתי תמונות עוצמתיות של חמצן – אצל ילדים המשחקים משחק פראי, או בזמן שהם עוסקים בפעילות גופנית, גם בזמן פעילות מינית, ולבסוף בזמן מדיטציית דיינאמיק.

אבן הדרך המשמעותית בחיי כאדם בוגר בכל הנוגע לנשימה, הייתה ללא ספק השתתפותי בסשן נשימות במרכז המדיטציות של אושו בפונה בשנת 1979.
נשמנו יחד בקבוצה, ברקע הייתה מוסיקה יפיפייה, וחשתי שמטען רגשי כבד מן העבר משתחרר מהגוף שלי.
הסשן הסתיים ואנשים באופן טבעי המשיכו לארוחת הצהריים שלהם, אך אני לא הצלחתי לקום מהדשא ולהפסיק לבכות.
בסשן הנשימות הראשון שלי הרגשתי כמו תינוק בן יומו עם אלפי דמעות שהציפו אותי.

בשנים הבאות במהלך העיסוק באמנות הנשימה והקרבה, שם גיליתי את התשוקה האמיתית שלי. ולאחר גילוי זה עזבתי את העבודה שלי כרופא בבית חולים כדי לממש את עצמי כתרפיסט וכתלמיד של אושו. 
הלמידה הזו הביאה עמה צמיחה אדירה, ומצאתי את עצמי עובד בקומונה של אושו בפונה במשך 15 שנים, והיום אני עובד בקומונות של אושו בכל העולם.

הנס שבנשימה, הפלאי שבנשימה, המופלא שבנשימה

הנשימה היא כמו יהלום חבוי שצריך לגלות וללטש על מנת שיוכל לנצוץ בכל הרבדים והמישורים של חיינו.
קשת צבעונית של התקני נשימה מחכה לנו כדי לשמש להעמקת ושיפור הנשימה שלנו.
זה מאפשר לנו צמיחה בתוך החוויה העצומה של עונג, אינטימיות ורוחניות.
ברגע שאנו מוצאים את הנשימה המאוזנת במקום העמוק שבתוכנו, אנחנו מוצאים הרמוניה בחיים.

נשימה טובה מביאה עמה הרבה בריאות וטרנספורמציה פנימית.
אך כשאנו חיים את חיינו באופן אינטנסיבי ומהיר אנחנו הופכים חסרי רגישות מול רוב היהלומים היפים הנמצאים בתוכנו.
נשימה טובה ומלאת חמצן מביאה עמה אנרגיה ובריאות לגוף שלנו.
נשימה טובה מכניסה בהירות וניקיון למיינד ( מוח, תודעה ) שלנו, ומאזנת את הרגשות שלנו, זו ממש רפואה מונעת.
ישנה השפעה בריאותית עמוקה בתרגול פיזי, תרגול המשפיע על היכולת שלנו ליהנות מסקס או מן השקט שבמדיטציה, אלו  קשורים  באופן ישיר בנשימה שלנו.

ישנו תפקוד אחד של הנשימה שנשכח מחיינו באופן נרחב במיוחד : זה המעניק לגופינו עיסוי פנימי. 
תנועת הסרעפת שלנו שהיא השריר הגדול ביותר במרכז הגוף שלנו, המעניקה עיסוי תמידי לאיברים הפנימיים שלנו בבטן ובחזה. 
תנועה זו מנקה את הפסולת ומעניקה זרימת דם טובה, והספקת חמצן טובה, אלו עוזרים לנו לשמור על עצמינו צעירים, חיוניים, ובריאים.

להפליג ברוחות החיים

ליהנות מן הנשימה הטבעית שלנו זה כמו להפליג על רוח החיים.
החיים נושמים אותך ! החיים מזיזים אותך, עליך רק לאפשר לזאת לקרות.
עליך ללמוד להיות גמיש, ולסמוך על הרוחות המשתנות שיישאו אותך לאן שהקיום רוצה להביא אותך.
ללמוד נשימה נכונה זה כמו להפוך לקפטן שיודע לנווט את הספינה שלו בין הפסגות והעמקים של גלי האוקיינוס, ולהפליג לעבר הרפתקה חדשה.

החיים לפני הנשימה הם הכנה לקראת הנשימה הראשונה.
החיים לאחר הלידה הם למידת האומנות שבנשימה מתוך אהבה ותודעה. 
החיים לאחר המוות הם היעלמות אל תוך הנשימה הנצחית.
הנשימה משתנה באופן הדרגתי מהזמן בו אנו נולדים עד הזמן בו אנו קרבים למוות שלנו.
אולם גלי הנשימה שלנו נושאים אותנו כל חיינו, מן הים הפראי של נעורינו עד המים השקטים של הזקנה.

כאשר אנו לומדים לגלוש במודעות על גלי הנשימה שלנו, אנו מגלים את העוצמה והחיוניות הקיימים בכל רגע של חיינו.
זה מעניק לנו את החוויה המושלמת של חיים בטוטאליות ובשמחה בתוך המחזה הנצחי של מוות בלידה, ולידה מחדש.
לסמוך על החיים מתוך זרימה, זו הפילוסופיה של נשימה טבעית.
כשאנחנו נושמים פנימה והחוצה בהרמוניה אנו יכולים ליהנות מן המפגש האורגזמי שבין חיים ומוות, ולהביא זאת לתוך מעשה האהבה.

ההנאה מהנשימה הטנטרית

הנשימה הטנטרית מלמדת אותנו אינטימיות ואת אומנות האהבה. רבים מפספסים את האנרגיה העמוקה שבהם והאינטימיות שניתן לייצר. וזאת בגלל הנשימה השטוחה שלהם, למדנו לנשום כמנגנון שליטה במקום להתענג עליה. בכך אנו מגיעים לידי תסכולים, מפסידים את סודות האנרגיה בגופנו ומפחדים מאינטימיות אמיתית וחיה.
הנשימה הטנטרית היא היזכרות בשורשים האנרגטיים בגופנו המיני. ברגע שאנו נהנים מעצמינו וממה שהחיים העניקו לנו, אנו יכולים להירגע ואף לייצר ריפוי אמיתי ולצמוח אל החופש והאהבה. לבסוף כשהנשימה העמוקה מפציעה אל מרכז המיניות היא פותחת את נביעת אנרגיית החיים שלנו. החסימות האנרגיות נמסות ממש ואז מתקיימת תזוזה חזקה, כזו שמאפשרת חיות, עוצמה ואקסטאזה.

זה נשמע טוב מידי מכדי שזה יהיה אמיתי, הלא כן? אך נשימה אמיתית פותחת אותנו לכל הכיוונים ומימדי החיים. על-ידי נשימות שמלוות ברגישות ומודעות מלאה, אנו יכולים למוסס סלעים כמו תקיעות רגשית או מתחים למיניהם. בעבודת נשימות מצמיחים שורשים להתעצמות אישית, מצמיחים כנפיים לעוף על החיים בטבעיות אל הנשמה ומעבר לכל ההתניות והחסימות שאימצנו, פשוט לומדים להיזכר להיות טבעיים ונינוחים כמו ילדים תמימים.

מערכות יחסים ונשימה-מערכות יחסים וטנטרה

מדוע למעשה הנשימה כה חשובה למערכות יחסים תקינות? ואיך זה מתקשר לאינטימיות? שאלות אלו לא נשאלות, בגלל שעוצמת הנשימה נשכחת בהרחבה במערכות היחסים השונות. הרעיון הוא לא לשנות את יחסי האנוש שלנו, אלא לשנות את דפוסי הנשימה ויחדיו לתת לאנרגיית האהבה והתשוקה לצמוח באופן הרמוני.

מתוך הפחד מלבדות, אנשים נוטים לנסות לשלוט בחייהם, וגם של האחרים סביבם, ונתקעים עקב כך בתלות הדדית וקנאה. כעת הנטייה הזו גורמת לשינוי בדפוס הנשימה, הופכת אותה לשטוחה עוד יותר ומגבירה את תחושת האבדון וחוסר האמון בחיים, מעצימה את דפוסי החיים המגבילים שבהם נתקענו. אנו למעשה מחסלים את האפשרות ליחסים בריאים, להנאת חיים אקסטטית ומנמיכים את עוצמת החיוניות שלנו. וזאת בגלל צמצום מרחב הנשימה לידי מינימום הכרחי.
ניסיונות השליטה בחיים מביאים סבל מיותר לחיינו, בה בשעה שתרגול של נשימות הפותחות אותנו לחיות מלאה ואמון מגלה לנו את אוצר החיים והאינטימיות. לנשימה באהבה עם עצמך, ולאחרים, יש בסיס טבעי, היא תנבע בתוכך, ובתהליך האינטליגנטי של הנשימה הטנטרית יווצר השינוי גם לריפוי דרך זרימת האהבה שכה חסרה לכל אחד מאיתנו.

נשימה אל מערכות היחסים היא טנטרה ומערכות יחסים. היא מאפשרת להירגע באנרגיית החיים והופכת תשוקה בלתי מרוסנת לאהבה וחמלה אמיתית. שמירה על נשימה נכונה, פתוחה ומאפשרת נותנת את היכולת לצלוח את אש מערכות היחסים. יגיע היום בו הפחד מבדידות יותמר לשמחת וחגיגת הלבדות, סופסוף תוכלו לנוח אל השקט של הלב, היוולדות מחדש.

מעגל הטאו

מעגל החיים של הטאואיזם נגמר ומתחיל בנשימה. אנו נולדים אל החיים בנשימתנו הראשונה, אנו מטיילים במסע החיים המזומן לנו, מפתחים את צרכינו הבסיסיים: לאכול, לשתות, לזוז, לעשות מין, משקפים, מפתחים אהבה, נהנים מאומנות ולבסוף מגלים את הרוח. וכפי שהמעגל מתחיל בנשימה כך הוא מסתיים. כל צורך יכול להפוך לחוויה רוחנית, אך רק מעבר דרך כל התחנות במעגל החיים הופך אותנו לאדם שלם ומושלם.

אתם חוויתם את חווית החיים במימדים ובאופנים שונים, וכעת אתם מוכנים לחזור אל הפשוטה שבחוויות החיים הראשוניות שלכם, אתם תחזרו אל הנשימה אך הפעם במודעות, שימו לב לנשימה החיצונית ובכך תגלו את הפעימה הפנימית שבכם-הנשימה הקוסמית. תיולדו שוב אל ריחמו של היקום . באמצעות גילוי סוד הנשימה תגלו את סודות החיים.
 

לפרטים נוספים:

 

טל': אנוראטי -  052-4483242

מייל ashram4you@gmail.com :

האתר של אשרם במדבר:

http://www.desertashram.co.il/EventDetails/tabid/56/Article/309/Default.aspx

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סוגנדהו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סוגנדהו

מאת: סוגנדהותראפיה23/12/142326 צפיות
“לא, אין לי בעיות עם כוחניות" "אני אדם רוחני ואני לא רוצה להתעסק עם כוחניות" "כוח הוא בשביל פוליטיקאים, לא בשבילי" "כסף הוא כוח, ולי יש כסף" "אני פשוט לא יכול לסבול כוחניות"

מאת: סוגנדהומדיטציה23/12/141669 צפיות
על אף אורח החיים המודרני והקידמה הטכנולוגית המביאים לחיי נוחות כביכול, החיים שלנו נהיו קדחתנים ותובעניים יותר ויותר. משפחה ומערכות יחסים הפכו לעבודה במשרה מלאה. התפתחות של מחלות לב, לחץ דם גבוהה וחרדה הם דבר שכיח עקב אורח החיים זה. הלחץ בו אנשים נתונים גורם לעומס רגשי, הלב שלנו פשוט נשחק.

מאת: סוגנדהומדיטציה21/01/131132 צפיות
סופ"ש 2013-פברואר-28 עד 2013-מרס-02 מהי אהבה? מה אנו בעצם יודעים על האהבה? כל כך הרבה נאמר ונכתב על האהבה, כל כך הרבה שירים, פואמות, ספרות... ועדיין, מהי ההבנה האינטלקטואלית של האהבה בהשוואה לחוויה שבלב החמים? מתפשט ומתעורר כאשר נימה של מנגינה מופלאה ממלאת את ליבנו?

מאת: סוגנדהומדיטציה29/09/121140 צפיות
מסע בו נחקור את הדפוסים והפחדים העמוקים ביותר שלנו, אלו המניעים אותנו במערכות יחסים ומביאים אותנו לסימביוזה חסרת גבולות עם בן זוגנו, לאיבוד המרחב האישי שלנו ולטשטוש קווי המתאר שלנו. בסדנה נחקור איך לשמר את ה'ביחד' בלי לאבד את ה'עצמי' בזרימה טבעית.

מאת: סוגנדהורוחניות - כללי29/09/121074 צפיות
החזרה אל שורשיהן של טראומות הילדות מאפשרת לנו לחשוף רבות מאותן החלטות ואת הסיבות שהובילו אותנו אליהן, ולשחררן. נבין שבחרנו להיות חזקים - לא מפני שבאמת חשנו חזקים, אלא מפני שלא היה מי שיתמוך בנו. האמת היא, שלא היתה לנו שום ברירה אחרת. במהלך שבעה ימים ובסביבה מוגנת לחלוטין, נאפשר לקסם האהבה להתרחש.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128563 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128536 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאמרים נוספים בנושא טנטרה

מאת: דוד דרומרטנטרה28/02/171396 צפיות
בשום מקום התורה לא כתבה לשון הרחקה, חוץ מאשר באיסור שקר. 'מדבר שקר תרחק'. ללמדנו כי בשקר אין לחפש היתרים.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה07/01/152392 צפיות
מרגישים שהגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי בחייכם? ומוכנים לעשות משהו בשביל עצמכם? רוצים לדעת איך היוגה יכולה לעזור לכם? ואולי אתם כבר מתרגלים יוגה, אבל מרגישים שהגיע הזמן לצלול לרבדים עמוקים יותר? בואו לגלות את הסודות הכמוסים של היוגה שעזרו למיליוני אנשים לחיות חיים של אושר, משמעות ובריאות פיזית, רגשית ומנטאלית.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה12/10/142659 צפיות
זוגיות ומיניות בראי הצ'אקרות סדנת ערב - טנטרה מסורתית בואו נדבר על סקס אחר בואו נדבר על תקשורת אחרת בואו להבין את דפוסי המיניות השונים - ואיך הם יכולים להשפיע על החיים שלכם! לכל אחד ואחת מאיתנו יש צ'אקרה דומיננית, שמשפיעה על איך אנחנו נחווה את המציאות, איך אנחנו נגיב לסיטואציות ולצורה בה נקיים יחסי מין ונעשה אהבה.

מאת: רן בראוןטנטרה23/02/148452 צפיות
הגישה הטנטרית רואה את היופי בעולם הדואלי. הקוטבי. את המלאות וההעצמה שיוצרים הקטבים. הטנטרה נהנית מיצירת הפרדה. היא מבחינה לעומק בשוני, בהבדלה. היא מעמיקה את ההבדלים שבין הגבר לאישה. הזכרי לנקבי. בשונה ממרבית הדרכים המיסטיות במזרח, הטנטרה אינה מחפשת אחר אחדות. אינה מטיפה להתפוגגות החלק בתוך השלם. הטנטרה חוגגת את השונות, את הזוגיות, היא מדגישה את המרחק שבין החלקים. האחדות על פי הטנטרה היא בחירת המחדל. היא המקור ממנו צמחה הדואליות, ממנו התפתח האחד אל תוך השניים.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128563 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128536 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה15/05/128745 צפיות
הרבה יותר קל שמבצבץ השעמום הזה לזנק לומר " טוב , כנראה שזה לא זה! " ולעבור לקשר הבא וזה באמת יכול לעבוד לתקופה מסוימת לאחר מכן המרדף אחרי "ריגוש חדש ונוצץ" עם רף התמכרות הולך וגובר ( כן גם זו התמכרות ) מתיש , מעייף וכמו כל מרדף אחרי דבר שאינו במת קיים מרוקן ומתיש פיזית ורגשית, עד שמגיע הנקודה שעוד לפני שמתחילים משהו , כבר מוותרים למי יש כוח לכל הריטואל הזה בכל פעם מחדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica