חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גלישת גלים כאמצעי להתמודדות עם חרדה ודיכאון

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 20/01/20111603 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחקרים אלו מצביעים על כך שרמת רגעי האפוריה שהגולשים מוצאים לאחר תפיסת הגלים

יכולים להיות חזקים מספיק כטיפול בחרדה או דיכאון.ביום שמש רגוע כמעט בלתי אפשרי לראות את הים ללא גולשים...שמש או גשם,גלים נמוכים או גבוהים,תמיד יהיו במים גולשים במרדף אחר תחשות "היי" שמגיעה  מגלישה על הגלים.

Lowa דוקטורנט באונברסיטת-Ryan Pittsinger

חקר את הקשר בין גלישה לבריאות נפשית והציג לאיגוד הפסיכולוגים האמריקאי מסמך המתעד את שיפור התחושה הטובה והירידה בתחושות שליליות שהרגישו המשתתפים לאחר סשן גלישה של 30 דקות.

ידוע שסוגים שונים של פעילות גופנית משפרים את תחושה הכללית ע"י שחרור אדרופינים מהגוף, אך

Pittsinger

מצא לאחר שבחן 100 גולשים,שספורט הגלישה מגדיל גם את תחושות הרוגע והשלווה יותר מכל ענף ספורט אחר

גולשים רבים מעידים כי הגלישה  משחררת ממתחים שליליים שנצברים במהלך היום

"כאשר אתה מסיים פעילות ספורט ולא משנה אם זה אימון כדורגל,או אימון שחייה,עשית משהו טוב לגוף שלך אבל בגלישה זו רמה אחרת"

לגלישה יש את היכולת לרפא פצעים נפשיים" אומרים מספר משתתפים"

הרבה מהם תיארו את זמן הגלישה כחוויה רוחנית בגלל החיבור לטבע וטענו ש"לכל גל יש השפעה עמוקה על התחושה"

גולש אחר ציין :"יש בגלישה אפקט של התמכרות לסם,אתה רוצה את זה כל הזמן ותמיד שאתה גולש על הגל אתה אף פעם לא רוצה שזה ייפסק".

"תחושת השלמות שמגיעה מגלישת הגלים מגיעה מהחיבור שלך להיות כמעט חלק מהגל, מרגיש כמו דולפין שרוכב בתוך הגל ומשחק עם הגלים"

איגוד הבריאות הבריטי חקר את האפשרות של האפקטיביות שיש בגלישה כנגד דיכאון

ב 2009  קורנוול שבאנגליה השתמשו בגלישת הגלים כפתרון לפוסט טראומה לחיילים

כמו גם כתרפיה נגד דכאון לצעירים עם בעיות נפשיות

השעורים התקיימו בליווי אנשי מקצוע הגלישה עזרה לילדים לבנות את ביטחונם העצמי וחוסנם הנפשי.

*המאמר תורגם ממקורות בחו"ל ע"י מאיה דאובר

הכירו את עולם הגלישה ויתרונותיו מקרוב והצטרפו לדף שלנו

http://www.facebook.com/MAYASURF

לפרטים נוספים ומידע:info@mayasurf.com

לקבלת תכנים נוספים בתחום גלישת הגלים לנשים והעצמה אישית הרשמי דרך האתר שלנו

www.mayasurf.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה דאובר

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 17/06/111350 צפיות
קייטנת גלישת הגלים לילדים של MAYASURF הנה פעילות גופנית לילדים מומלצת מסיבות רבות המתוארות במאמר ,אנו ממליצים על קייטנת גלישת גלים כפעילות גופנית מצוינת לילדיכם אשר תחשוף את ילדכם לעולם הגלישה ואולי גם יאמץ לעצמו לתחביב ספורטיבי מהנה מאתגר ובריא הפועל על כול שרירי הגוף ועוזר בפיתוח סיבולת לב ריאה עודדו את ילדיכם לצאת מהמחשב הקיץ ולקפוץ לים לקייטנת גלישת גלים אנו מקיימים קייטנה בחוף גן צ'רלס קלור ובהרצליה בקיץ ובחגים,בנוסף על כך אנו מתמחים בלימוד גלישת גלים לנשים ולימוד פאדלבורד

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 14/02/111512 צפיות
בואי להתנסות בחוויה אחרת מכל אימון כושר שאת מכירה ולעבור הרפתקה שבונה את הביטחון שלך ומאתגרת את הגוף שלך! בואי לגלות את הקסם המצוי בגלישת פאדלבורד! זוהי דרך נהדרת לצאת החוצה מחדר הכושר וליהנות מאימון כושר מהנה מחטב ושורף קלוריות כשמסביבנו נוף ים מרהיב ומלא השראה

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 20/01/112118 צפיות
נתוני מחקר בתחום מראים שרוב הנפוצות בזמן גלישת גלים, קשורה לכתפיים. חישבו כמה זמן אתם חותרים במים ביחס לזמן שבו אתם גולשים על הגל? ובכן,רוב הזמן שאנו בתנועה במים מושקע בחתירה לתפיסת גלים לעתים אף במאמץ חתירה נגד הזרם. חשוב מאד לאמץ טכניקת גלישה נכונה ולהתאמן על כך בייחוד אופן החתירה על הגלשן על מנת למנוע פציעות ושחיקה בכתף ,מניעת עייפות מיותרת וכמובן...שיפור רמת הגלישה שלכם

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 20/01/111374 צפיות
לנשים רבות יש חששות מגוונים גלישת גלים. זהו ספורט שקוסם לנשים רבות שרוצות להתנסות ולאמץ את גלישת הגלים ,אך נשים רבות נרתעות בדיוק מהדבר שעושה את ספורט גלישת הגלים למיוחד ומלא אדרנלין וזהו...הים גלישת גלים לנשים מקובלת מאד בעולם וספורט ימי זה בעלייה מתמדת,במדינות השוכנות לאורך החוף

מאת: מאיה דאוברספורט ימי 20/01/111640 צפיות
תמיד חלמת על גלישת גלים, אבל את מתלבטת וחוששת שעברת את הגיל,שאת לא בכושר,הים מפחיד אותך,המים קרים בחורף ובקיץ חם מידי, את מרגישה נבוכה ללכת עם גלשן לימוד בחוף,ליפול בתוך המים ומרגישה שאנשים מסביב ישפטו אותך ויצחקו ממך... ובכן,את יכולה להירגע-לחששות שלך אין כל אחיזה במציאות!

מאמרים נוספים בנושא ספורט ימי

מאת: Droxitספורט ימי 28/08/172800 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שמתאהבים בשייט יאכטות ובמיומנות המופלאה של להיות סקיפר. לעיתים קרובות הם מגיעים מהתחום, אולי שירתו בחיל הים או פשוט אוהבים לצאת אל הים ולעסוק בספורט ימי. במקרים רבים אחרים, זוהי החלטה שמגיעה מתוך איזשהו חלום, גם אם לא התנסו עד כה בשייט יאכטות.

מאת: Roei Kalvoספורט ימי 10/03/162612 צפיות
כל הטיפים לבחירת מועדון צלילה הטוב ביותר ומה נותנים לכם בקורס צלילה כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: פבלספורט ימי 25/12/152859 צפיות
אני צריך להתאמן עד עילפון ו"למות באימון"? אל תיתן למושגים "מפחידים" של תוכניות האימון היומיות לבלבל אותך. אלו רק שמות חברים ! זה מובן שתוכנית הקרוספיט מוכרת באימונים רבי העומס שלה, כאשר החברה שעתה הגיעו לקרוספיט, ללא הבנה של עוצמת האימון ירגישו שהם על אפיסת כוחות. צריך להיות זהיר עם עוצמת האימון, כאשר במועדון קרוספיט איכותי, המאמנים הם בעלי ניסיון וידע רב, יעזרו לך למצא את הבסיס האופטימלי המתאים לכושר שלך, יראו לך טכניקות ביצוע בטוחות ויסבירו איך לכוון נכון את עוצמת האימון שלך.....

מאת: Roei Kalvoספורט ימי 12/08/152466 צפיות
קורס צלילה באילת הינו אחד מהאטרקציות המושכות בתקופה האחרונה בספורט הימי, ענף הצלילה בשנים האחרונות מלווה בטכנולוגיה חדשה באמצעים חדישים שלא היו קודם לכן. אצלנו בדיפ סיאם תוכלו למצוא את מגוון האמצעים הטכנולוגים החדישים בליווי מדריכים מקצועיים בענף הצלילה על מנת שאתם לא תשכחו את חווית הצלילה או קורס הצלילה שלכם.

מאת: מאיר דודספורט ימי 19/04/151828 צפיות
חשיבות השימוש בבגדי ים לילדים, הסכנות שבחשיפה לשמש ללא בגדי ים לילדים, מגוון הקיים בשוק לסוגיו השונים של בגדי ים לילדים.

מאת: מאיר דודספורט ימי 19/04/152098 צפיות
המאמר מפרט על חשיבות השימוש בבגדי ים לילדות, על הסכנות בחשיפת השמש והיתרונות הרבים בשימוש בבגדי ים לילדות.

מאת: כזהספורט ימי 25/02/152006 צפיות
אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור חובבי ספורט מיוחד הוא הצלילה. בשנים האחרונות נראה כי יש יותר מתעניינים בספורט זה, ולא מעט אנשים עוברים קורסי צלילה כדי לחוות את היופי המיוחד שמחת למים. יופי כזה אפשר גם לצלם בצורה מרגשת הרבה יותר אם דואגים לקחת מצלמת GoPro לצלילה ולתעד את כל מה שקורה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica