חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סחרור הגידול

מאת: גיא פריייעוץ עסקי22/01/20111175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העולם מיטיב עם הגדולים והחזקים. לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. הדבר נובע משלוש סיבות עיקריות, שהראשונה היא יתרון לגודל:

  1. העמסת עלויות קבועות - חברה המוכרת הרבה, יכולה להעמיס את ההוצאות הקבועות על מספר רב של מוצרים ובכך להקטין את העלות ליחידה.

  2. כוח מיקוח - חברות גדולות רוכשות בכמויות גדולות יותר (חומרי גלם, ציוד, שירותים) ולכן כוח המיקוח שלהן רב יותר, מה שמאפשר להן שוב להקטין את העלויות.

  3. משיכת כוח אדם - בדרך כלל עובדים יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות יותר, במחשבה שזה מעניק להם בטחון תעסוקתי, ולכן חברות גדולות יותר יכולות למשוך את כוח אדם איכותי יותר במחירים נמוכים יותר ושוב לחסוך בעלויות.

שלושת היתרונות הללו מעניקים לחברה גדולה בשוק יתרון בעלויות על-פני מתחרותיה הקטנות יותר, מה שמאפשר לה להרוויח יותר או להוריד מחירים לרמה שהמתחרים לא יכולים להתמודד ובכך להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה.

הסיבה השנייה בנוסף ליתרון לגודל, היא שחברה גדולה יותר בדרך כלל נהנית ממוניטין טוב יותר, מה ששוב מקנה לה יתרון תחרותי על פני המתחרים הקטנים. מוניטין יכול להיות מתורגם למחירים גבוהים יותר (מבלי לוותר על נתח שוק) או להגדלת נתח שוק. ושוב, הגדולים נהיים גדולים וחזקים יותר. שתי הסיבות הללו יחד יוצרות את סחרור הגידול.

אם כן, איך בכל זאת חברות קטנות מצליחות במקרים רבים לפרוץ את הסחרור הזה? בתהליך של ייעוץ אסטרטגי, אנחנו מזהים שהדרך היחידה היא על-ידי יצירת יתרון תחרותי בר-קיימא, כלומר יתרון שלא ניתן לחיקוי בקלות על-ידי המתחרה הגדול. יתרון תחרותי יכול לנבוע משני מקורות עיקריים:

  1. יתרון בעלויות – בעזרת עלויות ייצור נמוכות (הנובעות מידע או טכנולוגיה), עלות חומרי גלם נמוכה, או עלות כוח אדם נמוכה, שחקן קטן יכול להשיג יתרון בעלויות על-פני מתחרה גדול ובכך להגדיל את נתח השוק על-ידי הצעת מחיר נמוך יותר.

  2. יתרון באיכות – הדרך השנייה היא יצירת מוצר איכותי יותר, בעזרת טכנולוגיה חדשה, מודל עסקי חדש, ערוצי הפצה חדשים, או תועלות נוספות אחרות, אשר גורמים ללקוחות להעדיף את מוצר המתחרה הקטן על-פני המתחרה הגדול, חרף היתרונות לגודל.

מתחרה קטן, צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית, אשר תאפשר ליצור יתרון תחרותי, יכול לפרוץ את סחרור הגידול ולהפוך בעצמו לשחקן המוביל. לכן למרות שהשחקנים הגדולים נהנים מכך שהם גדולים, צריך להיזהר משאננות ותמיד להיות ערניים לשחקנים קטנים, אשר עשויים להוות את האיום הבא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא פרי

מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא פרי

מאת: גיא פריניהול26/05/131036 צפיות
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.

מאת: גיא פריניהול26/05/131093 צפיות
ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

מאת: גיא פריניהול26/04/111371 צפיות
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב

מאת: גיא פריעסקים - כללי10/04/111735 צפיות
שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי08/03/111266 צפיות
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה17/02/111288 צפיות
השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה26/01/111442 צפיות
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222236 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221487 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211217 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21951 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201514 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica