חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רשתות חברתיות בחברות B2B

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה17/02/20111285 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רשתות חברתיות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיה שיווקית של מוצרים רבים. כמעט לכל חברת מוצרי צריכה יש היום דף בפייסבוק, או שהיא עובדת על יצירת דף כזה, אך כמעט תמיד מדובר במוצרים הפונים לצרכנים פרטיים.

לעומת זאת, השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות. להלן מספר שימושים אפשריים ברשתות חברתיות: טיפול בבעיות - בעזרת מידע מלקוחות על בעיות בשימוש, ניתן להגיב בצורה מהירה ומדויקת. יהיו חברות אשר יטענו כי זה מהלך מסוכן, כי הוא מאפשר ללקוחות להתלונן בפומבי, אך אותם לקוחות לא מרוצים יעבירו את המסר לגבי אי שביעות רצונם בכל מקרה ולא ניתן למנוע זאת. על-ידי מתן פלטפורמה להבעת תלונות, ניתן להגיב לתלונות הללו ולתקן את העוול במהירות. חידושים ושיפורים במוצר - במקרים רבים הלקוחות משתמשים במוצר בצורה שונה לגמרי מהכוונה המקורית של המשווק.  על יד הקשבה לאופן השימוש של הלקוחות במוצרי החברה, ,  ניתן לזהות חידושים, אשר יענו טוב יותר על צרכי הלקוחות.  לעתים קרובות יהיו ללקוחות עצמם י רעיונות מצוינים לגבי פיתוח מוצרים חדשים,  אשר יענו טוב יותר לצרכיהם. פתיחת ערוץ תקשורת עם הלקוחות יכול לאפשר איתור רעיונות וחידושים מצוינים. העברת מידע - חברות הפונות לעסקים זקוקות ורוצות במקרים רבים להעביר מידע  ללקוחותיהן על מוצרים חדשים היוצאים לשוק, שינויים במוצרים ומידע טכני. רשתות חברתיות יכולות להיות כלי מצוין להעברת המידע הזה ללקוחות, בצורה זולה, פשוטה ומהירה. יצירת קשרים - עסקים  מעוניינים ליצור קשר עם ארגונים זהים או דומים (לפעמים אף מתחרים), בכדי לחלוק מידע וללמוד אחד מהשני. חברה, אשר תספק ללקוחותיה אפשרות ליצור קשרים עם ארגונים דומים, במיוחד כאלה  שצורכים גם הם את מוצריה, תגביר את שביעות רצון הלקוחות ו ותבנה לעצמה יתרון תחרותי נאמנות -  רשת חברתית היא אמצעי להגברת נאמנות הלקוחות. חברה הנמצאת בקשר שוטף עם לקוחותיה ( בנושא זה אין הבדל מחברה המוכרת מוצרי צריכה), מגבירה את נאמנות הלקוחות. ככל שהקשר הדוק ורציף יותר, הנאמנות תהיה גדולה יותר. בכדי להצליח בשימוש ברשתות חברתיות בארגוני B2B, יש צורך להתגבר על מספר חסמים או אתגרים, אשר עשויים להכשיל את המהלך. ראשית יש להבין כי השימוש ברשתות חברתיות למטרות עסקיות עדיין לא מפותח, וסביר להניח שיהיה צורך להתגבר על חסמים שיהיו ללקוחות מביצוע המהלך הזה. שנית, בכדי שאתר הרשת החברתית ימשוך את הלקוחות לעשות בו שימוש מתמשך, חייבים לספק בו תוכן חדש באופן שוטף, בצורה עדכנית ומעניינת. החברה חייבת להיות מודעת, כי עליה להקדיש מאמצים ומשאבים, בכדי שהאתר יספק מידע עדכני ללקוחות. רק כך יהיה ללקוחות אינטרס לחזור אליו ולתרום. אתגר נוסף הוא יצירת חשיפה לאתר. בארגוני B2Bזהו אתגר שקל יחסית להתגבר עליו, מכיוון שארגונים מסוג זה בדרך כלל נמצא בקשר שוטף עם לקוחותיהם וניתן לידע אותם על הרשת החברתית במסגרת הקשר השוטף. לבסוף, יש לקחת בחשבון, כי ישנם סוגים שונים של משתמשים ברשתות חברתיות. החל מאלה אשר רק מעיינים באתר ולא מבצעים שום פעילות אקטיבית, ועד אנשים אשר מעורבים בצורה שוטפת ורציפה ברשת החברתית, התורמים הרבה מידע ומניעים את השימוש ברשת אצל אחרים. לכן צריך לבנות את הרשת החברתית כך שתתאים לכל סוגי המשתמשים וענה על צרכיהם השונים. בתור  חברת ייעוץ, אני מסייעים לחברות B2B לשלב את הרשתות החברתיות במסגרת האסטרטגיה השיווקית ולהפיק מהן הרבה תועלת. זה מצריך לא רק השקעה של תכנון מראש, אלא גם השקעה שוטפת בעדכון וניהול התכנים והלקוחות באתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא פרי

מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא פרי

מאת: גיא פריניהול26/05/131034 צפיות
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.

מאת: גיא פריניהול26/05/131091 צפיות
ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

מאת: גיא פריניהול26/04/111369 צפיות
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב

מאת: גיא פריעסקים - כללי10/04/111730 צפיות
שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי08/03/111264 צפיות
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה26/01/111440 צפיות
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי22/01/111173 צפיות
לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. אבל יש דרך לפרוץ את הסחרור על ידי יצירת יתרון תחרותי בר קיימא.

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152496 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142845 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148478 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132607 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132480 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132074 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132090 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica