חפש מאמרים:
שלום אורח
24.07.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה בחברות טכנולוגיה

מאת: גיא פריניהול26/05/2013591 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות, מה שמוביל לכך שמתפתחות חברות מובילות ומצליחות בתחומן, על בסיס הטכנולוגיות הללו. אבל בהרבה מקרים חברות אשר פיתחו טכנולוגיה מצוינת, עם פוטנציאל אדיר, נכשלות. אחת הסיבות לכך שחברות טכנולוגיות נכשלות היא בשל תכנון אסטרטגי חסר או לקוי. ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.

קצב השינויים

אחד ההבדלים המהותיים בייעוץ אסטרטגי עבור חברות טכנולוגיות נובע מאופי השוק שבו הן פועלות. השינויים והפיתוחים המהירים של טכנולוגיה כיום, אשר רק הולכים ומגבירים את הקצב, גורמים לכך שהשווקים בהם פועלות חברות טכנולוגיה הם דינאמיים מאוד. עובדה זו מצריכה חשיבה אסטרטגית ותהליך תכנון שונה מאשר בתעשיות אחרות. ראשית טווח התכנון חייב להיות קצר יותר. ברוב תחומי הטכנולוגיה אין מקום לבצע תכנון אסטרטגי ליותר מאשר לשלוש שנים ובהרבה מקרים אף פחות מכך. שנית, האסטרטגיה חייבת גם היא להיות דינאמית וגמישה, כדי לאפשר הענות לשינויים בשוק ובטכנולוגיה. אסטרטגיה גמישה משמעותה מתן אפשרויות והוספת יכולות לארגון, לבצע שינויים מהירים פנימית וחיצונית. למשל המבנה הארגוני של חברה טכנולוגית חייב לאפשר שינויים, או פעילות השיווק חייבת להיות מסוגלת לשנות את המיקוד בקהלי מטרה חדשים. כמובן שאסטרטגית המוצר, אשר מגדירה את התפתחות המוצר העתידית, חייבת להיות דינאמית ותגובתית, בהתאם להתפתחויות ושינויים בטכנולוגיה עליו מבוסס המוצר.

שיתופיות

דבר הוסף שמאפיין חברות טכנולוגיה הוא בצורך שלהן לשתף פעולה עם טכנולוגיות נוספות וגורמים נוספים, כמו אינטגרטורים. כיום, בשל ההתמחות וההתמקצעות, אף טכנולוגיה לא נותנת פתרון מלא, אלא מחייבת שילובה עם טכנולוגיות נוספות. לבסוף גם צריך להיות גורם שיאחד את כל הטכנולוגיות יחדיו - האינטגרטור. לכן האסטרטגיה של חברות טכנולוגיה חייבת להתייחס להיבט של שיתוף פעולה עם גורמים נוספים. במקרים רבים, חברות טכנולוגיות צריכות במצבים מסוימים לשתף פעולה אף עם המתחרות שלהן. כלומר חברות שבמצבים מסוימים הן מתחרות, בסיטואציה אחרת יכולות להיות שותפות.

כאשר מגבשים אסטרטגיה לחברת טכנולוגיה, אחד המרכיבים החשובים ביותר הוא הנושא של שיתופי פעולה. אם מי משתפים, מתי ובאיזו מידה. לחברות ישראליות לעיתים ישנה בעיה עם השיתוף כי הוא מאלץ לפתיחות וחשיפת מידע וישנה נטייה במקרים רבים להירתע מכך

אסטרטגיה שיווקית

אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל אסטרטגיה הוא האסטרטגיה השיווקית. במיוחד היום, כאשר קשה מאוד ליצור יתרון תחרותי בעזרת טכנולוגיה בלבד, וישנה תחרות עזה ממתחרים מארצות ייצור זולות כמו סין. ועם זאת, בהרבה מאוד חברות טכנולוגיה, השיווק מקבל עדיפות נמוכה. אם מסתכלים על הצוות המוביל בחברות הללו, במקרים רבים אין סמנכ"ל שיווק, דבר המעיד על חוסר הדגש בנושא.

בכדי לבנות אסטרטגית צמיחה טובה לחברה טכנולוגית, השיווק חייב להיות מרכיב עיקרי. השיווק חייב לקחת בחשבון מרכיבים נוספים, אשר עשויים לסייע ביצירת יתרון תחרותי מעבר לטכנולוגיה עצמה, כגון מודל עסקי, ערוצי הפצה ומיצוב.

מניסיוני כמנכ"ל חברת ייעוץ, הגישה לאסטרטגיה בחברות טכנולוגיות צריכה להיות שונה במידת מה, אם כי ישנם הרבה מאוד מרכיבים ומהלכים, הזהים לחברות אחרות. בכדי לבצע את התהליך בהצלחה יש לקחת בחשבון את ההבדלים הללו ולשלבם עם התהליך המקובל בחברות אחרות.

 



תגיות המאמר: אסטרטגיה, טכנולוגיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גיא פרי

מנכ"ל, מיצוב - ייעוץ אסטרטגי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא פרי

מאת: גיא פריניהול26/05/13639 צפיות
חברות רבות מגיעות לנקודה שבה הן מיצו את אפשרויות הצמיחה בתחומי הפעילות הקיימים והן צריכות לזהות תחומי התרחבות, אשר יהוו מנועי צמיחה עתידיים.

מאת: גיא פריניהול26/04/11796 צפיות
קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות. מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב

מאת: גיא פריעסקים - כללי10/04/111190 צפיות
שוק התקושרת הוא שוק יחסית ותיק, שקיים כבר עשרות שנים, אבל בשל התפתחויות טכנולוגיות, שגוררות שינויים בהרגלי הצריכה והשימוש בתקשורת, השוק לא מתייצב וממשיך להשתנות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי08/03/11790 צפיות
השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה17/02/11882 צפיות
השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.

מאת: גיא פרישיווק ואסטרטגיה26/01/11982 צפיות
המושג "מיצוב" הוצג בעולם האסטרטגיה והשיווק בשנות השבעים, והוא צמח משני כיוונים שונים וקיבל שתי משמעויות.

מאת: גיא פריייעוץ עסקי22/01/11822 צפיות
לחברות גדולות, בעלות נתח שוק גדול, קל יותר להמשיך לגדול ולהתחזק על חשבון המתחרים הקטנים. אבל יש דרך לפרוץ את הסחרור על ידי יצירת יתרון תחרותי בר קיימא.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: נינה כהןניהול14/08/17961 צפיות
קרוב למיליארד איש כבר עושים שימוש באינטרנט על בסיס קבוע, אם באמצעות המחשב הנייד, המחשב הנייח, הטאבלט או טלפון החכם

מאת: נינה כהןניהול14/08/17681 צפיות
ישנם עסקים רבים בישראל שנתונים לתחרות קשה במיוחד עסקי המסעדנות, כאשר קיימות המון מסעדות בכל מיני סגנונות ברחבי הארץ.

מאת: נינה כהןניהול25/07/17579 צפיות
העולם העסקי, טומן בחובו עסקים רבים מכל מיני סוגים. ישנם בעלי עסקים שאינם מסוגלים לשרוד בשנה השנתיים הראשונות לקיומם

מאת: שלום כהןניהול06/11/16649 צפיות
ניהול עסק הוא מטלה לא פשוטה ומי שהתנסה בכך או שיש לו עסק בפועל יודע את זה. צריך לנהל בראש ובראשונה את העובדים, צריך לנהל את המלאי, צריך לנהל את הספקים, לעקוב אחר הנהלת החשבונות ולבצע עוד מטלות רבות אחרות

מאת: עוזי פלגניהול18/07/16731 צפיות
בכל עסק מקרטע וכושל מתקיים תמהיל כישלונות במינונים שונים האחראים למצבו של העסק. כפי שנכתב לא מעט פעמים, הכישלון לא יתום, יש לו גורם אחראי ברור ומובהק. במאמר נחדד נקודה זו.

מאת: SEOMANניהול31/05/16847 צפיות
איך תוכלו לגשת ללקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר? כיצד באמצעות מוצרי פרסום ניתן להשיג יותר לקוחות

מאת: SEOMANניהול25/05/16770 צפיות
כיצד מוצרי הפרסום הפשוטים משפיעים על הלקוחות הקיימים של החברה ואיך ניתן למנף את כלל השיווק באמצעות מוצרי פרסום.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica