חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יש תקן חדש – בניית אתרי אינטרנט ב-HTML5

מאת: Click4Webבניית אתרים11/02/20111431 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הוא כבר, כאן אבל עדיין לא באופן רשמי. HTML5 נכנסת לשימוש לאט לאט ואפשר כבר לראות ברחבי הרשת לא מעט אתרי אינטרנט שנבנים על פי התקן החדש שנמצא בשלבי תקינה מתקדמים.

לפני הכל כדאי לגעת במה זה תקן ולמה צריך אותו. התקינה באינטרנט החלה כאשר הבינו שיש הרבה בוני אתרים שמשתמשים בשיטות שונות ובדרכים שונות לכתוב את הקוד שמרכיב את האתר. התוצאה הייתה שהדפדפנים נאלצו להתמודד עם הרבה מאוד דרכים בהם היה עליהם לפענח כיצד להציג את אתר האינטרנט.

ארגון האינטרנט העולמי שם לעצמו מטרה ליצור תקן מסוים ולהגדיר איך בדיוק צריך להיכתב הקוד וליצור יישור קו בתחום שהיה מאוד פרוץ. כיום הרבה מאוד חברות לבניית אתרים עדיין בונות אתרים שלא על פי התקן אך בד בבד ניתן למצוא הרבה מאוד חברות שמדגישות את היתרון שלהם בבניית אתרי אינטרנט תקניים.

מאז שהושלמה התקינה יצאו מספר גרסאות חדשות אך מאז שיצאה הגרסה הרביעית (4.01 או גרסה XHTML 1.1 ליתר דיוק) עבר הרבה מאוד זמן, התקן עמד במקום ועולם האינטרנט והטכנולוגיה בה נעשית שימוש התקדמה מאוד ואיגוד האינטרנט העולמי יחד עם חברות הדפדפנים השונות החלו לעשות מאמצים כדי להוציא גרסה חדשה וכאן נכנסת לתמונה הגרסה החמישית (HTML5).

תחילה תאריך היעד ליציאת הגרסה החמישית היה רק ב-2022(!), הרבה מאוד זמן ביחס להתקדמות פיתוחים טכנולוגיים אחרים בתחום. סביר להניח שאם היה צורך לחכות כל כך הרבה זמן התקינה החדשה כבר לא הייתה רלוונטית (אם כי רק ימים יגידו).

מי שנכנס לתמונה כדי להאיץ את התהליך הן חברות דפדפנים שונות (אפל, מוזילה ואופרה) שהקימו את קבוצת הפיתוח וגם לחברת Google יש חלק בתהליך אך חלק זה נובע מאינטרס מסוים בעניין ובעיקר מסיבות פוליטיות כמו מלחמות אגו מול גופים אחרים בתעשייה.

היתרונות שמביא איתו התקן החדש רבים מאוד. אחד הדברים המדוברים ביותר זה ההתקרבות של השפה לטכנולוגיות חיצוניות בהם משתמשים היום ליישום של דברים מסוימים כמו JavaScript או פלאש. בתקן החדש למשל ניתן לשלב בקלות ובאמצעות שורות בודדות נגן וידאו או נגן קבצי קול, דבר שעד היום נעשה עם טכנולוגיות שדרשו התקנת תוספים לדפדפן, דבר שבעתיד ירד מהפרק.

דברים נוספים שניתן יהיה לעשות באמצעות הגרסה החמישית זה שילוב של ציורים, גרירה ושחרור אלמנטים, אנימציה, עבודה במצבי on/offline ובכלל ניתן לייצר באמצעות השפה המחודשת דברים שלא ניתן היה לבצע ללא התערבות של טכנולוגיות נוספות.

עוד יתרון שמביאה השפה החדשה היא הגדרות מדויקות יותר עבור האלמנטים בדף מה שיגרום לרובוטים שונים "להבין" טוב יותר את אתר האינטרנט ולקרוא אותו בצורה נכונה.

מתי כל זה יהיה רלוונטי? בעיקרון, חברות בניית אתרי אינטרנט מיישמות כבר היום את הטכנולוגיה. הבעיה האמיתית היא שלא כל הדפדפנים עדיין תומכים באופן מוחלט בתקן החדש.

בינתיים ניתן ליהנות מחלק גדול של התכונות בדפדפנים כמו ספארי של אפל, פיירפוקס של מוזילה, כרום של גוגל ואופרה. הדפדפנים של מיקרוסופט מפגרים מעט אחרי כל אלו אך כבר בגרסה 8 של אינטרנט אקספלורר ניתן ליהנות מחלק קטן של התכונות ובגרסה 9 שנמצאת כעת בשלב הבטא ישלבו במיקרוסופט תמיכה רחבה יותר בתקן החדש.

חשוב לציין שחוץ מהגרסה החדשה של HTML יוצאת גם גרסה חדשה של CSS (גיליונות סגנון מדורגים) שהיא החלק שאחראי על כל המבנה העיצובי של אתר האינטרנט אך מאמר זה עוסק ב-HTML5 ולכן על החידושים ב-CSS במאמר אחר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמר זה פורסם על ידי קליק 4 ווב בניית אתרי אינטרנט העוסקת בפיתוח, עיצוב וקידום אתרי אינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Click4Web

מאת: Click4Webבניית אתרים20/02/111045 צפיות
דף נחיתה הוא דף שמיועד לקבל תנועה מקמפיינים שונים וכל תפקידו הוא להתמקד במכירת מוצר אחד בלבד. לדף נחיתה מסוג כזה יש מספר יתרונות כמו צפי של קהל יעד מסוים, דבר שמאפשר למקד את דף הנחיתה בצורה מוכוונת עבור קהל היעד.

מאת: Click4Webפרסום באינטרנט26/12/101063 צפיות
בניית דף נחיתה היא כלי שימושי ביותר עבור מפרסמים ברשת. הוא משמש לקידום מוצר או שירות ספציפי ומהווה יעד לתנועה המגיעה מפרסום של מודעות טקסט ממומנות או באנרים כשמטרתו היא בדרך כלל איסוף פרטים. דף נחיתה מוצלח הוא דף בו אחוז גבוה של משתמשים מבצעים את המטרה שלשמו הוא נועד.

מאת: Click4Webפרסום באינטרנט21/12/101041 צפיות
מיתוג באינטרנט - מאמר זה עוסק בנושא מיתוג באינטרנט ומציג את הנקודות החשובות שאליהם יש לשים לב כשניגשים לבצע עבודות מיתוג ברשת. איך להיזהר ואיך לעבוד נכון, מה אפשר לעשות לבד ומה כדאי להשאיר למומחים לעשות.

מאת: Click4Webבניית אתרים06/12/101047 צפיות
אם פעם נדרשתם להשקיע כסף רב כדי לשכור חברה שתבנה עבורכם אתר אינטרנט הרי שכיום בעידן האינטרנט יכול כל אחד לבנות לעצמו בקלות אתר אינטרנט על ידי גופים שונים שנותנים פלטפורמה להקמת אתר אינטרנט בחינם.

מאת: Click4Webבניית אתרים15/11/10991 צפיות
בשוק ישנן טכנולוגיות רבות, שונות ומגוונות לבניית אתרי אינטרנט. כל הטכנולוגיות יודעות לעשות בסופו של דבר את אותם הדברים, בצורה כזו או אחרת. לכל טכנולוגיה יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה. אותן טכנולוגיות משתנות ומתחדשות כל הזמן וכמעט מידי יום יוצא שדרוג לגרסאות חדשות.

מאת: Click4Webבניית אתרים09/11/101031 צפיות
אתרי אינטרנט לעולם יוקמו לשם מטרה מסויימת. יש אתרים שיוקמו לטובת הצגה של העסק, יש אתרי אינטרנט שמטרתם היא לספק תמיכה טכנית במוצר כזה או אחר ויש גם הרבה מאוד אתרי אינטרנט שנבנים על מנת לספק רווחים ממכירה של שירותים או מוצרים.

מאת: Click4Webבניית אתרים08/11/10854 צפיות
ההחלטה באיזו חברה לבחור היא אולי ההחלטה הקשה והחשובה ביותר ויש לה השפעה על כל התהליך של בניית האתר. חשוב לבחור נכון. המאמר הבא מסביר כיצד.

מאמרים נוספים בנושא בניית אתרים

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213620 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: יאירבניית אתרים18/06/194084 צפיות
לא ניתן להפריז בתיאורים לגבי חשיבותו של אתר מקצועי וטוב לתמהיל המיתוג של כל עסק וחברה. האתר מהווה את "חלון הראווה" של העסק, את אמצעי הקשר הישיר שלו אתכם, ולא בכדי הוא נחשב למהותי ביצירת מותג מנצח.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים22/08/175724 צפיות
החלטתם לבנות אתר חדש וכעת אתם בשלב הראשוני של התהליך, אך זהו שלב שללא ספק אחד החשובים ביותר – רכישת דומיין (שם מתחם) לאתר שלכם.

מאת: עידן שלומןבניית אתרים05/06/174881 צפיות
לפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשיג לקוחות חדשים לעסק, אולי כדאי לדבר על אתר האינטרנט שלכם ועל תרומתו. אם השקעתם לא מעט על האתר הקודם והלקוחות סרבו להגיע, אולי כדאי שתבדקו את הבעיה לעומקה. ייתכן מאוד שיש לכם בעיה בבחירה של דומיין. מה זה דומיין ואיך הוא יכול לעזור לכם להשיג יותר לקוחות ובפרט לקוחות שאתם באמת צריכים לבית העסק?

מאת: vodplaceבניית אתרים22/03/172719 צפיות
בניית אתרים, על וורדפרס או לא?

מאת: Droxitבניית אתרים26/01/172288 צפיות
כאשר אנו משווקים אם מוצר או שירות, באמצעות האינטרנט, דף הנחיתה, הינו דף שמתוכנן למטרה אחת והיא יצירת לידים.. בדף הנחיתה, אין ניווט שקושר את הגולש לאתר, אך הסיבה המרכזית לכך היא צמצום אפשרויות שעומדות בפני הגולש...

מאת: vodplaceבניית אתרים20/12/162136 צפיות
מחיר יכול להטעות - הנה הסיבה למה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica