חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך תשנו טוב יותר עם צרבות

מאת: דיגרישינה 14/02/20111711 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צרבת היא ריפלוקס של הקיבה והושט שקורה כשהחומצה בקיבה מוצאת את דרכה אל הושט. תחושת הצרבת היא של בעירה בחזה שלעיתים מוקרנת לצוואר ולגרון. באנגלית צרבת היא “heartburn” ובתרגום לעבירת "שריפה בלב."  בדרך כלל צרבת היא תופעה זמנית בעת אכילת מאכל חריף, לאחר אכילה רבה מדי, שתייה של משקאות תוססים, ועוד. צרבת יכולה להיות יומיומית בשל פגם בסוגר הקיבה והיא יכולה להיות סמן של אולקוס. כאשר צרבת מופיעה באופן יומיומי צריכה להידלק נורת אזהרה ויכול להיות שזה מעיד על רפלוקס ושטי, כלומר מיצי כיס המרה חוזרים אל הושט.

 

מה מרגישים בזמן צרבת?

צרבות גורמות לתחושה של מעין שריפה וכאב בבית החזה ומתחת לעצם החזה. לרוב צרבת מחריפה בלילה ומקשה על ההרדמות. כששוכבים על המיטה, זרימת חומצות הקיבה חזרה לוושט מועצמת.

  מאיזה מזונות כדאי להימנע כדי שלא יופיעוצרבות?

מזונות שיש בהם הרבה שומן, חריפים ומתובלים, קפאין, משקאות מוגזים, אלכוהוליים ועוד. צריך להימנע משכיבה לאחר הארוחה ומארוחות גדולות מדי, בעיקר לפני השינה.

מי מועד יותר לסבול מתופעת צרבות?

 נשים הרות, חולי סכרת, מעשנים ועוד.

 

איך אפשר להימנע מתופעת צרבות בעת הריון?

אישה בזמן הריון צריכה ללבוש בגדים רפויים ונוחים שלא לוחצים עליה בבטן. בתקופת הריון צריך להימנע מארוחות גדולות ועדיף לאכול ארוחות קטנות לעיתים קרובות.

כיצד ניתן לשפר את איכות השינה בעת צרבת?

עבור ילדים הסובלים מרפלוקס,  אפשר לרכוש כריות שהן פתרון הגבהה למיטה הכרית עם זווית משמשת להקלה בעת התחלת צרבות. חובה להשכיב את הילד כך שראשו יהיה ממוקם בחלקה העליון של הכרית עם הזווית.

עבור נשים בעת הריון, אנשים בגיל הזהב ולכל הסובלים מתופעת צרבת, ישנו מבחר של פתרונות הגבהה למיטה. ניתן לרכוש כריות הריון המספקות תמיכה לחלקי הגוף וכך לנשים בהריון נוח יותר לישון. כריות אלו מסייעות בעת  ורידים נפוחים ברגליים, לחץ תוך בטני, קשיי נשימה וכו'. את יריעת הבד המחברת בין הכריות יש להניח על המזרן ואת כריות התמיכה מצמידים לסקוטצ'ים. האישה צריכה לשכב בין הכריות באזור הבטן והגב. אפשר גם להשתמש בכל כרית בנפרד.

עוד פתרון הגבהה למיטה שניתן להשיג הוא כרית הגבהה דו צדדית. לכרית זו יש צד אחד רך והשני קשה. הכרית   נועדה להקל על דליות ברגליים, צרבות וכו'.

פתרון הגבהה למיטה אחר הוא בדמות כרית הגבהה שיש לה כל מיני שימושים. הכרית הזאת בנויה משכבות והשכבה העליונה היא שכבת ספוג ביצים. עם כרית זאת ניתן לישון בצורה נוחה ונעימה. הכרית  נועדה להקל על צרבות, נחירות, לחץ תוך בטני, קשיי נשימה, רפלוקס ועוד.

מדוע  יש את הזווית של הכרית?

מחקרים הראו כי שינה בת עשר מעלות ויותר מקלה על מגוון בעיות כגון: אסטמה, ריפלוקס, נחירות ועוד. כאשר יש . כאשר  הראש גבוה יותר משאר הגוף, נמנעת חזרה של מיצים מהקיבה אל הושט.

 כשישנים על הכרית עם הזווית השינה היא נינוחה ורגועה. בקרב  מבוגרים, רק הראש ממוקם בזווית ואצל תינוקות, כל הגוף.

קשיי נשימה

 



תגיות המאמר: שינה, כרית, צרבת, מוצרי שינה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שינה רגועה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דיגרי

מאת: דיגרישינה 31/03/111353 צפיות
אחוזים ניכרים באוכלוסיה סובלים מבעיות שינה שונות. הבעיות כוללות: קשיים בדרכי הנשימה עקב אסטמה, נחירות, קשיי הירדמות במהלך הריון, צרבות ועוד. קשיי הירדמות גורמים לפגיעה באיכות החיים ולעייפות רבה במהלך היום. הקושי לתפקד כשעייפים הוא רב וגורם לעצבנות, חוסר ריכוז, פגיעה ברמת העבודה, קושי לנהוג ועוד. כיום קיימים מגוון פתרונות מתקדמים עבור אנשים הסובלים מבעיות שינה. להלן פירוט הבעיות השונות והפתרונות המתאימים להם.

מאת: דיגריבריאות גיל הזהב31/03/111135 צפיות
עם ההתקדמות בגיל, איכות השינה יורדת ובני הגיל השלישי סובלים מהפרעות שינה שונות. הפגיעה באיכות השינה משפיעה על מצב הרוח, רמת האנרגיות, היכולת לתפקד והבריאות. מה גורם לקשיי שינה בגיל הזהב וכיצד ניתן לפתור אותן?

מאת: דיגריצרכנות27/02/112182 צפיות
הקיבה מייצרת מיצי קיבה העוזרים לעכל את המזון. בין הקיבה לושט קיים שסתום שמטרתו למנוע ממזון וחומציות בקיבה מלחזור אל הושט.

מאת: דיגריקניות 30/01/111485 צפיות
פגים מוגדרים תינוקות שנולדו לפני השבוע ה-37 להריון ולא השלימו את פיתוחן של מערכות שונות של הגוף. הפגים סובלים לעיתים מקשיים בדרכי הנשימה, אובדן מהיר של חום הגוף, הפרעות בתפקוד הלב ומחזור הדם, הפרעות בעיכול וכו. בעיית השינה בקרב פגים ניתנת לפתרון באמצעות עזרים חדישים שונים.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161550 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152979 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151897 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151643 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144544 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144930 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148676 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica