חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דקים מעצים שונים בגינה

מאת: נגריית ארבע העונותגינון14/02/2011979 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במצב העגום של משק המים בישראל רבים מוותרים על השקיית הדשא ומעדיפים להתקין דק בגינה על כל שטחה או על  רובה. הדק משדר יוקרה יחד עם חמימות וביתיות. אפשר לשים עליו ריהוט גן מבלי שהוא יזוז. שיקולים לבחירת דק מתבססים על ההוצאה הכספית, התשתית שניתן להציב, חוזק העץ, צבעו וכו'. לפניכם מידע על הדקים הנפוצים לגינה בארץ.

ממה מורכבים דקים?
דק הוא משטח המורכב  על תשתית של מתכת, בטון  או קורות מעץ. בארץ משתמשים בדקים מעצים שוניםכגון: אירוקו, טיק ועוד. העץ של הדקים חייב להיות יבש על מנת למנוע עיוותים בשל האקלים   וחיטוי למניעת חדירת מזיקים. המתקין מורח את המשטח בחומר המונע קרינה אולטרא סגולית.

כיצד מרכיבים דקים בגינה?
הרכבת דקים צריכה להיעשות באמצעות אנשי מקצוע מיומנים ואמינים. תחילה עליהם לבצע עבודות הכנה של הגינה כולל בדיקה של מערכת הניקוז בגינה על מנת שלא יצטברו מים מתחת לדק. אסור להניח את הדק או התשתית שלו ישירות על האדמה למניעת מגע עם נוזלים. התקנת הדק מתבצעת באמצעות הברגה  או פרופילים נסתרים.

מדוע מומלצת התקנת הדקים.
דק מעניק לגינה מראה כפרי וחמים, חוסך בהשקיה, לא מצריך טיפול רב בהשוואה עם הדשא, מעלה את ערך הבית, מנצל את השטח בגינה לבילוי בחוץ ואפשר לצאת אליה גם כשהאדמה בוצית בשל הגשם.


הדקים עשויים מעצים שונים כמו:
דק איפאה
עצי האיפאה מבוקשים ביותר והם מגיעים מאזור דרום אמריקה. עצי איפאיה הינם עמידים ואיכותיים ומתנוססים לגבהים של עד 50 מטרים. עצים אלה משמשים ליצירת דלתות, ריהוט ועוד. דק איפאה המורכב בחצר יכול לשרוד שנים רבות. הדק הוא יוקרתי ואלגנטי והפך לסמל סטאטוס. הגוון של דק זה הינו חום כהה. אפשר לצבוע אותו למראה חדש פעם בשנה. דק איפאה הוא צפוף, יכול לשאת עומס רב ולעמוד בפני פגיעות ובפני פגעי מזג האוויר.

דק אורן
מקורו של עץ האורן הוא בצפון אירופה ורוסיה. הגוון של האורן הוא צהבהב ולאחר חיטוי והקצעה הוא הופך לירוק זית. עץ האורן נוח לעבודה ובעל עמידות גבוהה. לכן משתמשים בו לבנייה של   גדרות, צימרים, דלתות וכו'. את דק האורן יש לצבוע בשמן דקים שנועד לעצים רכים. בנוסף, יש לשמנו שבועיים עד שלושים יום לאחר ההתקנה ולאחר מכן פעם בחצי שנה, שנה.

דק קומרו
עצי קומרו גדלים באזור דרום אמריקה ויש להם מראה ייחודי ואיכות גבוהה. דק קומרו הוא בעל צבע חום בהיר עד צהבהב וטקסטורה חלקה. הדק עמיד בפני נזקי האקלים ומזיקים. דק הקומרו  אינו דורש טיפול מלבד צביעתו כל 12 חודשים. הרכבת דק זה נעשית לרוב עם פרופילים חבויים במקום ברגים.

דק פולידק
פולידק מפיקים באמצעות דחיסה של שבבי עץ בחום ולחץ. דק זה אינו מצריך טיפול שנתי ולא משנה צורה עקב שינויי האקלים. דק פולידק עמיד בפני חיידקים וידידותי לסביבה בשל מרכיביו הממוחזרים.

 



תגיות המאמר: בית, גינה, דקים, סוגי דק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גדרות לגינה | גדרות עץ

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נגריית ארבע העונות

מאת: נגריית ארבע העונותבית חכם17/01/111018 צפיות
שערים חשמליים הם נפוצים במוסדות ציבוריים, חברות, חניונים, כניסות ליישובים, מכללות, מפעלי תעשייה וגם בבתים פרטיים. השערים בכניסה לבתים נועדו לשם פרטיות והגנה מפריצות.

מאת: נגריית ארבע העונותעיצוב פנים20/10/10933 צפיות
מטבחים הם משהו שכל בית צריך. הם הם לא רק צורך בסיסי, לא בעבר ולא היום. מטבחים יכולים להיות מקדש לגוף ולנשמה (ואכן אוכל, יגיד כל שף - הוא מזון לגוף ולנשמה, והוא אמנות בפני עצמה) ולכן חשוב לבנות מטבח נוח ויעיל, כך שיתאפשר לכם לנוע ולהכין אוכל בקלות ובנוחות.

מאת: נגריית ארבע העונותעיצוב פנים15/09/101009 צפיות
מתי התרגשתם מהעיצוב בו בחרתם לאחרונה? האם ייתכן שאתם רגילים אליהם? אולי הם פשוט כבר אינם מתאימים לצרכים שלכם?

מאת: נגריית ארבע העונותריהוט 13/05/10990 צפיות
תכנון חדר ילדים הפך למשימה כבדה בגלל יותר מדי אפשרויות בחירה. לכל ילד רצונות שונים והאחריות לעיצוב חדרי הילדים מוטלת עלינו. אנו מאמינים כי כל שניתן להגשים כל חלום ושניתן לממש לילדים את הפנטזיות שלהם....

מאת: נגריית ארבע העונותריהוט 13/05/10891 צפיות
אסור להמעיט בחשיבות של חדר השינה בבית המודרני במאה העשרים ואחת. שנת לילה טובה קריטית לתפקוד תקין ולהרגשה טובה, היא בעלת השפעה רבה על מצב רוחנו ועל בריאותינו הכללית. אנו מבלים כשליש מחיינו בחדר השינה, ואליו אנו מגיעים בסופו של יום על מנת להירגע, לנוח ולבלות. בגלל המצאותנו שעות רבות בחדר השינה חשוב ביותר שהוא יהיה נוח, שימושי ומעוצב בהתאם לטעמנו. לכל רהיט בחדר השינה משמעות. לכל רהיט השפעה מסיבית על המראה של חדר השינה, על איכותו ועל עיצובו.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191970 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191767 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182242 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811150 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181664 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183829 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174181 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica