חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רווח נקי, כלכלת המשפחה

אורך חיים מהיר ודינמי, מחייב משפחות רבות לעשות בדק בית ולבחון את הדרך שבה הן מתנהלות מבחינה פיננסית, בתוך התא המשפחתי.

קוראים לזה כלכלת המשפחה וזה יכול לעשות הבדל מהותי במערכת היחסים שלכם עם כסף. לפני שאתם מבטלים, נשאבים לסטיגמות או חושבים ,לנו זה לא מתאים ולא יכול לעזור, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

  • כלכלת המשפחה מתחילה מההבנה כיצד נכון להתנהל עם כסף ועם התחייבויות חודשיות, קבועות או חד פעמיות. מדובר בשינוי מחשבתי, אשר את תוצאותיו רואים בהתנהלות הפיננסית בשטח. אם אתם מבקשים לקבל תוצאות,חשוב שתבואו עם ראש פתוח וגמישות מחשבתית.

משפחות רבות אשר עוברות את התהליך, נותנות לעצמן אורך נשימה ויוצאת ממצב של חנק, לחץ ודאגה יום יומית, למצב של שליטה והבנה כיצד לנהל את הכסף שלהן.

  • כשמדברים על כלכלת המשפחה, לא מדברים בהכרח על שינויים דרסטיים או נקיטת צעדים מרחיקי לכת, לפעמים כל מה שנדרש זו התבוננות אחרת, שינויים קטנים והבנה כלכלית מקיפה יותר. ברגע שתקבלו את הכלים לבחון את ההתנהלות הפיננסית שלכם, תגיעו לתוצאות. "זו יכולה להיות בחינה של התוכניות שלכם בערוצי הכבלים, למול חברות הסלולאר, בדרך שבה אתם עורכים את הקניות. הפרטים הקטנים הם שבונים את התמונה המלאה.
  • התנהלות כלכלית נכונה, בתא המשפחתי אינה מתייחסת רק למשפחות בעלות הכנסה נמוכה. משפחות רבות אשר משתכרות מעל הממוצע במשק, מוצאות עצמם בחוסר איזון וחוסר יכולת לנהל את כספם בצורה יעילה.
  • משפחות רבות אינן נותנות את הדעת לנושאים פיננסיים כמו פנסיה, הפרשות לקופות גמל, ביטוחים שונים וכדומה ומתייחסות בעיקר להכנסה-הוצאה פר חודש. כשמדברים על כלכלת המשפחה, מדברים על כל ההיבטים הפיננסיים, כולל השקעות והתחייבויות לטווח ארוך.
  • חסכונות, חסכונות. לא פעם משפחה מצליחה לסיים את החודש בצורה מאוזנת, אולם אינה מצליחה לחסוך ולשמור ליום גשום. בטווח הקצר היא אולי מסתדרת, אך מה יקרה אם חלילה תאבד מקור הכנסה ? על מנת שלא לרדת ברמת החיים ולהיקלע למצב כלכלי בעייתי. חייבת המשפחה להצליח להתנהל נכון ולהתנהל נכון אומר גם לחסוך, לכל מצב
     או מטרה. אם אין למשפחה ראייה עתידית או תוכנית לשעת חירום. מומלץ שתקבל ייעוץ
  • חלק גדול מהמשפחות מבין שהן זקוקות לייעוץ לכלכלת המשפחה, כאשר הם עומדים בפני רכישה או הוצאה גדולה, כמו החלפת דירה, חתונה של הבן. הערכות כלכלית נכונה, מבעוד מועד מסייעת להגיע למצבים האלה בלי לחץ. כמו כן, אם אתם יודעים שהוצאה גדולה בפתח, למשל שנה מהיום. תתחילו להתכונן.
  • לאורך השנים אדם מחליף מקומות עבודה, יורד ברמת השכר, מחליף מקצוע. אם אתם או בן זוגכם עומדים בפני שינוי קריירה, שיש לו השלכות על ההכנסה החודשית. חשוב שתערכו לנושא בצורה מבוקרת ושקולה. תמרה עבדה כמנהלת בחברת הייטק והרוויחה שכר יפה. היא ובעלה, מתכנת בכיר, חיו עם ילדיהם ברמת חיים גבוהה מאוד. לאחר לידת הבן השלישי, החליטה תמרה להאט את המרוץ ולפתוח עסק למאפים ביתיים.

היא עזבה את העבודה, אולם המשפחה המשיכה להוציא את אותם כספים כמו בעבר, מה שהכניס אותה לבור כלכלי.

ייעוץ ותכנון כלכלת המשפחה דורש התייחסות של גוף מקצועי. רק אחד כזה יוכל להנחות אתכם לגבי חובות, זכויות, תכנון מס, תכנון הוצאות עתידי וכדומה. אם אתם חושבים לתכנן את ההתנהלות הפיננסית של התא המשפחתי, אל תתפשרו על פחות ממי שעוסק ומבין לא רק בכלכלת המשפחה, אלא בהתנהלות פיננסית רחבה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבוצת רווח נקי, בניהולה של ליאת פרנקל
ייעוץ מקצועי להחזרי מס ובניית מנגנון מיסוי עתידי
הנהגת פתרונות וקורסים לשכירים, עצמאיים, פנסיונרים וסוכני ביטוח
http://www.revachnaki.co.il/ לשיחת ייעוץ 03-9236227


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קבוצת רווח נקי

מאת: קבוצת רווח נקיפיננסים וכספים - כללי 07/04/111365 צפיות
בשנים האחרונות, הוצאות המחייה המטורפות הפכו את המושג "חיסכון" למשהו כמעט דמיוני. אבל כולנו יודעים עד כמה חשוב שנחסוך. במיוחד כשהיום כבר נשארו מעט מאוד ברי מזל שעובדים במוסד כזה שמבטיח להם שיקבלו אחרי הפרישה תשלומי פנסיה חודשיים לכול ימי חייהם.

מאת: קבוצת רווח נקיכלכלת משק בית07/03/111325 צפיות
בזמנים אלה, כאשר המשק מתאושש עדיין מהמשבר הכלכלי העולמי האחרון והכלכלה הישראלית חוות מיתון, ישנה חשיבות מיוחדת לתכנון וניהול נכון של התקציב המשפחתי. ישנם מצבים כלכליים רבים שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, אך אין ספק כי תכנון נכון של התקציב המשפחתי יכול למנוע בעיות ותקלות צפויות, ואף לעזור ליצור רשת ביטחון שעשוייה לסייע בהתמודדות עם מציאות כלכלית בלתי צפויה.

מאת: קבוצת רווח נקיכלכלת משק בית07/03/111203 צפיות
"...אני ואשתי עובדים קשה, מרוויחים לא רע, אבל מרגישים כאילו המשפחה שלנו חיה מתחת לקו העוני! על חיסכון אין בכלל מה לדבר. לאיפה לעזאזל נעלם כל הכסף?!..."

מאת: קבוצת רווח נקיהחזרי מס14/02/112061 צפיות
כל שכיר וודאי שמע את המושג החזר מס, אולם לא כולם מבינים עד הסוף מדוע ומתי מגיע להם החזר. חשוב שתדעו- שכירים רבים במדינת ישראל זכאים להחזר מס, מסיבות שונות כמו אי רציפות תעסוקתית, שינוי מצב משפחתי וכדומה.

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161596 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161478 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161448 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142449 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142646 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142698 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142649 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica