חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רווח נקי, למה צריך מומחים לכלכלת המשפחה

 

"...אני ואשתי עובדים קשה, מרוויחים לא רע, אבל מרגישים כאילו המשפחה שלנו חיה מתחת לקו העוני! על חיסכון אין בכלל מה לדבר. לאיפה לעזאזל נעלם כל הכסף?!..."

אם יוצא לכם להגיד מדי פעם משפט בסגנון הזה, אתם לא לבד.

למעשה אתם שייכים לקבוצת הרוב באוכלוסיה של המשפחות הנורמאליות שאימא ואבא לא הולכים עם מחשבון לכול מקום.

אתם מנסים לזרום. הכול ככה "בערך". הארנק נפתח לפי התחושה...בערך... וכשכרטיס האשראי מתגהץ, עושים חשבון מהיר בראש...בערך. קונים רק מה שצריך...בערך. עוברים על חשבונות? לפעמים, עם העין...בערך.

יש לכולנו תמיד הסברים טובים לחפיפניקיות הזו:

"...אני מעדיף להוציא כמה שקלים מיותרים בחודש אבל לא לחיות כמו איזה רואה חשבון..."

"...אין מה לעשות, המחירים עלו בטירוף, אין לנו כבר מאיפה לקצץ..."

"...אז נגיד שאני אקנה לחם רגיל במקום לחם דגנים. מאה שקל בחודש לפה או לשם, זה לא מה שיעשה את ההבדל, לא ככה?..."

אז זהו, שלא.

הבעיה לא טמונה בלחם הדגנים. הבעיה היא בתפיסה המחשבתית.

רוב המשפחות בעלות ההכנסה הממוצעת, אם תתנהלנה נכון, יכולות להמשיך לפרגן לעצמן לחם דגנים מחיטה מלאה אורגנית שנקטפה ביד, אבל במקביל אפשר לחסוך בקלות בהוצאות יותר מאלף שקלים בחודש, בלי להרגיש ירידה ברמת החיים.

כל אלף שקלים מיותרים כאלה שהוצאנו בחודש, מצטברים לבזבוז של עד חצי מליון שקלים לאורך התקופה שתגדלו את הילדים שלכם.

לא חבל?

בשנים האחרונות התפתח תחום חדש של מומחיות שנקרא "מומחים לכלכלת המשפחה".

זהו תחום מאוד רציני שדומה לאימון אישי אבל ממוקד ספציפית בתחום הכסף של המשפחה, מין קווצ'ינג כלכלי.

המומחים הטובים באמת הם אלה שהתמקצעו לא רק באימון אישי, כי אם כאלה שמאחוריהם גם שנים של ידע וניסיון בהרבה בתחומים רלוונטיים, כמו החזרי מס, ביטוח, פנסיה, משכנתאות, קופות גמל, חשבונאות ועוד.

כמה מהם כבר הספיקו להציל משפחות רבות מקריסה כלכלית.

מומחים לכלכלת המשפחה הם כמו הדיאטנים של ההוצאות המשפחתיות.

אנחנו הולכים לדיאטנים, קודם כל בשביל שיתנו לנו על הראש! אנחנו צריכים מישהו שנצטרך לתת לו דין וחשבון ויעזור לנו להיות ממוקדים במטרה.

אבל איש מקצוע טוב, לא יסתפק בלהגיד לנו לאכול פחות. את זה אנחנו כבר יודעים לבד. הוא יטמיע בנו כללי התנהגות, שיטות והרגלים חדשים לחיים שיעזרו לנו לרדת במשקל גם בלי להרעיב את עצמנו. הוא גם יגלה לנו איפה אנחנו יכולים לחסוך בקלוריות מיותרות שלא ידענו בכלל שאנחנו צורכים.

מומחה איכותי בכלכלת המשפחה לא יסתפק בלהגיד לנו שצריך להדק חגורה.

בתחום ההכנסות שלנו: הוא יכול לאתר עבורנו מקורות הכנסה פוטנציאליים שלא ידענו על קיומם כמו החזרי מס למשל או ריביות יותר גבוהות שנוכל לקבל על חסכונות שלנו או כסף שנוכל לתבוע מחברת הביטוח או קופות החולים על פעולה שהייתה מבוטחת מבלי שידענו על זכותנו.

בתחום ההוצאות: מומחה יכול למצוא דרכים לחסוך בהוצאות מיותרות ששילמנו בלי שידענו שניתן להוזיל אותן. כמו נקודות זיכוי נסתרות במס הכנסה, ביטוחים יקרים וחופפים, משכנתא יקרה מדי, ריבית גבוהה מדי על הלוואה קטנה, תשלומים מיותרים שסוחטים מאיתנו חברות שונות כמו חברות הסלולאר, הכבלים, מים ,חשמל, ארנונה. עם כל החברות האלה אנו חתומים על חוזים ארוכים ובתוך האותיות הקטנות מסתתר כסף רב שניתן לחסוך אם יודעים מה לדרוש ואיך להתמקח ובעיקר אם מכירים את סעיפי החוקים שחברות אלה מעדיפות שלא נכיר.

בהוצאות המשפחה השוטפות גם יש עשרות טיפים קטנים שיכולים לחסוך יחדיו מאות ולפעמים אלפי שקלים מצטברים בחודש.

הינה כמה טיפים קטנים ופיקנטיים לדוגמא.

טיפים לחיסכון בקניות:

1.      לרכז את כל הקניות לבית לפעם בשבוע ברשת המזון הזולה. אל "תנשנשו" קניות במכולת השכונתית היקרה. זה מצטבר למאות שקלים מיותרים.

2.      אם תביאו ילדים לקניות, תגלו שאתם מנהלים קניות באופן ילדותי.

3.      לא להגיע רעבים לסופר. המאפיה הריחנית שלהם היא מזימה זדונית לטשטש את החושים שלנו ולגרום לנו להאכיל את העגלה במקומנו, עד שתתפוצץ.

4.      רשימה קניות! רשימה! רשימה! את הספונטניות, גמישות והיצירתיות תשמרו לחוג ריקודי סלסה. מה שלא ברשימה - לא קונים!

5.      בדרך לקופות הסופר מרקט, יש לתרגל בראש לפחות עשר דרכים יצירתיות להגיד "לא תודה" לקופאית שמציעה לכם מבצעי קופה.

דוגמא לכמה עצות חביבות בענייני בילוי:

1.      לא חייבים לצאת פחות לבילויים ליליים, אבל זה לא תמיד חייב לעלות הרבה כסף. בארים יכולים להתחלף מדי פעם בישיבה על שובר הגלים בים עם בירה קרה מהפיצוצייה הסמוכה.

2.      "החיים זה כמו מנגל. או שאתה אוכל או שאתה על האש". אל תתנו למסעדות היקרות לשים אתכם ואת חשבון הבנק שלכם על האש. שימו אתם אוכל על המנגל וכך תזכה כל המשפחה למסעדה ניידת, מגוונת, חמה, טעימה וחברתית שעולה הרבה פחות.

3.      קניון זו לא שמורת טבע ולכן לא יוצאים לטיול סופשבוע משפחתי לקניון! לקניון הולכים רק כשצריך לקנות משהוא ספציפי. טיולים עושים בחיק הטבע.

אלה ממש רק כמה דוגמאות קטנות מתוך עשרות אבל הן שוות יחד הרבה כסף.

ניהול נכון של כלכלת המשפחה הוא עניין הרבה יותר חשוב ומהותי לחיים מאשר אנו יכולים בכלל לשער.

בנו לכם הרגל של ישיבה משפחתית קצרה פעם בחודש בכדי לחשב את ההכנסות וההוצאות של המשפחה.

לא בערך! בדיוק!

רק ככה תוכלו באמת לראות מה המצב. רק ככה ניתן להימנע מהרגע הנורא הזה שאתם תגלו ביום אחד שלמרות העבודה הקשה והמשכורת הטובה, המשפחה הולכת לפשיטת רגל מבלי שתבינו איך זה קרה, על מי ועל מה זרקתם את כל הכסף ומתי נרדמתם בשמירה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קבוצת רווח נקי, בניהולה של ליאת פרנקל
ייעוץ מקצועי להחזרי מס ובניית מנגנון מיסוי עתידי
הנהגת פתרונות וקורסים לשכירים, עצמאיים, פנסיונרים וסוכני ביטוח
http://www.revachnaki.co.il/ לשיחת ייעוץ 03-9236227


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קבוצת רווח נקי

מאת: קבוצת רווח נקיפיננסים וכספים - כללי 07/04/111363 צפיות
בשנים האחרונות, הוצאות המחייה המטורפות הפכו את המושג "חיסכון" למשהו כמעט דמיוני. אבל כולנו יודעים עד כמה חשוב שנחסוך. במיוחד כשהיום כבר נשארו מעט מאוד ברי מזל שעובדים במוסד כזה שמבטיח להם שיקבלו אחרי הפרישה תשלומי פנסיה חודשיים לכול ימי חייהם.

מאת: קבוצת רווח נקיכלכלת משק בית07/03/111322 צפיות
בזמנים אלה, כאשר המשק מתאושש עדיין מהמשבר הכלכלי העולמי האחרון והכלכלה הישראלית חוות מיתון, ישנה חשיבות מיוחדת לתכנון וניהול נכון של התקציב המשפחתי. ישנם מצבים כלכליים רבים שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, אך אין ספק כי תכנון נכון של התקציב המשפחתי יכול למנוע בעיות ותקלות צפויות, ואף לעזור ליצור רשת ביטחון שעשוייה לסייע בהתמודדות עם מציאות כלכלית בלתי צפויה.

מאת: קבוצת רווח נקיהחזרי מס14/02/112057 צפיות
כל שכיר וודאי שמע את המושג החזר מס, אולם לא כולם מבינים עד הסוף מדוע ומתי מגיע להם החזר. חשוב שתדעו- שכירים רבים במדינת ישראל זכאים להחזר מס, מסיבות שונות כמו אי רציפות תעסוקתית, שינוי מצב משפחתי וכדומה.

מאת: קבוצת רווח נקיכלכלת משק בית14/02/111271 צפיות
אורך חיים מהיר ודינמי, מחייב משפחות רבות לעשות בדק בית ולבחון את הדרך שבה הן מתנהלות מבחינה פיננסית, בתוך התא המשפחתי. קוראים לזה כלכלת המשפחה וזה יכול לעשות הבדל מהותי במערכת היחסים שלכם עם כסף. לפני שאתם מבטלים, נשאבים לסטיגמות או חושבים ,לנו זה לא מתאים ולא יכול לעזור, הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת

מאמרים נוספים בנושא כלכלת משק בית

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161595 צפיות
משפחת יוחננוף הקימה את רשת מרכולי יוחננוף בשנת 1992 כאשר החברה החלה את דרכה כחברה סיטונאית. כיום, הרשת מנוהלת על ידי האחים והאחיות למשפחת יוחננוף

מאת: שלום כהןכלכלת משק בית27/11/161475 צפיות
רשת יוחננוף הינה רשת ענפה ומיוחדת של סופרמרקטים אשר מתמחה גם בשוק ירקות ופירות עשיר במיוחד אשר נותן אווירה של שוק.

מאת: לילך קורןכלכלת משק בית05/07/161447 צפיות
אנשים רבים בוחרים היום פתיחת פיקדון בבנק במקום תוכנית חיסכון רגילה. שוק הפיקדונות גדל והשתנה בשנים האחרונות. יש היום סוגי פיקדונות שיש להם יתרונות רבים והם מחליפים בהצלחה תוכנית חיסכון. יש למשל פיקדון מובנה שבו אתם לא מסכנים את הקרן. יש לכם פוטנציאל רווח כמו בהשקעה בשוק ההון...

מאת: יעל אורןכלכלת משק בית14/12/142448 צפיות
בישראל של ימינו, אין כמעט משק בית שלא מתנהל בתוך עולם של חוסר וודאות כלכלית, הוצאות בלתי נשלטות ותחושה של "כיבוי שריפות". כל הוצאה לא מתוכננת, מטלטלת את כל המשפחה ויוצרת דאגה. לעיתים אף אין צורך בהוצאה לא מתוכננת כדי לחוש מצוקה פיננסית אמיתית, והתחושה של אובדן דרך מלווה את ההתנהלות הכלכלית של המשפחה יום יום. רבים מאיתנו חשים בפליאה כי למרות שאנחנו ממשתכרים היטב וממש לא בזבזנים, אנחנו "רודפים אחרי הזנב של עצמנו", בכל מה שנוגע לניהול הכספים של המשפחה.

מאת: מיכל אהרוניכלכלת משק בית24/08/142644 צפיות
סקר של כלכליסט ומכון מדגם שנערך בחודש אוגוסט שנה שעברה קבע כי הוצאה חד פעמית ובלתי מתוכננת גדולה על 70% מהציבור. 33% ממעמד הביניים ענה כי לא יוכל בשום אופן לעמוד בהוצאה כזו. ומה איתך?

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142697 צפיות
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

מאת: בן סגלכלכלת משק בית18/08/142648 צפיות
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica