חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן זית – הבחירה הטובה לבריאות שלמה

מאת: רייט קליקמזון אורגני17/02/20118363 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל מתכון עשוי להשתפר עם מזיגה עדינה של שמן זית, לטעם, לריח ולמרקם קטיפתי. שמן זית ידוע בטעמו העשיר, שמעדן את המזון ומקנה לו ניחוח ים תיכוני.

שמן זית כמשפר טעמים בדרך בריאה

שמן זית הוא בעל טעם מועשר במרירות קלה הנמהלת בחמיצות עדינה, תלוי בזן העץ ממנו נמסק הזית עצמו. הטעם הדומיננטי עשוי להשתלב עם מגוון טעמים אחרים ועדיין להתבטא בעוצמה מעליהם, מנצח בשרביט הקדום שלו על טעמי המטבח הפשוט והבריא.

הבישול היווני, הבישול האיטלקי ונפלאות המטבח הספרדי כולם משתלבים אל המטבח הישראלי באמצעות שמן זית טוב ומשובח, ועשויים לשנות כל ארוחה לארוחת מלכים שלא תשכח, בטעם גן עדן.

טעמו העדין של שמן זית ביחס לחימום שלו

לקבלת טעם של שמן זית טוב ולמניעת חמצון השומנים שבו, אין לחמם את שמן הזית מעל מאה ושמונים מעלות צלזיוס, שהם טמפרטורת הרתיחה של שמן זית. מעל לחום זה, מתחמצן השמן, ונעשה רעיל, ומעבר לכך, אין להשתמש בו, או להתיימר לסווגו כרכיב בריא במזון.

שמן זית במזון עשוי להיות מבושל בתבשיל עצמו, להימזג למרק בסיום הבישול או במהלכו, שהרי טמפרטורת הרתיחה של המים, אם הם דומיננטיים ועולים בכמותם על השמן, אינה עולה על מאה מעלות צלזיוס. שמן זית שיחומם בתחילת הבישול, או שיטוגן עליו דבר מה, כמו בצל או חביתה, אינו קביל כשמן בריא, והוא מאבד את תכונותיו הטובות, ואף את טעמו האנין.

גם באפייה בתנור ניתן להשתמש בשמן זית רק בחימום בינוני מתחת למאה ושמונים מעלות צלזיוס, ומעל לכך, גם במצב חימום של גריל, השמן מתחמם ונהרס כאמור.

תוספת לכל סלט, מיץ ירקות או תבשיל

שמן זית חשוב כתוספת לכל המאכלים השונים, שאין בהם שמן כלל, מכיוון שמספר ויטמינם מסוים אינו נספג כלל בגוף, ללא נוכחות של שומנים, שאותם עשוי לספק שמן זית.

לכן, כל תבשיל, מרק ירקות, מיץ ירקות או סלט, יהיו בריאים ככל שיהיו, לא יוכלו להיות שלמים ללא תוספת של מעט שמן זית לטעם ולבריאות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רייט קליק

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111261 צפיות
מאז ומתמיד חיפשו אנשים כיצד יוכלו להתעשר מהחזקה בנכסים פיזיים או פיננסיים. אחת ממטרות ההחזקה בנכסים מסוגים אלו, היא רווח כספי מהשבחתם או מעלייה בערכם.

מאת: רייט קליקהלוואות11/09/111287 צפיות
בשנים האחרונות תופעת פתיחת העסקים הפרטיים הופכת לפופולארית יותר, לא רק בגלל החופש מהבוס שאומר לנו מה לעשות, אלא גם בגלל חלומם של עצמאיים להיות בעלי עסק פרטי שיניב להם רווחים ויקרב אותם לעושר המובטח.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111237 צפיות
ציוד נלווה להשכרה באירועים כולל את הציוד שאינו נכלל בציוד הכללי, הכולל כלי הגשה, כלי אוכל אישיים, טקסטיל, במות, ריהוט להשכרה וכדומה. הציוד הנלווה כולל פלטות לחימום במרכז המזנונים, אלמנטים לעיצובים שונים, פלטות למזנונים עצמם, וכיוצא בזה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111273 צפיות
השכרת ציודים לאירועים עשוי להישמע כצעד מסובך מאוד הכולל אינספור חיפושים ותיאומים, איסוף והחזרה. אבל למעשה השכרת ציוד לאירועים הוא צעד פשוט ביותר ומיטב החברות מספקות שירות מלא של יעוץ, תכנון כמויות, תכנון לוגיסטי ועוד.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111191 צפיות
ציוד המוגדר "ריהוט" כולל בחובו שולחנות אוכל, כיסאות, שולחנות מזנונים ובופה, עמדות שונות למטרות שונות וכדומה. בכל פריט ריהוט להשכרה יש שימוש שמתבקש, היות ולאירועים רבים המופקים, הן באופן פרטי והן על ידי הפקות שונות, קטנות או חסרות ציוד משלהן, יש צורך בפריטי ריהוט להשכרה.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111301 צפיות
במות לאירועים הן במות למטרות שונות, שבהן אפשר לעשות כל שימוש, שלעיתים מחויב באירועים שונים, ולא לכל חברות ההפקה או בכל גני האירועים והאולמות קיימות במות בגדלים ובסגנונות שונים.

מאת: רייט קליקאירועים עסקיים20/07/111400 צפיות
מבלי להתכוון, מעבר לשמחה, למוסיקה, להופעות ולנאומים, חלק גדול מתוך חווית האירוע תופס האוכל. אחד הדברים הראשונים שמתכננים בהפקת אירוע הוא סוג האוכל, אופן הגשת המנות, בחירת קייטרינג או בישול ביתי ועוד.

מאמרים נוספים בנושא מזון אורגני

מאת: דודישמזון אורגני14/03/164260 צפיות
כשאומרים לכם חיטה, אתם ישר חושבים על לחם, בורקסים, פיצות, או על טקס חג השבועות בבית ספר שבו רקדנו עם שיבולים כאילו אין מחר

מאת: ירון כהןמזון אורגני30/11/142216 צפיות
גלוטן למי שלא היה בטוח בכך הוא החלבון שנמצא במוצרי חיטה ודגנים נוספים. ניתן היום למצוא מתכונים רבים של אפייה ללא גלוטן. יש טרנד חם שנדמה שהופך לקבוע של אפייה ללא גלוטן. יותר ויותר אנשים מגלים שאכילה ללא גלוטן משפרת את חייהם, משפרת את איכות החיים שלהם, נותנת להם יותר אנרגיה וגורמת להם לחוש הרבה יותר טוב.

מאת: רב גדמזון אורגני18/05/145090 צפיות
רוצים לשמור על הבריאות שלכם ושל הילדים שלכם? ישנן אינספור דרכים ואפשרויות לשמור על בריאות המשפחה, בריאות התפריט ושמירה על איכות המזון שלנו בפשטות ובאופן חסכוני, יעיל ופשוט הרבה יותר מכפי שרובנו חושבים. הכנת תבלינים ורטבים ביתיים, הכנת קינוחים ביתיים ושימוש בחומרי גלם טבעיים במקום באלה התעשייתיים הם רק חלק קטן אך חשוב במיוחד ביכולת להתחיל לחשוב ולחיות בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני26/06/131893 צפיות
רבים תוהים היכן אותם פירות ריחניים שאפיינו את ילדותם. מאחורי תהייה נוסטלגית זו קיימת לעיתים אמת מכאיבה. רוב הפירות הגדולים והצבעוניים המוצגים בפרסומות בטלביזיה ועל גבי דוכנים בשווקים וברשתות המזון הם ירקות שעברו תהליכים לא טבעיים (ריסוס/ הזרקה של חומרים שונים). מאמר זה יציג את היתרונות של מזונות אורגנים, ביניהם פירות אורגנים ויספר לקוראים כיצד ניתן להקים לתחייה את זכרון הילדות הנוסטלגי על ידי אוכל בריא.

מאת: מיכאל רומנסקימזון אורגני22/05/131864 צפיות
בריאות מתחילה בראש ובראשונה בתזונה נכונה. המזון המהיר, הפיתויים התזונתיים בכל מקום כמעט, ולעיתים גם חוסר המודעות למרכיבים הבעייתיים של המזון שאותו אוכלים, כל אלה עשויים לפגוע בבריאות באופן ישיר ולהשפיע על איכות החיים. אוכל בריא יכול להיות ירקות ופירות ומיני מאכלים שונים. אלה יכולים להיות גם ירקות אורגניים ומוצרים אורגניים שונים ועוד ועוד. אם אתם רוצים לשמור על בריאותכם, המאמר הבא במיוחד עבורכם.

מאת: דן קורןמזון אורגני06/09/119646 צפיות
מתכון הריזוטו שלפניכם נחשב מתכון טבעוני לכל דבר, אין בו חמאה, אין גבינה, אך אל דאגה יש בו שפע של טעמים טובים..המרקם הקרמי הינו מרנין ואם אינכם רגישים לחלב תוכלו בהחלט לפנק את המנה במעט גבינת פרמזן בשלבים האחרונים של הבישול, מה שישדרג אף יותר את המנה הטעימה.

מאת: יוסי קרמר מזון אורגני22/07/118442 צפיות
איך רצוי להתייחס לרעב ושובע?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica