חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משמעת עצמית מאפשרת לך חופש, לא לוקחת אותו ממך

מאת: יואב זילכהאימון אישי17/02/2011951 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏יום שישי 09 יולי 2010

הצלחה
משמעת עצמית מאפשרת לך חופש, לא לוקחת אותו ממך

לפני שאסביר איך משמעת עצמית מאפשרת חופש, דבר אשר הולך לנפץ מיתוס מסוים עבור המון אנשים, אני מרגיש צורך לומר לך שני דברים חשובים: ראשית, ברצוני להסב את תשומת ליבך לחשיבותה של משמעת עצמית. אני לא חושב שיש אדם שלא יסכים איתי בכך שמשמעת עצמית היא קריטית ביותר עבור הצלחה. מעולם לא הכרתי אדם שהצליח לאורך זמן מבלי שהייתה לו משמעת עצמית גבוהה. שנית, בכדי ששנינו נשדר על אותו גל, הייתי רוצה להבהיר את משמעותה של משמעת עצמית. לשם כך, אשתמש בהגדרה הברורה ביותר בה אי פעם נתקלתי: "משמעת עצמית היא היכולת לתת לעצמך פקודה ואז למלא אחריה"  (Paul Martinelli)
עכשיו אפשר להתחיל...
האם אתה נמנע מלתכנן דברים?
אם כן, האם אי פעם שאלת את עצמך: למה זה כך? למה אני נמנע מלתכנן דברים? בדרך כלל התשובה נופלת על אחת או יותר ממספר סיבות עיקריות. אחת מהן העובדה שאתה פוחד שאם תתכנן, לא יהיה מקום לחופש או לגמישות בחיים שלך. אתה ודאי אומר לעצמך משפטים כמו: "גם ככה החיים בלתי צפויים", "אנשים שמתכננים יותר מדי, הם מרובעים", "אני אדם ספונטני, אני לא מתכנן כלום", "הכל מלמעלה", וכדומה.
היכולת לתכנן היא חלק בלתי נפרד מתוך הצלחה. משמעת עצמית מתחילה מהיכולת שלך לתכנן, כלומר לתת לעצמך פקודות. ולכן, אם אתה פוחד ונמנע מלתכנן, אתה בעצם פוחד שהמשמעת העצמית הזו תיקח ממך את החופש שלך. אתה חושב לעצמך: "אני לא רוצה להפוך לרובוט שכל חייו מתוכננים". תגיד...לא נראה לך מוזר שרוב האנשים משקיעים זמן רב בתכנון החופשה הבאה שלהם ולעומת זאת זמן קצר מאוד (אם בכלל) בתכנון החיים שלהם? לא נראה לך מוזר שמרבית האנשים מתכננים במשך חודשים שלמים את החתונה שלהם (שנגמרת תוך 3-4 שעות) ומצד שני, לא משקיעים אפילו שעה אחת בתכנון הדרך שלהם לעצמאות פיננסית? לא נראה לך מוזר שמרבית האנשים כלל לא יודעים מהי המטרה העיקרית שלהם בחמש השנים הקרובות?
משמעת עצמית לא תיקח ממך את החופש, היא תיתן לך אותו!
נניח שיש לך חלום לכתוב ספר. כבר כמה שנים אתה מסתובב עם החלום הזה ולא עושה כלום. יום אחד החלטת שאתה חייב לעשות משהו. עכשיו מוצ"ש, אתה אומר לעצמך: "שבוע הבא אני מתחיל לכתוב את הספר", אבל בגלל שאתה כל כך מפחד לתכנן דברים שחס וחלילה החופש שלך לא ייפגע, אז אתה לא מתכנן מתי בדיוק תשב לכתוב, כמה תכתוב בכל פעם ומהי התוצאה הצפויה בסוף אותו שבוע. ובמרבית המקרים כשאתה לא מתכנן, זה לא באמת יקרה הרי. אתה יודע מה כן יקרה? בכל השבוע הזה, שבו לכאורה היית אמור להיות חופשי, ספונטני וגמיש (לפחות בכל הנוגע לחוסר התכנון וחוסר הכתיבה), כל מה שתחשוב עליו זה על כך שהנה עבר עוד שבוע ולא כתבת עדיין כלום. האם זו הצלחה? האם זה חופש? ממש לא!
רוצה הצלחה בחיים? החיים רוצים שתיתן להם כיוון ומטרה!
ויתרה מכך, החיים רוצים תוכנית. אם יש לך מטרה אבל אין לך תוכנית, זה יכול ליצור המון ייאוש מפני שכל יום אתה תקום בבוקר ותסתכל על אותה מטרה רחוקה מבלי שיש חלק שמחבר בינך לבינה. האם זו הצלחה? האם זה חופש בעינייך? בעיניי ממש לא! אתה עומד על הר אחד ומסתכל על הר אחר ובאמצע, ביניכם יש תהום. אם יש לך תוכנית, התוכנית תהיה הגשר שמחבר בין ההר שעליו אתה עומד עכשיו לבין ההר שאליו אתה רוצה להגיע. התוכנית היא הגשר אל החופש.
האם אתה מתכנן, אך בכל זאת לא מבצע?
אם כן, למה? למה אתה לא מבצע? אם אתה רוצה להיות רזה יותר, אתה שוכר מאמן אישי ואתם בונים יחד תוכנית. למה אתם בונים תוכנית? כי אתה רוצה להיות רזה יותר וליהנות מכל מה שזה יאפשר לך. להיות שבע רצון ומסופק מעצמך ומאיך שאתה נראה ומרגיש זה חופש עצום בעינייך, זוהי הצלחה בעינייך ואתה צודק, זה באמת חופש עצום וזו באמת הצלחה בעינייך כי רק אתה יודע מהי הצלחה בעינייך.
המאמן שלך ואתה בונים יחד תוכנית פעולה שתחבר בין המצב המצוי (במקרה זה, X קילוגרמים) למצב הרצוי (Y קילוגרמים). שוב, התוכנית היא הגשר שמחבר בין ההווה לעתיד והתוכנית הזו כוללת סדרה של פעולות על ציר זמן מסוים. זאת אומרת, שאם התוכנית לא תתבצע כראוי, סביר להניח שהמטרה לא תושג.
אז השבוע מתחיל והנה מגיע לו יום שני בערב, השעה 17:00 ובעוד חצי שעה אתה צריך להיות כבר במכון, על ההליכון (שמת לב? יצא לי חרוז...), אבל לא בא לך. אתה רוצה חופש, אתה לא רוצה משמעת עצמית, אתה רוצה סתם לשבת על הספה ולראות טלוויזיה, אתה רוצה לצאת עם חבר לכוס קפה, אתה רוצה חופש, אתה רוצה הצלחה אבל בלי משמעת עצמית. אז אתה לא הולך למכון...תכננת, אבל לא ביצעת. לא ביצעת, לא השגת את המטרה בסוף. האם בזה שנשארת תקוע במקום ולא השגת בסוף את המטרה, יש הצלחה או חופש? לא נראה לי...
לא משנה מה תגיד, בזמן שבו היית אמור לבצע מה שתכננת, ביצעת משהו אחר. אם כן, שאל את עצמך: מה זה היה הדבר הזה שגרם לך לסטות אליו? האם הוא באמת ראוי לכך?
אז מה המסקנה?
המסקנה היא שדווקא התכנון והביצוע שבא בעקבותיו מכניסים לך סדר, מיקוד ובהירות לחיים, שמים אותך על מסלול של הצלחה ומותירים אותך עם הרבה יותר זמן פנוי וחופש פסיכולוגי מאשר המצב ההפוך שבו נמנעת מלתכנן ו/או לבצע. במילים אחרות: משמעת עצמית מאפשרת לך חופש, לא לוקחת אותו ממך.  

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131321 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131456 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131256 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131328 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132114 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131390 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131193 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213626 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205257 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193108 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192943 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193008 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174130 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173533 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica