חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המהפכה במזרח התיכון והשפעתה על הבורסה

מאת: אסףשוק ההון22/02/20111221 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המהפכה במזרח התיכון והשפעתה על הבורסה
לאחר המהפכה האזרחית במצריים גם אלג'יר לוב,דובאי, איחוד האמירויות הערביות ובעצם כמעט כל מדינה ערבית במזרח התיכון מטלטלות תחת הזעם והצטברות המשקעים של ההמון המקומי.
 כמעט בכל מדינה במזרח התיכון מחכים בכליון עיניים ליום שבו רעידת האדמה תסתיים ותחול מהפכה. אין להסב את הגלגל לאחור. המהפכה החלה. משקיעים עצבניים משפיעים על הלך הרוחות בבורסה המקומית. כשם שההמון חסר מנוחה כך גם הבורסה תנודתית וכאחוזת תזזית מתנדנדת בין עליות לירידות. למרות המכנה המשותף של מרי בינלאומי  כמעט בכל מדינה, הסממנים והאיתותים הם שונים וכמובן שההשלכות הכלכליות משתנות בהתאם לחוסן הפיננסי של המדינה .
לשם המחשה,  עד כה בחודש פברואר  חלה ירידה של יותר מ 4 אחוזים בהיקף העסקים בדובאי. למרות כי בדובאי לא חלה מהפכה ישירה זוהי דוגמה לאפקט הדומינו שהמזרח התיכון מצוי זו בשלב זה. במקרה של דובאי, ישנן חששות כי התסיסה עלולה לזלוג לאחת המדינות המאוכלסות ביותר של העולם הערבי הסמוכה, תוניסיה . אלא כך ובהתאם לזאת הפחד מפני סכנה מתפשטת כמו אש בשדה קוצים. ישנו חשש ממשי  שבמידה ולא  יוכלו לעצור את כדור השלג המתגלגל התאוששות כלכלית ברחבי האזור תהיה כמעט בלתי אפשרית.
מנהל קרנות בכיר בדובאי מגדיר את התופעה: "אין זה אפקט ההדבקה שבו המשקיעים חושבים ובכן זה הולך להתפשט ברחבי העולם הערבי  אלא הפחד מן ההדבקה". במילים אחרות החשש הוא המדבק ולאו דווקא המהפכה.
לא מכבר הבורסה במצריים נותרה סגורה בגלל ההפגנות, הדבר היקשה על משקיעים למשוך את כספם ולהשקיע במקום אחר. יתרה מכך, הבורסות בדובאי , איחוד האמיריות וכו כוללות גם ניירות ערך ממצרים וחברות גדולות רבות משקיעות בשוק המצרי.
 בין המפסידים הגדולים בדובאי ניתן למנות גם את חברת הנדל"ן Emaar נכסים, בונה המגדל הגבוה ביותר בעולם, אשר מנייתה צנחה 8.3 בבורסה בדובאי בפברואר. החברה השקיעה בנכסים רבים במצריים,תוניסיה ולוב וגם היא לא חסינה לתהפוכות בעולם הערבי. DP וורלד, מפעילת נמל גלובלית, צנחה ב-6.2 אחוזים במהלך פברואר. החשש מפני סגירת מעבר סואץ במצריים למעבר אוניות הניא את הסוחרים מלייבא או לייצא סחורות באזור.
למעשה, ההפגנות במצריים היו בעצם ליריית הפתיחה של שרשרת ירידות בבורסות ברחבי העולם הערבי. במהלך פברואר 2011 עד לכתיבת שורות אלה, המדד הראשי באבו דאבי צנח ב-3.7% המניות בכווית נחלשו ב -1.8%, מדד הביצועים בקטאר צנח בשלושה אחוזים. מניות ההון בעמאן ירדן גם נפלו, כולל הבנק הערבי, אשר מבוסס בירדן אך בעל סניפים במצרים הסמוכה.מניית הבנק הערבי השילה 3.6%. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162079 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי30/05/161315 צפיות
בעבר, טיולים לספארי באפריקה היו מנת חלקם של משוגעים לדבר או בעלי יכולת כלכלית. לא רבים היו מוכנים לטוס אל היבשת השחורה ולבלות מספר ימים בחברתם של חיות. היו מי שנבהלו מעצם הטיסה לאפריקה, אחרים לא התרשמו מהמחשבה שהם יבלו מספר ימים בקרב חיות, ויהיו גם את אלה שחלמו על כך אך לא היתה להם אפשרות כלכלית או אחרת לעשות את זה.

מאת: אסףטיולים בחו"ל30/05/161128 צפיות
חולמים על שבועיים של טיול מהחלומות? רוצים לקחת חופש עם בן או בת הזוג ועם הילדים ולשכוח מכל הצרות ותלאות היום? זה הזמן להזמין מקום בטיול מאורגן לתאילנד, המקום שמשכיח את כל הצרות שלכם ועוזר לכם להירגע. לפחות לשבועיים.

מאת: אסףטיולים בחו"ל23/04/161317 צפיות
אחד ממוקדי המשיכה הגדולים ביותר בסין הוא חצי אי מקאו, המקום המכונה "לאס וגאס של המזרח הרחוק". כל טיול מאורגן לסין כולל ביקור של לילה אחד לפחות באי, וכפי שנראה מיד, יש מספיק סיבות טובות לכך.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/161306 צפיות
אין הרבה מדינות באירופה שמציעות שתי ערים מרכזיות ותיירותיות בדמות ברצלונה ומדריד, ומצד שני שתי ערים כל כך שונות מבחינה תיירותית, חברתית ופוליטית. כידוע מדריד היא בירת ספרד, עיר יפהפה ומרהיבה ביופייה אך עיר שנחשבת למעונבת ורשמית, בעוד ברצלונה, בירת חבל קטלוניה אשר מעוניינת להתנתק מספרד, נחשבת לעיר בילויים, פתוחה, רעננה, אשר מושכת אליה צעירים רבים מכל העולם הן בשביל לטייל והן בשביל להתגורר בעיר.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16987 צפיות
מפלי איגואסו שוכנים לאורך 2.7 ק"מ של נהר האיגואסו, הם כוללים 275 מפילחם אשר גובהם מגיע למעלה מ-80 מטר והם מספקים למעל מ-6 מיליון קוב מים בשעה. מדובר במפלים שנמצאים בצומת הגבולות ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. המפלים נחשבים לאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ולאחרונה הם נבחרו גם לאחד מפלאי הטבע שנעשו על ידי הטבע ולא על ידי אדם.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16970 צפיות
סין מאתגרת בשל היותה תרבות עתיקה, בת אלפי שנים. היא מונה יותר ממיליארד בני אדם, כחמישית מאוכלוסייתה העולם. 56 המיעוטים שבה צובעים אותה בגוונים אנושיים מרתקים.אתריה, האטרקציות שלה, מסעדותיה, אורחות החיים בה, הטכנולוגיה המפותחת ותנופת פיתוח מואצת, אדירת ממדים, כל אלה הופכים אותה למבוקשת ונחשקת על ידי תיירים מערביים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214083 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910543 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193002 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182842 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica