חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוזים עתידיים – המדריך למשקיע המתחיל

מאת: אסףשוק ההון22/02/20111808 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חוזים עתידיים – המדריך למשקיע המתחיל

אנשים רבים הפכו עשירים מאוד בשוקי הסחורות.  זהו אחד התחומים הבודדים בהם השקעת יחיד עם הון מוגבל יכולה להניב רווחים יוצאי דופן יחסית לפרק קצר של זמן.  עם זאת, משום שרוב האנשים מפסידים כסף, למסחר בחוזים עתידיים יש מוניטין רע והוא נחשב כבעל סיכון גבוה מידי מסוכן עבור האדם הממוצע. לאמיתו של דבר, מסחר בחוזים עתידיים של  סחורות היא רק מסוכנת אם אתה רוצה להסתכן. בניגוד לדעות השליליות הרווחות, גם בחוזים עתידיים ניתן להשקיע באופן סולידי.
 אלו המתייחסים למסחר בחוזים עתידיים  כאל דרך להתעשרות מהירה ,סביר להניח צפויים להפסיד כי הם צריכים לקחת סיכונים גדולים.  אם פועלים בתבונה ומתייחסים למסחר כמו אל עסק במקום כקזינו והימורים ומוכנים להסתפק בתשואה חוזרת סבירה(ROI), ההסתברות להצלחה היא מצוינת.
 התהליך של מסחר בסחורות ידוע גם כמסחר בחוזים עתידיים.  בניגוד לסוגים אחרים של השקעות, כגון מניות ואגרות חוב, כאשר סוחרים בחוזים עתידיים,לא באמת רוכשים נייר ערך קיים, אלא משערים ספקולציה לגבי כיוון המחיר העתידי של סחורה מסויימת בה אתה מעוניין לסחור.  ניתן להתייחס למסחר כאל הימור על כיוון המחירים בעתיד.  המונחים "קנייה" ומכירה" רק מצביעים על הכיוון  שהינכם חושבים שסחורה מסויימת צפוייה  להגיע אליה.
 אם, למשל, הייתם סוחרים בתירס, הייתם קונים חוזים עתידיים במידה ואתם סבורים כי מחירי התירס מתעדים לעלות.  לעומת זאת במידה וסוחר חושש שהמחיר יירד הוא ימכור חוזה עתידי.  כמו בכל נייר אחר במסחר בבורסה עסקת מסחר תתבצע כאשר אדם מוכר חוזה עתידי ומצד שני קיים קונה החושב ההפך .  אדם לא צריך להיות בעל שדה תירס להשתתף.  הוא צריך רק להפקיד  מספיק הון אצל חברת התיווך כדי להבטיח שהוא יהיה מסוגל לשלם את ההפסדים במידה ויקרה ההפך משחזה  והוא יפסיד כסף.
 בנוסף לספקולנטים, היצרנים המסחריים  של הסחורה וצרכנים מסחריים סביר להניח ירצו גם להיכנס למשחק.  החוזים העתידיים הם עבור אלו המשתתפים במסחר ומעוניינים לחסל את הסיכון שלהם ע"י מחירים משתנים.
 בצד אחד של העסקה עשוי להיות חקלאי.  אותו חקלאי הוא בעל  שדה תירס.  בואו נניח כי הקציר צפוי בעוד שלושה חודשים.  אם הוא מודאג כי המחיר יירד במשך הזמן הזה,בזמן ההמתנה לקציר הוא יכול למכור את החוזים העתידיים בשווי של  סה"כ היבול שלו ולגרוף את הרווחים על התירס ואף להשקיע ביבול עוד לפני שהוא נקצר וכך יוכל למלא את חובתו על פי החוזה לא משנה כמה השתנה מחיר התירס, בשלושת החודשים עד שהיבול שלו יהיה מוכן למסירה, הוא מבטיח למכור במחיר הנוכחי.
 בצד הצד השני של העסקה עשויה להיות יצרנית דגנים אשר זקוקה לכמויות גדולות של תירס ביום-יום.  יצרן, כגון קלוג(kelloggs) עלול להיות מודאג, כי בשלושה חודשים הבאים מחיר התירס יעלה, והוא יצטרך לשלם יותר מהמחיר הנוכחי.  כדי להיות מוגן מפני  עליית מחירים,  חברת קלוג יכולה לקנות חוזים עתידיים על מחיר הנוכחי.  שלושה חודשים קלוג יכולה למלא את חובותיו מכוח החוזים על ידי לקיחת משלוחים של התירס.  זה מבטיח כי לא משנה כמה ישתנו המחירים על לקציר היבול, קלוג  לא ישלם יותר מהמחיר הנוכחי עבור התירס שלה.
 בנוסף לסחורות החקלאיות, ישנם חוזים עתידיים מוחשיים פיננסיים כגון מטבעות, אג"ח מדדי ומניות בשוק.  בכל שוק החוזים העתידיים ישנם יצרנים וצרכנים הזקוקים לגידור הסיכון שלהם מפני שינויי מחירים בעתיד.  הספקולנטים, שבעצם לא מתעסקים בסחורות באופן ממשי, נמצאים שם כדי לספק נזילות. 
 לא משנה אם מדובר בספקולנטים שמבצעים את השירות של שמירת הנזילות ובהנחה שקיים סיכון של תנודות המחירים של הסחורות, גם ספקולנטים וגם יצרנים או צרכנים יכולים להרוויח תשואות משמעותית.  הרווחים בפוטנציאל גדול זמינים דווקא בגלל שיש גם סיכון להפסד ניכר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסף

מאת: אסףטיולים משפחתיים31/05/162080 צפיות
עוד מעט יגיע החופש הגדול ואתם תצטרכו להחליט לאן אתם נוסעים הקיץ, זה הזמן להתחיל להתכונן, לעבור על יעדים ולבחור את היעד המועדף עליכם. אנחנו רוצים לעזור לכם כאן בהחלטה, ולהמליץ לכם, במקום לנסוע אל יעד מוכר וידוע במערב אירופה או לנסוע אל ארה"ב, לבחור דווקא ביעד מעט שונה, שונה אך מעניין וייחודי, אנחנו רוצים להמליץ לכם על טיול לזנזיבר וטנזניה.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי30/05/161315 צפיות
בעבר, טיולים לספארי באפריקה היו מנת חלקם של משוגעים לדבר או בעלי יכולת כלכלית. לא רבים היו מוכנים לטוס אל היבשת השחורה ולבלות מספר ימים בחברתם של חיות. היו מי שנבהלו מעצם הטיסה לאפריקה, אחרים לא התרשמו מהמחשבה שהם יבלו מספר ימים בקרב חיות, ויהיו גם את אלה שחלמו על כך אך לא היתה להם אפשרות כלכלית או אחרת לעשות את זה.

מאת: אסףטיולים בחו"ל30/05/161128 צפיות
חולמים על שבועיים של טיול מהחלומות? רוצים לקחת חופש עם בן או בת הזוג ועם הילדים ולשכוח מכל הצרות ותלאות היום? זה הזמן להזמין מקום בטיול מאורגן לתאילנד, המקום שמשכיח את כל הצרות שלכם ועוזר לכם להירגע. לפחות לשבועיים.

מאת: אסףטיולים בחו"ל23/04/161318 צפיות
אחד ממוקדי המשיכה הגדולים ביותר בסין הוא חצי אי מקאו, המקום המכונה "לאס וגאס של המזרח הרחוק". כל טיול מאורגן לסין כולל ביקור של לילה אחד לפחות באי, וכפי שנראה מיד, יש מספיק סיבות טובות לכך.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/161306 צפיות
אין הרבה מדינות באירופה שמציעות שתי ערים מרכזיות ותיירותיות בדמות ברצלונה ומדריד, ומצד שני שתי ערים כל כך שונות מבחינה תיירותית, חברתית ופוליטית. כידוע מדריד היא בירת ספרד, עיר יפהפה ומרהיבה ביופייה אך עיר שנחשבת למעונבת ורשמית, בעוד ברצלונה, בירת חבל קטלוניה אשר מעוניינת להתנתק מספרד, נחשבת לעיר בילויים, פתוחה, רעננה, אשר מושכת אליה צעירים רבים מכל העולם הן בשביל לטייל והן בשביל להתגורר בעיר.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16987 צפיות
מפלי איגואסו שוכנים לאורך 2.7 ק"מ של נהר האיגואסו, הם כוללים 275 מפילחם אשר גובהם מגיע למעלה מ-80 מטר והם מספקים למעל מ-6 מיליון קוב מים בשעה. מדובר במפלים שנמצאים בצומת הגבולות ברזיל, ארגנטינה ופרגוואי. המפלים נחשבים לאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ולאחרונה הם נבחרו גם לאחד מפלאי הטבע שנעשו על ידי הטבע ולא על ידי אדם.

מאת: אסףתיירות ונופש - כללי13/04/16970 צפיות
סין מאתגרת בשל היותה תרבות עתיקה, בת אלפי שנים. היא מונה יותר ממיליארד בני אדם, כחמישית מאוכלוסייתה העולם. 56 המיעוטים שבה צובעים אותה בגוונים אנושיים מרתקים.אתריה, האטרקציות שלה, מסעדותיה, אורחות החיים בה, הטכנולוגיה המפותחת ותנופת פיתוח מואצת, אדירת ממדים, כל אלה הופכים אותה למבוקשת ונחשקת על ידי תיירים מערביים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214099 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193458 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193245 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910558 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193002 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182843 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181754 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica