חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתוך MYNET: ג'ונגל של בניה

המושג "התחדשות עירונית" מתייחס למגוון רב של תהליכים פיזיים(מרחביים) וחברתיים, המביאים לשינוי לטובה בפעילות הכלכלית והתרבותית שלהעיר. התהליכים המרחביים מתבטאים הן בחידוש מאגר המגורים הקיים ע"י שיפוץ והרחבת דירות קיימות, והן בתוספת דירות חדשות לאזורי מגורים ותיקים. בשני המקרים, תהליך ההתחדשות מעודד כניסה של אוכלוסיה צעירה וחדשה לאזורים ותיקים.

בשנים האחרונות הופיעו בישראל שני כלים מרחביים-תכנוניים משמעותיים לעידוד התחדשות עירונית:

1. פינוי-בינוי, הריסת מבני מגורים ישנים, לרוב מבני שיכון מטים ליפולעם דירות קטנות, ובניית מבני מגורים חדשים ויוקרתיים במקומם. על כל דירה שנהרסת מקבל היזם לפחות שלוש דירות חדשות, כדי לאפשר לו רווח. פרויקט זההוא איטי ומורכב מאוד, גם מבחינה תכנונית וגם מבחינה קהילתית.

2. תמ"א 38, הידוע גם כתוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבני מגורים מפנירעידות אדמה- תוספת זכויות בניה לבניית דירות קיימות, על גג מבנים קיימים בקומה אחת או יותר, בתמורה לחיזוק המבנה הקיים ושיפוצו. ההיקף הקטן שלו ועלותו הגבוהה מגבילים מאוד את מימושו, כך שרק חמישה פרויקטים כאלה הושלמו ברמת גן.

הפתרון הוא, לדעתי, לאחר התייעצויות עם אנשי תכנון מוכרים, גיבוש מודל מוניציפאלי כולל. ואלה עיקרי המודל:

1. הקמת חברה כלכלית עירונית ייעודית לנושא התחדשות עירונית, שתקבל אחריות לטפל בהיבטים התכנוניים (תכנון הפרויקט עד קבלת היתר בניה),המשפטיים (השגת הסכמת בעלי הדירות לפרויקט, עריכת חוזים), הכלכליים (ניתוחכלכלי לפרויקט) והארגוניים. עם קבלת היתר בניה לפרויקט, תוציא החברה מכרזליזמים. היות והחברה תבצע שלבים אלו מתקציבה, הפרויקט יהיה זול משמעותיתליזם וכמובן שיניב פירות רבים יותר לתושבים.

2. החברה לא תהיה למטרת רווח. בתחילה פעולותיה ימומנו מתקציב העירייה,ולאחר מכן החברה כבר תייצר הכנסות ממכירת הדירות החדשות. החברה תשתמש בהכנסות לכיסוי תקציבה השוטף ויתרת ההכנסות יחזרו לעירייה. אדגיש כי מודלים דומים של חברה כלכלית עירונית קיימים בצורה זו או אחרת בערים כמו:תל-אביב, אשדוד ורעננה.

3. חברה עירונית תפעל לקידום פרויקטים כמכלול, מתוך ראייה עירונית כוללת. בפועל ייבנו פרויקטים בעלי חזות אחידה, פתרונות חניה משולבים, תכנון תחבורתי נכון, ועוד. כל אלו אינם קיימים כיום, מה שיוצר מעין "ג'ונגל שלבנייה", בלי הסתכלות אורבאנית כוללת.

והחשוב מכל: חברה עירונית ללא מטרת רווח תשים את טובת התושבים בעדיפות ראשונה!

 



תגיות המאמר: חינוך, רמת גן, ישראל זינגר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ישראל זינגר - למען תושבים הרוצים מהפך אמיתי בעיר

אודות:
יליד רומניה,. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן.
משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן.
במשך 18 מנהל את בית הספר התיכון \"בליך\". 2007 - מנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות.

2006 - מנהל מכללת רעננה.
2006 - דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE.
2005 - חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער.
2005 - ניהול כולל של אליפות העולם לנבחרות שחמט (מונדיאל השחמט) , באר-שבע.
2004 - חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל.
2004 - יועץ ועדת החינוך של הכנסת.
2004 - מנחה בפיסיקה באוניברסיטה הפתוחה.
2003 - חבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות - חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.
1998 - מייסד ויו'ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרויקט הילדות העירוני.
1992 - עוזר למנהל אגף החינוך ברמת-גן בנושאי פרויקטים חינוכיים.

1991 - דירקטור בחברת Rada.
1985 - מנהל בית הספר התיכון בליך ברמת-גן במשך 18 שנה.

1984 - סגן-מנהל בית הספר התיכון בן-צבי בקרית-אונו.
1978 - תואר שני בפיסיקה גרעינית(חלקיקים אלמנטריים), אוניברסיטת תל-אביב.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל זינגר

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי26/02/111377 צפיות
כמו הורים רבים שפנו אלי בימים האחרונים, נדהמתי לגלות כי למעט בית הספר תיכון עירוני ממלכתי דתי לבנות הרוא"ה, לא נכנסנו אהל-שם ובליך אפילו לתחתית רשימת "20 בתי הספר המובילים באחוזי הזכאות לבגרות". אז מה קרה? הרי המורים מלמדים באותה מסירות, הילדים אינטליגנטים כשהיו, ההנהלות עושות עבודתן נאמנה וההורים תומכים כבעבר.

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי30/12/101438 צפיות
שילוב מרתק בין עריסת הלידה לבין חרדת המוות מסתתר לו בין קירותיו המתפוררים של "בית-חולים אברבך", הידוע גם כ"רמת-מרפא" ברמת-גן: על גבעה נישאה בשכונת גפן, שחלשה על כל סביבתה, הקים בשנת 1935, לפני למעלה משבעים שנה, הגניקולוג הנודע ד"ר ליאו אברבך את בית-החולים הראשון בארץ ליולדות.

מאת: ישראל זינגראקטואליה26/12/101233 צפיות
הרציונל: משרד החינוך פיתח עבור בתי-הספר שתי תוכניות לימודים – זהירות בדרכים וחינוך תעבורתי. בנושא זהירות בדרכים, ההיבט המעשי מתבטא בקיום "משמרות הזהב" ליד מעברי חצייה. ואכן, נושא חציית הכבישים מוחדר באופן מקצועי , והילדים הפנימו נושא זה.

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי18/12/101376 צפיות
מאמר דעה זה פורסם ב mynet ב-14/12/2010 כבר בשנת 2007 הציע ישראל זינגר במועצת העיר הצעה לסדר, שכותרתה: "אפשרויות העירייה לפעול בנושא האנטנות הסלולאריות , לטובת תושבי העיר".

מאת: ישראל זינגראקטואליה10/12/101165 צפיות
הנוכחות היא מאבני היסוד, המהווה תשתית חשובה ביותר בהשתלבותו של התלמיד בביה"ס, בהצלחתו בלימודים ובתפקודו הכללי. זה כולל התרחקות מתופעות שליליות כגון אלימות, סמים, אלכוהול ועוד. תלמיד שנוכחותו סדירה הוא תלמיד לומד, פעיל, מעורה חברתית. כמו כן, רמת הנוכחות בכיתה מעידה על תפקוד .

מאת: ישראל זינגרחינוך ולימודים - כללי01/12/101468 צפיות
בכל שנה נזעקת מערכת החינוך נוכח הירידה בשיעור הזכאים לבגרות. השיעור הארצי עומד כרגע על גבול ה-50% (מלמטה), וזאת למרות כל ה"תרגילים" היצירתיים שהמערכת ממציאה כל פעם. מה היו ה"תרגילים" שנוסו עד היום? שיטת ההגרלות של אמנון רובינשטיין, שיטת המיקוד של יוסי שריד, מועדי קיץ במתמטיקה ואנגלית והמחצית השלישית.

מאת: ישראל זינגרחברה ומדינה - כללי30/09/101685 צפיות
לאחר החגים נחזור במרץ אל ספסל הלימודים ובהזדמנות זו ברצוני להביא מספר נקודות בנוגע לשילוב בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי. יישום נקודות אלו יאפשרו לנו להגיע להגיע לחינוך ערכי טוב ושלם. בדרך זו נוכל להשיג יחד מספר יעדים נוספים כגון שילוב מערכות, שימוש אופטימלי במתקני החינוך, זמינות מקצועית בכל התחומים, יעילות, מימוש תפישת "הילד במרכז" ועוד.

מאמרים נוספים בנושא דמוקרטיה ושלטון

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232538 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: אדיר בנימינידמוקרטיה ושלטון25/06/231569 צפיות
מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על אופן התנהלותם של נבחרי ציבור. אנחנו יודעים שהתופעה קיימת וגם ערים להשפעותיה. אך עד כמה שונה כיום הזירה הציבורית ביחס לעידן הקודם?

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222536 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון31/12/201252 צפיות
משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון27/03/201414 צפיות
תיקון 116 לחוק התכנון והבניה מהווה מהפכה בחוק התכנון והבניה. הוא מחמיר מאד, מטיל צווי הריסה בסיטונות וקנסות של מאות אלפי שקלים, ומצמצם את סמכויות השופטים בבתי המשפט.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון11/01/201438 צפיות
מה הוא רישיון עסק? עסקים הפועלים בתחומים שונים נדרשים בהוצאת רישיון עסק – היתר מכוח חוק רישוי עסקים הניתן על ידי משרד הרישוי ברשות המקומית ומהווה אישור לפעילותו התקינה של העסק. הרישיון מעיד כי בעסק מסוים ננקטו כל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאותו, ביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של הציבור. בהתאם, קבלת הרישיון מותנית בעמידה בכל התנאים שהציבו הרשויות, בהם סידורי כיבוי אש, תנאי תברואה נאותים, בטיחות מבנים ועוד. משרד הרישוי הוא גם זה שאחראי על אכיפת החוק ורשאי להטיל סנקציות על עסקים שאינם עומדים בתנאיו

מאת: אבי דוידידמוקרטיה ושלטון07/04/191525 צפיות
מדריך למתחילים אודות הגשת עתירות לבג"צ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica