חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נקודות שילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי

לאחר החגים נחזור במרץ אל ספסל הלימודים ובהזדמנות זו ברצוני להביא מספר נקודות בנוגע לשילוב בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי. יישום נקודות אלו יאפשרו לנו להגיע להגיע לחינוך ערכי טוב ושלם. בדרך זו נוכל להשיג יחד מספר יעדים נוספים כגון שילוב מערכות, שימוש אופטימלי במתקני החינוך, זמינות מקצועית בכל התחומים, יעילות, מימוש תפישת "הילד במרכז" ועוד.

מאת:ישראל זינגר


1. חזון החינוך אשר בו ראיה הוליסטית ורציפה של החינוך הפורמלי בבתי-הספר יחד עם החינוך הבלתי פורמלי בשעות הפנאי.


2. הפעילויות בתחום החינוך הבלתי פורמלי יכולות לספק צרכים חברתיים, ערכיים וקהילתיים מגוונים בהעניקן לתלמידים מסגרות נוספות לביטוי עצמי.


3. שילוב של פעילויות בלתי פורמליות ופורמליות בחינוך מוצאות את ביטוין במספר אופנים כדוגמת:


בית הספר כמוקד חינוכי-חברתי המספק שירותים חינוכיים לקהילה גם מעבר ליום הלימודים.
פעולות העשרה לתלמידי בתי הספר בתוך יום הלימודים ואחריו.
חיזוק החינוך הבלתי פורמאלי וביסוס הקשר עם בית הספר.
חיזוק המחויבות הקהילתית לפעילות הנוער.


4. לראייתי, אחת המטרות היא יצירת חיבורים, קשרים ורצפים בין המערכת הפורמלית והבלתי פורמלית .
 
5. מי היא אוכלוסית היעד? תלמידים במסגרת הגנים ובתי הספר, בני נוער ביישוב, הורים, מנהיגויות נוער , ועדי הורים, מחנכים, מורים, אנשי ציבור ברשות , צוות מתנ'ס ועוד.
 
6. בנוסף, אני חושב שיש לקיים יישות אחת לחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, הנובעת מהתפיסה הרעיונית – חינוך אחד מלווה את הילד מגיל אפס ועד גיל 18 במהלך כל שעות היום.
 
לסיכום, כפי שציינתי היתרונות:
אחידות המסר החינוכי תאפשר חינוך ערכי טוב ושלם, תוך ראיה הוליסטית של הילד / נער , איגום משאבים ( כספיים ואחרים ), שימוש אפקטיבי במתקנים, אימוץ תפיסת חינוך רוחבית , זמינות , מקצועיות בכל התחומים , יעילות , שיתוף פעולה בין הגורמים השונים במערכת , מימוש התפיסה של ' הילד במרכז ' . יצירת שקיפות בין המערכות , שיתוף בידע ובזרימת מידע , שליטה מרכזית בנעשה בשטח.
 
הכותב הוא ישראל זינגר נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן. משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן. במשך 18 ניהל את בית הספר התיכון "בליך". למידע נוסף על פעילות ישראל זינגר ניתן לקרוא באתר האינטרנט: www.israelzinger.co.il

 



תגיות המאמר: ישראל זינגר


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ישראל זינגר - למען תושבים הרוצים מהפך אמיתי בעיר

אודות:
יליד רומניה,. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן.
משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן.
במשך 18 מנהל את בית הספר התיכון \"בליך\". 2007 - מנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות.

2006 - מנהל מכללת רעננה.
2006 - דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE.
2005 - חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער.
2005 - ניהול כולל של אליפות העולם לנבחרות שחמט (מונדיאל השחמט) , באר-שבע.
2004 - חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל.
2004 - יועץ ועדת החינוך של הכנסת.
2004 - מנחה בפיסיקה באוניברסיטה הפתוחה.
2003 - חבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות - חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.
1998 - מייסד ויו'ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרויקט הילדות העירוני.
1992 - עוזר למנהל אגף החינוך ברמת-גן בנושאי פרויקטים חינוכיים.

1991 - דירקטור בחברת Rada.
1985 - מנהל בית הספר התיכון בליך ברמת-גן במשך 18 שנה.

1984 - סגן-מנהל בית הספר התיכון בן-צבי בקרית-אונו.
1978 - תואר שני בפיסיקה גרעינית(חלקיקים אלמנטריים), אוניברסיטת תל-אביב.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל זינגר

מאת: ישראל זינגרדמוקרטיה ושלטון09/03/111099 צפיות
המושג "התחדשות עירונית" מתייחס למגוון רב של תהליכים פיזיים (מרחביים) וחברתיים, המביאים לשינוי לטובה בפעילות הכלכלית והתרבותית של העיר. התהליכים המרחביים מתבטאים הן בחידוש מאגר המגורים הקיים ע"י שיפוץ והרחבת דירות קיימות, והן בתוספת דירות חדשות לאזורי מגורים ותיקים. בשני המקרים, תהליך ההתחדשות מעודד כניסה של אוכלוסיה צעירה וחדשה לאזורים ותיקים.

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי26/02/111380 צפיות
כמו הורים רבים שפנו אלי בימים האחרונים, נדהמתי לגלות כי למעט בית הספר תיכון עירוני ממלכתי דתי לבנות הרוא"ה, לא נכנסנו אהל-שם ובליך אפילו לתחתית רשימת "20 בתי הספר המובילים באחוזי הזכאות לבגרות". אז מה קרה? הרי המורים מלמדים באותה מסירות, הילדים אינטליגנטים כשהיו, ההנהלות עושות עבודתן נאמנה וההורים תומכים כבעבר.

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי30/12/101442 צפיות
שילוב מרתק בין עריסת הלידה לבין חרדת המוות מסתתר לו בין קירותיו המתפוררים של "בית-חולים אברבך", הידוע גם כ"רמת-מרפא" ברמת-גן: על גבעה נישאה בשכונת גפן, שחלשה על כל סביבתה, הקים בשנת 1935, לפני למעלה משבעים שנה, הגניקולוג הנודע ד"ר ליאו אברבך את בית-החולים הראשון בארץ ליולדות.

מאת: ישראל זינגראקטואליה26/12/101236 צפיות
הרציונל: משרד החינוך פיתח עבור בתי-הספר שתי תוכניות לימודים – זהירות בדרכים וחינוך תעבורתי. בנושא זהירות בדרכים, ההיבט המעשי מתבטא בקיום "משמרות הזהב" ליד מעברי חצייה. ואכן, נושא חציית הכבישים מוחדר באופן מקצועי , והילדים הפנימו נושא זה.

מאת: ישראל זינגרשלטון מקומי18/12/101378 צפיות
מאמר דעה זה פורסם ב mynet ב-14/12/2010 כבר בשנת 2007 הציע ישראל זינגר במועצת העיר הצעה לסדר, שכותרתה: "אפשרויות העירייה לפעול בנושא האנטנות הסלולאריות , לטובת תושבי העיר".

מאת: ישראל זינגראקטואליה10/12/101168 צפיות
הנוכחות היא מאבני היסוד, המהווה תשתית חשובה ביותר בהשתלבותו של התלמיד בביה"ס, בהצלחתו בלימודים ובתפקודו הכללי. זה כולל התרחקות מתופעות שליליות כגון אלימות, סמים, אלכוהול ועוד. תלמיד שנוכחותו סדירה הוא תלמיד לומד, פעיל, מעורה חברתית. כמו כן, רמת הנוכחות בכיתה מעידה על תפקוד .

מאת: ישראל זינגרחינוך ולימודים - כללי01/12/101472 צפיות
בכל שנה נזעקת מערכת החינוך נוכח הירידה בשיעור הזכאים לבגרות. השיעור הארצי עומד כרגע על גבול ה-50% (מלמטה), וזאת למרות כל ה"תרגילים" היצירתיים שהמערכת ממציאה כל פעם. מה היו ה"תרגילים" שנוסו עד היום? שיטת ההגרלות של אמנון רובינשטיין, שיטת המיקוד של יוסי שריד, מועדי קיץ במתמטיקה ואנגלית והמחצית השלישית.

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222311 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221872 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211664 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206140 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181901 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172130 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica