חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דאגה -מקור הייאוש

בס"ד

יהודה כהן –פורטל :  "בלב יהודי"-תוכן יהודי מדורים וקהילות

WWW.BLY.CO.IL

הדאגה-מקור הייאוש

מאת :יהודה כהן – פורטל  "בלב יהודי"

בין שיטות ההתבוננות היהודית(מדיטציה) ידועה השיטה הנהוגה בקרב חסידים ונפוצה מאוד גם בתקופתנו בקרב חוגים אחרים.

שיטת ההתבודדות ושיח לפני מי שאמר והיה העולם. התפיסה המרכזית מדברת על זמן ומקום לשם ריכוז בפנימיות המתבודד תוך שיחה מפורטת מעמקי הלב על מצבו,מחשבותיו,שאיפותיו ומעמדו מבחינה רוחנית .תוך כדי תרגול.

גדולי המקובלים וענקי הרוח סימנו נתיבים ודרכים לשיפור בל יכשל בדרכו. אחת המידות הבולטות שמהווה מכשול עיקרי היא מידת הדאגה. כפי שמובא במקורות חסידיים שונים: "הדאגה מכלה את האדם לגמרי" ומביאה אותו לסף ייאוש. חייב האדם להשתדל ולראות את המציאות בעיניים מפוקחות ובהסתכלות חיובית, יש להשתדל ולשמח את עצמו ואת קרוביו בכל מה שעולה בידו ובראשית יכיר האדם טובה ליוצרו על כל הטובה והחסד שגומל איתו בכל רגע מרגעי חייו, ימשוך יותר חסד וטובה בכל שאר ענייניו . צריך אדם להפנים כי נמצא הוא בעולם לתקופה קצובה בלבד,וממילא שום דבר לא באמת שלו ולא יכול לאבד כלום. לכן ראוי לאדם להשביח ולרומם את נפשו בשמחה ובכל הפעולות המביאות שמחה. ידע האדם כי העולם אינו הפקר ויש השגחה בכל רגע ורגע, הן השגחה פרטית והן השגחה כללית,וכל מה שנעשה ע"י ההשגחה העליונה מביא בחשבון את כל שידוע ואינו ידוע  והכל מתהפך לטובה. הבורא כולו טוב ,ומטוב יצא רק השפעת טוב גם אם לא נראה זאת עין בעין.

הדאגה מרחיקה את האדם ממחוז חפצו ע"י שגורמת  לו התרשלות עד שעלול לעזוב עצמו לגמרי.ולשקוע  במרה שחורה. ניתן לראות בחוש שאדם מושך את הדאגות בעצמו ע"י  ששואף  להרבות נכסיו שלא לצורך מחיה בסיסית, ולעיתים שוקע בחובות כדי להשיג מה שיש לזולתו ונכנס לדאגות וטרדות סביב היממה וזאת במקום היותו שמח בחלקו גם אם לא גדול אך די לו לצורכו.

שוב ישאל אדם את עצמו בכל אופן העולם אינו שלי והכל זמני מדוע לי לדאוג על מה שאינו שלי?? דאגת חינם מזקת ביותר

צריך אדם לחיות את ההווה את הרגע מבלי לחשוב ולהטריד עצמו על דאגות המחר פן לא יהיה כלל מחר.. החיים  בהווה הינם סוד גדול להתחברות פנימה אל ההוויה אל אותו אני פנימי,יתרכז האדם בפעולותיו הפשוטות בהווה ויכניס שמחה רבה  על כך שההווה הוא הדבר  היחיד שקיים, הרי אין לדאוג על העבר ,ואת העתיד אין מי שמבטיח לכן חייה את הרגע הזה בלבד ותכניס שמחה רבה ברגע הזה כי אין עוד זמן אחר פרט לרגע הזה ואין כלל וכלל ממה לדאוג.

יהודה כהן –פורטל :  "בלב יהודי"

WWW.BLY.CO.IL

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלב יהודי -אתר תוכן קהילות וצרכנות עם מדור מיוחד ל "מחאה ציבורית"

WWW.BLY.CO.IL

BELEVYEHUDY@GMAIL.COM

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בלב יהודי

מאת: בלב יהודי יהדות20/03/111676 צפיות
"המודל הסטנדרטי" הינו מסגרת תיאורטית המתארת את החלקיקים הקיימים ביקום ואת האינטראקציות (הכוחות הפועלים) ביניהם.

מאת: בלב יהודי מו"מ18/03/118922 צפיות
ידוע לכל כי הקשר הראשוני עם לקוח הוא הזמן המכריע והוא שיקבע לרוב עד כמה תקדם עסקה או יחסים מול לקוחות.

מאת: בלב יהודי הודעות לעיתונות - כללי18/03/111817 צפיות
הגדולה והחזקה במדינות ערב, גם היא נכבשה .... כיצד יראו המשטרים החדשים שיקומו סביבנו ,האם אכן דמוקרטיה המחליפה דיקטטורה??? או מעין דיקטטורה שפניה היו למערב מסיבות הידועות כנראה ליודעי ח.ן

מאת: בלב יהודי אימון אישי18/03/111102 צפיות
חלום חיינו... הקב"ה ברא את עולמו כאשליית נפרדות, ולמעשה כל התבטאות בבריאה הינה הקב"ה כאחדות ואין מלבדה .

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי - כללי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי - כללי13/08/205517 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דניאל seoאימון אישי - כללי28/12/196074 צפיות
תראו חברים יקרים, אני עוסק בהשגת משכנתאות למסורבים כבר כמעט 10 שנים, אני חייב לציין שהמצב הכי קשה שיכול להיות - זה מצב שבו צריכים לקחת משכנתא כדי לסגור הלוואות או חובות והבנקים פשוט לא מוכנים לאשר את זה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי26/03/194046 צפיות
כאשר הבנק מסרב למשכנתא, מגיעים למצב שבו הכול נמצא בסימן שאלה ולא יודעים מה לעשות מכאן. במצב הזה צריכים לעצור דקה אחת, לקחת אוויר ולהחליט מה עושים. הכוונה שלי היא להגיע למצב שבו אתם מבינים שהדרך הנכונה היא להביא מומחה למשכנתאות של מסורבים כדי שיוכל להשיג את האישור הנדרש ולהביא תוצאות.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173133 צפיות
אחת החברות המעניינות ביותר בישראל בעיני היא חברת שבט זבולון, החברה בבעלות יעקוב שאול עוסקת באחד התחומים המעניינים ביותר בעולם הנדל"ן. כלומר מה שהיא עושה, זה לספק ציוד חסר עבור אתרי בנייה.

מאת: דרור אטריאימון אישי - כללי28/10/173126 צפיות
אנחנו נתחיל עם רונית מרום, שהנה אדריכלית מובילה בכל הקשור לדירות יוקרה באשדוד בעיקר, אך גם ברחבי ישראל השונים. רונית נחשבת לחברה באותוו חוג של מעצבי פנים מובילים, שיכולים לקבוע בון טון בעולם הנדל"ן של דירות יוקרה.

מאת: לילה בן הרוש אימון אישי - כללי30/11/162644 צפיות
אחד הנושאים המרתקים ביותר בעבודה עם אנשים, ילדים ובכלל בכל מערכת יחסים, זה הנושא של הרגש האנושי, ויותר מכך - הידיעה שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להפוך למאסטר ברגשות, שזה אומר לדעת להתחבר לכל אדם, לשדרג את כל מערכות היחסים שלנו ושל האנשים שאנחנו מקדמים, ולהרגיש באופן אמיתי הרגשה של שמחה ואהבה.

מאת: ברסלב מאיראימון אישי - כללי28/10/162374 צפיות
בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ... והוא חובה על כל אדם ונברא להתחדש בכל בוקר שזוכה לקום משינתו, כי לא כולם קמים ואם קמים קמים עם העצבות של האתמול במקום השמחה והתקווה של המחר !

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica