חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם הפסיכומטרי טוב ליהודים?

מאת: eyalfatranלימודים08/10/20101866 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הבחינה הפסיכומטרית אמורה להוות כלי ניבוי להצלחה בלימודים האקדמיים ובנוסף הבחינה אמורה לעזור לאוניברסיטאות למיין את הסטודנטים ולהחליט מי יתקבל למוסד הלימוד. השאלה היא האם הכלי הזה הוא כלי יעיל והאם הוא כלי הוגן?

נתחיל בשאלה הראשונה: היום הביקוש לאוניברסיטאות הולך וגדל ומוסדות הלימוד חייבות אמצעי שבעזרתו יחליטו את מי לקבל. הבחינה הפסיכומטרית ביחד עם הבגרויות עוזרת בהליך של המיון אבל האם באמת הפסיכומטרי הוא מנבא טוב ליכולת של סטודנט להצליח בלימודים האקדמיים. התשובה כאן אינה מוחלטת וקיימות דעות שונות בנושא, אבל אני משוכנע שישנם מקצועות שבהן הפסיכומטרי לא יכול להיות מנבא טוב. אתן לכם דוגמא: על מנת ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב בדרך כלל תצטרכו להיות בעלי ציון פסיכומטרי גבוה(תלוי גם בממוצע הבגרויות). הפסיכומטרי היא בחינה לוגית ואינה בודקת אינטליגנציה רגשית שהיא חשובה מאד לפסיכולוג. לכן למעשה אנחנו משתמשים במנבא לא מתאים למקצוע הלימוד. בנוסף גם כאשר המקצוע הוא ריאלי לא תמיד הבחינה מהווה מנבא טוב.

נעבור לשאלה השניה: האם הפסיכומטרי הוגן? כשהבחינה נערכה לראשונה לא היו שום קורסי עזר וקורסי הכנה והתלמידים היו מגיעים לבחינה ממקום שווה פחות או יותר. היום ישנה תעשיה שלמה של מכונים, קורסים וספרי לימוד שקשורים לבחינה. נוצרים הבדלים בין המכונים השונים ותלמיד שיש לו יותר אמצעים יכול לקבל קורס טוב יותר וציון יותר גבוה. ישנו מרוץ שמתנהל בין מכוני הפסיכומטרי והמרכז הארצי לבחינות( המרכז הארצי הוא שמחבר את בחינת הפסיכומטרי). האחרון מנסה כל הזמן לעשות את הבחינה יותר קשה ומקורית והמכונים מנסים לעקוב אחר צעדיו בעזרת מדריכים שהם שולחים לעשות את הבחינה ועסוקים בלזכור שאלות מתוכה. כל זה נעשה על חשבון התלמידים חסרי האמצעים שלא יכולים להשתמש בידע של המכונים.

האם יש פתרון אחר?

לא בכל העולם קיימת בחינה כמו הפסיכומטרי. ישנם מספר מוסדות לימוד מוכרים שמקבלים מספר גדול מאד של תלמידים לשנה ראשונה( לדוגמא לפי בגרויות) ואחרי השנה הראשונה עורכים מיון לפי הציונים במבחנים ובעבודות של הסטודנטים. קרוב לוודאי שהדבר מלחיץ את הסטודנטים אבל לפחות הם נמדדים לפי קריטריונים שקשורים במקצוע שלהם והמיון הוגן יותר. גם אם מחליטים שמשאירים את מבחן פסיכומטרי ניתן לעשות שינויים בבחינה ולהחליט שאין לה מבנה קבוע או צורת שאלות קבוע ולנטרל את הקורסים והמכונים על מנת שהבחינה תהיה שיוויונית יותר. בישראל של שנת  2010 הגיע הזמן לעשות שינוי ולעבור לשיטה חדשה יעילה יותר והוגנת יותר עבור התלמידים.

אם יש לכם פתרונות אחרים או אם אתם רוצים להביע את דעתכם בנושא אני מזמין אתכם להיכנס לאתר שלי: פסיכומטרי – כל המידע ולהגיב באחד מעמוד האתר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איל פטרן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת eyalfatran

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/173007 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranיופי וטיפוח - כללי22/11/172305 צפיות
טיפול השיאצו, הפך בשנים האחרונות לאחד מטיפולי העיסוי הפופולריים ביותר. הסיבה לכך, נטועה ככל הנראה בעובדה שמדובר בטיפול בעל מאפיינים ייחודיים, שמותאמים אישית לכל מטופל ומטופל ולכן, מדובר בטיפולים בעלי השפעה מקיפה ורחבה יותר על המטופל. אז מה המאפיינים הייחודיים שהופכים את טיפול השיאצו לפופולרי כל כך וכיצד תוכלו לבחור לכם מטפל שיאצו שיצליח להתאים עבורכם את תכנית הטיפול הטובה ביותר?

מאת: eyalfatranעיצוב גינות16/11/171902 צפיות
עיצוב של כל גינה מתחיל במחשבה ועדיף שזו תהיה מחשבה של אנשי מקצוע, מנוסים ובעלי ידע בתחום, שגם אוהבים את מה שהם עושים – כן, בדיוק כמו הצוות של Mr. Green. לכל גינה וגינה יש את המאפיינים שלה וכמובן שלכל לקוח יש את הציפיות שלו ואת הדברים שהוא היה רוצה למצוא בגינה שלו ואת אלה צריך לשלב יחד בצורה נכונה

מאת: eyalfatranחקלאות06/10/171366 צפיות
אז לפני שאתם חושבים מה תרצו שיהיה בחצר, בדקו את גודל השטח ואז תוכלו להתחיל להגדיר מה אתם רוצים, כאשר האפשרויות הן רבות ומגוונות: שטח דשא, גינת תבלינים, עץ הדרים, בריכה, מפלי מים, פינת ברביקיו, בריכה, שביל אבנים, פינת ישיבה, פסלים מעוצבים ועוד.

מאת: eyalfatranנדל"ן20/07/121478 צפיות
התיקון השלישי לתמ"א 38 מביא עמו רוח חדשה ואופטימית שמציתה תקווה גדולה בנוגע להצלחת התכנית המבורכת שעד היום, למרות שיצאה לאוויר העולם לפני קרוב לשמונה שנים לא הצליחה להתרומם מן הקרקע ולהמריא. על מנת להבין לעומק את מהות התיקון השלישי לתכנית נסקר בקצרה את ההשתלשלות שלה עד לנקודת הזמן בה בוצע התיקון השלישי.

מאת: eyalfatranאדריכלות06/07/121489 צפיות
כל ילד מודע לעובדה שמדינת ישראל התברכה במיקום מעניין, לטוב ולרע. הכוונה במקרה המדובר היא לא כמדינה יהודית בגוש מדינות ערביות אלא כמדינה ששוכנת על השבר הסורי אפריקאי על כל המשתמע מכך. בעקבות רעידות אדמה שמתרחשות בעולמנו וגובות את חייהם של מאות אלפי קורבנות נראה שהדי רעשי האדמה הגיעו עד לבית המחוקקים שלנו שם הצליחו להזיז דברים

מאת: eyalfatranשוק ההון16/12/111708 צפיות
החלטתם שאתם רוצים להשקיע בבורסה? כדאי שתתייעצו עם מקצוענים. שוק המניות יכול להיות לעיתים אכזרי לאלו שלא מכירים אותו. התקופה העכשווית מאפיינת בחוסר יציבות בשווקים הפיננסים כאשר מגמות מרבות להשתנות. ישראל מאוד תלויה בשוק הבינלאומי, כרגע נראה שאירופה נמצאת במרכז הדאגות

מאמרים נוספים בנושא לימודים

מאת: איילתלימודים24/11/153787 צפיות
חייו של סטודנט בישראל - מההיבט הכלכלי מאת עו"ד רוני ברוש - חייו של הסטודנט הישראלי אינם קלים מההיבט הכלכלי. על חלק ניכר מהסטודנטים שרוצים ללמוד ולרכוש מקצוע ללהטט בין לימודים לעבודה, בין מבחנים לבין הוצאות שוטפות, בין אחזקת רכב לבין כתיבת עבודות. בשורות הבאות נבין

מאת: גבעת ושינגטוןלימודים30/10/144175 צפיות
"פרדס" - בית הספר הגבוה לאמנות חזותית ב"גבעת ושינגטון" חתם על שיתוף פעולה עם הפקולטה לאמנויות "המדרשה" במכללה האקדמית בית ברל, המוסד המוביל בארץ בלימודי אמנות. זאת, על מנת לאפשר לבוגרי "פרדס" לרכוש תואר אקדמי באמנות ובהוראת אמנות – תואר ראשון B.Ed.F.A ותעודת הוראה.

מאת: טום ברגרלימודים26/01/128581 צפיות
חת הדרכים להשתלב בתחומי העיסוק השונים היא בעזרת תואר ראשון. תואר ראשון נחשב המפתח להצלחה, במקרים רבים, שכן פותח דלתות רבות לאור הכלים הרבים שמספק והמיומנויות השונות, שמפתח במסגרתו.

מאת: ClickUPלימודים13/12/101977 צפיות
NLP PLUS, המרכז המוביל בישראל ללימודי NLP, הודיע על פתיחת מחזור נוסף של הקורס היוקרתי 'ריפוי מטראומה בכלי ה-NLP' לקהילת המטפלים הקליניים ומקצועות הרפואה.

מאת: ClickUPלימודים08/12/102099 צפיות
NLP PLUS, המרכז המוביל בישראל ללימודי NLP, מרחיב את פעילותו ופותח כיתות לימוד נוספות לתושבי ראשון לציון, רחובות והסביבה.

מאת: yaron lotanלימודים22/08/103085 צפיות
ביום שלישי הקרוב ה- 24.8.10 יתקיימו בחינות ההסמכה של הרשות לני"ע ומשרד האוצר. כלכליסט בשיתוף עם מכללת "אורין שפלטר השכלה פיננסית", העלו פורום מיוחד בקבוצת הפייסבוק, בו יענו המומחים של המכללה לשאלותיהם של הניגשים לבחינות.

מאת: קליניקה לעינייםלימודים28/04/102913 צפיות
קליניקה לעיניים מציגה: מספרים באופטומטריה מאת ד"ר ניר ארדינסט (מרצה לאופטומטריה). ד"ר ניר ארדינסט הינו יו"ר החוג לעדשות מגע בישראל

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica