חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דליפת שתן –הסיבות לתופעה ודרכי הטיפול בה

דליפת שתן הן אצל גברים והן אצל נשים עלולה להיות תופעה לא נוחה, הפוגעת לא מעט בחיי היום יום ובניהול אורח תקין. תופעת דליפת שתן נשים ותופעת דליפת שתן גברים כוללות בתוכן מבוכה רבה וחשש, המעכבים מציאת פתרונות נאותים להתמודדות. רבים, הסובלים מבעיה שכיחה זו, בוחרים שלא לספר לבני זוגם או לרופא המטפל בהם, ולכן נמנעים מקבלת טיפול הולם, העשוי ברוב המקרים להיות פתרון פשוט במיוחד, שאיננו צריך התערבות רפואית או שימוש בתרופות כלשהן, או אפילו ניתוחים. אם כן מהי תופעת דליפת שתן נשים ותופעת דליפת שתן גברים? איך ניתן להתמודד עם תופעות אלו ומהם הפתרונות הקיימים? על כך, בכתבה הבאה.

דליפת שתן נשים – מדוע זה קורה ומהן אפשרויות הטיפול

כאמור, תופעת דליפת שתן נשים הינה תופעה העלולה לפגוע באיכות החיים ולשבש את תפקודה היום יומי של האישה, הסובלת ממנה. הסיבה העיקרית לתופעת דליפת שתן נשים הינה בדרך כלל רפיון שרירי רצפת האגן והרצועות התומכות בשלפוחית השתן ובשופכה, רפיון שמקורו בהיריון ובלידה. סיבות נוספות יכולות להיות עישון סיגריות, התקפי אסטמה, לעיתים גם משקל עודף ובפעמים לא מעטות – דלקת בדרכי השתן. דליפת שתן אצל נשים, כתוצאה מדלקת בדרכי השתן, הינה אחת התופעות השכיחות במיוחד בקרב נשים מעל גיל מסוים. ישנם מצבים בהם מקורה של תופעת דליפת שתן נשים הינה רגישות יתר של שלפוחית השתן, המאופיינת על ידי הקושי להתאפק ודחיית מתן שתן. תופעת דליפת שתן נשים יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי דליפת טיפות בודדות בלבד, ולעיתים, גם דליפה חזקה יותר, המצריכה פתרונות תומכים, כמו שימוש בפדים או בטיטולים בעלי יכולת ספיגה גדולה במיוחד (במצבים חמורים במיוחד). הטיפולים בתופעת דליפת שתן נשים כוללים בדרך כלל תרגילים לחיזוק שרירי האגן, אימון שלפוחית השתן או שימוש בהתקנים שונים, העוזרים בהתמודדות עם תופעה זו. במצבים מסוימים, נעשה שימוש בתרופות הפועלות באופן ישיר על שרירי השלפוחית. כך או כך, פתרונות אלה יעילים במיוחד ועוזרים לכל אחת הסובלת מתופעה זו לשפר את איכות חייה בצורה משמעותית. תחושת המבוכה הרבה, המתלווה לא אחת לתופעה זו, חשוב שתתמתן ככל הניתן, כדי שיתאפשר מתן פתרון הולם ומהיר לבעיה, שכאמור, ברוב המקרים מצריכה טיפול מהיר ופשוט.

דליפת שתן גברים – הסיבות לתופעה וכיצד ניתן להתמודד איתה

גברים לא מעטים סובלים לא אחת מתופעת דליפת שתן גברים, הנגרמת בדרך כלל כתוצאה ממחלות שונות, ניתוחים, מצבים רגשיים או סיבות אחרות. פעמים רבות הסיבה המרכזית לתופעת דליפת שתן גברים הינה דלקת בדרכי השתן (ממש כמו אצל הנשים), המתבטאת בחוסר היכולת לרוקן את שלפוחית השתן. במקרים אלה מדובר בתופעה זמנית הניתנת לטיפול באופן מיידי באמצעות תרופות מתאימות. במצבים אחרים, בהם נגרמת תופעת דליפת שתן גברים מסיבות מורכבות יותר הקשורות במחלות שונות, הטיפול יכול להיות מתמשך יותר. הפחתה בצריכת האלכוהול, גמילה מעישון וביצוע תרגילים, הכוללים חיזוקם של שרירי האגן, יכולים להיות פתרונות מצוינים בהתמודדות עם תופעת דליפת שתן גברים. לעיתים, ובמקרים נדירים במיוחד, נדרשת התערבות כירורגית, המאפשרת את החלפתו של הסוגר ובכך מניעתה של דליפת שתן לא רצויה. בזכותה של הרפואה המודרנית ודרכי הטיפול המגוונות, ניתן למצוא מענה מהיר, נקודתי ויעיל העוזר להתגבר על תופעה לו נוחה זו. ברוב המקרים, כמו אצל הנשים הסובלות גם הן מדליפת שתן, הטיפול המתבצע מהווה פיתרון יעיל במיוחד ופשוט במיוחד, ומאפשר לרפואה מהירה ככל האפשר.

מידע נוסף: בריחת שתן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושא מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים, ותופעת בריחת שתן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנית מילר

מאת: אילנית מילרפיזיולוגייה27/06/1211470 צפיות
חשבת על כך שיכול להיות שהחברה הכי טובה שלך סובלת מבריחת שתן? יכול להיות שאמך וחמותך לא מספרות לך על העובדה שכבר כמה שנים הן מתמודדות עם בריחת שתן? יכול להיות, שאת קוראת את השורות האלה ומבינה היטב במה מדובר, משום שאת בעצמך שמת לב שלאחרונה את חשה בדליפת שתן בכל פעם שאת צוחקת או משתעלת.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב15/02/121280 צפיות
חושבים שכל החיתולים למבוגרים נראים בדיוק אותו הדבר? חשוב מאד לדייק ולהבין, שאם ראיתם אולי חיתולי מבוגרים לפני עשרים שנה - היום העיצוב שלהם שונה לגמרי, כי התפיסה השתנתה לגמרי.

מאת: אילנית מילרבריאות גיל הזהב03/01/121446 צפיות
אנשים הסובלים מתופעות שונות של אי שליטה בסוגרים, מוצאים פעולות שונות, אשר עד עתה נחשבות לשגרתיות ואף מהנות לבלתי נסבלות. לעיתים, אפילו יציאה פשוטה מהבית הופכת לפעולה קשה מנשוא. למרות העובדה שאי שליטה בסוגרים ודליפת שתן הן בעיות נפוצות במיוחד, קשר השתיקה הסובב את הנושא והמבוכה הנלווית אליו, מונעת מרבים לטפל בבעיה בצורה נאותה.

מאת: אילנית מילרבריאות גיל הזהב26/11/111364 צפיות
חיתולים למבוגרים והשימוש בהם, לא צריכים למנוע מאיתנו לחפש פתרון ממשי לבעיית דליפת השתן. בנושא זה, רוב האנשים יעדיפו לבצע פעולות לא פולשניות לפני שנפנה להתערבות כירורגית.

מאת: אילנית מילרבריאות ורפואה כללי01/11/111061 צפיות
כמו כל בעייה אחרת, דליפת שתן גברים או דליפת שתן נשים לא תיעלם רק בגלל שאנחנו רוצים או אם נתעלם ממנה. כמו כל בעייה אחרת צריך להתמודד איתה.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב19/09/111276 צפיות
ישנם חיתולים למבוגרים בעלי עוצמות ספיגה שונות. עוצמת הספיגה מאפשרת את התאמתם למצב בו נמצא המבוגר, הסובל מבעיית בריחת שתן או בעיה של אי שליטה בסוגרים.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב16/05/111444 צפיות
חיתולים למבוגרים הינם אחת הדרכים היעילות, הנוחות והטובות ביותר להתמודדות עם תופעות שונות המביא איתו הגיל השלישי, או תופעות פיסיולוגיות כתוצאה מניתוחים או מחלות, תופעות המצריכות מענה מסוג זה

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223099 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213607 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201735 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201507 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201774 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201495 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191969 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica