חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ככה זה כשמגיעים לגיל מסוים

לא נעים להודות בזה, אבל אחרי גיל מסוים לא מעט מאיתנו סובלים מבעיות דליפת שתן (גברים וגם נשים). כמו כל בעייה אחרת, דליפת שתן גברים או דליפת שתן נשים לא תיעלם רק בגלל שאנחנו רוצים או אם נתעלם ממנה. כמו כל בעייה אחרת צריך להתמודד איתה. למזלנו, ישנם גם לא מעט פתרונות טובים מאוד אשר מאפשרים התמודדות עם בעיית דליפת שתן בצורה יעילה, תוך פגיעה מינימאלית בשגרת החיים הרגילה.

על דליפת שתן גברים מול דליפת שתן נשים – דומה ושונה

ראשית, חשוב להבין כי גם גברים וגם נשים עלולים לסבול מבעיות דליפת שתן. נשים הן בדרך כלל יותר פגיעות לבעיות הקשורות בשליטה על הסוגרים. הדבר נעוץ במבנה הגוף של נשים ובתופעות כגון היחלשות שרירי רצפת האגן בעקבות הריון, למשל. אולם, אין פירוש הדבר כי גברים אינם נפגעים כלל או סובלים מבעיות של דליפת שתן. גברים הסובלים מבעיה זאת, להבדיל מנשים, דווקא נוטים לטפל בבעיה פחות מאשר נשים. דליפת שתן גברים היא נושא שקשר השתיקה סביבו גדול יותר מאשר בקרב נשים, לכן ייתכן מאוד כי גברים רבים סובלים מבעיה זאת ולא מטפלים בה כלל ועיקר.

הסיבות לבעיות דליפת שתן אצל נשים וגברים יכולות להיות מגוונות ובדרך כלל מדובר בסמפטום של בעיה אחרת. הגרומים של דליפת שתן גברים וגם דליפת שתן נשים יכולים להיות מגוונים: החל מבעיות מוטוריות הנובעות מהחלשות שרירים לאורך השנים ועד לבעיות נוירולוגיות ואחרות כגון אלצהיימר ועוד.

הסוג הנפוץ ביותר של דליפת שתן (גברים או נשים) הוא בריחת צרכים מתוך דחף, לשון אחר: דליפת שתן כתוצאה מדחף פתאומי ובלתי נשלט לעשות את צרכיו, באופן כזה שיאנם מספיקים להגיע לשירותים. בניגוד למה שהייתם מצפים, דחפים כאלה יכולים להופיע גם כאשר שלפוחית השתן או המעים אינם מלאים. דלקת בדרכי השתן היא בין הגורמים הנפוצים לתופעת דליפת שתן. נשים הן יותר פגיעות לדליפת שתן, אולם כאמור הפגיעה יכולה לקרות גם לגברים וגם לנשים כאחד.

פתרונות לבעיות דליפת שתן

ישנם פתרונות רבים לבעיית דליפת השתן אצל גברים ונשים, בעיקר עבור הסיבות הנפוצות הגורמות לבעיות אלה. כך למשל, רופאים יכולים להציע למטופלים פיזיותרפיה שתלמד אותם כיצד להחזיר לעצמם את השליטה בסוגרים (ככל שהפגיעה נובעת מירידה בתפרוד השרירים וכו'). ישנן גם טכניקות מתקדמות יותר הנעזרות במכשור אלקטרוני המגרה את השרירים וכמובן שישנן גם תרופות שונות שעוזרות לווסת ולשלוט על מתן הצרכים.

בינתיים, בין אם אתם גברים או נשים, הרי שאתם יכולים להיעזר בחיתולים למבוגרים. נכון, אף אחד מאיתנו לא שש להשתמש בהם וכולנו היינו מעדיפים להסתדר בלעדיהם, אבל חשוב להבין שלא מדובר במכשיר עינויים מימי הביניים, אלא בכלי שיאפשר לכם להמשיך את שגרת החיים שלכם תוך פגיעה מינימאלית בה.

חיתולים למבוגרים באים היום במספר מידות, כך שהם יכולים להתאים לכל אדם בהתאם למבנה הגוף שלו (והדבר כמובן חשוב גם כדי לשמור על האפקטיביות של החיתול), ומלבד זאת ישנם חיתולים בשוק המותאמים ספיציפית לגברים או לנשים. המבנה השונה של החיתולים עבור נשים וגברים נועד להבטיח שהחיתול ייתן מענה טובה לצרכי אותו אדם. כך למשל, המיקום של האזור הסופג וגודלו משתנים בהתאם למין האדם הלובש את החיתול, מסיבות ברורות למדי.

בעיית דליפת השתן איננה נעימה כלל ועיקר והיא יכולה לגרום לרבים מאיתנו לרצות להיחבא אל הכלים. אולם, בעזרת הכלים הנכונים, נוכל להמשיך לתפקד כרגיל – ללא חשש מדליפת השתן או תקריות מביכות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושא מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים, ותופעת בריחת שתן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנית מילר

מאת: אילנית מילרפיזיולוגייה27/06/1211473 צפיות
חשבת על כך שיכול להיות שהחברה הכי טובה שלך סובלת מבריחת שתן? יכול להיות שאמך וחמותך לא מספרות לך על העובדה שכבר כמה שנים הן מתמודדות עם בריחת שתן? יכול להיות, שאת קוראת את השורות האלה ומבינה היטב במה מדובר, משום שאת בעצמך שמת לב שלאחרונה את חשה בדליפת שתן בכל פעם שאת צוחקת או משתעלת.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב15/02/121281 צפיות
חושבים שכל החיתולים למבוגרים נראים בדיוק אותו הדבר? חשוב מאד לדייק ולהבין, שאם ראיתם אולי חיתולי מבוגרים לפני עשרים שנה - היום העיצוב שלהם שונה לגמרי, כי התפיסה השתנתה לגמרי.

מאת: אילנית מילרבריאות גיל הזהב03/01/121446 צפיות
אנשים הסובלים מתופעות שונות של אי שליטה בסוגרים, מוצאים פעולות שונות, אשר עד עתה נחשבות לשגרתיות ואף מהנות לבלתי נסבלות. לעיתים, אפילו יציאה פשוטה מהבית הופכת לפעולה קשה מנשוא. למרות העובדה שאי שליטה בסוגרים ודליפת שתן הן בעיות נפוצות במיוחד, קשר השתיקה הסובב את הנושא והמבוכה הנלווית אליו, מונעת מרבים לטפל בבעיה בצורה נאותה.

מאת: אילנית מילרבריאות גיל הזהב26/11/111366 צפיות
חיתולים למבוגרים והשימוש בהם, לא צריכים למנוע מאיתנו לחפש פתרון ממשי לבעיית דליפת השתן. בנושא זה, רוב האנשים יעדיפו לבצע פעולות לא פולשניות לפני שנפנה להתערבות כירורגית.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב19/09/111276 צפיות
ישנם חיתולים למבוגרים בעלי עוצמות ספיגה שונות. עוצמת הספיגה מאפשרת את התאמתם למצב בו נמצא המבוגר, הסובל מבעיית בריחת שתן או בעיה של אי שליטה בסוגרים.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב16/05/111444 צפיות
חיתולים למבוגרים הינם אחת הדרכים היעילות, הנוחות והטובות ביותר להתמודדות עם תופעות שונות המביא איתו הגיל השלישי, או תופעות פיסיולוגיות כתוצאה מניתוחים או מחלות, תופעות המצריכות מענה מסוג זה

מאת: אילנית מילרבריאות ורפואה כללי17/04/111681 צפיות
דליפת שתן הן אצל גברים והן אצל נשים עלולה להיות תופעה לא נוחה, הפוגעת לא מעט בחיי היום יום ובניהול אורח תקין. תופעת דליפת שתן נשים ותופעת דליפת שתן גברים כוללות בתוכן מבוכה רבה וחשש, המעכבים מציאת פתרונות נאותים להתמודדות

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223107 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213613 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201736 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201508 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201778 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201498 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191972 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica