חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גם אם כבר קניתם חיתולים למבוגרים - דרכים לשליטה בדליפות שתן

דליפת שתן ואי שליטה על הסוגרים, הם לא ביטויים גסים. זוהי בעיה נפוצה ביותר. לאחר אבחון אצל הרופא, בחרנו מוצרי ספיגה למבוגרים המתאימים לנו והמשכנו בחיינו הפרודוקטיביים. חיתולים למבוגרים והשימוש בהם, לא צריכים למנוע מאיתנו לחפש פתרון ממשי לבעיית דליפת השתן. בנושא זה, רוב האנשים יעדיפו לבצע פעולות לא פולשניות לפני שנפנה להתערבות כירורגית. למזלנו, קיומם של מוצרי ספיגה למבוגרים מעניקים לנו זמן לבדיקת אפשרויות טיפול ושליטה בדליפות השתן. ריכזנו עבורכם מספר עובדות על דליפת שתן וכן שני טיפולים שניתן לבצע גם אם נעשה עדיין שימוש בסיוע חיתולים מבוגרים.

מספר עובדות חשובות בנוגע לדליפת שתן

קיימים מספר פרטים בסיסיים בנוגע לדליפת שתן, אשר אינם ידועים לרוב האנשים, גם לאחר שרכשו חיתולים למבוגרים. עובדות אלו יכולות לסייע ביצירת אקלים נכון לטיפול בבעיה וקיום אורח חיים תקין עם מוצרי ספיגה למבוגרים.

דליפת שתן אינה מחלה העצמה אלא סימפטום של בעיות בריאות אחרות והיא בהחלט ברת טיפול. בעוד אצל גברים הגורם יכול להיות בעיה בערמונית, אצל נשים, דליפת שתן ואי שליטה על הסוגרים נובעת מבעיות כגון פעילות יתר של כיס השתן או מנזק הנגרם לו.

דליפת שתן ואי שליטה על הסוגרים נפוצות הרבה יותר משחשבתם. למעשה, אחד מכל שלושה מבוגרים סובל מסוג מסוים של דליפת שתן ו/או אי שליטה על הסוגרים. לכן בפעם הבאה שתסתכלו על אדם מבוגר ברחוב, קחו בחשבון שקיים סיכוי גבוה שגם הוא, בדיוק כמוכם, לובש חיתולים למבוגרים.

אי שליטה על הסוגרים אינה נגרמת כתוצאה מהזדקנות. למרות כי אי שליטה על הסוגרים נפוצה יותר אצל מבוגרים, הגורם לה הוא לא "זקנה" אלא גורמים רבים אחרים.

כמעט כל סוגי דליפות השתן ואי שליטה בסוגרים הם ברי טיפול. הסתייעות בגורמים כגון מוצרי ספיגה למבוגרים ובפרט חיתולים למבוגרים, אמנם מבטיחה הגנה מרבית ומספקת בטחון, אך זהו אינו הטיפול הסופי והמוחלט בבעיה. לקבלת יעוץ, צרו קשר עם הרופא שלכם.

רוב הטיפולים בדליפת שתן הם אינם פולשניים (דוגמאות לשניים מהם ניתן למצוא בהמשך). קיימים טיפולים רבים שהם אף התנהגותיים בלבד.

תזונה בריאה ומאוזנת מהווה גורם חשוב בשיפור המצב. ידוע כי קיימים מזונות ומשקאות מסוימים אשר עשויים ליצור רגישות בשלפוחית ומחריפים את הדליפות. על ידי זיהוי נכון של  המזונות "המועדים" תוכלו לשלוט בדליפות השתן.

עישון והשמנת יתר עשויים לגרום לדליפת שתן. לשני גורמים אלו השפעה לרעה על שלפוחית השתן. שמירה על המשקל והמנעות מעישון, מסייעים בשמירה על השלפוחית ובאופן ישיר גם בשליטה על דליפת שתן.

שיטות לא פולשניות לטיפול בדליפת שתן

שיטת קגל לחיזוק שרירי האגן

שיטה זו, אשר הומצאה על ידי ד"ר ארנולד קגל, היא שיטה ידועה לטיפול בבעיות דליפת שתן בנשים. התרגולים מחזקים את שרירי רצפת האגן ובכך מסייעים בהורדת תחושת הדחיפות במתן שתן וכן מקטינים את מספר ה"תקריות" המצערות.  לביצוע התרגיל יש לכווץ את שרירי רצפת האגן, להחזיק מספר שניות ולחזור על הפעולה. יתרון השיטה הוא בעובדה שאיש לא רואה אתכן מבצעות אותה. לכן אין מניעה לבצע אותה בעבודה, בתור לרופא או בעצם בכל מקום. כל זאת כאשר לגופנו חיתולים למבוגרים.

שיטת ביופידבק

שיטת הביופידבק פועלת  בכך שהיא מטפלת באופי השליטה של המטופל על גופו. שיטה זו מומלצת לרוב על ידי רופאים ואף מומלצת בשילוב עם שיטת קגל בנשים. בביופידבק נעשה שימוש בכלי מדידה וחיישנים המסייעים לנו בשליטה על איברי גופנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגרית וכותבת מאמרים בנושא מוצרי ספיגה, חיתולים למבוגרים, ותופעת בריחת שתן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילנית מילר

מאת: אילנית מילרפיזיולוגייה27/06/1211474 צפיות
חשבת על כך שיכול להיות שהחברה הכי טובה שלך סובלת מבריחת שתן? יכול להיות שאמך וחמותך לא מספרות לך על העובדה שכבר כמה שנים הן מתמודדות עם בריחת שתן? יכול להיות, שאת קוראת את השורות האלה ומבינה היטב במה מדובר, משום שאת בעצמך שמת לב שלאחרונה את חשה בדליפת שתן בכל פעם שאת צוחקת או משתעלת.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב15/02/121282 צפיות
חושבים שכל החיתולים למבוגרים נראים בדיוק אותו הדבר? חשוב מאד לדייק ולהבין, שאם ראיתם אולי חיתולי מבוגרים לפני עשרים שנה - היום העיצוב שלהם שונה לגמרי, כי התפיסה השתנתה לגמרי.

מאת: אילנית מילרבריאות גיל הזהב03/01/121447 צפיות
אנשים הסובלים מתופעות שונות של אי שליטה בסוגרים, מוצאים פעולות שונות, אשר עד עתה נחשבות לשגרתיות ואף מהנות לבלתי נסבלות. לעיתים, אפילו יציאה פשוטה מהבית הופכת לפעולה קשה מנשוא. למרות העובדה שאי שליטה בסוגרים ודליפת שתן הן בעיות נפוצות במיוחד, קשר השתיקה הסובב את הנושא והמבוכה הנלווית אליו, מונעת מרבים לטפל בבעיה בצורה נאותה.

מאת: אילנית מילרבריאות ורפואה כללי01/11/111064 צפיות
כמו כל בעייה אחרת, דליפת שתן גברים או דליפת שתן נשים לא תיעלם רק בגלל שאנחנו רוצים או אם נתעלם ממנה. כמו כל בעייה אחרת צריך להתמודד איתה.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב19/09/111279 צפיות
ישנם חיתולים למבוגרים בעלי עוצמות ספיגה שונות. עוצמת הספיגה מאפשרת את התאמתם למצב בו נמצא המבוגר, הסובל מבעיית בריחת שתן או בעיה של אי שליטה בסוגרים.

מאת: אילנית מילרגיל הזהב16/05/111445 צפיות
חיתולים למבוגרים הינם אחת הדרכים היעילות, הנוחות והטובות ביותר להתמודדות עם תופעות שונות המביא איתו הגיל השלישי, או תופעות פיסיולוגיות כתוצאה מניתוחים או מחלות, תופעות המצריכות מענה מסוג זה

מאת: אילנית מילרבריאות ורפואה כללי17/04/111683 צפיות
דליפת שתן הן אצל גברים והן אצל נשים עלולה להיות תופעה לא נוחה, הפוגעת לא מעט בחיי היום יום ובניהול אורח תקין. תופעת דליפת שתן נשים ותופעת דליפת שתן גברים כוללות בתוכן מבוכה רבה וחשש, המעכבים מציאת פתרונות נאותים להתמודדות

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191816 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197122 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191644 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191613 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191850 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181330 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica