חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פאנצ'ה מאקר - חמשת ה M , רעיון הבסיס בתרגול הטנטרי.

מאת: אבי בוירסקיטנטרה24/01/20091849 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם יש זרם מושמץ ומסולף בעת החדשה או הישנה הרי הוא הטנטרה.... ולמה ?
 כי זה ההולך בדרך הטנטרית אומר:
"חרות מושגת ע"י שימוש בזה הגורם לשעבוד".
 
בנוסף לזה, שמה ה"טוב" של הטנטרה יצא לה בגלל ש:
במערב מתקשרת הטנטרה עם מין.
במזרח עם שימוש בכשפים.
 
הטנטרי אומר שהפוטנציאל לשחרור קיים בגורם לשעבוד. וכדי להשתחרר צריך ללכת "דרך" ולא "ליד"....
רוב הזרמים הרוחניים, דתיים בחרו ללכת "ליד" כי זיהו את הקושי בללכת דרך, ומצאו להם דרכים שונות: הדתות הטילו איסורים והפחדות בקשר למין, היוגה מזהירה משימוש בכוחות נפשיים וכן הלאה....
הטנטרה לעומת זאת בחרה ללכת דרך, ומתוך הכרה ב"בעיתיות" התוותה שיטה שאמורה לאפשר למתרגל הטנטרי לחצות ב"ביטחון".
המאמר בה להציג מושג מרכזי בתרגול הטנטרי התקף גם לגבי מה שנקרא התרגול המסורתי וגם לגישות הטנטריות החדשניות והוא "פנצ'ה מאקאר" חמשת ה -  M .

שני נתיבים

נקודה חשובה שהבינו הטנטרים היא: שיש צורך בתאמת התרגול עבור מתרגלים שונים ומכאן יצרו שני נתיבים:
1. ה"טנטרה של הצד השמאלי" - תרגול דרך ההיבט הפיזי.
לקבוצה זו שייכים כל מי שמתרגל דרך ההיבט הפיזי - אם מדובר באיחוד רוחני בין הזכרי והנקבי והמתרגל מקבל את הדברים כאיחוד פיזי בין זכר לנקבה - הוא בקטגוריה...גם ה"אגורי" (קבוצה קיצונית המייצגת את שיאו של התרגול של הצד השמאלי וכוללת תרגילים כמו: "שווה סהדאנה" - תרגול עם גופות...אכילת פגרים וצואה ועוד...)
יש האומרים שתרגול של הצד השמאלי מתאים עבור אלה בעלי רצון ברזל ולב של אבן...והסיכון בה גדול מהאפשרות להצלחה.   
2. הטנטרה של הצד הימני - תרגול דרך ההיבט הסימלי.

תרגול של הצד הימני מאופיין בתרגולים על ההיבטיים היסמבוליים של חמשת ה - M .

במקרה של איחוד, תרגול של הצד הימני יהיה עבודה סימלית דרך דימויים, מדיטציה וכו' על ההייבטים הזכריים והנקביים.
      
      להלן שני קטעים  שנכתבו ע"י אנשים שמשתי קצוות הטנטרה ומציגים את אותה נקודה באור זהה.


1.      "קונדליני" מאת רוברט ש'אוובודהה - המתאר את דרכו של "ווימלאננדה" האגורי.
 2.   - Studies on the Tantras בהוצאת "ראמהקרשינה מישן" - מבית מדרשו של ראמקרישנה שהיה חסיד גדול של האלה קאלי, ומייצג את הצד הימני.

 

תרגום: אבי בוירסקי.
 
כל M- מחמשת ה-M מייצגת יסוד.
דגנים מקבילים ליסוד האדמה,
דגים למים,
אלכוהול לאש,
בשר לאוויר,
ומין לאתר.
בדרך זו היקום עצמו משמש כפריטים ל"פולחן".
בדרך כלל השימוש בבשר, דגים ומזונות "מגרים" אחרים, אלכוהול ומין, כובלים אותך חזק יותר אל העולם, אך אם תשתמש באותם חומרים בדיוק בדרך הטנטרית הם יכולים להיות המקור לשחרורך מהשעבוד, ע"י גירוי התנועה החופשית של הקונדליני.
המפתח כמובן הוא להשתמש בהם בדרך הנכונה.
 
בצורה הפיזית של ה"פאנצ'ה מאקאר" רוב הגירויים מגיעים מהחומרים עצמם. בכמויות קטנות, אלכוהול מגביר את התאבון: זהו חומר חם מאד, וחומרים חמים תמיד מעוררים את זרימת הדם בגוף.
בדג יש כמויות גדולות של זרחן. זרחן מגביר את התאבון ע"י הגברת זרימת הדם לכל האברים, כולל המוח. גירוי תאבון זה הופך אותך רעב מספיק כדי לאכול בשר ודגנים, המגבירים עוד יותר את זרימת הדם. כל זרימת הדם המוגברת הזו מרחיבה את כלי הדם במוח, ממלא את תאיו באנרגיה נוספת. זה הופך את המין עשר פעמים טוב יותר מהרגיל, מכיוון שכעט האדם נמצא בהתרגשות מלאה. התרגשות מלאה משפרת את המצב ועוזרת להפנות את ההכרה ממחשבה על המין לשם המין עצמו. המין כשלעצמו כמובן מגביר את ההתרגשות אף יותר. אם אתה יודע מה אתה עושה, כל ההתרגשות הזו תעזור לך להעיר את הקונדליני.
רק מעט מאד אנשים מתאימים לצורה זו של תרגול.
אנשים אחרים יכולים להשתמש בחומרים, או עדיף, אם הם מתקדמים, הם יכולים לבצע את ה"פאנצ'ה מאקאר הרוחני בצורה ישירה.
 
בפאנצ'ה מאקאר הרוחני "מאמסה" היא הלשון. אתה "אוכל בשר" ע"י שמירה על שתיקה.
"מאטאסיה" היא הנשימה, ו"אכילת דגים" משמעותה החזקת הנשימה דרך פרנייהמה.
"מודרה", "אכילת דגנים" היא החזקת הגוף בתנוחה מסוימת כדי לעודד תנועה חופשית של הקונדליני בתוכו.
"מהדירא" היא ה"יין" של ה"אמריטה" (נקטר) המטפטף מהבלוטות הממוקמות בתוך הראש לתוך הגוף.
ו"מיטואן" הוא האיחוד של הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה.

מתוך Studies on the Tantras

 

הוצאת "ראמהקרשינה מישן".
תרגום: אבי בוירסקי.
 
שעשוע נאה בעיניהם של כמה מוחות בלתי אחידים הוא להתענג בחירופים וגידופים נגד הטנטרה בגלל השימוש בחמשת ה"טטוות" (המרכיבים) הידועים גם כ- חמשת ה-M (פאנצ'ה מאקאר).
ואלו הם: יין, בשר, דגים, דגנים, ואיחוד מיני.
לחמשת מרכיבים אלה משמעויות שונות עבור הסוגים השונים של השואפים הרוחניים. יש לציין שמה שנדרש מאדם להגיש/להציע, זה את ה"טטווה" ( המהות, העיקרון) ולא את הפריט עצמו.
מטרת השימוש בחמשת הטטוות בתרגול היא, שע"י תרגול חוזר של קיום המצוות הטקסיות, אדם רוכש טבע שבו כל דבר הנעשה על ידיו בחיי היום-יום, הופך לפעולה של "פולחן" ותפילה.
ש'נקרהצ'אריה מסיים את מזמוריו הנהדרים על ה"שקטי" הראשונית באומרו: או גברת נעלה, הלוואי וכל תפקודי הכרתי יהיו זיכרונותיי בך,
הלוואי וכל מלותיי יהיו בשבחך, הלוואי וכל פעולותיי יהיו קידה לרגליך.
הלך רוח כזה נדרש בתפילות ובטקסים לחמשת הטטוות.
השואף הרוחני הנוטל חלק בעבודה על חמשת הטטוות כדי לרצות את האל שבתוכו, אינו צובר מגרעות. אדם כזה מסתכל על יין ובשר כעל שיווה ושקטי, והוא ער לגמרי לעובדה שהיין אותו הוא עומד לשתות יגרום להתגלמות האושר, שהוא-הוא הברהמן בתוכו.
כל כוס יין שנלגמת עם הטקס המתאים, ועם שינון המנטרה התואמת, ולפני שתיית הכוס הראשונה הוא אומר: אני מעריץ את זה, כוס הנקטר הראשונה המונחת בידי, זה המפעפע עם נקטר הירח הזורח במצחו של ה"באיירווה" הקדוש. זהו אוקיאנוס האושר. זה מרומם את ה"אטמן". כל האלים, כל האלות וכל הקדושים, כולם מעריצים את זה. זהו אוקיאנוס האושר.
שואף רוחי שהורשה לשתות עשר כוסות, ממודט בזמן שתייתם על הגורו ב"סהסררה" בראש, ועל האלה בלבו, הוא נושא על קצה לשונו את ה"איש'טה דוואטה (האל הנבחר על ידו) וחושב על אחדותו עם שיווה.
אדם השותה את הכוס האחת עשרה משנן את המנטרה: אני איני הגואל, ואף איני גואל אחרים, ואיני הדבר הנגאל. אני איני הנהנה, ואף איני גורם הנאה לאחר, ואיני מושא ההנאה. איני סובל מכאב, ואף איני גורם כאב לאחר, ואיני הכאב עצמו, אני הוא-הוא (סו-הם) אני צ'יט, אני אטמן.
למנטרה זו משמעות משולשת: הגסה היא שתיית היין עצמה, המעודנת היא שטיית הנקטר הזורם מאיחוד הקונדליני עם שיווה, בסהסררה: השלישית או הנעלה היא נקטר האושר העולה מההגשמה והתפיסה של האיחוד בין שיווה ושקטי.
ה"קאוולראנווה" טנטרה אומרת: שהיין שאושרו הוא הנקטר הזורם מהאיחוד בין הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה בראש, וזה השותה את זה שותה נקטר, והאחרים הם סך הכל שתיינים.
אדם זה ההורג בחרב ה"גייאנה" את חיית המעלות והמגרעות ומוביל את הכרתו לשיווה העליון, עליו נאמר שהוא אוכל הבשר האמיתי.
אדם זה שבאמת אוכל דגים הוא זה השולט בחושיו וממקם אותם באטמן. אחרים הם סך הכל הורגי חיות.
השקטי של ה"פוש'ה" ( הרמה הנמוכה ביותר של השואף הרוחני) אינה ערה, אלא זו של ה"קאוליקה". אדם זה הנהנה מהשקטי, אליו נאמר שהוא הנהנה האמיתי של השקטי. הוא "מאושר" ע"י האושר הנובע מהאיחוד בין השקטי הנשגב והאטמן, שהוא האיחוד האמיתי: אחרים אינם טובים יותר מנואפים.
ראוי לציין שהמונח לטטווה החמישית נגזר משורש המילה "מיטונ(ה)" שמשמעותה- זוג. מכיוון ששום דבר מעולם החוויות אינו מתרחש ללא העירוב של שני דברים-אפילו מודעות אינה אפשרית בלעדיו-"מיטונ(ה)" מסמל את האחדות הקושרת את כל השניות (דואליות) הזו, שהיא מעבר לתפיסתו של האדם ה"רגיל", ושה"ג'יווה מוקטה" (משוחרר בעודו בחיים) לבדו יכול לתפוסה. הכוונה בתרומת טטווה זו לאל הנבחר היא הקרבת תחושת הדואליות, כך שהאחדות החבויה תיתפס ותוכר.
זוהי המשמעות האמיתית של הטטווה החמישית.

מתוך "קונדליני" מאת רוברט ש'אוובודהה


___________________________________________

אבי בוירסקי - לומד ומלמד יוגה מתחילת שנות התשעים. כיום מלמד בגישה המשלבת תרגול פנימי וחיצוני ושואבת מגישות יוגיות שונות החל מ"האתה - ראג'ה יוגה" ועד "אופנים" היוגה הקבלית. מנהל יחד עם זוגתו את תוכנית "מגע אוהד" תוכנית לילדים המשלבת: יוגה, שיאצו ודמיון מודרך ופועלת כעשר שנים בגני ילדים ובתי ספר ברחבי הארץ מצד אחד, ומצד שני, תוכנית למבוגרים הפועלת כגישה הבאה להחזיר עטרה ליושנה - להזכיר למתרגלי היוגה את מה שנפוץ ומקובל מאוד בהודו - ידע בעיסוי כתמיכה לתרגול, ידע שכל מורה יוגה בהודו מיומן בו. 

ליצירת קשר: 050-4636161   avi1964@bezeqint.net
 

 

 



תגיות המאמר: יוגה, טנטרה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי בוירסקי

מאת: אבי בוירסקייוגה26/01/091264 צפיות
במאמרים הקודמים הוצגו פנייה המגוונות של היוגה. המאמר הנוכחי בא להרחיב קצת על ארבעת הדרכים היוגיות. דרך ה"פועל". דרך ה"דבק". דרך ה"ידען". דרך המלך.

מאת: אבי בוירסקייוגה24/01/091610 צפיות
יוגה וקבלה, האם יש קשר בין השניים? מה בין הכתבים הקדושים של הקבלה, ויוגה? מה הקשר בין שתי גישות הדומות באופן מפתיע בנקודות מסויימות, אך שונות בבסיסן באופן מהותי? האם בכלל אפשר לומר במילה אחת - יוגה קבלית?

מאת: אבי בוירסקייוגה24/01/091830 צפיות
מילון מונחים יוגי בסיסי.

מאת: אבי בוירסקייוגה24/01/091409 צפיות
על הקשר בין נשימה - רגשות - מצבי הכרה.
למה חשוב להיות מודע לנשימה.
איזו השפעה עמוקה יכולה לנבוע מתשומת לב לנשימה.


מאת: אבי בוירסקייוגה24/01/092001 צפיות
מהי "אסנה", תנוחת גוף רגילה או גורם מגשר בין המימד הפיזי והרוחני.
על היבטיה השונים של התנוחה היוגית.


מאת: אבי בוירסקייוגה23/01/091653 צפיות
מה מסתתר מאחורי המושג שהפך כל כך פפולרי.
האם מדובר בספורט רוחני ?
שיטה דתית ?
מה זה בעצם יוגה ?
המאמר בא לשפוך קצת אור על הגישה רבת הפנים.


מאמרים נוספים בנושא טנטרה

מאת: דוד דרומרטנטרה28/02/171395 צפיות
בשום מקום התורה לא כתבה לשון הרחקה, חוץ מאשר באיסור שקר. 'מדבר שקר תרחק'. ללמדנו כי בשקר אין לחפש היתרים.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה07/01/152391 צפיות
מרגישים שהגיע הזמן לעשות שינוי משמעותי בחייכם? ומוכנים לעשות משהו בשביל עצמכם? רוצים לדעת איך היוגה יכולה לעזור לכם? ואולי אתם כבר מתרגלים יוגה, אבל מרגישים שהגיע הזמן לצלול לרבדים עמוקים יותר? בואו לגלות את הסודות הכמוסים של היוגה שעזרו למיליוני אנשים לחיות חיים של אושר, משמעות ובריאות פיזית, רגשית ומנטאלית.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה12/10/142658 צפיות
זוגיות ומיניות בראי הצ'אקרות סדנת ערב - טנטרה מסורתית בואו נדבר על סקס אחר בואו נדבר על תקשורת אחרת בואו להבין את דפוסי המיניות השונים - ואיך הם יכולים להשפיע על החיים שלכם! לכל אחד ואחת מאיתנו יש צ'אקרה דומיננית, שמשפיעה על איך אנחנו נחווה את המציאות, איך אנחנו נגיב לסיטואציות ולצורה בה נקיים יחסי מין ונעשה אהבה.

מאת: רן בראוןטנטרה23/02/148451 צפיות
הגישה הטנטרית רואה את היופי בעולם הדואלי. הקוטבי. את המלאות וההעצמה שיוצרים הקטבים. הטנטרה נהנית מיצירת הפרדה. היא מבחינה לעומק בשוני, בהבדלה. היא מעמיקה את ההבדלים שבין הגבר לאישה. הזכרי לנקבי. בשונה ממרבית הדרכים המיסטיות במזרח, הטנטרה אינה מחפשת אחר אחדות. אינה מטיפה להתפוגגות החלק בתוך השלם. הטנטרה חוגגת את השונות, את הזוגיות, היא מדגישה את המרחק שבין החלקים. האחדות על פי הטנטרה היא בחירת המחדל. היא המקור ממנו צמחה הדואליות, ממנו התפתח האחד אל תוך השניים.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128562 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאת: סוגנדהוטנטרה17/06/128535 צפיות
מיניות היא המורשת הטבעית שלנו, היא האנרגיה המניעה אותנו קדימה. במהלך החיים אספנו כל מיני אמונות הקשורות לכך בעיקר בגיל ההתבגרות. בסדנה זו נצית את אותה האנרגיה ונחקור את אותן ההטבעות והאמונות, נחווה את המניות בכל מיני צבעים מתוך מודעות אהבה ומדיטציה.

מאת: לילה בן הרוש טנטרה15/05/128743 צפיות
הרבה יותר קל שמבצבץ השעמום הזה לזנק לומר " טוב , כנראה שזה לא זה! " ולעבור לקשר הבא וזה באמת יכול לעבוד לתקופה מסוימת לאחר מכן המרדף אחרי "ריגוש חדש ונוצץ" עם רף התמכרות הולך וגובר ( כן גם זו התמכרות ) מתיש , מעייף וכמו כל מרדף אחרי דבר שאינו במת קיים מרוקן ומתיש פיזית ורגשית, עד שמגיע הנקודה שעוד לפני שמתחילים משהו , כבר מוותרים למי יש כוח לכל הריטואל הזה בכל פעם מחדש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica