חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משכנתא - מה זה?

מאת: 3dotsהלוואות02/07/20091240 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במשכנתא הנכס משועבד למעשה לבנק עד מועד הפרעון המלא, בו הבנק מסיר את העיקול.
סכום המשכנתא ייקבע על פי יכולת ההחזר החודשי של בעלי המשכנתא, שווי הבית והאם יש חסכונות ופק"מים בבנק כלומר ערבונות.

סוגי המשכנתא?

בשוק המשכנתאות קיימים סוגי משכנתאות שונים:

  • משכנתא צמודת מדד  בריבית קבועה – זוהי משכנתא שההחזר החודשי קבוע ואינו משתנה בהתאם לריבית במשק , למעט הפרשי הצמדה.
  • משכנתא צמודת מדד בריבית משתנה – ניתנת לפרעון בין 30 – 4 שנים, ובה יש ארבעה מסלולי יציאה בהן הריבית משתנה לנוחיות הלווה, אחרי שנה, שנתיים, חמש שנים  ו – 10 שנים. היתרון במשכנתא זו היא שניתן לסלקה ללא תשלום קנס. חסרונה בכך שיש מצבים בה הריבית רק עולה ולא יורדת.
  • משכנתא שאינה צמודת מדד בריבית קבועה – הלוואה קצרת טווח של עד 4 שנים, נקראת גם הלוואת  גישור או עד שיגיע סכום כסף ממכירה של דירה קודמת. החזר חודש קבוע והריבית בה אינה משתנה.
  • משכנתא בריבית פריים ללא הצמדה למדד – ריבית פריים הינה ריבית הנקבעת מראש על ידי בנק ישראל, כאשר נלקחת משכנתא בריבית זו הכוונה למשכנתא בריבית זו  + ריבית הנקבעת על ידי הבנק בעת לקיחת המשכנתא. לדוגמא: הריבית פריים שווה ל – 3%  + 2% שקבע הבנק סך הכל משכנתא בריבית של 5%.
  • משכנתה צמודה לדולר או ליורו בריבית משתנה – משכנתא שההחזר החודשי שלה תלוי בירידות או בעליות הדולר או היורו. היא מיועדת לכאלה שבדרך כלל קונים נכס למטרת השכרה.
  • משכנתא משולבת – משכנתא המשלבת כמה מסוגי המשכנתא הקיימים. היא נוחה ויעילה ומאפשרת סילוק המשכנתא ללא קנס.

מיחזור וגרירת משכנתא

  • מיחזור משכנתא הינה למעשה המשכנתא הבסיסית בתנאים משופרים: החזרי המשכנתא קטנים יותר והריבית נמוכה.
  • גרירת משכנתא היא לקיחת משכנתא חדשה וגרירת המשכנתא הראשונה בתנאים טובים יותר. איחוד שתי המשכנתאות עם החזר חודשי אחד וחישוב ריבית אחד לשתיהן.

ההוצאות הנלוות לרכישת דירה

בבואכם לבנק על מנת לקבוע את גובה המשכנתא יש לקחת בחשבון את ההוצאות הנלוות:

מס רכישה

מס הנלקח מקוני דירות ועלותו אחוז אחד מסך עלות הדירה, מחושב על פי רוכש הדירה כלומר נלקח בחשבון אם זו דירתו היחידה או שהוא קונה דירה וכבר יש בבעלותו דירה אחת. בחוק מוגדרות מדרגות מס המתעדכנות מידי פעם.

היטל השבחה

במידה וניתן להוסיף חדרים לדירה קיימת שנקנתה קרי הרחבת הדירה והפיכתה לגדולה יותר ובכך לעלות את ערכה בשוק.  היטל זה משולם לעיריית היישוב בו הדירה ממוקמת, הבדיקה האם יש צורך בתשלום היטל זה נעשית על ידי העירייה או הרשות המקומית.

דמי הסכמה למנהל מקרקעי ישראל

ברכישת נכס יש לשלם למנהל מקרקעי ישראל דמי הסכמה עבור חכירת הנכס. בדרך כלל ל – 50 שנים, יש אפשרות לשלם דמי היוון, סכום כסף קבוע מראש ואז לא צריך לשלם מידי חודש.

מס מכירה ומס שבח

במידה ומכרתם דירה קודמת על מנת לשלם חלק ממחיר הדירה החדשה, עליכם לשלם מס מכירה 2.5% ממחיר הנכס, במידה וערך הדירה עלה עד תאריך מכירתו יש לשלם מס שבח.

שכר טרחת עורך דין

במידה ושכרתם עורך דין יש לשלם לו שכר בעד הטיפול המשפטי, מילוי הטפסים, עריכת החוזים, טיפול מול רשויות המס וכל הסידורים הנילווים אותם הוא עורך למענכם.

דמי תיווך

במידה והדירה נקנתה באמצעות מתווך.

עלויות מעבר

עלויות מעבר הדירה הובלה, שיפוץ הדירה לפני המעבר וכדומה...

הפרשים בשערי הדולר והשקל

במידה וערך הדולר עלה לפני החתימה על המשכנתא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת 3dots

מאת: 3dotsמשפחה וזוגיות - כללי01/09/101809 צפיות
זוגות רבים חווים תקופות רדומות או אפילו משברים בחיי המין שלהם. חיי מין בחיי נישואין או כחלק מכל קשר זוגי אחר הם חלק בלתי נפרד מזוגיות: חיי מין תקינים משחקים תפקיד חשוב ואף מרכזי בהצלחת זוגיות . קיום יחסי מין בין שני בני זוג אינו מהווה רק פורקן לצרכים פיסיים – קיום יחסי מין הם דרך לחזק את האינטימיות שבקשר.

מאת: 3dotsאיכות הסביבה 07/10/091428 צפיות
אנרגיה סולארית, משמעותה הפקת חשמל מקרינת שמש שהשימוש בה נקי מכל זיהום. טכנולוגיה המתבססת על אנרגיה סולארית, פותחה לראשונה בשנות השבעים על ידי הגרמנים.

מאת: 3dotsמשכנתא21/08/091175 צפיות
משכנתא הפוכה יכולה להיות יעילה לאנשים רבים בעלי נכס, אשר אינם מעוניינים להתחיל ולהחזיר מדי חודש סכום כסף שנלקח מהבנק בגין הלוואת משכנתא.

מאת: 3dotsמט"ח08/08/091170 צפיות
במידה ואתה מעוניין להתחיל לסחור בשוק פורקס, עלייך לבחור צמד מטבעות שהולכים להשתנות בערכם (מה שתוכל כמובן להעריך על פי ידע וניסיון),

מאת: 3dotsניתוחים פלסטיים28/06/091153 צפיות
מחקרים רבים נסובים אודות השאלה: האם השתלים המושתלים בחזה של האישה, מקשים על זיהוי סרטן השד. הפופולאריות בארץ ובעולם כולו של ניתוחי הגדלת חזה, הביאו מכונים רבים לחקור איך והאם הניתוח האסתטי של הגדלת חזה, משפיע על אבחון מחלת סרטן השד.

מאת: 3dotsניתוחים פלסטיים01/05/091211 צפיות
נשים רבות סובלות מבעיות שונות שקשורות לנוחות עם חלקי גופן, וחלק נכבד מהדאגות קשור לצורת וגודל החזה שלהן.

מאת: 3dotsניתוחים פלסטיים01/05/091295 צפיות
ניתוח הגלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הנפוצים והמבוקשים ביותר בעולם. יכול להיות שהסיבה לכך היא שלאחר הניתוח, אישה לא רק נראית טוב יותר, אלא גם מרגישה טוב יותר עם עצמה. הניתוח כולל מספר שלבים, ומומלץ לקרוא מעט לפני שאתן ניגשות לביצועו.

מאמרים נוספים בנושא הלוואות

מאת: יעקבהלוואות11/07/211956 צפיות
טעות נפוצה היום היא שבעלי עסק שרוצים לפתוח עסק חדש או רוצים להרחיבו בסיוע של הלוואות בערבות מדינה שחושבים שהתנאים של ההלוואות הן בריבית פריים אחוז וחצי, ועוד נתונים שאינם קיימים, מומלץ לקרוא

מאת: עוזי פלגהלוואות30/05/202555 צפיות
חלק גדול של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, רואים בבנק את אחד הגורמים העיקריים האחראיים לקשיים הפיננסיים של העסק. בעלי העסקים האלה סבורים שהבנק צריך לעזור לעסק וללכת לקראתו. האם טענתם מוצדקת? ננסה לבדוק זאת בשורות הבאות

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161760 צפיות
הרבה אנשים נתקלים במהלך החיים בצורך לקחת הלוואה, אך יחד עם זאת נמנעים מלגשת לבנק כיוון שהם חוששים שמסגרת האשראי תיפגע, ועל כן מעדיפים להמשיך לדחות מגוון הוצאות הכרחיות- עובדה...

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161703 צפיות
רבים מבינים מהי הכוונה שעומדת מאחורי המילה "הלוואה" ואף מבינים באופן כללי את התנהלות הקבלה וההחזרה, אך יחד עם זאת אינם בקיאים בהבדלים שיש בין ההלוואות השונות, וזאת כי הלוואה היא סוג של מוצר...

מאת: שלום כהןהלוואות13/07/161479 צפיות
אתם רק חולמים על הלוואות מיידיות, אך מראש יודעים שאין לכם סיכוי לקבל כאלו בבנק? ובכן אין סיבה להתייאש, אין סיבה לוותר על המעבר לבית חדש, להחליף רכב, לטוס, להירשם השנה ללימודים, לשפץ את המרפסת וכדומה...

מאת: שלום כהןהלוואות12/07/161609 צפיות
אתם זקוקים להלוואה עוד היום? רק המחשבה על הבנק גורמת לכם להתייאש? לא יודעים מה לעשות ובטח שלא יכולים לחכות? ובכן אין לנו נס עבורכם, אלא מידע חשוב שיכול לסדר אתכם. כיום על מנת לקבל הלוואה, ניתן לבחור את...

מאת: שלום כהןהלוואות12/07/161552 צפיות
מצד אחד ניתן להיות ממורמרים על הבנק שמערים כ"כ הרבה קשיים על לקוח שמבקש הלוואה, אך מצד שני אם מסתכלים על התמונה הגדולה, יש להכיר לו תודה. לולא הבנק לא היה דורש מכל לקוח שרוצה הלוואה להיפגש עם נציג...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica