חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביהמ"ש הורה על ביטול החלטת משרד הפנים לגרש פליטה אריתראית

בית המשפט לעניינים מנהליים במחוז המרכז ביטל החלטת משרד הפנים הקובעת לגרש פליטה אריתראית ומתח ביקורת נוקבת על התנהלות משרד הפנים כשקבע, כי החלטתו בעניינה הייתה שרירותית, ולא ראויה.

משרד הפנים החליט לגרש את העותרת לאחר שלא קיבל טענתה כי היא אזרחית אריתראית הזכאית להגנה, ואף סירב לבקשתה להתחיל הליך לשם קבלת מעמד בעקבות מערכת יחסים שהיא מנהלת עם אזרח ישראלי. לפיכך עתרו בני הזוג לביהמ"ש לעניינים מנהליים לביטול ההחלטה.

משרד הפנים טען, כי העותרת אינה אריתראית ולכן היא אינה זכאית להגנה קולקטיבית, ולחילופין, כי העובדה שהיא גם בעלת אזרחות אתיופית שוללת ממנה את הזכות להגנה. עוד טען, כי הקשר הזוגי בין העותרים אינו כן ואמיתי ועל כך מעיד, בין היתר, פער הגילאים בין השניים.

השופט רמי אמיר קיבל את העתירה, ביטל החלטת משרד הפנים וקבע כי העותרת זכאית לאשרה הן מכח ההגנה קולקטיבית בהיותה נתינה אריתראית, והן לתחילת הליך לקבלת מעמד בשל יחסיה עם העותר, זאת לאחר שהעביר ביקורת נוקבת על התנהלות משרד הפנים בפרשה.

נקבע, כי בתחילה קיבל משרד הפנים את טענת העותרת כי הינה אריתראית, אולם לאחר מכן החליט ללא כל הנמקה או הסבר, כי אינה אריתראית, ולא נימק את החלטתו למרות שהתבקש לעשות זאת ע"י ביהמ"ש.

"לא ייתכן שניתנות החלטות ברורות ומפורשות של ביהמ"ש, ומשרד הפנים יתעלם מהן ", כתב השופט, וציין כי רק מסיבה זו מוצדק היה לבטל ההחלטה. עם זאת נקבע, כי גם לגופו של עניין דין ההחלטה להתבטל באשר העותרת, אשר נתנה גרסה מפורטת ועקבית לגבי מהלך חייה הקשים באריתריאה, הצליחה להוכיח כי הינה אזרחית המדינה.

לעניין הטענה בדבר אזרחותה הכפולה נקבע, כי הגם שזו עלולה במקרים מסוימים לשלול את הזכות להגנה קולקטיבית, הרי שבמקרה זה לא עמד משרד הפנים בנטל ההוכחה כי לעותרת גם אזרחות אתיופית בנוסף לזו האריתראית.

לעניין זכאות העותרת להתחיל הליך לקבלת מעמד מכח חייה המשותפים עם בן זוג ישראלי נקבע, כי החלטת משרד הפנים אינה סבירה, שרירותית, מגמתית ופסולה, באשר הגרסה שהציג אינה מבוססת, אינה נסמכת על עובדות מדויקות ואינה מפורטת. נותרת תחושה לא נוחה, כך נפסק, סביב האופן שבו ניהל משרד הפנים את הראיונות עם בני הזוג במיוחד נוכח טענתו הלא ראויה, כי פער הגילים בין העותרים עשוי ללמד על כוונות לא כנות מצד העותרת.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל שמאי, עורך דין, גרפולוג, חוקר פרטי, נוטריון, תמלול, פוליגרף ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111413 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111253 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111232 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111311 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111369 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111231 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111794 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאמרים נוספים בנושא הגירה

מאת: שרון צרפתיהגירה16/11/171679 צפיות
לפנות אל נוטריון תרגום מסמכים רשמיים ולהתקדם עוד שלב בהגירה.

מאת: רוני הכהןהגירה01/03/171524 צפיות
איך מחזירים זכאות לאזרחות פולנית, גרמנית או של כל מדינה אחרת בה חיו יהודים עד לעת השחורה הזו? קראו הלאה.

מאת: אבי דוידיהגירה12/04/161782 צפיות
שתי דרכים בהן תוכלו לקבל אזרחות זרה לצד האזרחות ישראלית שלכם והמלצה על שירותי נוטריון לתרגום המסמכים.

מאת: עו"ד ליאור אבן עזראהגירה18/05/145685 צפיות
אם אתם חושקים בדרכון ספרדי, הגעתם למקום הנכון. אנחנו מתמחים בעזרה לישראלים המעוניינים לקבל דרכון ספרדי בעקבות השינוי המדובר בחוק האזרחות הספרדי.

מאת: natinxהגירה02/05/145969 צפיות
הוצאת ויזת עבודה לאירופה היא תהליך די ארוך לאלו אשר אינם בעלי אזרחות אירופאית. יש לערב בו את השגרירות, יש להמציא מסמכים שונים ולעיתים יש צורך בהתערבות של עורכי דין וכד'..

מאת: מיכאל רומנסקיהגירה30/06/132301 צפיות
הכוח הכלכלי והמדיני של מדינות האיחוד האירופי נמצא בתהליך של עלייה מתמדת מאז יצא לדרכו בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת. אימוץ היורו בחלק ניכר ממדינות היורו, העצים את כוחו הכלכלי של האיחוד והעמיד אותו ברמה שווה, פחות או יותר, לזו של ארה"ב. מרגע שקם האיחוד הפכו המדינות המאוגדות בו לנחשקות מאד. ישראלים רבים שהם או הוריהם נולדו באחת מהן נוטים לנסות ולהשיג אזרחות של אותה המדינה.

מאת: עו"ד מיכאל חוואיהגירה20/06/132330 צפיות
החוק מונע, בכפוף לחריגים, מתושבי האזור להיכנס אל תחומי מדינת ישראל. בכלל זה, הוטלו, בין השאר, מגבלות גם על איחוד משפחות בין בן זוג ערבי בעל אזרחות ישראלית או תושב קבע בישראל (בעיקר בירושלים) לבין בן זוגו תושב האזור. בבסיס הסדר זה עמד החשש שהשתקעותם של תושבי האזור בישראל באמצעות נישואין ואיחוד משפחות תנוצל לצרכי העימות המזוין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica