חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם מעסיק רשאי לפטר עובדת עקב העובדה שבעלה עובד בחברה מתחרה?

התובעת, שעבדה כמנהלת קשרי לקוחות בחברת 'ווי' כשלוש שנים והתחייבה לשמירת סודיות ואי תחרות, הגישה תביעה כנגד החברה בגין פיטורין שלא כדין, הפרת חוק עבודת נשים וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה ואי תשלום בונוסים והפרשות לביטוח מנהלים.

לטענת העובדת, החברה הרעה את תנאי עבודתה כששינתה משמעותית את מצבת הלקוחות מולם עבדה וכי פיטוריה בסמוך לחזרתה מחופשת הלידה נעשו משיקולים זרים תוך הפרת חובת תום הלב, בין השאר בשל היותה נשואה לעובד בחברה מתחרה, זאת על אף שגילתה נאמנות לחברה. כן טענה העובדת, כי למעשה נמנע ממנה לשוב לעבודה בתום החל"ד שכן החברה הציעה לה לחזור לתפקיד זוטר, והובהר לה שאם תסרב לכך תפוטר.

כבוד השופטת נטע רות דחתה את התביעה בקובעה כי העובדת לא הוכיחה כלל כי פוטרה, אלא נראה שסיום העבודה נעשה בהסכמה לאחר דיון באשר לתנאיה, וכן לא הוכיחה כי תנאי העבודה שלה הורעו משיקולים זרים שכן נראה שהעברת הלקוחות מתחום אחריותה החלה זמן רב לפני הריונה. בנוסף נדחו טענותיה באשר לבונוסים ולביטוח למנהלים.

ביחס לטענת העובדת כי פוטרה בשל העובדה, כי בעלה בחברה מתחרה נקבע, כי גם אם הדבר היווה שיקול של החברה, אין בכך כדי לבסס תביעה בגין אפליה על בסיס מעמד אישי מכוח חוקי השוויון בעבודה. זאת, שכן לא מדובר בהתייחסות להיותה של העובדת אישה נשואה, אלא בהתייחסות ליחסיה עם עובד בחברה מתחרה, העלולים להביא לניגוד עניינים בעיקר נוכח תפקידה הרגיש של העובדת, ואשר העובדת לא ראתה לנכון לדווח עליהם לחברה כשהתקבלה לעבודה.

"לטעמנו התובעת ניסתה לעשות שימוש לא ראוי ויתכן שאף ציני בחקיקה שנועדה לקדם שוויון הזדמנויות בעבודה... התנהלות זו, ככל שלא יעשה ע"י בית הדין די על מנת לשרשה, עלולה לגרור בעקבותיה זילות של חקיקת השוויון", סיכמה כבוד השופטת.

לפיכך, התביעה נדחתה כאמור, והתובעת חויבה בתשלום הוצאות המשפט של החברה בסך 35,000 שקלים.

בפסק דין תמצאו אינדקס מקצועות כולל עורך דין, רואה חשבון, גרפולוג, תרגום משפטי, נוטריון, תמלול, מומחים לדין הזר ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מידע לעורכי דין ושירותי אינדקס לכל מי שזקוק לשמאי,

חוקר פרטי ועוד...

שיווק באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פסקדין - אתר המשפט הישראלי

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני עבודה03/07/111408 צפיות
ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי עובדת שנדרשה לעבוד במהלך חופשת הלידה, ולאחר מכן אף פוטרה במהלך החופשה זכאית לפיצוי של עשרות אלפי שקלים מהמעסיק, וכן קבע: על בית הדין להוקיע התנהלות של מעסיק אשר פגע בתנאי עבודה של עובדת בשל סירובה לעבוד בחופשת הלידה.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני אינטרנט03/07/111247 צפיות
בימ"ש השלום בי-ם קבע כי בני זוג, שהפיצו מייל אשר פורסם באתרי אינטרנט שונים, בו הם קוראים להחרמת בר בעיר, מהווה לשון הרע, ודחה את טענת בני הזוג, כי לא הוכנסו לבר בשל מוצאה האתיופי של בת הזוג.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלידיני משפחה03/07/111227 צפיות
בית המשפט לענייני משפחה בחיפה דחה תביעת סב להתמנות כאפוטרופוס נוסף לנכדתו, אשר חיה עם אביה לאחר מות אמה בקובעו- כי אין להתערב באוטונומיה ההורית של האבא, אשר מטפל בקטינה כיאות.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליצרכנות13/06/111307 צפיות
מנוי של פרטנר (אורנג') טען, כי במשך 21 חודשים קיבל שירותי מידע מעולם הבידור באמצעות מסרונים, עבורם חויב כל חודש, וזאת למרות שמעולם לא הזמין שירות זה. בית המשפט חייב את החברה ששלחה את המסרונים לשלם לו פיצוי של 3,000 שקלים.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליחוק ומנהל13/06/111363 צפיות
בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע, כי משחלפה תקופת ההתיישנות על קנס חניה והעירייה לא הוכיחה באופן פוזיטיבי כי במהלכה קיבל החייב את דרישות התשלום, לא הייתה העירייה רשאית לפעול לגבייתו ולפגוע בזכויות היסוד של האזרח.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראליפלילי13/06/111225 צפיות
פחות מחודש לאחר שהורשעו, גזר ביהמ"ש המחוזי מרכז על רוני רון ומארי פיזם עונשי מאסר עולם בגין הרשעתם ברצח בכוונה תחילה ושידול לרצח. בית המשפט דחה את טענת בא כח הנאשם, כי יש בכוחן של ראיות חדשות שהציג, כדי לשנות את הכרעת הדין כנגד מרשו.

מאת: פסקדין - אתר המשפט הישראלינזיקין27/05/111787 צפיות
בני זוג שטענו כי הושפלו בעת בידוק בטחוני אגרסיבי וברוטאלי ע"י צוות הבטחון של אל על בשדה התעופה בהונג קונג, תבעו פיצוי של 93,561 ש"ח. בית משפט השלום בראשל"צ דחה את התביעה וקבע, כי אנשי הבטחון ביצעו חובתם כיאות.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20952 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181382 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171918 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161712 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162692 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163303 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163468 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica