חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שישה דברים שלא ידעתם על טאי צ'י (מהבלוג של מקס לבקובסקי)

את המאמר שכתב מקס לבקובסקי נקדיש לאומנות הטאי-צ'י – אמנות לחימה סינית שהיא הרבה יותר מעוד כלי להגנה עצמית – הטאי צ'י הוא דרך חיים.

 מאת: מקס שפקס לבקובסקי

* פירוש המונח טאי-צ'י הינו "האגרוף הגדול חסר הגבולות" – דבר המרמז על היותה של אומנות הטאי-צ'י התקפית ואגרסיבית במהותה, אך בפועל ניתן לראות כי הפער בין הציפיות למציאות זהה לזה שבין שמיים לארץ.


* בבסיסה של אומנות הטאי צ'י עומד עיקרון האיזון, המוכר לכולנו כיין ויאנג. הטאי צ'י מיועד לשיפור כושרו הגופני של אדם, אך בה בעת ובחשיבות לא פחותה כלל – לשיפור כושרו המנטלי והנפשי.


* בתורת הטאי-צ'י ניתן להבחין ב-5 אסכולות מרכזיות שמקורן, כמו מקורה של התורה כולה - בסין. חמשת האסכולות הן צ'ן, יאנג, וו-האו, וו ולבסוף – סון.


* טכניקת דחיפת הידיים, אחת מתנועות הבסיס באימון הטאי-צ'י הזוגי, נועדה על מנת למנוע מהאדם להפעיל את הרפלקס הטבעי שלו להתנגד להפעלת כוח באמצעות הפעלתו של כוח גדול עוד יותר. במקום זאת, מלמדים המאמנים את חניכיהם, כיצד עליהם לעצור את יצר התוקפנות ולנתב את העוצמה העצורה בהם למקום אחר.


* מדי שנה, ביום שבת האחרון של חודש אפריל, מציינים מיליוני אנשים ברחבי העולם את יום הטאי- צ'י הבינלאומי. מטרתו של היום המיוחד היא לחשוף כמות גדולה ככל הניתן של בני אדם לאומנות הטאי-צ'י


* ישראל היא אחת המדינות הפעילות ביותר בעולם בכל הנוגע לאומנות הטאי-צ'י. המרכז הישראלי לטאי-צ'י הפועל בתל-אביב החל לפעול לראשונה עוד בשנת 1987.
 

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של מקס שפקס לבקובסקי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מקס שפקס לבקובסקי - איש עסקים, יזם. מומחה לשיטות שיווק
לפרטים נוספים:
http://xn----sicjbopdo.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מקס שפקס לבקובסקי

מאת: מקס שפקס לבקובסקיתרבות ובידור30/05/111675 צפיות
עישון סיגרים אינו דבר של מה בכך. האנשים שהפכו את הסיגרים לחלק בלתי נפרד משגרת יומם טוענים כי אחת הסיבות שבגינן הם מוציאים סכומי כסף לא קטנים על התחביב שלהם – הוא תהליך העישון הטמון בבסיסו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים חשובים שיהפכו עבורכם את עישון הסיגרים לחוויה ייחודית של פעם בחיים.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיענפי ספורט26/05/111335 צפיות
רבים מאמינים כי אומנויות הלחימה שמקורן במזרח הרחוק הגיעו רובן ככולן מיפן (כמו הג'ודו, הקראטה או הג'וג'יטסו) אך במקביל לכל אלה, צמחה גם בסין מסורת ענפה של אומנויות לחימה נפוצות, המוכרות לכולנו בעולם המערבי – כאשר המוכרת שבהם היא אומנות הקונג-פו.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיניהול ידע18/05/111167 צפיות
מקס לבקובסקי, מי שעסק בהקמת שיטת המנויים לעיתונים, הן במעריב והן בידיעות אחרונות, נותן לעיתון מעריב מספר עצות, כיצד להתאים את עצמו אל שוק העיתונים היומיים התחרותי, הכולל את ידיעות אחרונות הנחשבת למונפול, ואליו הצטרפה מתחרה חדשה ובולטת בשנים האחרונות – ישראל היום.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיאומנויות לחימה04/04/111150 צפיות
לרבים מאיתנו מזכירה המילה "קראטה" את הסרט האלמותי "קראטה קיד" בו מדריך מיסטר מיאגי את חניכו הצעיר דניאל. בפועל עם זאת, הקראטה הוא הרבה יותר מסתם עוד אומנות לחימה, כפי שתוכלו ללמוד מהמאמר שלפניכם.

מאמרים נוספים בנושא אומנויות לחימה

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה02/10/132427 צפיות
לא פשוט לחיות בתחושת פחד באופן יומיומי בין אם מדובר על חשש כאשר הולכים ללימודים, מטיילים עם הכלב ברחוב או שפשוט לא מרגישים בנוח מספיק ללכת למועדון. אז מה עושים? ובכן, על מנת לפתור את הסוגיה הנ"ל ולשנות אותה מהשורש, ישנה אפשרות יוצאת מן הכלל היכולה לשפר באופן יוצא דופן את תחושת הביטחון וכן, להקנות ללומדים אותה שיטות הגנה עצמית יעילות ביותר.

מאת: דוד דרפקאומנויות לחימה25/09/132340 צפיות
מאמר זה הוא חלקו הראשון של עבודה רבת שנים שמתרכזת בחיפוש אחרי סודות של אומנות לחימה יהודית. קשה לאמין שלא היה דבר כזה, אבל מצד שני גם אין כל זכר לכך. המסע הוא ארוך ואולי גם אין לו סוף.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה09/09/131908 צפיות
ניתן למצוא כל מיני שיטות של אומנויות לחימה אשר קיימות שנים רבות אך ניתן למצוא שיטה אחת ומיוחדת שנחשבת כבעלת יתרון על אחרות – שיטת קרב המגע. רגע לפני שנדבר על היתרונות של השיטה, בואו נברר קצת אודות ההיסטוריה שלה.

מאת: מיכאל רומנסקיאומנויות לחימה15/07/131944 צפיות
ההיסטוריה של אומנויות הלחימה ארוכה ועשירה. למרות שחלק גדול מאומנויות אלה הגיעו מהמזרח הרחוק, הרי שכיום ניתן ללמוד מגוון של שיטות וטכניקות שהתפתחו והשתכללו בעולם כולו. אומנויות לחימה ידועות בתרומתן העצומה לחיזוק הביטחון העצמי, שיפור הקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני, והן כמובן מקנות את היכולת הטובה ביותר להגנה עצמית במצבי חירום.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה08/07/131844 צפיות
עם זאת חשוב לציין שהאימונים אינם אותו הדבר אצל כל קבוצה וקבוצה. לדוגמא: אם מגיעים בני נוער הרי שהמדריכים מתמקדים איתם ומלמדים אותם תחומים שונים לעומת אנשים בשלב השלישי לחייהם. על מנת להצליח למצוא את המקום הטוב ביותר ללמוד בו את שיטת קרב המגע מומלץ לבצע סקר שוק מעמיק ובו לבדוק אודות המקום, האם למקום יש את הרישיונות הנדרשים, האם למקום יש מדריכים מנוסים וכמובן האם המחיר שנלקח מהחניכים הוא מחיר הוגן ולא פחות חשוב מכך – מחיר משתלם.

מאת: נטלי אלוניאומנויות לחימה03/05/131846 צפיות
אומניות הלחימה הסינית הם הראשונות ואלו היו מודל ודוגמה לאומניות לחימה בכל העולם וגם בארצות המערב. מדרכים להגנה עצמית התפתח מאוד הנושא של אומניות לחימה לכיוון ספורטיבי חדשני.

מאת: ליאת מנדלסוןאומנויות לחימה21/04/131720 צפיות
אין דבר יותר נורא מלשבת בבית ולפחד לצאת לקנות משהו מהמכולת רק בגלל שחשוך מעט בחוץ וכעת מסתובבים יותר אנשים חמומי מוח. אין יותר מתסכל מכך שהכלב מיילל כי הוא רוצה לצאת לטיול בחוץ אך אתה מפחד לקחת אותו לטיול ארוך. אחד הפתרונות הטובים ביותר לבעיה היא שיטת קרב המגע.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica