חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מקס שפקס לבקובסקי - 6 דברים שלא ידעתם על קונג פו

מאת : מקס לבקובסקי

רבים מאמינים כי אומנויות הלחימה שמקורן במזרח הרחוק הגיעו רובן ככולן מיפן (כמו הג'ודו, הקראטה או הג'וג'יטסו) אך במקביל לכל אלה, צמחה גם בסין מסורת ענפה של אומנויות לחימה נפוצות, המוכרות לכולנו בעולם המערבי – כאשר המוכרת שבהם היא אומנות הקונג-פו.

* המונח "קונג פו" מבוטא בסין "גונג פו" ומהווה למעשה שם כולל למגוון אומנויות הלחימה הסיניות ולא רק לתורה אחת. השימוש במושג "קונג פו" בעולם המערבי תפס תאוצה, עם שגשוגם המתמשך של סרטיו של ברוס לי. מי שנחשב במידה רבה ליורשו של ברוס לי – ג'ט לי - עושה שימוש נרחב בקונג פו במרבית הסרטים בהם הוא מופיע. אחד מסרטיו הראשונים של ג'ט לי – מקדש השאולין, עוסק במישרין בלוחמת הקונג-פו.

פירושן של המילים גונג פו אינו קשור במישרין לאומנויות לחימה, כי אם לתפיסה פילוסופית רחבה יותר – הגונג משמעו – עשייה מתמשכת, בעוד שמשמעו של הסימן פו הינו אדם. במילים אחרות – הגונג פו הינו מיומנות שנרכשת לאחר שהושקעו מאמצים רבים בלמידתה.

* אומנות הקונג פו שמה דגש הן על אימון חיצוני (תנועות ומהלכים בסיסיים) והן על אימון פנימי - עבודת הלב, הריכוז הנפשי וטוהר המחשבה. אימוני הקונג-פו כוללים איפוא מגוון רחב של תרגילי נשימה ומדיטציה, וזאת לצד השימוש בצ"י – אנרגית החיים, שמקוננת בכל אחד ואחד מאיתנו.

* במהלך קרבות הקונג-פו יכולים המתחרים לעשות שימוש הן בידיהם בלבד והן בכלי נשק שונים ובכלל זה גרזנים, חניתות וחרבות.

* בטרם יערוך מתאמן הקונג-פו קרב אימון עם חברו, יהיה עליו להתאמן בדרך כלל על בובת עץ המכונה "מוק יאן יונג". המוק יאן יונג נועד לדמות את תנועות הלא רצוניות של היריב ולמעשה לאפשר ללוחם המתאמן להתכונן בצורה טובה יותר לקרב.

* לאורך ההיסטוריה התפתח במנזר השאולין המפורסם שבסין, סוג מיוחד של קונג-פו המוכר כקונג פו השאולין, המהווה רק סוג אחד מאלפי סוגים של תורות לחימה המקובלות בסין. המנזר שהוקם במאה החמישית לספירה הפך לחממת גידול ענפה לנזירים לוחמים.

* בניגוד למה שניתן היה לצפות הרי שאלופי העולם בקונג-פו בשנים האחרונות, כלל לא מגיעים ממדינות המזרח הרחוק בכלל ומסין בפרט, כי אם ממדינות כמו טורקיה ואזרבייג'ן, המדינה שבשטחה נמצאת התאחדות הקונג-פו הבינלאומית.

מקס שפקס לבקובסקי הוא איש עסקים, יזם ומומחה לשיטות שיווק

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מקס שפקס לבקובסקי - איש עסקים, יזם. מומחה לשיטות שיווק
לפרטים נוספים:
http://xn----sicjbopdo.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מקס שפקס לבקובסקי

מאת: מקס שפקס לבקובסקיתרבות ובידור30/05/111672 צפיות
עישון סיגרים אינו דבר של מה בכך. האנשים שהפכו את הסיגרים לחלק בלתי נפרד משגרת יומם טוענים כי אחת הסיבות שבגינן הם מוציאים סכומי כסף לא קטנים על התחביב שלהם – הוא תהליך העישון הטמון בבסיסו. במאמר שלפניכם נציג חמישה טיפים חשובים שיהפכו עבורכם את עישון הסיגרים לחוויה ייחודית של פעם בחיים.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיאומנויות לחימה22/05/111226 צפיות
את המאמר שכתב מקס לבקובסקי נקדיש לאומנות הטאי-צ'י – אמנות לחימה סינית שהיא הרבה יותר מעוד כלי להגנה עצמית – הטאי צ'י הוא דרך חיים.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיניהול ידע18/05/111165 צפיות
מקס לבקובסקי, מי שעסק בהקמת שיטת המנויים לעיתונים, הן במעריב והן בידיעות אחרונות, נותן לעיתון מעריב מספר עצות, כיצד להתאים את עצמו אל שוק העיתונים היומיים התחרותי, הכולל את ידיעות אחרונות הנחשבת למונפול, ואליו הצטרפה מתחרה חדשה ובולטת בשנים האחרונות – ישראל היום.

מאת: מקס שפקס לבקובסקיאומנויות לחימה04/04/111145 צפיות
לרבים מאיתנו מזכירה המילה "קראטה" את הסרט האלמותי "קראטה קיד" בו מדריך מיסטר מיאגי את חניכו הצעיר דניאל. בפועל עם זאת, הקראטה הוא הרבה יותר מסתם עוד אומנות לחימה, כפי שתוכלו ללמוד מהמאמר שלפניכם.

מאמרים נוספים בנושא ענפי ספורט

מאת: www.copy-writer.co.ilענפי ספורט21/08/143500 צפיות
על הטרנד החדש - טיפוס קירות: ספורט מרהיב ומרתק!

מאת: ירון כהןענפי ספורט25/03/147470 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים איננו הספורט המסוכן ביותר מבין ענפי הספורט המבוצעים בשטח. אפילו ניתן לומר שטיפוס הרים הרבה פחות מסוכן מרכיבה על אופניים, גלישה על סנובורד או סקי אולם, נשאלת השאלה, מה קורה בתחום הזה במהלך השנים האחרונות, בו נרשמה עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם." עוד מוסיף יורם קראוס כי עלייה גדולה במספר העוסקים בטיפוס הרים בכל העולם. עד כמה שזה ישמע מפתיע, אבל למרות העלייה הדרמטית במספר האנשים העוסקים כיום בספורט הטיפוס על סוגיו השונים, לא חלה עלייה סטטיסטית במספר הנפגעי

מאת: דודו דגמיענפי ספורט27/01/148523 צפיות
שנת 2003 מהווה נקודת מפנה בכדורגל הישראלי. בשנה זו עשתה מכבי חיפה היסטוריה, והייתה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה הזמן להיזכר במסע המופלא של הקבוצה במפעל האירופאי החשוב ביותר כיום.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131703 צפיות
הכשרת מדריכי חדר כושר בישראל מתבצעת בכמה בתי ספר מובילים לחינוך גופני. בתי ספר כמו מכללת וינגייט או סמינר הקיבוצים מציעים לימודי תואר ראשון בחינוך גופני, לימודים לתארים מתקדמים יותר ולימודי תעודה.

מאת: שירי פלגענפי ספורט13/02/131728 צפיות
אם אתם מעוניינים באימון כושר בו המאמן מרכז את מלוא תשומת הלב שלו רק בכם, אימוני כושר אישיים הם הפתרון. כמעט כל מאמן כושר מוסמך מציע כיום גם אימונים אישיים מחוץ לחדר הכושר.

מאת: Primal Moveענפי ספורט03/01/138519 צפיות
האם התעמלות לילדים יכולה להיות התשובה ל-ADHD? טעות רווחת כשמתייחסים לילדים ונוער עם הפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD) היא המחשבה שאם הילד היפראקטיבי, הוא בטח בכושר טוב, ויכולותיו המוטוריות ככל הנראה טובות. הרי הוא זז כל הזמן, לא?

מאת: יאיר קדריענפי ספורט24/12/128822 צפיות
תוהים האם ניתן להרוויח מהווינר באופן קבוע בסופו של דבר או שזה רק השליה? במאמר זה תוכלו להבין כיצד ניתן להניב תשואה בהימורי ספורט כתוצאה משימוש בהמלצות ווינר מחושבות ומעמיקות שיעזרו לכם לגבש עמדה בעלת אחיזה במציאות על טיב ההימור הכדאי ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica