חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צ'קים ואנקדוטות חדשותיות - א'

חתן ששילם באמצעות צ'קים לנושים, נרקומן שזייף את חתימתה של קשישה, עבריין שהשתמש בשם אברג'יל כדי לפדות צ'קים, או נוכלת ששילמה למוביל באמצעות צ'קים חוזרים, כל אלו ואחרים הם סיפורי צ'קים מרתקים מחד עצובים מאידך, ומתרחשים לא מעט בארצנו הקטנה.
במאמר זה נתאר מספר סיפורי צ'קים חשובים, אשר כל שנותר לנו לעשות, בדיעבד, הוא, ללמוד את לקחיהם.

סיפור חתונה 1 - סמים ונושים
צ'קים בסך 80 אלף ₪, אשר נמסרו לחתן קרוב ליום החתונה, הוסבו לנושים ללא ידיעת הכלה. כאשר הכלה דרשה מאותו חתן את החזרת הסכום, הוא ציין כי הצ'קים אינם ברשותו וכי הועברו לנושים לצורך תשלום חובות ישנים, עקב עבירות כספים וסמים.

החתונה בוטלה, כמובן, ועל החשוד נאסר להיפגש עם התובעת.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. בעלי צ'קים: כאשר אתם נותנים צ'קים במתנה, דאגו לציין כי הם למוטב בלבד וכי לא ניתן לסחור בהם, במיוחד כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים במיוחד.
2. כלה יקרה: להבא, בדקי היטב בציציותיו של בן הזוג, וכאשר מדובר בכסף, אל תהססי לשאול ולחקור על עברו.

סיפור חתונה 2 - צ'קים אכילים
שלושה שודדים מאזור רחובות, עמדו וחיכו ליד רמזור מרכזי עד שרכב חתונה של זוג שנישא באותו ערב, יגיע. משהרכב הגיע, נצמדו אליו השודדים, והמתינו לשעת כושר, אשר לא איחרה לבוא. כאשר הרכב נעצר, קפץ אחד השודדים, פתח את דלת הרכב האחורית ונמלט משם עם שקית גדולה וכבדה בידיו.

מה רבה הייתה פליאתם של אותם שודדים חצופים, עת פתחו את השקית וגילו שהיא מלאה באוכל אשר נותר מיום החתונה. למרות שלא נגנבו צ'קים, המשטרה מחפשת אחר השודדים בחשש שמא יבחרו לפעול שוב באותה צורה.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. מומלץ להשתמש בשירותיו של מאבטח שישמור על תיבת הצ'קים ביום החתונה, ויוודא את הכנסתה לרכב.
2. בסיום החתונה, וודאו שדלתות הרכב נעולות, ואל תהססו להתלונן במשטרה על כל רכב חשוד.

סיפור חתונה 3 - צ'קים מראש
סיפורן של שתי כלות ממרכז הארץ מתחיל בחלום ילדות על שמלת כלולות מרהיבה, השתיים, כל אחת מהן בנפרד, פנו למעצבת שמלות יוקרתית, עליה שמעו לא מעט המלצות. אותה מעצבת, שדרשה את תשלום הצ'קים מראש, הבטיחה כי כל דרישותיהן של הכלות תתמלאנה בצורה הטובה ביותר.

כגודל הציפיות כן גודל האכזבות, מיד לאחר שהעבירו למעצבת מספר צ'קים שיכסו את עלות הנדרשת, המעצבת החלה לעכב מפגשי מדידות, וסירבה לבקשת הכלות לשנות ולהתאים את השמלה לדרישתן המקורית.

כשאחד הצ'קים, על סך 1600 ש"ח, כבר הופקד, אחת הכלות פנתה למעצבת וביקשה להחזיר לה את הצ'קים שנותרו, כיוון וכבר מצאה שמלה שתהלום אותה, אך, המעצבת סירבה לבקשה וטענה להפרת חוזה. לכלה האחרת, שאף סבלה מיחס מחפיר במיוחד, נקרעה השמלה ביום הצילומים ממש בסמוך לשעת החופה.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. בין אם מדובר במעצבת שמלות כלה, באינסטלאטור או אדריכל, כאשר מדובר בשירות או עבודה שלא מתבצעת באופן מידי, אין לתת צ'קים מראש לאף בעל מקצוע, יש לציין על גבי הצ'קים כי תאריך פירעון יהיה מספר ימים לאחר ביצוע העבודה.
2. זכרו כי גם בעל המקצוע חושש לעבוד ללא תמורה, לכן, במידה ובעל המקצוע דורש סכום כלשהו מראש על עבודתו, הבינו זאת, שלמו לו באמצעות צ'ק אחד מידי, ובאמצעות צ'קים נוספים במועד פירעון עתידי.
3. ביטול צ'קים לא מקובל על פי חוק. מחזיק הצ'ק עלול לתבוע אתכם במידה והצ'ק שבידו בוטל, לכן, חיתמו על חוזה ברור, המפרט את תנאי העסקה שלכם, והמאפשר ביטול עסקה (וביטול צ'קים) במידה והשירות לא התבצע במלואו.

עוד סיפורים מעניינים במאמר הבא: צ'קים ואנקדוטות חדשותיות- ב'.

 



תגיות המאמר: צקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי יוסף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי יוסף

מאת: אורי יוסףבנקאות18/07/111447 צפיות
תמיד יהיה לנו צורך בהזמנת פנקסי צ'קים המתפקדים כאמצעי תשלום נוח ויעיל לספקים ולגורמים נוספים המספקים לנו שירותים אלו ואחרים. כיום, האינטרנט והמסחר האלקטרוני הם בעלי תפקידים חשובים מאוד בכל הקשור אל רכישה ותשלום. בהתאם לכך, בשנה האחרונה אנו עדים לתופעה של התפתחות אמצעי תשלום אלקטרוניים, ביניהם צ'קים אלקטרונים העוברים תהליך עיבוד מודרני.

מאת: אורי יוסףצרכנות24/06/111300 צפיות
נייר מכתבים, חשוב בתהליך השיווק והמיתוג של עסקינו. אם גם אתם משתמשים רבות בנייר, על מנת לשלוח מכתבים לספקים, או ללקוחות החברה, חשוב לקחת בחשבון את האיכות שלו.

מאת: אורי יוסףפיננסים וכספים - כללי 14/06/111152 צפיות
בהמשך למאמר הקודם בנושא, להלן עוד מספר סיפורי צ'קים מרתקים, בעזרתם נוכל ללמוד כיצד להימנע ממצבים מביכים.

מאת: אורי יוסףבנקאות23/05/111598 צפיות
מבין שלושת צורות התשלום הקיימות, פנקסי צ'קים הינם שיטת התשלום היחידה שבה תאריך התשלום נתון לשני הצדדים בעסקה. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהצ'ק לא יגיע לידיים לא רצויות. איך עושים את זה באמצעים הכי פשוטים ולמה זה נחוץ? כל הפרטים כאן.

מאת: אורי יוסףבנקאות19/04/112351 צפיות
גניבות של פנקסי צ'קים, הינן בהחלט אפשרות שיש לקחת בחשבון. אין זה נדיר כי מישהו פורץ לביתכם ולוקח שלל, הכולל את הצ'קים שלכם. הוראות הדפסת פנקסי צ'קים בצורה חכמה ובטוחה, תגרום לכך שהאדם שגנב לכם את הצ'ק, לא יוכל להשתמש בו. מאמר זה יפרט בפניכם אודות גניבת פנקסי צ'קים, וכיצד להימנע מנזק עתידי.

מאת: אורי יוסףבנקאות14/03/111980 צפיות
כל אדם אשר זקוק לפנקסי צ'קים ומחליט לפסוח על סניף הבנק ולבצע הזמנת פנקסי צ'קים דרך בית דפוס צריך לדעת לקראת מה הוא הולך. הזמנת הפנקסים דרך בית הדפוס היא אינה פרוצדורה מסובכת אך בבואכם לבצע אותה כדאי שתכירו את התהליך ותהיו מודעים לכל הדברים שעליכם לבצע בדרך.

מאת: אורי יוסףבנקאות04/03/111556 צפיות
הדפסת פנקסי צ'קים מאובטחים מצריכה ציוד מורכב, שלא קיים בכל בית דפוס. לכל שיטת הדפסה יש את הציוד שלה וצריך לדעת לבחור בבית הדפוס עם הציוד המתקדם ביותר. אז איך עושים את זה? כל הפרטים כאן.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211358 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208704 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193018 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172024 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica