חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צ'קים ואנקדוטות חדשותיות ב'

בהמשך למאמר הקודם בנושא, להלן עוד מספר סיפורי צ'קים מרתקים, בעזרתם נוכל ללמוד כיצד להימנע ממצבים מביכים.

זיוף צ'קים
בנובמבר 2009, ביישוב אלעד, תקף נרקומן כבן 40, אישה קשישה שהלכה ברחוב וגנב את תיקה. אותו בחור החליט לנצל את תכולת התיק במלואה, זייף צ'קים שהיו בתיק וניסה לפדות אותם בבנק. הבנק, שעלה על כך, פנה למשטרה, שם הכחיש החשוד את הטענות המיוחסות לו.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. מומלץ להימנע מהשארת צ'קים או כרטיסי אשראי בסמוך לתעודת הזהות או לאמצעים מזהים אחרים. יש להימנע גם מהשארת חתימתכם במקומות גלויים.
2. מיד עם גניבת חפציכם האישיים, יש להודיע לחברת האשראי ולבנק כדי לבטל את אמצעי התשלום השונים.

אברג'יל כבר לא ממש מפחיד
בשעת לילה מאוחרת, פרצו אלמונים לביתו של תושב הצפון, וגנבו ממנו צ'קים של לקוחות בשווי מאות אלפי שקלים. כדי לפדות את אותם צ'קים, אשר רובם היו "למוטב בלבד", התחזו מספר עבריינים לבני משפחת אברג'יל ודרשו מבעלי הצ'קים לשלם את הסכומים במזומן. 

בעלי הצ'קים, מצידם, לא נבהלו ודחו את אותם פושעים, והמשטרה, שכבר קיבלה את התלונה, הצליחה בקלות לעלות אחר עקבותיהם לאחר שמצאה כי הצ'קים הסחירים הופקדו בחשבונה של תושבת עכו הצפונית.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. השתמשו בצ'קים לא סחירים כברירת מחדל. תוכלו אפילו לבקש מהבנק להנפיק לכם צ'קים "למוטב בלבד".
2. בעלי עסק: ראשית, נהלו רישום מסודר אחר כספים נכנסים, ובמיוחד אחר צ'קים ופרטיהם האישיים, ושנית, אם יש לכם חשד שהצ'קים של לקוחותיכם נגנבו או זויפו, ידעו את המשטרה ובעלי הצ'קים כדי שיזדרזו לבטלם.

הונאת צ'קים
נוכלת סדרתית בת 39 מבני ברק, משתמשת בעיקר בצ'קים על מנת להונות את האנשים סביבה. הנוכלת, אשר כבר נעמדה לדין, הורשעה בסדרה של עבירות מרמה שונות, רובן קשורות להונאות צ'קים בסכומים שנאמדו במעל 100 אלף שקלים.

בתחילת שנת 2008, למשל, פנתה אותה אישה לשכניה והציגה את עצמה כאשת עסקים, לאחר שרכשה את אמונם, הציעה להם לקבל צ'קים של לקוח, בסכומים מצטברים של 15 אלף ש"ח, תמורת עשרת אלפים ₪ בלבד. השכנים, קפצו על המציאה וביצעו את ההחלפה המשתלמת. אכזבתם לא איחרה לבוא כאשר הגיע יום פדיון הצ'ק, והם גילו שחשבונו של בעל בצ'ק, מוגבל.

באותה שנה, שכרה החשודה דירה מפוארת ברמת גן, ושילמה עבורה באמצעות צ'קים של חברות שהיו בעבר בבעלותה, אך נסגרו. יותר מכך, כאשר בעלת הדירה דרשה מהחשודה לעזוב, הזמינה החשודה מוביל שיעביר את תכולת הדירה לדירה אחרת, תכולה אשר כלל לא הייתה בבעלותה. למוביל, אגב, היא שילמה באמצעות צ'קים שחזרו אף הם.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. החלפת צ'קים בכסף מזומן היא טעות. החשש כה גדול, עד כי, גם אם מדובר באדם אמין במיוחד, יש להימנע מלבצע זאת.
2. בנק ישראל מאפשר חיפוש אחרי בעלי חשבונות מוגבלים עקב צ'קים שחזרו וכדומה. בעת קבלת צ'קים שנראים כחשודים, ניתן לבחון את טיבם באמצעות כניסה לאתר בקישור הזה, והכנסת הפרטים הנדרשים (פרטי חשבון בנק או תעודת זהות).

ענייני עבודה
בעל עסק האשים את מזכירתו כי השתמשה בחתימתו על גבי צ'קים על מנת למשוך כספים. הנאשמת כפרה בטענות אלה וטענה כי מעולם לא לקחה כספים לכיסה הפרטי, ואם חתמה במקום בעל העסק, הרי עשתה זאת לבקשתו בלבד. לאחר דיון ארוך בנושא, החשודה זוכתה מחמת הספק, אך איבדה את עבודה במקום.

כיצד ניתן להימנע ממקרים שכאלו?
1. אין לחתום את שמו של אדם אחר על גבי צ'קים או אמצעי תשלום אחרים. גם אם הדבר נעשה בהתאם לדרישה של בעליהם, מדובר בעבירה חמורה של זיוף ומרמה.
2. החתימה היא המרכיב החשוב ביותר הקיים על גבי צ'קים, לפיכך, יש לבחור חתימה ייחודית אותה קשה לזייף.

 



תגיות המאמר: צקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורי יוסף

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי יוסף

מאת: אורי יוסףבנקאות18/07/111447 צפיות
תמיד יהיה לנו צורך בהזמנת פנקסי צ'קים המתפקדים כאמצעי תשלום נוח ויעיל לספקים ולגורמים נוספים המספקים לנו שירותים אלו ואחרים. כיום, האינטרנט והמסחר האלקטרוני הם בעלי תפקידים חשובים מאוד בכל הקשור אל רכישה ותשלום. בהתאם לכך, בשנה האחרונה אנו עדים לתופעה של התפתחות אמצעי תשלום אלקטרוניים, ביניהם צ'קים אלקטרונים העוברים תהליך עיבוד מודרני.

מאת: אורי יוסףצרכנות24/06/111300 צפיות
נייר מכתבים, חשוב בתהליך השיווק והמיתוג של עסקינו. אם גם אתם משתמשים רבות בנייר, על מנת לשלוח מכתבים לספקים, או ללקוחות החברה, חשוב לקחת בחשבון את האיכות שלו.

מאת: אורי יוסףפיננסים וכספים - כללי 09/06/111152 צפיות
חתן ששילם באמצעות צ'קים לנושים, נרקומן שזייף את חתימתה של קשישה, עבריין שהשתמש בשם אברג'יל כדי לפדות צ'קים, או נוכלת ששילמה למוביל באמצעות צ'קים חוזרים, כל אלו ואחרים הם סיפורי צ'קים מרתקים מחד עצובים מאידך, ומתרחשים לא מעט בארצנו הקטנה. במאמר זה נתאר מספר סיפורי צ'קים חשובים, אשר כל שנותר לנו לעשות, בדיעבד, הוא, ללמוד את לקחיהם.

מאת: אורי יוסףבנקאות23/05/111598 צפיות
מבין שלושת צורות התשלום הקיימות, פנקסי צ'קים הינם שיטת התשלום היחידה שבה תאריך התשלום נתון לשני הצדדים בעסקה. יחד עם זאת, חשוב לוודא שהצ'ק לא יגיע לידיים לא רצויות. איך עושים את זה באמצעים הכי פשוטים ולמה זה נחוץ? כל הפרטים כאן.

מאת: אורי יוסףבנקאות19/04/112351 צפיות
גניבות של פנקסי צ'קים, הינן בהחלט אפשרות שיש לקחת בחשבון. אין זה נדיר כי מישהו פורץ לביתכם ולוקח שלל, הכולל את הצ'קים שלכם. הוראות הדפסת פנקסי צ'קים בצורה חכמה ובטוחה, תגרום לכך שהאדם שגנב לכם את הצ'ק, לא יוכל להשתמש בו. מאמר זה יפרט בפניכם אודות גניבת פנקסי צ'קים, וכיצד להימנע מנזק עתידי.

מאת: אורי יוסףבנקאות14/03/111980 צפיות
כל אדם אשר זקוק לפנקסי צ'קים ומחליט לפסוח על סניף הבנק ולבצע הזמנת פנקסי צ'קים דרך בית דפוס צריך לדעת לקראת מה הוא הולך. הזמנת הפנקסים דרך בית הדפוס היא אינה פרוצדורה מסובכת אך בבואכם לבצע אותה כדאי שתכירו את התהליך ותהיו מודעים לכל הדברים שעליכם לבצע בדרך.

מאת: אורי יוסףבנקאות04/03/111556 צפיות
הדפסת פנקסי צ'קים מאובטחים מצריכה ציוד מורכב, שלא קיים בכל בית דפוס. לכל שיטת הדפסה יש את הציוד שלה וצריך לדעת לבחור בבית הדפוס עם הציוד המתקדם ביותר. אז איך עושים את זה? כל הפרטים כאן.

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211358 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208702 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202956 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193018 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181368 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172024 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica