חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עצור לשנור

מאת: בני גוראימון מנהלים26/06/20111145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"לא מדברים עוד בשפת השנור"

גיוס כספים – "מהפך של תפיסה ויחס"

גיוס כספים ממקורות פרטיים – הוא הכרח קיומי לכל עמותה.

מסגרת של מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) אשר לא שוקדת לפתח את מקורות התקציב שעומדים לרשותה בעזרת גיוס כספים מקצועי ושיטתי דנה את עצמה לניוון.

איך ניתן לגייס כספים באופן מוצלח?

השיטה היהודית המקובלת פִתחה את מקצוע ה"שנור".

העובדה היא, כי אנשים רבים עוסקים בגיוס כספים באופן "שנוררי". מתפרנסים יפה וכן, גם מביאים תוצאות ב"שורה התחתונה" הרבה כסף מותרם בסגנון ה"שנור".

ה"שנור" היא פעולה של איסוף כספים מאדם לאדם בעיתוי ובשיטה שנבחרו ע"י המתרים. מאפייניו העיקריים הם: מגע רופף בין תורם למתרים או בין תורם לארגון, משיכת תשומת לב באופן "פרובוקטיבי" ע"י המתרים. אווירה של "אי-נעימות" מרחפת בזמן התקשורת ההדדית ורצון התורם הוא לנתק מגע מהר ככל האפשר. ברגע שהמטבע מוטלת – אין קשר מתמשך, אין שותפות של הבנה ואינטרסים לא בטווח הקצר ולא בטווח הארוך.

הגישה המודרנית לגיוס כספים מושתת על גישה שונה לחלוטין ביחס לסגנון ה"שנור".

הנחת העבודה המודרנית רואה לנגד עיניה את גיוס הכספים כפעולה שתכליתה – נתינה מרצון ובניית שותפות עם התורם. ובהגדרה:

"הפעלת התורם להסכמה מרצון לתרום – מהונו או זמנו או קשייו לטובת הרעיון.

פעולה זו מתבססת על פנייה לתודעתו של התורם, הבנתו את ייחודיות הארגון או נושא ההתרמה, בחירתו להיענות בחיוב לבקשת המתרים תוך יצירת קשר אישי ומתמשך".

לפי גישה זו, נתינת התרומה איננה סוף הקשר כבשיטת ה"שנור" אלא תחילתו של תהליך שותפות ארוך טווח.

בעולם המערבי קיימת למידה מתמדת משיטות הפעולה בתחום העסקי לבין הגישות המפותחות של גיוס כספים מתקדם.

5 דיסיפלינות מהוות את היסוד העיקרי שבדרכי הפעולה המשותפות שבין עולם ההתרמה לעולם השיווק והמכירה בתחום העסקי:

1. בניית תדמית וזהות ארגונית מיוחדת.

2. פיתוח אסטרטגיות של שיווק ובעיקר שיווק ישיר להתרמה.

3. פרסום כאמצעי סיוע.

4. מכירות וקידום מכירות.

5. קשר מתמשך עם התורם ע"י הוקרה.

רק עמותות אשר משכילות לנווט עצמם לתהליך מקצועי ויסודי של בניית 5 הקטגוריות הנ"ל – נמצאים במסלול "הנכון" לקראת בניית מערכת מקצועות לגיוס כספים.

מהם מאפייניה של מערכת מקצועית לגיוס כספים? להלן מספר נקודות עיקריות:

1. החלטה אסטרטגית:

ברמת הנהלת הארגון לפעול בתחום, להקצות משאבים של כסף וכוח אדם לפעולה מקצועית

2. פעולה בתהליך:

גיוס כספים מקצועי איננו פעולה קצרת טווח וקצרת סבלנות. יש להשקיע זמן, הבנה סבלנות, משאבים בכדי לתכנן ולבצע נכון, לתכנן תוכנית אסטרטגית ולבנות תוכנית עבודה שנתית באופן מקצועי.

3. שיתוף פעולה בינאישי:

זו איננה משימה לאיש אחד בארגון, ל"משוגע לדבר" או לגייס הכספים בלבד. שיתוף פעולה ברמות שונות בחתך אופקי של בעלי תפקידים בדרג אחד – יו"ר ומנכ"ל ובחתך רוחבי במדרגי הארגון. פעולה משותפת של ועדות, צוות מקצועי, הנהלה, יועצים ומומחים לתחומים ייחודיים.

4. הבנה רב-תחומית:

בתחומים יחסי ציבור, שיווק ומכירות, פרסום, הפקות דפוס, תכנון אירועים, שימוש בתוכנות מחשב.


באופן תמציתי תהליך להקמת תשתית לגיוס כספים בנוי משלושה שלבים.

א. גיבוש חומר ההתרמה

ב. הכנת כוח אדם מקצועי לביצוע

ג.קביעת שיטות התרמה ופעולה

כיוון שהפעילות המשמעותית ביותר בגיוס כספים היא פגישת ההתרמה האישית של התורם עם המתרים, נקדיש הבנה והעמקה לנושא הפגישה האישית - שהא שיא תהליך ההתרמה המקצועית.

אם הגעת לשבת פנים אל פנים מול התורם – סימן שישנה התעניינות ונכונות ראשונית לשקול אפשרות לתרומה. מימוש הסיכוי לתרומה תלוי הרבה בך- מנהל הארגון.

הבעיות אותן יש לפתור כדי להגיע לפגישה הסופית הן:

1. איך יוצרים את האפשרות להיפגש עם התורם הפוטנציאלי.

2. להתגבר על המכשולים השונים הנערמים בדרך.

3. להתכונן בראוי למפגש עם התורם.

4. לנהל נכון את מהלך הפגישה ובסופו של תהליך – ל"סגור נכון", היינו לבקש ולקבל את התרומה ברמה הקרובה ביותר לתכנון במקור של גובה התרומה הראוי לקבל מהתורם הפוטנציאלי העומד לפנינו.

ישנם מנהלי ארגונים ומנהלי כספים אשר מתקשים לתפקד כראוי בזמן ההתרמה האישית. לו הייתה באפשרותם ההזדמנות לטפל בתורם "מרחוק" – היינו באמצעות פניה בכתב או פניה בטלפון ובכך "לגמור" את העניין, היו מעדיפים אמצעים אלו ובלבד שיחסך מהם ה"תענוג" שבפגישה האישית והישירה עם המועמד להתרמה.

מהם הגורמים לקושי ואי הנוחות בפגישה האישית?

הפגישה אישית היא המעמד החשוב והמקצועי ביותר בתהליך גיוס הכספים המקצועי והמודרני. היא מצריכה:

1. יכולת ביטוי רהוטה.

2. הופעה ייצוגית, המשדרת סולידיות ואמינות.

3. שליטה בחומר – נושא ההתרמה, ההיבט הכלכלי והארגוני לעומק.

4. ידיעת ניהול משא ומתן.

5. אינטליגנציה רגשית גבוהה – יכולת ליצור קשר בינאישי חיובי וחם.

6. סדר וארגון.

7. חוסן נפשי – יכולת לקבל "לא" מספר רב של פעמים מבלי להישבר נפשית.

8. הגדרת זמן ומקום מתאימים לתורם ולאווירה הנדרשת.

9. היכולת לזהות מראש "התנגדויות" מצד התורם והכנת תשובות להן.

10. אומדן מראש של הסכום המתאים לתורם.

11. השקעה בטיפוח קשר אישי ומתמשך עם התורם.

מכאן שההתרמה האישית דורשת "משאבים נפשיים" רבים, אשר קיומם מאפשר להגיע לתוצאות מרשימות בהתרמה. בהיעדרם – רמת השחיקה האישית וההירתעות מהעיסוק בתחום זה גבוהות אף הן. בעולם העסקים משקיעים משאבים רבים של הדרכה, כסף וזמן בהדרכה ואימון של אנשי מכירות, עד להגעתם לרמה מקצועית גבוהה ביותר. גם אז, כאשר אנשי המכירות הינם מיומנים מאוד, משקיעה הנהלת החברה הון רב בתהליך הליווי המקצועי על ידי מפקחים מנוסים והשתלמויות רבות אשר מרעננות את היכולת והמוטיבציה להמשיך ולמכור.

בעולם ההתרמה , תהליך ההתמקצעות בהכנת מתרימים מיומנים נמצא בחיתוליו, וכן גם מסגרות ההכשרה המקצועיות הן מעטות ביותר.

יתרון ההתרמה פנים מול פנים

הפגישה האישית עם התורם – היא האפשרות הטובה ביותר להגיע לרמת תרומה גבוהה. מדוע?

1. הפגישה מאפשרת יצירת קשר אישי- בו יכול התורם להתרשם מהארגון, להתלהב מהרעיון המוצג בפניו ולבנות יחסי אמון בינו לבין המתרים.

2. הפגישה יוצרת מפגש של בקשה ישירה מול אפשרות תגובה ישירה והיא מקשה יותר על סירוב או התחמקות ביחס לפניות באמצעות אחרים לתורם כגון מכתב או שיחת טלפון.

3. הפגישה בונה קשר ארוך טווח, אשר מאפשר בניית "נאמנות התורם" לארגון ולמתרים ובכך ליצור אפשרויות תרומה רב פעמיות במשך הזמן וכן שילוב תורמים- חברים במעגל ההתרמה.

כל האמור לעיל מתייחס לפגישה אישית שנקבעת עם התורם מראש אך איננה במסגרת פגישות אקראיות כפי שמקובל בתהליך הפנייה במסגרת גיוס הכספים בשיטת ה"שנור".

המאמצים בתהליך ההתרמה

הביטוי העממי טוען כי דבר בעל ערך נרכש "בדם יזע ודמעות". בתחום ההתרמה לא ניתן להגיע לפגישה אישית ללא תהליך זע"ה בשלבים הראשונים. ראשי תיבות אלו "זע"ה" מייצגות 3 דרישות בסיסיות לאיתור התורם הפוטנציאלי המתאים ביותר.

זיקה

הקשרהאישי בין התורם ובין הארגון. הזיקה תיצור אתהגירוי מצד התורם לשקול אפשרות להיפגש, להקשיב ולדון בעצם נכונותו להיחשףלמתרים. ארגון כלשהו מעיר מסוימת אשר יפנה לתורם אשר לא שמע או לא מכיר אתהמתרים או את הארגון- סיכוייו נמוכים להיענות בחיוב להיפגש.

עניין

בירורמוקדם כי לתורם הפוטנציאלי יש עניין אישי בתחום פעילות הארגון. בהיעדרעניין אישי הסיכוי ל"חנך מחדש" את התורם הוא קלוש מאוד.

תורםבעל עניין בתחום הפעולה עשוי להיענות בחיוב, באופן קל יותר, כאשר ישנהה"זיקה" אשר תחבר אותו אל הארגון או המתרים.

הערכת יכולת

ללאבדיקה זו, פשוט חבל על בזמן. לכל ארגון יש את "פירמידת התורמים" שלו.השקעת המאמצים בגיוס תורמים חדשים כדאית רק לתורמים בעלי יכולת כספית מסוימת המשתנה מארגון לארגון.

מתרים אשר משקיע מחשבה בתהליך זע"ה עוד לפני הפנייה לבקשת הפגישה, יוכל לחסוך מעצמו עגמת נפש, זמן וכסף מחד, ומאידך ליצור הזדמנויות להצלחה בהתרמות בעלות סיכוי רב יותר.

פגישת ההתרמה היא פעילות מקצועית וייחודית אשר דורשת הכנה יסודית ומקיפה , עוד לפני הפגישה עצמה.

פגישת ההתרמה איננה תאונת "פגע וברח", כלומר מפגש מקרי עם תורם בעל יכולת אשר בקשת התרומה מוצגת באופן מזדמן. אין מקרה בפגישת התרמה מקצועית. ככל שרמת ההכנה רצינית יותר, כך סיכויי ההתרמה גבוהים יותר.

בני גור

מנכ"ל משימות – יעוץ לניהול גיוס כספים מקצועי

bg@mesimot.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני גור - משימות    Benni Gur - Mesimot

רח' הזית 14, אלון שבות 90433  HaZayit 14, Alon Shvut, Israel

טל:  972-2-993-3996   tel:פקס 972-2-993-3519 fax:

bg@mesimot.com             www.mesimot.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בני גור

מאת: בני גוראימון מנהלים26/06/111576 צפיות
ארגון דינר מוצלח, כיצד להתכונן, מה יש לעשות. להצליח בהתרמה

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223283 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205116 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193175 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182910 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172898 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/172986 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica