חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בריכות דגים - מקצוע עתיק, צרכים חדשים

מאת: רונן צורעסקי מזון30/06/20111245 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גידול דגים בתוך בריכות דגים הוא ענף חקלאי שהיה מוכר כבר בעת העתיקה. בעשורים האחרונים התפתח ענף גידול הדגים בתוך בריכות דגים בישראל מאד, וצפוי שימשיך להתפתח גם בעתיד הנראה לעין. ההתפתחויות הן בשלושה פרמטרים עיקריים: הגדלת יבול הדגים בצורה משמעותית, הקטנת ההשפעות על הסביבה והצלחה בגידול סוגים של דגי ים שעד לאחרונה לא היתה אפשרות לגדלם בבריכות.

חשיבותן של בריכות דגים היא כפולה: ראשית, גידול דגים בבריכות נותן מענה לירידה הנמשכת ביבול הדגים בעולם בכלל ובים התיכון בפרט. זו נובעת משיטות דיג ברשתות צפופות או בשיטות אחרות הפוגעות בהתפתחות התקינה של הדגים כיון שגם דגים צעירים וקטנים מדי נתפסים בהן, דגים שהם "דור העתיד". שנית, בריכות דגים מאפשרות גידולם של יותר ויותר מיני דגים שבעבר לא ניתן היה לגדל אותם בבריכות. דגים אלה הופכים נדירים יותר ויותר, הן בגלל דיג מוגבר והן כתוצאה משינויי האקלים בעולם, הפוגעים בהתפתחות שלהם.

בריכות דגים ממוקמות באזורים שונים בישראל, מהצפון ועד לדרום. המים המשמשים לגידול הדגים הם ברובם המכריע מים מליחים שאינם מתאימים להשקיה וודאי שלא לשתייה, כך הן אינן גורמות פגיעה או בזבוז ממשיים של מים. בישראל גם פותחו מספר שיטות מקוריות לחיסכון בעלויות מחד והגברת יבול הדגים מאידך, שקידמו את ישראל באופן ממשי בענף הזה. עם השיטות הללו ניתן למנות מבנה מיוחד של בריכות או גידול סוגים שונים של דגים כאשר כל סוג ניזון ממזון אחר.

חלק גדול מהדגים שאנו צורכים כיום גדלים בתוך בריכות דגים: דג קרפיון, דג הטרוטה (שמך) הגדל בבריכות בצפון הארץ, דג באס וכמובן דגי האמנון, הבורי והקרפיון, וכמובן – דג הקרפיון הידוע  מכולם. בעבר נעשו נסיונות לגדל גם דגים כמו סלמון בבריכות דגים, אבל בישראל ההצלחה בנושא לא היתה גדולה. גם במקומות אחרים ההצלחה היא חלקית בלבד אבל ישנה התקדמות.

נראה שעתידו של ענף בריכות דגים עוד לפניו, שכן מצב הדגה בעולם ובים התיכון איננו הולך ומשתפך ומכאן שנחיצותו של הענף הולכת וגדלה בהתאמה.

 



תגיות המאמר: דגים, בריכות דגים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן צור - מקדם אתרים להצלחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן צור

מאת: רונן צורשוק ההון10/12/131195 צפיות
על זהב ניתן להגיד דברים רבים – הוא פופולארי, נוצץ ויוקרתי וכמובן, יקר באופן מובהק מחומרים אחרים. אם כך הדבר, מדוע שלא להשתמש בזהב הישן וחסר השימוש שבידיכם ולהפיק ממנו תועלת מרובה? מכירת זהב ישן יכולה להשתלם מאוד מבחינה כלכלית ולהלן אפשרויות קצירת הרווחים.

מאת: רונן צורניקיון27/06/131035 צפיות
כיצד מזהים חברות ניקיון מקצועיות ואיכותיות? כל התשובות בשורות הקצרות שלפניכם.

מאת: רונן צורעיצוב מוצר16/05/131913 צפיות
עיצוב מוצר מוצלח מעצים את חוויית המשתמש, תורם ליצירת הקונספט הנדרש אותו מעוניינים ליצור מנהלי החברה ומפתחי המוצר ובסופו של דבר משרת את הפונקציונאליות שלו.

מאת: רונן צורספורט וכושר גופני - כללי25/04/131149 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו חייב לשמור על אורח חיים בריא על מנת שלא לפגוע בגופו, להימנע ממחלות ולתת לו לממש את הפוטנציאל שלו לזמן ארוך. כיצד עושים זאת בצורה נכונה? המשיכו לקרוא ומייד תגלו.

מאת: רונן צורבריאות השן25/04/131567 צפיות
אם גם אתם שייכים לקבוצת "הבלתי מחייכים" יש לנו בשורות נפלאות עבורכם. כיום קיימים אינספור טיפולי הלבנת שיניים יעילים שבסופם תוכלו לשוב ולחייך בפה מלא ובוהק.

מאת: רונן צוריוגה10/03/132002 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צורייעוץ עסקי27/02/131115 צפיות
בין אם בידכם עסק קיים או שהינכם מעוניינים להקים עסק במו ידיכם, כדאי מאוד לו תיוועצו באיש מקצוע מתאים אשר יעניק לכם ייעוץ עסקי מקיף. ביחד תבנו תכנית פעולה כוללת אשר תעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל העסקי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא עסקי מזון

מאת: עופר שלועסקי מזון18/07/213675 צפיות
תנור אפייה תעשייתי

מאת: עופר שלועסקי מזון26/02/214078 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: דניאל מלמדעסקי מזון16/02/205541 צפיות
מסעדת NG נווה צדק הינה מסעדת בשרים הותיקה והאיכותית מאז שנת 2003. הבשרים הכי איכותיים. קראו מה הלקוחות ממליצים על המסעדה.

מאת: רועי כץעסקי מזון16/12/1810547 צפיות
מעוניינים באוכל מוכן לשבת? מתגעגעים לטעמים של בית? את ארוחת השבת הקרובה שלכם כבר תרכיבו מאוכל ביתי מוכן, טעים להפליא, אוכל עם טעם של בית. את התחושה החמימה הממלאת את הלב עם כל ביס בארוחה המתבססת על אוכל ביתי קשה לתאר במילים. גם כאשר ישנן עשרות מסעדות גורמה המציעות מנות מודרנית מעוצבות, רוב האנשים עדיין מתגעגעים יותר מכל לאוכל של בית כי אחרי הכל מאין כמו אוכל של בית.

מאת: דודישעסקי מזון31/05/183360 צפיות
"רק מחילופי המשפטים הקצרים הללו, נשמע כאילו עמדנו להיות אסירות במקום כלשהו בהרצליה ושבקרוב מאוד תמנע מאתנו האפשרות לנהל באופן חופשי את מאורעות ארוחת הערב שלנו או לפחות לצאת אל הרחוב ולתור אחר אחת כזאת.

מאת: הדסהעסקי מזון17/09/173155 צפיות
מאז ומתמיד פיצה הייתה נחשבת למאכל פופולרי ונחשק בקרב האוכלוסייה בעולם. ארץ ישראל גם היא נחשבת לאחת המדינות שאוהבות מאכל זה. ניתן למצוא פיצריות רבות ברחבי הארץ ובכלל זאת גם פיצריות בירושלים. ההבדל המשמעותי ביותר בין פיצריות בירושלים לפיצות בערים האחרות הוא הסגנון ההכנה של הפיצה ומבחר הרב שניתן למצוא.

מאת: שרון צרפתיעסקי מזון13/08/173520 צפיות
בהחלט לא חייבים לצאת מן הבית כדי לקבל ארוחה שהיא גורמה, ובדיוק לפי הטעם האישי של הסועדים. בלי לקום מהכסא, בלי לאחר, בלי לחכות למלצרית ועם כל הפרטיות של הבית האישי של כל אחד ואחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica