חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גם אני חשבתי שאני יודע לגלוש...

מאת: סקימולטורספורט אתגרי17/07/2009959 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
גם אני חשבתי שאני יודע לגלוש...
מאת: עידן אמזלג

סיפור קצר:
לפני 8 שנים החלטתי לעלות לחרמון ולנסות את מזלי בגלישה. כמו כל "ישראלי",  שכרתי מגלשיים ונעליים עליתי על המדרון וניסתי את מזלי ללא מדריך, כמובן שזה היה סיוט, במיוחד לנעול נעלי סקי, שפשוט גמרו לי את הרגליים, גם כל פעם שניסיתי לעמוד ולשמור על יציבות החלקתי ונפלתי, חזרתי הביתה כאוב, והחלטתי שמגלשיים זה לא בשבילי.

לעומת זאת עוד באותו יום ראיתי מספר גולשי סנובורד באתר, רעיון זה דווקא היה נחמד ומצא חן בעייני, הייתה לי הרגשה שאולי סנובורד יותר יתאים לי.

יומיים אח"כ, מס' חברים אמרו, שהם טסים ל- VAL THORENS, לגלוש סנובורד, החלטתי שאני מצטרף, הצטיידתי על כל הביגוד והציוד הנדרש  וטסתי לגלוש סנובורד. אבל כשהגעתי הבנתי שכדאי  ללמוד לגלוש כדי לא להיתקע....אני לא הבנתי את המושג לא להיתקע??? (אם הייתי יודע זאת לפני הניסיון הכושל בסקי מגלשיים אולי הייתי סקייר מדופלם היום ולא סנובורדיסט). חזרתי לארץ, כסנובורדיסט מוקסם בתחילת דרכו.
כן, גם אני התמכרתי.
סקי וסנובורד הם אחד מענפי הספורט המדהימים שקיימים. ספורט שמערבב בתוכו, פעילות ספורטיבית יוצאת דופן וחסרת גבולות, אדרנלין וטבע עוצר נשימה.
העלות נותרת הבעיה היחידה שגם היא מתגמדת כשמתמכרים לספורט זה. זה אולי נשמע משפט יומרני, אבל אני יכול להבטיח שאין אדם, לאחר שבוע ימים בשלג, אויר צלול ונקי, נוף לבן, גלישה בין עצים, גלישה בפודרה והרבה אלכוהול שלא יתמכר. שלג זה הסם הלבן החוקי והממכר שיש, נקודה!!
במשך השנים החלטתי להפוך את התחביב למקצוע, לאחר שסיימתי את לימודי בוינגייט, תואר ראשון בחינוך גופני (B.Ed), יצאתי לקורס מדריכים באוסטריה - הגשמתי חלום.
לפני כשנתיים הגעתי לסקימולטור, הסתכלתי על מדרונות הגלישה, והתאכזבתי, אמרתי לעצמי, בזלזול, מה אני, סנובורדיסט ותיק, יכול ללמוד על מסלול גלישה, חשבתי (מסתבר כמו רבים אחרים) שאני יודע לגלוש.
לשמחתי השתכנעתי  לנסות מפגש היכרות ואז... למדתי והבנתי: אני יודע לגלוש אבל כדי לגלוש יותר טוב עלי ליישם את דברי המדריך. כאילו למדתי לגלוש מחדש רק שהפעם בצורה נכונה, מבחינת טכניקה. התמכרתי...בשבילי הסקימולטור, הוא המקום האופטימלי והטוב ביותר ללמוד אימון ותרגול הגלישה.השילוב בין המכונה לבין גוף האדם - הקסים אותי באופן אישי ויוצא דופן, ולכן המשכתי במסלול הכשרה כמדריך במדרונות הגלישה המופלאים של הסקימולטור.
במשך ארבע שנים למדתי בוינגייט על גוף האדם, השרירים, תנועות גוף, קואורדינציה, שיווי משקל, ועוד ועוד, המכונה תורמת וגורמת לשילוב מדהים של כל "עבודות הגוף" ביחד ברוטציה וקואורדינציה ומקנה תנועה נכונה ומושלמת, על המכונה למדתי לקשר בין פלג גוף עליון ותחתון, להבין את המשמעות של הרגל הקדמית כמובילה בגלישת סנובורד (בניגוד לגלישת גלים, רוח וסקייטבורד שבענפים אלו הרגל הדומיננטית היא האחורית).

כמדריך גלישה במדרונות הגלישה שבסקימולטור וכמדריך גלישה בשלג, אני יכול רק להמליץ בחום, לכל הגולשים, בכל רמות הגלישה, לבוא, להתנסות, להתאמן, להכין את הגוף בכושר ספציפי לחופשה, להתקדם ולשפר את הטכניקה.

אתן מספר דוגמאות, ודגשים שניתן להשיגם מהר מאוד דרך האימון במדרונות הגלישה שבסקימולטור:

טכניקה- רמת החיכוך על המכונה גבוהה בהרבה מרמת החיכוך בשלג, לכן זה דורש מהגולש טכניקה ודיוק ברמות הכי גבוהות, לא ניתן להשריש טעויות, על המכונה הגולש מגיע לרמת דיוק מבחינת טכניקה, תיאום בין פלגי הגוף, לרמה הגבוהה ביותר, ולכן אין ספק שהרבה יותר קשה לגלוש סנובורד בסקימולטור מאשר בשלג- אין מקום לטעויות.

הדרכה פרטית- בהדרכת הסנובורד בסקימולטור, התלמיד מוצמד למדריך, שלא מאפשר לו להשריש טעויות. במקרה הטוב, כאשר גולש נוסע לחופשה בחול, הוא ייקח לעצמו הדרכה קבוצתית (באופן אישי, אני לא מאמין ביעילות ההדרכה הקבוצתית). כמדריך בשלג אני יכול לומר, שקשה מאד לתת משוב לתלמיד בקבוצה, בכל רגע ורגע נתון, כלומר כאשר עליי להדריך קבוצה (6-10 גולשים), עלי להתייחס לכלל ולא לפרט. כאשר אני עסוק עם תלמיד מסוים אני לא יכול בו בזמן, לקלוט טעויות של תלמידים נוספים ולתקן.

אני יכול לומר ששמעתי את כל התגובות האפשריות על הסקימולטור: "נראה משעמם לגלוש על מכונה...", "מאד יקר..." "לא דומה לשלג", לא במקרה אני נותן דוגמאות שליליות, תלמידים שבאים, הם לפעמים סקפטיים לגבי לימוד ותירגול על המכונה, אך לא היה תלמיד אחד שחזר מחו"ל, לאחר סדרת מפגשים בסקימולטור, ולא טען בפנינו, שהייתה לו חופשה מדהימה. כן! שבעזרת מדריך מנוסה ובעזרת מכונה מדהימה הוא למד לגלוש, הוא נהנה, שמר על עצמו מבחינה בריאותית ובטיחותית ושהוא יחזור גם בשנה הבאה.

מספר מילים לגבי ההדרכה: על המכונה ניתן ללמוד כמובן את התנועות הבסיסיות המאפשרות גלישה בשלג, ישנם בגלישה ארבע סגנונות, שניתן ללמוד אותם גם על המכונה (מיועד לגולשים מתקדמים ברמתם), FAKIE, ולמטורפים ביצועי אקסטרים.

 

מה נותנים המפגשים במדרונות שבסקימולטור?

מפגש היכרות- התרומה של שיעור היכרות לגולש המתחיל, הכרת הציוד, התנסות, הסבר והבנה של הדגשים הבסיסיים בגלישה בשלג. לגולש הותיק התרומה היא בד"כ  תזכורת וחזרה על יסודות הגלישה, "הסרת חלודה" ואיתור נקודות הקבעון (אותן נקודות שגורמות לו להרגיש שאינו מתקדם בגלישה).

חמישה מפגשים- הכנה גופנית ואימון ספציפי - גולש חדש לומד את התנועות הבסיסיות של הגלישה, גלישת עקבים (back side), גלישת אצבעות (front side), רכישת התנועה. בשלג מצפים לגולש "חיים קלים יותר", למרות הפער בין המכונה לשלג: גולשים נוספים, תנאים טופוגרפים, מזג אוויר ועוד.                  גולש שיישם את הדגשים שרכש בחמישה מפגשים יוכל לגלוש  חופשי לאחר יום התנסות, כולל הדרכה, בשלג.
גולש ותיק - הסרת חלודה, תחילת יציעה מנקודות הקיבעון, תיקון רוב השגיאות ביסודות הגלישה: יציבה, עבודת רגל קדמית, עבודת מפרקים וכו'.

עשרה מפגשים- הגולש המתחיל לומד לגלוש, והותיק מתאמן ומתרגל גלישה בצורה רציפה, סללום, שיפור טכניקת הגלישה, העלאת דרגת קושי, לימוד סגנונות גלישה (אינדבידואלי לכל גולש). לגולש המתחיל עשרה מפגשים משתווים לפחות לשבוע גלישה.
הגולש הותיק לעומת זאת יגיע לשיאים אישיים חדשים, גלישה אינסטקטיבית כ"טייס אוטומטי" ....

מעל עשרה מפגשים- שיפור טכניקות הגלישה, לימוד סגנונות גלישה שונים.

 

 

עכשיו תורכם - הצטרפו אלינו ונשמח להגשים לכם חלום, בעזרת הידע המקצועי, הנכונות, והסבלנות, אני יכול להבטיח שגם אם עוד לא התמכרתם ללבן ....אתם תתמכרו... אל תשכחו חיים פעם אחת והגוף והנשמה הם מעל לכל.

מקווה לראותכם   
שלכם עידן אמזלג
מדריך סנובורד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סקימולטור
הבית של הסקי בישראל
חיפה, עמק חפר וחולון

http://www.skimulator.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סקימולטור

מאת: סקימולטוראורטופדיה ופיזותרפיה27/10/091177 צפיות
ילדים בעלי צרכים מיוחדים המטופלים בפיזיותרפיה מגיעים לשלב בו הטיפול הפרטני מגיע ל"רוויה" - נקודה שבה ההתקדמות נעצרת או דורכת במקום - ויש לעבור לאלטרנטיבות נוספות שיביאו שינוי/ שיפור או קידום ביכולתו של המטופל. אחת האלטרנטיבות לקידום/שיפור יכולות המטופל הינה אימון גלישה במדרון הסקימולטור.

מאת: סקימולטורטיולים בחו"ל20/09/091200 צפיות
חופשת סקי באיטליה הנה חופשה בטעמי פיצה, פסטה, יין, טירמיסו ומצב רוח תוסס.

מאת: סקימולטורצרכנות12/09/091213 צפיות
בשנים האחרונות אני נתקל רבות בשאלה: "כיצד עלי לטפל במגלשיים שלי על מנת לשמור עליהם, להפיק מהם את המרב, ולהאריך את חייהם?" בכתבה זו, אנסה על קצה המזלג לפרט על מבנה ועל דרכי הטיפול (העצמאיות והמקצועיות) בציוד סקי וסנובורד.

מאת: סקימולטורצרכנות12/09/091305 צפיות
המזוודות של היום הנן בבועה הייטקית של נוחות, פונקציונאליות, אסטטיות, צבעוניות ואופנה, אז על מה חשוב וכדאי להקפיד לפני הרכישה בכדי להיום "IN" וגם ליהנות מהתוצאות.

מאת: סקימולטורספורט וכושר גופני - כללי25/08/091250 צפיות
ביגוד הסקי / הסנובורד צריך להיות מורכב מבדים קלים, ספורטיביים, השומרים על חום הגוף ומוציאים את אדי הזיעה החוצה לאוויר , או במילים אחרות - "מזגן נייד" השומר על 25 מעלות צלזיוס נטולות לחות (שמקורה בזיעה) לגלישה בטמפרטורה קבועה.

מאת: סקימולטורספורט אתגרי17/07/091153 צפיות
מהו שלג בתולי? שלג טרי, יבש, נראה כמו טלק, לא מטופל, גובהו לפחות 15-20 ס"מ וכשנמצאים עליו שוקעים. גלישה על כל שלג שהיא מתחת ל - 15 ס"מ, למעשה זהה לגלישה רגילה. גלישה בשלג בתולי ("פודרה") היא "החלום הרטוב" של רוב הגולשים, אך למרבה הצער, רובם אינם מצליחים להגשימו. אחרי מספר נפילות וחיפוש ממושך אחר הציוד ש"אבד" בשלג העמוק בזמן הנפילה, יש "הנשברים" ועוזבים את הרעיון הזה ומשאירים אותו ל"אלופים"... לדעתי, כל גולש שיודע לגלוש ברמה סבירה במקביל ("פרלל") גם בסיבובים, מסוגל להנות גם מגלישה חופשית בפודרה.

מאת: סקימולטורספורט אתגרי17/07/091201 צפיות
אם אתם חפצים בחופשת סקי מושלמת, שמתוכננת ונערכת בידי מקצוענים ובליווי צוות מדריכים ישראלי מקצועי ומיומן - חופשות הסקי של סקימולטור הן החופשות בשבילכם. כל מה שרציתם לדעת על החופשות המתוכננות לשנת 2009

מאמרים נוספים בנושא ספורט אתגרי

מאת: נטלי אינטרדבספורט אתגרי28/03/222694 צפיות
הם תפסו את תשומת ליבנו ביכולת האתלטית שלהם, אבל גם לא פעם בסיפור חייהם ובאישיותם הכובשת. סקרינז מאפשרת לכם מפגש עם כמה מהדמויות הבולטות בעולם הספורט, ועם כמה מהסיפורים הייחודיים של ספורטאים אשר הגשימו את יעדם והתגברו באמצעות הנפש על מגבלות הגוף, באמצעות הרצאות בנושא ספורט. בנוסף, יש לכם כאן הזדמנות מצויינת להתאמן באמצעות סדנה ייחודית המועברת על ידי כמה מהדמויות הספורטיביות המאוד אהודות בעת האחרונה שכיכבו על מסך הטלויזיה שלכם.

מאת: דניסספורט אתגרי18/04/162908 צפיות
פיינטבול הוא משחק אשר משוחק בקבוצות ומעניק חוויה מעצימה לכל אירוע, מאמר שיסכם את סוגי המשחק השונים שיש לפיינטבול להציע עבור האירוע שלכם.

מאת: פבלספורט אתגרי11/02/162699 צפיות
התאוששות של מערכת גוף האדם- משמעו החזרתם נתונים פיזיולוגיים של הגוף לתיקנם לצד העלאת יכולת ההסתגלות של הגוף לאחר פעילות פיזית מאומצת. חשוב לציין שמטרה עיקרית של התאוששות בקרוספיט היא חיזוק נתונים פיזיולוגיים של הגוף. (כוח, סיבולת) רפואת ספורט מדגישה ארבעה שלבים בסיסיים: התאוששות מהירה. התאוששות איטית. פיצוי היסף (סופרקומפנסציה). התאוששות מתעכבת.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152670 צפיות
אם אתם רוצים להגיע לשיפור בכושר גופני – תהיו ממושמעים! צעד ראשון – לא לפספס אימונים. צעד שני – תזונה נכונה. שילוב שמוביל לתוצאות! הגוף והשרירים שלנו – זה מה שאנחנו אוכלים.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152374 צפיות
שיטת הקרוספיט יכולה לפתח כוח רצון, כשהשריר שורף, אתה נוטף זיעה , הלב דופק כמו מנוע פועל של קטר, ויש לך רצון עז להפסיק ולעזוב הכל אך הרצון לסיים את המשימה ולשבור את השיא של אתמול נותן לך כוח להמשיך, אתה מנצח את עצמך, עושה את הבלתי אפשרי ומסיים את הסיבוב.

מאת: פבלספורט אתגרי24/12/152096 צפיות
קרוספיט היא תוכנית כושר כללית שמשלבת בתוכה התעמלות קרקע, הרמת משקולות, ריצה, פליאמטריקס, חתירה, טיפוס על חבל, הפיכת צמיגים ועוד.

מאת: ירון כהןספורט אתגרי21/10/132497 צפיות
יורם קראוס טיפס על כמה מההרים הגבוהים בעולם. הנה שיטה להתמודדות עם הפחד והסכנות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica